Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nakrętki do stalowych felg Terrano 2


dario33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak na szybkości pytanie - aktualnie mam alusy 15, ale chcę założyć stalówki do Terrano II 95r. Do alusów mam takie nakrętki - czy będą pasować do stalowych ze zdjęcia czy jakieś inne potrzebne?bf5a103b8ed03615.jpg

d7633011de7c3b11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli w stalówkach masz też gniazda stożkowe to powinny pasować, dodatkowo sprawdź dla pewności głębokość nakrętki czy po założeniu felgi stalowej uda Ci się dokręcić ją do końca

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nakrętki mają 2 stożki specjalnie do alu i stalowych. Końcem powinny dokręcać stal, a tym większym stożkiem alu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na felgach w powiększeniu zdaje się być stożek, jeśli nakrętki są oryginalne to podobno Nissan robi tak by jednymi można było dokręcić i stalowe i aluminiowe, o ile wierzyć fachowcom. W moim przypadku tak było w obu nissanach którymi jeździłem.

 

Te nakrętki mają 2 stożki specjalnie do alu i stalowych. Końcem powinny dokręcać stal, a tym większym stożkiem alu.

 

Nakrętka ma tylko jeden stożek nie ma nakrętek dwustożkowych i są one, ze wzglądu na element mocujący,  stożkowe, kuliste lub płaskie (te rzadko występują), to samo tyczy się śrub. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nakrętki mają tzw prowadzenie do centrowania felgi alu.

Na nakrętkach do Terrano zęby zjadłem.....a raczej wszystkie szpilki :/ 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nakrętki mają tzw prowadzenie do centrowania felgi alu.

Na nakrętkach do Terrano zęby zjadłem.....a raczej wszystkie szpilki :/ 

No i dlatego kolega damiang33 słusznie napisał by dodatkowo sprawdź dla pewności głębokość nakrętki czy po założeniu felgi stalowej uda Ci się dokręcić ją do końca

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na felgach w powiększeniu zdaje się być stożek, jeśli nakrętki są oryginalne to podobno Nissan robi tak by jednymi można było dokręcić i stalowe i aluminiowe, o ile wierzyć fachowcom.

 

Właśnie dokładnie o to mi chodziło, że dokręcają takie i takie felgi, a te "dwa stożki" to tak w domyśle miałby być

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doszły felgi, sprawdziłem i faktycznie jest stożek ale muszą być nakrętki bez tego prowadzenia (kołnierza), stalówka jest "chudsza" od alusa i raczej przez to nie dochodzą do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a mam jeszcze pytanie - do tych felg stalowych jakie kołpaczki / dekielki na otwór 110 mogę założyć? one normalnie nachodzą na sprzęgiełka na przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile kołpaki to tylo calowe co felgi, ale na tej jednej w miarę widocznej feldze nie wizę wrąbka w którym ów kołpak miałby sie osadzić, tak że ewentualnie, o ile dobrze widzę,  na wcisk tylko bez zakotwienia, tyle że wówczas łatwo zgubić więc szkoda kasy. Pozostają Ci dekielki, bo chyba do nich te felgi są przystosowane właśnie,  ale tu nie pomogę Ci bo w tym temacie praktyki nie mam niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie nakrętek do alufelg, warto zwrócić uwagę na jaki rozmiar klucza one są (19 czy 21). Większa nakrętka skutkować może uszkodzeniem lakieru wewnątrz otworu felgi okalającego szpilki (dot. felg bez kołpaczków) - zwłaszcza przy dokręcaniu/odkręcaniu nakrętek pneumatem u wulkanizatora.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założone - nakrętki kupiłem czarne takie : f85ae8dfec150f7fmed.jpg

Ale pojawił się problem - felgi mają ET -10 (aluski miały jakiś dodatki ET) i niestety obcierają mi o nadkola przy skręcie - nie wiem czy iść wyżej (podkładki pod sprężyny tył i podkręcać drążki skrętne przód) żeby ominąć to obcieranie czy podcinać boszkiem blache? Wygląda tak

 

38e42ffa108afca8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale pojawił się problem - felgi mają ET -10 (aluski miały jakiś dodatki ET) i niestety obcierają mi o nadkola przy skręcie ....

 

 

A jaki był powód założenia dystansów na alufelgi - inny rozstaw śrub czy nie mieściły się ? 

Jeśli jest taki sam rozstaw srub, to odkręć dystans i felga schowa się. Masz ET dodatnie czy ujemne, bo przyjąłem +10 (opis trochę dwuznaczny)?

Ponadto nic nie wiadomo o rozmiarze alufelg i zastosowanych oponach.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystansów nie ma w ogóle.

Stalowe są -10  (minus dziesięć) , wystają odrobinkę, na oko może z 1cm (więc nie chcę dawać już dystansów bo będę musiał poszerzenia robić)

Alusy mają 0 lub lekki + co kończyły się równo z nadkolem.

Na obu założone są te same opony 31x10.5 R15 BFG All Terrain i na stalowych obcierają nawet po zdjęciu chlapaczy a na alusach nie obcierają nawet z założonymi chlapaczami.

I właśnie nie wiem czy jak pójdę w górę na drążkach + podkładki tył 4-5cm to mi styknie czy dalej będzie trzeć czy lepiej wycinać i nie podnosić. Auto już i tak wysokie i zsuwam się z fotela :)

Edytowane przez dario33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...