Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Podgrzewane lusterka...


Gość puzzii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra to już wiem, wyczytałem z wcześniejszych opisów.

I teraz zakładając że nie dochodzi napięcie, to co wtedy? Są jakieś bezpieczniki które trzeba sprawdzić?

A co jeżeli napięcie dochodzi?

Jakie są następne kroki postępowania?

AFAIK podgrzewanie obu lusterek jest na jednym bezpieczniku. Sprawdź czy dochodzi napięcie. Z doświadczenia wiem, że jeśli działało i nagle przestało to z dużą pewnością uszkodzeniu uległa mata grzejna, lub jej styki. To wbrew pozorom delikatna rzecz i czasem ścieżki się przerywają. U mnie oderwał się jeden styk i choć wyglądało że wszystko jest ok, prąd nie przepływał. Szacuję że u Ciebie przyczyna jest podobna. Nie zazdroszczę rozbierania lusterka by dobrać się do maty ;) Mnie nie udało się tego zrobić bez konsekwencji ;)

 

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos , czy ktoś z Was widział gdzies do zassania schemat elektryki do P11? Sporo problemów userów można by rozwiązac na oko i miernik. Albo źle szukałem albo na forum nie było...

U mnie tez cos z lusterkami nie halo, ale szkoda mi pourywac, a teraz plastik jak szkło... :-(

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest do ściągnięcia książka do Primery i tam m.in. są wszystkie schematy elektryczne.

Co do lusterek to wczoraj rozebrałem i moje lewe nie miało prawa grzać bo wkładka nie jest grzewcza ale jakiś zamiennik. Widać poprzednik miał już jakąś przygodę.

Demontaż odbył się w miarę spokojnie bez połamania czegokolwiek.

Później zamieszczę jakieś foto jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Miała być fotka ponad rok temu i nic.... :P

Nie znalazłem na forum sposobu na rozebranie lusterka.. Wszyscy ten malutki (ale jakże znaczący) temat omijają. Dla mnie nie jest to oczywiste. czy lusterko w jakiś sposób rozbiera się na styku elementów plastikowych, czy też można wyjąć tylko "element lustrzany"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, mam wrażenie, że niedziałające ogrzewanie prawego lusterka to bardzo częsta usterka - u mnie też nie grzeje, albo fabrycznie niektóre p11 miały ogrzewane tylko to od kierowcy (SLX '97) :065:

 

witam

koledzy ja mialem u siebie tak z luterkiem od kierowcy co sie okazalo ze prad dochodzil tylko wklad lustra byl nie podgrzewany i to byla przyczyna . Teraz mam juz oryginalny wklad z podgrzewaniem i jest ok. Sprawdz czy masz podgrzewany wklad.

 

A wiesz może jak to naprawić we własnym zakresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak elektryczne to na maksa zjechac do auta lusterkiem i lekko je podwazyc jest na zaczepach i powinno wyjsc bez problemu. ja tak robilem w p10 jak mialem potrzaskana obudowe. obudowe wsadzilem od angola i kosztowalo mnie to 25zl. cala obudowe zdjalem na aucie bo bez problemu mozna ja rozkrecic na czesci pierwsze. Lusterko od angola roznilo sie tylko podstawa tzn miala ona inny kąt ale podstawa zostala stara. Dodam jeszcze ze w wersji elektrycznej i manualnej sa te same zaczepy i obudowy i bez problemu mozna to zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dotknął i mnie ten problem od strony kierowcy. Pytanie mam proste: co podważać? Bezpośrednio samo szkło lusterka od dołu, czy ten czarny plastyk co łączy się z obudową w kolorze nadwozia? Tak do końca to nie zostało napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

odgrzeję temat... ja również nie mam grzania w lewym lusterku, sterowanie prawo/lewo, góra/dół działa prawidłowo. ostatnio dobrałem się do kostki lusterka w drzwiach, i teraz mam prośbę o pomoc w rozszyfrowaniu kabelków. który za co odpowiada?

IMG00112-20120825-1254.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź miernikiem gdzie się pokazuje prąd po włączeniu podgrzewania luster. Jak do jutra rana nie będziesz wiedział napisz mi PW to sprawdze u siebie które to kable. Ale znając życie to będą te dwa czarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź miernikiem gdzie się pokazuje prąd po włączeniu podgrzewania luster. Jak do jutra rana nie będziesz wiedział napisz mi PW to sprawdze u siebie które to kable. Ale znając życie to będą te dwa czarne.

 

Łatwiej jest zdjąć osłonkę z lusterka i sprawdzić miernikiem czy dochodzi prąd do maty grzewczej lusterka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg manuala to będą te dwa czarne. Powinno się tam pojawić ok 12V przy wciśnięciu podgrzewania.

 

Swoją drogą w tym tygodniu się dowiedziałem że primera ma też podgrzewane tylne boczne szyby w kombi. Taka ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg manuala to będą te dwa czarne. Powinno się tam pojawić ok 12V przy wciśnięciu podgrzewania.

 

Swoją drogą w tym tygodniu się dowiedziałem że primera ma też podgrzewane tylne boczne szyby w kombi. Taka ciekawostka.

 

A możesz mi opisać w jaki sposób , bo mam dwie P11 i P11.144 w kombi i nigdy nie widziałem kabli podpiętych do szyb bocznych .

Nawiew odpada bo do tylnej części kabiny nie są poprowadzone żadne kanały powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu grzania lusterek, masa jest brana z drzwi (blachy) czy z któregoś z kabli? jutro się przejdę do auta i będę walczył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilamie grzania lusterek bocznych to 2 czarne(+ i -) kable w kostce w drzwiach. Bezpiecznik grzania jest 1dla P i L strony iT.szyby. Sprawdź miernikiem lub kontrolką czy dochodzi prąd.Jeżeli jest ok(?!). Nalerzy zdiąć pokrywe lusterka i w częsci tylnej wkładu lusterka od strony szyby bocznej znajduje się podłączenie do maty grzewczej. należy delikatnie wyczepić wsówki i sprawdzić (miernikiem) przejscie pomiędzy sztyftami na macie(brzęczyk lub omy). Jak nie ma przejscia, to do wymiany wkład grzewczy z lusterkiem. Morzna się pokusić o zmianę samej maty na uniwersalną z allegro, trzeba tu jednak zastosować technikę termiczną demontażu na poszczególne elementy(wkład, mata, lusterko). Ale 80% konczy się połamaniem lustra!!!!. Mi się akurat udało kupić za100pln sronę P.na EU. Więc sobie od puściłem droę kombinowania z wymianą maty g.

P.s. Po kiego grzyba do kopywać się do kostki w drzwiach? Na leży zaczynać od maty lusterka, to najczęstrza przyczyna! Doppiero jak wkład jest Ok!, cofamy się do tyłu-kostka w drzwiach i.t.d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.s. Po kiego grzyba do kopywać się do kostki w drzwiach? Na leży zaczynać od maty lusterka, to najczęstrza przyczyna! Doppiero jak wkład jest Ok!, cofamy się do tyłu-kostka w drzwiach i.t.d.

 

akurat walczyłem z szybą w drzwiach, bo krzywo sie opuszcza, więc skoro miałem zdjęty boczek, to czemu nie zahaczyć o lusterko? ;)

 

jeśli się nie mylę, to mam chyba gdzieś szklo, ze starego polamanego lusterka od strony pasażera. czy mata z tego lusterka będzie pasowała do lusterka kierowcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi opisać w jaki sposób , bo mam dwie P11 i P11.144 w kombi i nigdy nie widziałem kabli podpiętych do szyb bocznych .

Nawiew odpada bo do tylnej części kabiny nie są poprowadzone żadne kanały powietrza

Zaczynam dobierać się do wiązki, bo padło mi oświetlenie bagażnika i centralny w klapie, no i planuję czujniki parkowania, a lampki wstecznego są też w klapie. Wyszło że dochodzą dwa kable do tylnych szyb bocznych. Manulal w EL-210 zdaje się to potwierdzać. Nie mam innego pomysłu do czego mogły by być te kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam dobierać się do wiązki, bo padło mi oświetlenie bagażnika i centralny w klapie, no i planuję czujniki parkowania, a lampki wstecznego są też w klapie. Wyszło że dochodzą dwa kable do tylnych szyb bocznych. Manulal w EL-210 zdaje się to potwierdzać. Nie mam innego pomysłu do czego mogły by być te kable.

 

Sprawdzałem w katalogu i są dwa rodzaje tylnych bocznych szyb w kombiaku.

Przy jednej z nich jest zapiska W/ANTI-THEFT DEVICE oraz że występuje w wersji KEYLESS ENTRY + ALARM.

Może o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralny zamek mam, alarmu nie widzę. Jak otworzę klapę przy zamkniętym samochodzi (centralny tam nie reaguje) to nic nie wyje. Najwyżej dłużej migaczami pomruga. Ale nie wykluczam. Sprawdzę kiedyś w zimie.

 

Albo jak rozbiorę jeszcze raz czy pojawia się napięcie po włączeniu ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy pokazano mi patent jak się wyjmuje szkiełko z lusterka, a mianowice: sznurkiem :) owija się szkło zostawia jeden kraniec sznurka po jednej stronie, drugi po drugiej stronie i pociąga. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy pokazano mi patent jak się wyjmuje szkiełko z lusterka, a mianowice: sznurkiem :) owija się szkło zostawia jeden kraniec sznurka po jednej stronie, drugi po drugiej stronie i pociąga. Powodzenia

 

byś nagral filmik i wrzucil :P w ciemno to ja za sznurki przy lusterku raczej ciagnac nie bede :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda na sznurek jest ok ale w przypadku lusterek klejonych na pełnej płaszczyźnie(kraniec brzegu stanowi szkło) . A tu brzegi są wpuszczone w ramkę z tworzywa. Więc sznurka nie da rady, chyba że na tyle rozgrzejesz obudowę lustra że będzie bardzo plastyczne i wywiniesz na druga stronę- nie wykonalne! Jeżeli masz drugie lusterko i Ci go nie szkoda? Możesz zaryzykować. Wsadz je do piekarnika(termo obieg!)na 150C'. Ok.10min(może dłużej?), sprawdz czy obudowa jest plastyczna na tyle że odchylają się brzegi z tworzywa(klejenie maty i lusterka się rospuści). I próbuj wypchnąć lusterko z matą(jak Ci nie strzeli, to jesteś w "domu"). Pytanie tylko czy mata będzie pasować na 2stronę? Wydaje mi się że tak, ale pewności nie mam! Czy mata jest po całym obrysie lusterka czy ma prostokątny kształt. Najwyżej kupisz na allegro uniwersalną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład lustra idzie bardzo prosto wyciągnąć z obudowy odchylając lustro maksymalnie w stronę szyby i ciągnąc lekko na zewnątrz a potem do siebie.

Jak już się wkład wyciągnie to ja też skorzystałem z podgrzania ramki suszarką. Grunt żeby wyszła lekko któraś ze stron a potem już nie ma problemu.

Całość należy robić bardzo powoli uważając żeby nie uszkodzić lustra oraz się nie poparzyć. Lustro mocno się nagrzewa nawet od suszarki.

U mnie za pierwszym razem wyciągnąłem lustro całe. Za drugim podszedłem trochę rutynowo do sprawy i było trach.

Tak że zasada powoli, ostrożnie , dokładnie się sprawdza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...