Gość Krzysztof 27 Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Witam. Od momentu załozenia gazu pojawiły mi sie problemy z odpalaniem n 16 - tki po dłuzszym postoju. Poczatkowo myslalem ze może mało benzyny w baku, ale po dłuzszych obserwacjach stwierdzilem ze to nie jest to. Benzyny mam pół baku a problemy są. Nie jest to bardzo uciażliwe bo wiem ze zapali tylko za drugim albo trzecim razem. Czasmi złapie bardzo male obroty które utrzymują sie ok 4-7 sekund i mu przechodzi. Moze macie podobne problemy... dzieki z góry za pomoc... a wlasnie w stacji gdzie zakładalem gaz kazali mi wlać do benzyny czegoś na oczyszczenie wtrysków... ale ja dopiero zrobiłem 20 tys na gazie... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Witam.Od momentu załozenia gazu pojawiły mi sie problemy z odpalaniem n 16 - tki po dłuzszym postoju. Poczatkowo myslalem ze może mało benzyny w baku, ale po dłuzszych obserwacjach stwierdzilem ze to nie jest to. Benzyny mam pół baku a problemy są. Nie jest to bardzo uciażliwe bo wiem ze zapali tylko za drugim albo trzecim razem. Czasmi złapie bardzo male obroty które utrzymują sie ok 4-7 sekund i mu przechodzi. Moze macie podobne problemy... dzieki z góry za pomoc... a wlasnie w stacji gdzie zakładalem gaz kazali mi wlać do benzyny czegoś na oczyszczenie wtrysków... ale ja dopiero zrobiłem 20 tys na gazie... Pozdrawiam A odpalasz na benzynie czy na gazie??? Jeśli na benzynie to może trafiłeś akurat na moment kiedy wysiada ci pompa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 u mnie pompa siadła i odpala luksus problem sie pojawia jak jechalem na LPG, samochod ma te swoje 750 obr/min i go gasze... w tedy jak odplama go - czy to za 30 sekund czy za 12h to musze dluzej przytrzymac na rozruszniku... ok 3 - 4 sekund. po zgaszeniu na benzynie wszystko jest dobrze. Co do dolewania czegos to bym sobei darowal, ale moze ktos kto sie bardziej na tym zna. Ja tez zrobielm 20 tysiakow na LPG i jakos mi nie kazali nic dolewac :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof 27 Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 sadze ze pompa to nie jest. Gdy auto nie stoi pali idealnie.... jak długo jeżdze na gazie i nie dotankowywuje benzyny pojawiaja sie te problemy ( mimo ze jest poł baku). nie wiem czy ma tez to coś wspólnego ale wtedy przy odkreceniu korka zasysa powietrze do baku... co Wy na to? [ Dodano: Pią 25 Sie, 2006 15:00 ] odpalam tylko na benzynie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Zasysanie powietrza przy otwieraniu korka to objaw normalny w prawie każdym autku... musisz zaczekać aży wypowiedzą się bardziej doświadczeni w LPG 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 o tym korku bylo jakis czas temu (niedawno) - to normalna sprawa i nie jest raczej (95%) winne temu co mowisz.. jaka masz instalke - sekwencje? - moze to komus pomoc przy ocenie tego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof 27 Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 BRC sekwencja. ogólnie jest rewelka tylko ten syndrom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 no niestety ja jak narzie na nic nie wpadlem - moze ktoś Cie poratuje, 90% ratuja na forum pozdrawiam i zycze powodzenia! ps poczekaj do wieczora albo do jutra jak wszyscy zalegna do kompow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Twoje problemy wynikaja prawdopodobnie z rozjazdu mapy wtrysków po jeździe na gazie, gdy silnik ostygnie. Gdy temp. spadna do - 10 st tych problemów nie bedzie - natomiast pojawią sie gdy silnik ostygnie do temp rzędu dziesieciu - kilkunastu stopni. Winna jest niezbyt dobrze dobrana mapa wtrysków instalacji gazowej - miałem to samo w Toyocie. Jest to tylko teoria - napisz jaka instalacja gazowa i jaki przebieg auta oraz silnik. Ale wada jest nader upierdliwa. Gdy na dworze temp 5-15 st - problemy i hełtanie rozrusznikiem. Czasem prądu może braknąć w baterii. Nie znalazłem 100 % przyczyny bo sprzedałem tamto auto - to samo miał kolega w QG18 na instalacji Dream. kombinowaliśmy i lipa - wyglądało to tak jakby ECU w ogóle nie właczał wtrysków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof 27 Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Almera z 2000 roku 1.5 90 KM, przebieg 116 tys z czego 20 tys na gazie, przy czym to dało się odczuc po 2 tyg od załozenia gazu. W kwestii mapy wtrysków zielonego pojęcia. czekam na odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Nie wiem jaką masz generację instalki. U mnie jest założona II gen. i w zaleceniach wyraźnie pisze że powinno się odpalać i również gasić auto na benzynie. Spróbuj jak wtedy auto reaguje przy rozruchu, zwłaszcza po nocnym postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof 27 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Dzieki za podpowiedzi Bede działał. jak wyeliminuje ta usterke to napisze jak sobie z tym poradziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Mam Almerę taką jak ty. Miałem podobny problem, może nie tak drastyczny ale podobnie było z odpalaniem. Ktoś pisał o rozjechaniu się map wtrysku i to jest chyba najbardziej racjonalna przyczyna twoich problemów (rozumiem że jak auto już odpali na benzynie nie ma problemów z wchodzeniem na obroty, duszeniem się etc, pompa paliwa też nie wydaje dziwnych odgłosów typu taki cichy pisk). Ja wykonałbym co następuje: 1. Odłączyć klemy od akumulatora i środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników w areozolu przeczyścić porządnie dolot (przepływomierz) i przepustnicę. Dobrze byłoby gdybyś wyjął silniczek krokowy i też go przemył np benzyną ekstrakcyjną. Poskładaj wszystko i odpal samochód (może odpalać po czyszczeniu z lekkim oporem). 2. Ponownie odłącz klemy od akumulatora i zostaw tak samochód najlepiej przez noc. 3. Odpal samochód bez dodawania gazu i wyłącz gaz tak aby pracował na benzynie. Niech auto popracuje bez dodawania gazu do osiągnięcia temperatury roboczej (najlepiej jak się włączą wentylatory). Potem parę razy go przegazuj. 4. Podjedź na kontrolę ustawienia instalacji gazowej - u mnie po takiej kalibracji konieczne było zestrojenie na nowo instalacji. 5. Profilaktycznie możesz wlać środek do czyszczenia układu wtrysku - ja używam do tego celu czarny STP dostępny na każdej stacji lub markecie. Na pewno nie zaszkodzi. Lej paliwo na dobrych sprawdzonych stacjach, Almera jest bardzo czuła na złej jakości paliwo. Uff to tyle moich wypocin. Daj znać czy coś pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ajac Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Mind ma rację. Przy objawach jakie występują w Twoim aucie też szczególną uwagę zwróciłbym na dokładne wyczyszczenie przepustnicy i przepływomierza, a potem regulacja obrotów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Panowie n16 to nie polonez i nie trzbe czekac az sie wentylatorki zalacza. Po zaniku napiecia przez jakis tam czas ECM przywraca seryjne nastawy i kropka. Niczego nie trzeba grzac itp. Te problemy to wedlug mnie zle zemulowane sondy. w wyniku czego ECM zmienia autoadaptacje i stad problemy po dluzszym postoju. Kolego spróbuj tak jak radzili odlaczyc aku i zresetowac pamiec autoadaptacji. jesli to pomorze to mozesz pokusisc sie o zalozenie przekaznika odlaczajacego podtrzymanie ECM. w tedy zawsze po zgaszenieu fury bedziesz mial nastawy fabryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Panowie n16 to nie polonez i nie trzbe czekac az sie wentylatorki zalacza. Po zaniku napiecia przez jakis tam czas ECM przywraca seryjne nastawy i kropka. Niczego nie trzeba grzac itp........ jesli to pomorze to mozesz pokusisc sie o zalozenie przekaznika odłączajacego podtrzymanie ECM. w tedy zawsze po zgaszenieu fury bedziesz mial nastawy fabryczne. czyli popularnego kiedyś emulatora OBD2 - zeby kontrolka się nie zapalała - odcinał taki przekaźnik całkiem ECM. W/w pomysł nie przejdzie bo ECM resetuje się bardzo długo po zaniku napięcia, a przecie nikt nie bedzie rozbierał kompa, by mu permanentnie formatowanie pamięci ulotnej robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Kolego vqsoft, masz rację, być może zła emulacja sondy jest tutaj przyczyną kłopotów (o ile na instalacji IV geeracji sondę się emuluje), ale co do autoadaptacji to się nie zgodzę. Czujniki w N16 należy skalibrować w pełnym możliwym do osiągnięcia zakresie ich pracy tak więc komputer ma sobie uszeregować dane po kolei ze wszystkich czujników i na ich podstawie dobrać parametry składu mieszanki. (Tak mi powiedzieli w ASO i takie potwierdzenie znalazłem na forum www.nissanklub.of.pl) Miałem podobną sytuację po założeniu instalacji - ciągle jakiś niesmak bo przed założeniem chodził lepiej. Zrobiłem reset kompa przez noc, kalibrację na benzynie, dopiero później regulowałem LPG (nie jeżdżąc na LPG wcześniej). Gazownik aż się zdziwił ustawiając potem rozbieżności. Co do przekaźnika odcinającego komputer przy wyłączeniu stacyjki to chyba nie jest najlepszy pomysł. Stosując coś takiego koledze będą się resetować ustawienia autoadaptacji co najzdrowszym rozwiązaniem nie jest, poza tym po każdym wyłączeniu stacyjki będzie się resetował licznik przebiegu okresowego, mogą też występować problemy np z termometrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof 27 Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Tak jak obiecałem przesyłam informacje dotyczące rozwiązania mojego problemu. Wczoraj, czyli w czwartek zaprowadziłem nissana do aso i dzisiaj (piątek) miałem go odebrać, ale koło południa zadzwoniłem i w dalszym ciągu nie wiedzą co mu jest. Po podpieciu pod komputer nie wyskoczyły żadne błędy, brak jakichkolwiek usterek, ale mechanicy potwierdzaja ze problem z odpalaniem dalej jest. Kazali mi przyjechać jutro (sobota) okaże się wtedy wszytko czy im sie udało cos zrobić. Oczywiście tak jak się domyślałem obarczają winą instalację LPG... Jutro jak odbiorę napiszę wiecej co i jak. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 A jak sądzisz mind na podstawie czego zimny silnik i jego sterownik robi adaptację mapy wtrysków? Na pewno zależy od temperatury - ale od jakiego czasu wtrysku ma zacząć - fabrycznego? zawsze fabrycznie ustalonego? Panowie - jaka emulacja na IV - tej generacji? - tam wszystko opiera się o sekwencje benzyny i nigdy nikt rozsądny nie emuluje sondy na IV tej generacji. Emulacji sondy na IV tej generacji nie ma, jest tylko emulacja wtrysków (oczywiście tych benzynowych) Nie mniej jednak ciepły silnik pracujacy na gazie - ze źle dobranymi dyszami wrysków gazowych znacznie zmienia czasy wtrysku benzyny - gdy ostygnie - bierze poprawki na temperature silnika i starrtuje z czasami w oparciu o zapamietane dane z jazdy wcześniej. Poza tym gdy silnik nie osiagnie temperatury - pracuje w trybie otwartym - tzn. bez EGR i z niewielkimi poprawkami na sygnały lambdy - nie wszystko zatem pracuje w zamkniętym kole - stąd np. analizę spalin zawsze robi się na rozgrzanym silniku. Może jednak jak zimny - zawsze ładuje mapę serwisową? Z tego co wiem przy odpaleniu nie ma sekwencji - i tu może byc klucz do działania emulatora wtrysków. Pojeździj na benzynie jaieś 50 km. Zostaw, aż ostygnie i spróbuj odpalić - jak odpali bez problemu - będziesz miał odpowiedź. Istnieje tez moja teoria, ze emulator wtrysków nie załącza ich od razu, gdy silnik zimny - ale dlaczego - to nie wiem na 100 %. Tyle, że 1. silnik ciepły pracuje na sekwencji - i sekwencyjnie tez pracuje instalacja gazowa. 2. przy odpaleniu zimnego silnika - ten pracuje nie na sekwencji - tylko wszystkie wtryski zadają jednocześnie i synchronicznie - może wtedy emulator wtrysków sie gubi i ich po prostu nie załącza? Co wy na to? Sorry za długi post ale IV ta generacja dobrze dobrana nie ma prawa rozjeżdżać mapy benzyny - więc jak pisze kolega mind - po resecie kompa gazownik musiał zmieniac nastawy - znaczyło - to źle dobraną mieszankę na gazie i rozjaz mapy benzyny - stąd chłopa zdziwiło jak przyjechał do warsztatu i zapieto sterownik do kompa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof 27 Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Informuje ze odebrałem auto z ASO i oprócz tego ze zapłaciłem 156zl za podpiecie do kompa nic sie nie zmieniło.... dzis zostawiam auto u gazowników... sa podejrzenia ze wtryskiwacz gazowy puszcza i po dłuzszym postoju silnik sie dławi.... sie okaże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Myslę, że nie wtryskiwacz - sądzę, że skopana mapa, a gazownicy nie wiedzą jak się do tego zabrać. dyby puszczał- to też na ciepło by go zalewało. Po dłuższym postoju - instalka w ogóle nie napełnia listwy - więc jak silnik zimny zawory gazowe są zamknięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof 27 Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 tak jak sadziłem... nikt nie poradził sobie z problemem.... wczoraj odebrałem samochód od gazowników ( dwa dni stał) i dzis rano to samo... jak macie jakies koncepcje to dajcie znac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Napisz co za instalacja, jakie wtryski i jaki reduktor. Zresetuj ECU -ma odpalić bez problemu po resecie, rozgrzej przełącz na gaz i zobaczysz jak jeździ - winna jest moim zdaniem instalacja gazowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Wykonaj takie proste doświadczenie. Przed zgaszeniem silnika przełącz na benzynę. Niech trochę pochodzi i zgaś go na benzynie. Rano zobacz jak odpala. U mnie było tak że jak zgaszę auto na gazie to czy zimny czy ciepły ma kłopot z odpałem a jak zgaszę na benzynie to wszystko ok pali od kopa. Jeśli odpali normalnie to znaczy że z gazem coś nie gra. (chodzi o przełączanie) ja mam igs i w tym przypadku nie było dostatecznego podciśnienia do przełączenia od razu. dopiero jak chwilę pokręcił. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Wykonaj takie proste doświadczenie. Przed zgaszeniem silnika przełącz na benzynę. Niech trochę pochodzi i zgaś go na benzynie. Rano zobacz jak odpala. U mnie było tak że jak zgaszę auto na gazie to czy zimny czy ciepły ma kłopot z odpałem a jak zgaszę na benzynie to wszystko ok pali od kopa. Jeśli odpali normalnie to znaczy że z gazem coś nie gra. (chodzi o przełączanie) ja mam igs i w tym przypadku nie było dostatecznego podciśnienia do przełączenia od razu. dopiero jak chwilę pokręcił. Pozdro mozesz napisac dokladniej co jest grane - bo mam podobnie... jak cos to mozesz na PW - czy naprawiales to - jaki koszt itp. z gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.