Zell Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Rozmawiałem wczoraj z kumplem i w pewnym momencie padł temat silników VTEC Hondy i NEO VVL Nissana. System w obu silnikach działają podobnie itd. Kumpel zapytał się mnie czy tak jak w Hondach da się zrobić z normalnego silnika silnik ze zmiennymi fazami rozrządu poprzez założenie głowicy od tegoż silnika (było kiedyś coś takiego robione w jakimś Civicu czy Accordzie gdzie wpadła głowica z Integry). Ja nigdy o takim zabiegu w przypadku Nissana nie słyszałem. Może ktoś z was czytał jakiś artykuł gdzie ktoś tego dokonał, ewentualnie czy wie ktoś czy to wogóle jest możliwe w nissanowsikch silnikach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 a jak zrobisz zeby te fazy sie załączały?sama głowica tego nie zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 oczywiscie ze jest mozliwe. VQ35 to posiada i ktoras 4-ro cylindrowka tez, i to sa nowe silniki 1.8 oraz 2.5 jednakze cos mi sie wydaje ze w starszych silnikach tez to bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 a jak zrobisz zeby te fazy sie załączały?sama głowica tego nie zrobi zależy właśnie jak te zmienne fazy rozrządu są sterowane, bo jeżeli mechanicznie to nie widze problemu........ jednak wydaje mi się że prościej by było zdobyć taki gotowy motor...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 tu widac ktore silniki to posiadaja http://www.freshalloy.com/site/features/te...ines/home.shtml i w nowszych silnikach jest to sterowane elektronicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 przypuszczam że Zellowi chodziło starszą odmianę SR20DE VVL ze zmiennymi fazami z mocą 170km, tylko w tym katalogu chyba jakiś błąd jest odnośnie momentu......... czy tp jet w tych amerykańskich miarkach podane?? osobiście uważam że bardzo ciekawy silnik i chciałbym go bliżej poznać, może ktoś ma jakieś info na jego temat?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 przypuszczam że Zellowi chodziło starszą odmianę SR20 ze zmiennymi fazami z mocą 170km, nie pamiętam tylko jka były te silniki oznaczane i czy wogóle były na rynku europejskim nie bylo tego w sr20 bylo natomiast w sr16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 jak nie, w tabeli jest ................. SR............ chyba montowany w sentrach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 jak nie, w tabeli jest ................. SR............ chyba montowany w sentrach o jest sorki sr20vet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Jest w tabelce, sr20ve 187 koni (pytam o ten bo ma on odpowienik u nas na rynku, SR20DE, SR16DE w europie nigdy nie było a SR16VE to tylko importy z JP i o ile mi wiadomo jest tylko kilka w GB). Wiem, że te zmienne fazy są uruchamiane mechanicznie, poprzez jakieś elektrozawory. A co do załączania faz to komputerem oczywiście (bo bez kompów to żaden z tych silników nie będzie załączał faz, problem swapowców, wszyscy polują na kompa z VZ-R'a - SR16VE). Mnie ogólnie chodzi o to czy jest to możliwe bo o to mnie kumpel spytał i powiedziałem szczerze, że nie wiem, a jestem ciekaw. [ Dodano: Wto 20 Cze, 2006 ] Sprawa jasna, nie da się. Głowica nie pasuje http://g20.net/forum/showthread.php?threadid=3481 Jakby ktoś chciał poczytać o tych silniczkach to na sr20forum jest cały dział tym silnikom poświęcony a pozatym znalazłem jeszcze te: http://www.gonzonx.com/ http://www.sr20ve.co.uk/ [ Dodano: Wto 20 Cze, 2006 ] Kurde... a jednak wchodzi, szukam dalej [ Dodano: Wto 20 Cze, 2006 ] No więc się da, ten sam blok i główka fits, jak zresztą widać na zdjęciach http://sr20forum.com/showthread.php?t=93669 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 One są sterowane cisnieniem oleju i prościutkim elektrozaworkiem - takim jak w BMW co steruje VANOSEM czy w Hondzie V-teckiem. SMT6 sobie z tym poradzi albo znacznie prostrzy diwajs, wszsytko macie opisane tutaj: http://www.nissanperformancemag.com/march03/neo/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekPrimera Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 tataj u mnie podspodem mozna zobaczyc...wstawilem kilka ciekawych linkow sa tez takie po tuningu i 270 koni sa tez filmik - polecam.... pozdro jezeli dobrze zrozumialem to wlasnie powsadzali SR20VE i je uturbili... [ Dodano: Wto 20 Cze, 2006 21:36 ] dla zainteresowanych: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Nissan-...sspagenameZWDVW http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Nissan-...sspagenameZWDVW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 takim jak w BMW co steruje VANOSEM czy w Hondzie V-teckiem z tego co wiem to w hondzie vteciem steruje ecu, jeśli sie hondata przesuwa vteca nizej to ecu! mask sie nawet nie podnosi pisze o vtec który mam pod maską w K20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Tak jak napisane w linku Coobcia ECU załącza solenoidy, dzięki czemu otwiera się elektrozawór. Ale jako, że sam system jest przełączania jest prosty można go obejść właśnie w opisany w linku sposób. A patrząc na ceny jakie Marek wrzucił, które się nie zmieniają (jak szukałem serca do swej maszyny to dogłębnie przejrzałem co oferuje rynek światowy) pomysł założenia samej główki nie jest taki zły. SR20VE jak widać jest dość drogi (od 1500-2500 dolców nie licząc transportu) a główka czy do SR16 czy SR20VE jest taka sama i cenowo oscyluje w granicach 1000$ i jeśli ma się SR20DE można sobie tanim kosztem zrobić SR20VE i 190 kucy z samego silnika, jak przeczytałem trzeba do tego dać mocniejszą pompę oleju (większe ciśnienie w główce), dorobić dłuższe przewody olejowe do główki i dorwać ECU lub pobawić się jakąś świnką lub stand-alone'em. Skrzynia wytrzymuje i jest najlepsza jaka może być bo te silniki w serii (w P11 i chyba P12 w Japan) były tylko z przekładnią CVT. Jak na przyrost 40 koni wygląda to całkiem nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 nom czyli prosiak i lecisz ze zmiannymi fazami. Jeszcze jedna rzecz otóż silnik SR20VE ma tłoki wklęsłe (takie jak w SR20De/Di) i stopień sprężania 10,3:1 natomiast silniki SR20De 9,5:1 lub SR20DE 10:1... Transport główki znacznie tańszy jak całego silnika [ Dodano: Sro 21 Cze, 2006 ] Jeszcze coś takiego ciekawego znalazłem tutaj: http://www.sr20forum.com/showthread.php?t=...ghlight=ve+head Konkretnie chodzi o ten tekst: "From the info I found by searching, the 20VE and 16VE heads are the same. Only difference is cams. The SR20VE stock cams have very steep ramp angles. Ramp angles determine how fast the valve is opened, steeper = faster. This is hard on valve springs and will float a valve quicker than the less steep 16VE cams" Troche danych technicznych udało mi się znaleść: http://www.datsuncr.com/motores.php Niezły jest ten SR16VE N1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekPrimera Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Transport głowki znacznie tańszy jak całego silnika n no napewno, wedlog was bardziej sie oplaca wymienic silnik na VE czyli kupic juz taki za ok 2000$,czy dorobic/przerobic/zrobic samemu czy przez firme :?: , ps orientujecie sie ile by to wyszlo +- :?: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Przerobić taniej, nawet żeby tłoki wymieniać na inne coby się bardziej "sprężał". N1 fajny, wogóle silniki robione pod grupy wyścigowe są potworne. Czytałem raz artykuł dot. Toyotowego silnika 4age (ten z Corolki AE86 GT, 1.6 130 kucy) w wersji spec.A który występował w autach tej marki startujących w grupie A (notabene ta która zniknęła przez wypuszczenie przez Nissana R32 GTR). Silnik ten ma pojemność 1.6, 240 koni i kręci się aż do 11000 obrotów (na całym świecie pozostało ich bardzo mało). JAPAN RULEZZZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 [ Dodano: Wto 20 Cze, 2006 ]No więc się da, ten sam blok i główka fits, jak zresztą widać na zdjęciach http://sr20forum.com/showthread.php?t=93669 Przejrzałem dokładnie ten artykuł i wyssałem cenne info i pozmniejszałem literki "e" tu gdzie trezba: Compression ratio is determined by two basic things (if the rod length and wrist pin stay the same). 1- combustion chamber size 2- piston shape (dome, dish, or flat) The VE has a smaller combustion champer than the DE head. So putting a DE head on a VE block will net u a CR lower than 9.5:1 The VE pistons arent flat, they are dish. Deeper the dish - lower the compression Smaller the combustion chamber - higher the compression SR20VE combustion chamber volume is 41.8 cc SR20DE combustion chamber volume is 46.1 cc De 9.5 to 1 motor has dish pistons with no valve notches DE 10 to 1 motor is a flat top piston The 189 HP 10.3 to 1 SR20Ve has a slight dish piston with valve notches. The 204 HP 11 to 1 compression SR20VE motor is a flat top with valve notches. De motor 9.5 to 1 piston with VE head 10.5 to 1 compression DE motor 10 to 1 piston with VE head 11.2 to 1 compression VE motor 189 HP 10.3 to 1 compression DE/De motor with VE 1.6 pistons 12 to 1 compression VE motor with VE 1.6 pistons 14 to 1 compression Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 14:1 kompresja to na jakiem paliwie? chyba v-power... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 oj na V-power to może być ciężko Chyba że się zapłony pocofa to może wyda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejwra Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Po co kombinować na ebay-u masz komplet link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 po to ze głowica jest w tym silniku kozak, a korby z d*py.. dółz SR20 daje rade z taką główką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 14:1 kompresja to na jakiem paliwie? chyba v-power... taka kompresja to dzuża przesada V-power nie da rady, spalanie stukowe gwarantowane poza tym są straty na takim sprężaniu spada efektywność silnika graniczny stopień 11,5:1 [ Dodano: Nie 14 Sty, 2007 15:11 ] przypuszczam że Zellowi chodziło starszą odmianę SR20 ze zmiennymi fazami z mocą 170km, nie pamiętam tylko jka były te silniki oznaczane i czy wogóle były na rynku europejskim nie bylo tego w sr20 bylo natomiast w sr16 było w SR20 np 200SX ma cos takiego w nowych silnikach QG 16 i 18 oraz QR 20 z X-Traila też jest fazator na ssącym wałku . wszystkie one są mechaniczne sterowane ciśnieniem oleju [ Dodano: Nie 14 Sty, 2007 15:27 ] ten fazator jest taki jak w Alfach Romeo i działa dokładnie w ten sam sposóbzmienia sie poło zenie wałka ssącego względem rozrzadu a w Hondach VTEC jest kompletnie inaczej dzwigienki zaworowe mają dodatkowe rolki i przy pewnych obrotach krzywka wałka zaczyna naciskać na te drugie i otwiera zawory inaczej co zmienia czas współotwarcia zaworów [ Dodano: Nie 14 Sty, 2007 15:29 ] a co do spalin to nowe silniki odpowiadają normom Euro 3 i dlatego sa takie zamulone ale fazator totalnie nie ma z tym nic wspólnego (mowa o silnikach nissana 0 poza tym jeszcze ten piepszony EGR jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 14 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 było w SR20 np 200SX ma cos takiego w nowych silnikach QG 16 i 18 oraz QR 20 z X-Traila też jest fazator na ssącym wałku . wszystkie one są mechaniczne sterowane ciśnieniem oleju były SR20VE ale nie na rynku europejskim, zresztą SR16 też nie, a 200SX (S14) tylko wałek ssący ma zmienne fazy, VTC chyba się to nazywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 VTC dokładnie A gdzie kupić tkie SR20VE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.