Gość Stasheq Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Gdy naprawiłem płytkę dmuchawy tak jak większość pisze na forum, psuła się znowu po jakimś czasie i tak w kółko, więc wykonałem jej pomiary i zbudowałem własną "płytkę". Użyłem do tego celu trzech rezystorów (oporników) 5W (bo dośc mocno się grzeją). Zmierzone rezystancje to około: 2-1 1Ω bieg II 2-3 2,4Ω bieg I 2-4 0,3Ω bieg III Większa rezystancja - mniejszy wiatr Dodać mogę tylko, że teraz nawiew działa luks Schemat: Fotki dzieła: Na wszelki wypadek, żeby nie przepaliły się rezystory (pewnie by się nie przepaliły) założyłem radiator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Super, na pewno komuś się to przyda . Ja jednak na Twoim miejscu zaizolowałbym czymś (koszulki termokurczliwe) połączenia lutowane i odsłonięte końcówki rezystorów, żeby nie było niespodzianek ze spięciami od wilgoci itd. itp. Niestety warunki w aucie (szczególnie w zimie) to nie to samo co mamy w domu w np. odbiorniku TV - inaczej fabryczne płytki też by się tak nie psuły . Sprawdzałeś już urządzenie? Kable których użyłeś się nie grzeją? Na zdjęciu wyglądają na dość cienkie... Podaj jeszcze orientacyjną cenę komponentów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stasheq Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Urządzenie sprawdzałem i działa aż miło Masz rację że warto zaizolować wszystko, pod schowkiem jest naprawdę wilgotno. Nie miałem szans sprawdzić jak się mają kable i w ogóle całość przy dłuższym czasie używania, bo nigdzie nie jechałem dalej niż na 10min drogi. A co do ceny to wyszło razem 3zł, po 1zł za rezystor, radiator miałem ze starego zasilacza, ale nie wiem czy jest potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rapitograf Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Witam. Kupilem micre k11 94 3 dni temu. tez zauwazylem ze dziela mi tylko 4 bieg w ogrzewaniu. oprocz tego mam wrazenie ze wycieraczki chodza tylko w 2 predkościach. nie ma opcji zeby wycieraczka zadziala np co 10s jak to jest w innych autach. Czy to jest normalne??? I jak mozna naprawic te biegi w ogrzewaniu. Aha mam jeszcze jeden problem. mianowicie podczas jazdy mam wrazenie ze z lewej strony stuka klapa bagaznika. czy moze byc to spowodowane jakimis luzami na zamku??? stukanie jest tylko z jeznej strony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 wycieraczki am ja 3 biegi.. przerywany, wo,lny i szybki co do nawiewy.. opcja szukaj na forum i znajdziesz odpowiedzi... co do stukotu klapy.. sprawdz czy na bank jest to klapa bo ja mam podobne stuakanie i wiem ze to jest z zawieszenia a nie z klapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusek Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 Stasheq!!!tylko pogratulowac ja sam miałem podobny pomysł,ale mi sie odechciało jeszcze raz gratuluje patentu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stasheq Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Przetestowałem na dłuższej trasie, kostka się stopiła, a kable zrobiły czarne Co prawda wciąż działa, ale należy wprowadzić zmianę: grubsze kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki17 Opublikowano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 Jeżdze Microm K11 z 96 mam też problem z 2 biegiem dmuchawy jak najszybciej dostać sie do płytki z rezystorami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stasheq Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Płytka z rezystorami jest za schowkiem. Nie trzeba go wyjmować żeby dostać się do płytki. Jednak cała płytka jest schowana widać tylko dwie śrubki i cztery wystające kabelki. Wracając do mojej płytki, spaliła się :/ Nie myślałem, że musi się to aż tak grzać. Dlatego to wykonania jej potrzebne są grube kable, naprawdę mocne duże rezystory i radiator, może by go jeszcze przytknąć do jakiejś metalowej części samochodu. Stwierdziłem, że układ zaproponowany przez nissanowych inżynierów marnuje prąd i rozwiązałem sprawę tym razem za pomocą elektronicznego układu, ale już o tym nie będę pisał bo to robota na trzy dni (przynajmniej dla mnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Opisywanie, czy składanie układu? Jak się sprawdzi na dłuższej trasie, to coś jednak napisz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stasheq Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Układ kupiłem za 20zł, od poloneza, nazywa się tajemniczo "hybryd", można też szukać pod hasłem przełączniki od poloneza. Działa to w ten sposób że zapodaje prąd za pomocą impulsów. A roboty miałem z wyciągnięciem panelu nawiewu, i podłączeniu wszystkiego całkowicie po swojemu, chciałem też wykorzystać standardowe pokrętło. Po jednorazowym uruchomieniu wszystko ok, nie testowane na trasie. Pomysł wziąłem stąd: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=104045 http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=188395 Tak to wygląda przed podłączeniem. Nie piszę dokładnie jak podłączyłem, bo są różne te hybrydy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BeReK Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Witam, Ja wkońcu uporałem się z problemem nawiewu. Na początku próbowałem zalutować miejsce w którym wystąpiła przerwa, połączenie ścieżek nie udało się bo materiał z którego są wykonane wypalał się, nie pomogły próby z pastą lutowniczą, kwasem, tabletką od bólu głowy z krzyżykiem, nic! Cyna pływała jak rtęć rozsypana po podłodze. Dopiero później postanowiłem wykonać 2 nity miedziane żeby mieć do czego się wlutować, jednak okazało się, że płytka jest metalowa a nie jak myślałem porcelanowa czy z jakiegoś innego niemetalu i zakładając te 2 nity połączyłem najszerszą ścieżkę z powierzchnią całej płytki co dało idealny styk. Płytka ma z tyłu wybitą temperaturĘ 87°C i naprawdę się do takiej rozgrzewa. Nadal nie wiem jaki element był w miejscu wystąpienia przerwy, podejrzewam że był to jakiś termistor (ew. dioda) no ale to już nie ważne, nawiew działa i naprawa za darmo :027: Jeśli ktoś chce wykonać takie nity moge zamieścić szkic z wymiarami jakie dobrałem. Można też wykorzystać tulejki, które zapina się na płytce drukowanej (pod diody itp. wyglądają jak zatrzaski z dziurka, myślałem też o tych przez które przechodzą sznurówki w butach :030: )Udało mi się tak dobrać wymiary że płytka swobodnie wchodzi w swoje miejsce pod schowkiem zaraz obok silnika nawiewu, do którego ostatnio nalało mi się pełno wody, ale to już inna historia... (jak ktoś wam wklei szybe to sprawdźcie czy nie cieknie :> ) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świeżak Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 hej no nareszcie coś nowego... mam taki sam problem nic sie tej płytki nie czepia a jak juz zlutowałem to sie przepaliła. Lakier z opiłkami srebra też nie pomógł. Napisz coś więcej o tych nitach jakich użyłes. A i mam takie pytanko czy mozna tak znitować najszerszą i najcieńszą ścieżkę bo mam je obie przepalone u mnie były 2 te termistory czy co to tam było heheh pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BeReK Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Hejka, Ja zrobilem tak: oczyściłem z farby (dość ciężko szło i jedyny sposób to skalpelek i na końcu delikatnie papierkiem ściernym), później wymyśliłem te nity, miałem kawałek pręta miedzianego i z niego tokarz zrobił mi 2 takie maleńkie cudeńka (jak na szkicu) . Wykonałem 2 otworki mniej wiecej na środku tej ścieżki i zaklepałem młotkiem z drugiej strony. Jeśli masz 2 ściezki przepalone to sprawa się komplikuje bo dojdzie do zwarcia! Najgorsze jest to że płytka osiąga bardzo wysokie temperatury, bo możnaby było w jakiś sposób odizolować tego nita w miejscu styku z powierzchnią płytki (otwór). Coś pomyśle jeszcze, jak wymyśle dam znać :one: : : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świeżak Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 był bym wdzięczny za pomoc... napisz jak już coś wymyslisz troche ciężko się jeździ szczególnie w deszczu Mam troche czasu to moze sam coś wymyśle. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tofel3 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Witam. Jestem nowy i mam pytanko. Czy może mi ktoś napisać jakie dokładnie potrzebne są rezystory ? Wszystko po kolei. Napisałeś : Użyłem do tego celu trzech rezystorów (oporników) 5W (bo dośc mocno się grzeją). Zmierzone rezystancje to około: 2-1 1Ω bieg II 2-3 2,4Ω bieg I 2-4 0,3Ω bieg III 5W wszystkie ? Bo są jakieś różne typy 1%, 5% . Jakie dokładnie kupić ? Mam nadzieje że wiadomo o co chodzi Z góry wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stasheq Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 U mnie byly 5W wszystkie jednak zaczely sie przypalac wiec trzeba sprobowac z mocniejszymi 1% itp to dokladnosc, np rezystor ma 1Ω +- 1% takie roznice nie sa w tym przypadku istotne, wazna jest moc jaka jest w stanie rezystor odprowadzic w postaci ciepla, 5W to jednak za malo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kulin Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Mam takie pytanie. Czy ktoś z forumowiczów wie jakiej mocy jest silniczek od dmuchawy w K11 ? Potrzebna jest mi ta wiedza do zudowania regulatora również z opornikami ale sterowanie odbywać się będzie poprzez tranzystor dużej mocy. Jak juz uda mi się to odpalić to opiszę, jeśli ktoś będzie chciał. Tylko ta moc silniczka... jest mi niezmiernie potrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cit Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 tez mi działa tylko 4 bieg i w związku z tym mam pytanie dlaczego po wyjęciu i odczepieniu płytki od kostki nadal działa mi czwarty bieg.Chyba nie powinno działać!?A moze to nie ma znaczenia..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 A moze to nie ma znaczenia.....4 nie idzie przez płytkę...Zresztą poczytaj też tu (wszystkie używane powyżej numerki odnoszą się do zdjęć płytki stamtąd ): http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12172 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cit Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 dzięki kolego za pomoc!!!!!!! Widze ,ze to przypadłosc micry.Zastanawiam sie czy nie kupic gdzies na szrocie uzywanej a moze lepiej nowa???Pomysle nad tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martingda Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 mam wielkie problem z ta nieszczesna dmuchawa przepalila mi sie ta cala plytka i ja zlutowalem tam gdzie byla przerwa i wszystko pieknie dzialalo po 10 minutach to samo wiec znowu polutowalem i za 10 minut znowu wszystko poszlo z dymem co teraz robic????kupilem plytke uzywana sprawna ale boje sie jej montowac zeby mi znowu nie spalilo czy te opory sa za wysokie na wyjsciu czy co bo sledze te tematy dotyczace dmuchawy i nie wiem co robic prosze pomozcie. moja micra to k11 po face liftingu. jaka moze byc przyczyna???przypominam ze jak polutowalem to kazdy bieg dziala pieknie i prawidlowo z gory wielkie dzieki....-marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragomir Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 W końcu i u mnie się pojawił ten problem, zdemontuje płytke i się bedę bawił ale to dopiero jutro : [ Dodano: Pią 08 Lut, 2008 20:40 ] Się zainspirowałem i naprawiłem dzisiaj Na razie pomogło poprawienie lutu przerwanej ścieżki na płytce, widać ktoś już przy tym wcześniej grzebał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 mam wielkie problem z ta nieszczesna dmuchawa przepalila mi sie ta cala plytka i ja zlutowalem tam gdzie byla przerwa i wszystko pieknie dzialalo po 10 minutach to samo wiec znowu polutowalem i za 10 minut znowu wszystko poszlo z dymem co teraz robic????kupilem plytke uzywana sprawna ale boje sie jej montowac zeby mi znowu nie spalilo czy te opory sa za wysokie na wyjsciu czy co bo sledze te tematy dotyczace dmuchawy i nie wiem co robic prosze pomozcie. moja micra to k11 po face liftingu. jaka moze byc przyczyna???przypominam ze jak polutowalem to kazdy bieg dziala pieknie i prawidlowo z gory wielkie dzieki....-marcinewidentnie się przegrzewa. Poszło z dymem w miejscu poprzedniego lutowania, czy gdzie indziej? Może za dużo tych lutów i za mały opór i od tego się przegrzewa, a może faktycznie coś z obciążeniem nie tak (silnik dmuchawy daje je za duże) i od tego się przegrzewa i pali... wykręć silnik dmuchawy i obejrzyj, czy nie był czasem kombinowany...moc tego silnika nie jest na nim opisana (nie na moim). Na moim są oznaczenia: BOSH, made in Germany, CPB 12V, ?30 063 883 i na dole dużymi 7060 30350 - odczytywałem ze zdjęcia, może czegoś brakować na początku pierwszego numeru lub w środku drugiego (odblask na zdjęciu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martingda Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 poszlo w miejscu lutowania oraz w innym i za kazdym razem jak lutuje to wystepuje to samo wiec sie boje montowac nowej plytki i jezdze tylko na ostatnim biegu. sprawdze ten silniczek wyjmowalem go wczesniej zeby go podsmarowac zeby nie dawal oporu za duzego ale nie zwrocilem uwagi czy byl "modyfikowany" w jakis sposob. Wielkie dzieki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.