Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Start Stop


kkot1971
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.11.2019 o 02:01, aquariusmax napisał:

Ale siara. Ładowanie akumulatora co chwilę i to pomimo przeróbki.

Kiedyś to się maluchy i duże fiaty ładowało przy -20 st. C, a teraz trzeba Nissany raz w miesiacu i to przy ciepłej jesieni.

Mam Nissany od 7 lat, jeżdżę w sumie 30km dziennie i pomimo słabego akumulatora nigdy nic nie ładowałem

Po przerobce juz nie musze prostownikiem ladowac. Tez nie mialem we wczesniejszych autach problemow. Jezdzilem i nissanami, maluchem i polonezem tez. To jest nie siara kolego a opcja eko. Placisz i placzesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zbliża się drugi zimowy...i chyba nie jest źle,bo w piątek zostawiłem przez dwie godziny załączony nawiew i Kaśka odpaliła :D...Ale wieczorem dla pewności podpiąłem pod ładowarkę i 5 h  aku łykał witaminy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna opcja...zostawiłem kluczyk przekręcony,...ot i to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.10.2019 o 17:45, MaG155 napisał:

Potrzebuję informację, co jest na złączce 3 PIN. Końcówki są opisane jako C, S, L.

L to kontrolka ładowania

prawdopodobnie C to sterowanie PWM

 

 

 

Na końcu opis wszystkich oznaczeń.

https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4411/diagnozowanie-regulatorow-napiecia.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie wiem czy ktoś już podawał, ale w Hyundai oficjalnie wyłączają SS

https://www.hyundai.koreamotors.pl/p/serwis/interfejs-hyundai-isg

"INTERFEJS HYUNDAI –ISG przywraca logikę działania – powoduje, że system BlueDrive należy włączyć, żeby działał."

 

 

W moim przypadku, Xtrail więcej stoi niż jeździ, stąd tylko 51tkm od 6.2016, ale żadnych problemów z aku. Z drugiej strony nauczyłem się wyłączać system, stąd atmosferze zaoszczędziłem jedynie 8kg syfu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie.

 

Od czasu ostatnich moich postów, testuję rozwiązanie z oszukiwaniem systemu SS w moim QQ J10.

Przeróbka zaproponowana przez duncho nie sprawdza się w J10. Zgłasza awarię systemu SS.

Ale modyfikacja wartości rezystorów poprawiła sprawę. Rezystory 510R i 4k7 są najbardziej optymalne.

Niestety, nie jest to tak pięknie, że jest cały czas 14V. Ten system chyba trochę adoptuje się do warunków.

Po zastosowaniu dzielnika rezystancyjnego, przez kilka dni jest cały czas 14,3V.

Po kilku dniach system zaczyna działać inaczej. Po uruchomieniu auta jest 14,3V przez jakieś 5min, następnie spada do 12,7V na kilka min, następnie znowu 14,3V kilka min i 12,3V kilka min. Po takich 2 skokach, już na stałe zostaje 14,3V.

Teraz jak to obserwuję od jakiegoś czasu, jak jadę w nocy, to nie muszę patrzeć na woltomierz. Widać jak światła mijania (H7) świecą zdecydowanie słabiej. Swoją drogą ciekawie jak to przeszło certyfikację świateł.

System SS nam wyłączony przez odkręcenie wyłącznika pod maską (nie powoduje żadnych błędów).

Podaję jeszcze raz kolory przewodów i numery we wtyczce wiązki czujnika prądu przy akumulatorze w odniesieniu do J11.

Załączam również przerobiony schemat z J11 na J10. Na zielono zaznaczone są zmiany. Oczywiście numery PIN na pozostałych złączkach są od J11 i nie zgadzają się z J10. Ale te istotne są przenumerowane na zielono.

Dodam jeszcze tylko, że każdy kto skorzysta z moich doświadczeń, ROBI TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

 

 

J10.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Camel,facet jest nieuświadomiony i nie wie,że to system ładowania wykańcza akumulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, camel napisał:

System stop-start wykańcza akumulatory? zobacz

Juz myslalem, ze to bedzie jakies oficjalne stanowisko serwisu Nissana. Pan jest jednak na dobrym tropie :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam. jestem nowym użytkownikiem xtraila T32 i mam problem z systemem start stop. Mianowicie nie wiem dlaczego on nie działa. Przy dojeżdżaniu do świateł itp. zatrzymuje się wyrzucam na luz a silnik nie gaśnie. Dodam, że pas zapięty, system włączony, skrzynia manualna. Co moze być powodem ze silnik nie gaśnie tylko cały czas jest na chodzie? Proszę o wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zimny silnik
2. Włączony nawiew na szyby
3. Rozładowany AKU na tyle, że system SS stwierdza, że jest za słaby (to świetny sposób aby SS nie działał bez wyłączania)
4. Awaria - ale to mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria? Raczej samoczynny powrót do normalności

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Punisher777 napisał:

witam. jestem nowym użytkownikiem xtraila T32 i mam problem z systemem start stop. Mianowicie nie wiem dlaczego on nie działa. Przy dojeżdżaniu do świateł itp. zatrzymuje się wyrzucam na luz a silnik nie gaśnie. Dodam, że pas zapięty, system włączony, skrzynia manualna. Co moze być powodem ze silnik nie gaśnie tylko cały czas jest na chodzie? Proszę o wskazówki

Wyłącz (OFF) nawiew wentylatora kabiny to najszybciej doświadczysz STOP-START

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punisher,niedoładowany akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety brak komunikatów dlaczego s/s jest nieaktywny. W innym samochodzie mogłem sprawdzić na wyświetlaczu co powoduje że s/s jest w danej chwili nieaktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japończyki gonią resztę także spokojnie, może za 2 generacje będzie wybieranie głosowe listy kontaktów albo będą chociaż ulubione :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za.odpowiedzi. czyli zeby start stop.dzialal to nie moze.byc wlaczony nawiew?  od wczoraj wogole.cos dziwnego sie dzieje poniewaz od razu po uruchomieniu silnika wyskakuje komunikat start stop fault. miga koleczko przekreslone od start stop i pali sie na stale zolta kontrolka na przycisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie musisz wyłączać SSa. super ;P A co do nawiewu to SS blokuje tylko ten na szyby, normalny nawiew gorący albo zimny powoduje, że auto się wyłącza po chwili włącza i potem znowu wyłącza i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...