Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] programowanie pilota cz.2


Gość Koneser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jest to kontynuacja tematu programowanie pilota - część druga gdyż pierwsza się trochę rozjechała i przejrzystość tematu drastycznie spadła.

 

Po krótce zasady programowania:

Pełna procedura programowania pilota z instrukcji serwisowej do P11.144:

d9cfcfb52301c4a9m.jpg

kliknij na obrazek aby powiększyć

 

1. Wszystkie drzwi otwarte, baterie i akumulator w dobrym stanie.

2. Przekręć kluczykiem 6 razy w ciągu 10 sekund z pozycji "LOCK" do pozycji "ON" i zostaw z powrotem na "LOCK".

2. Powinno zamrugać dwa razy.

3. Wciśnij na kluczyku klawisz "UNLOCK" i przytrzymaj. Naciśnij 3 razy klawisz "LOCK" po czym zwolnij "UNLOCK".

4. Mrugnie raz.

5. Jak masz drugi kluczyk to zrób to samo z drugim. Żaden nie musi być w tym czasie włożony do stacyjki.

6. Po zaprogramowaniu wszystkich kluczyków przekręć do pozycji "ON".

7. Zamruga dwa razy.

 

---

 

To teoria. W praktyce? Działa. W każdym razie zawsze jest tak, że innym działa a jak się samemu do tego podejdzie to już gorzej.

Miałem tylko jeden kluczyk do mojej Primerki. Na eBay'u zakupiłem używany kluczyk z Micry z czego wykorzystałem pilota.

AKRM46_150x112.jpg

U dealera kupiłem surówkę - pocięli mi w dorabianiu kluczy.

AKK39_150x112.jpg

W moim starym kluczyku oraz w nowym zestawie wymieniłem baterie. Zaprogramowałem oba kluczyki wg powyższej instrukcji. Wszystko ładnie mrugało tak jak trzeba.

 

A teraz to co nie wyszło.

Stary kluczyk (oryginał) po wymianie baterii zaprogramował się tak jak powinien. Wszystko ładnie się otwiera/zamyka i samochód się odpala.

W nowym kluczyku nieprawidłowości. W starym kluczyku pierwsze przyciśnięcie UNLOCK otwiera tylko drzwi od kierowcy, kolejne naciśnięcie otwiera wszystkie pozostałe. Nowy kluczyk - po naciśnięciu UNLOCK otwierają się od razu wszystkie drzwi. Nie jest to jednak coś strasznego. Gorzej, że samochód przy pomocy tego kluczyka się nie odpala a na radiu mam cały czas WAIT.

 

Zamieniłem zestawy kluczyk1-pilot2 i kluczyk2-pilot1. Stary kluczyk odpala z oby dwoma pilotami. Wydaje mi się, że problem jest z nowym kluczykiem, który dorabiałem. A właściwie problem może być z niebieskim chipem, który się znajduje w kluczyku.

 

Czy trzeba go jakoś inaczej zaprogramować czy też może być, że dostałem od dealera jakiś felerny kluczyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kość immobilizera? przełożyłes?

 

znaczy się tego "niebieskiego chipa"? skąd miałem przełożyć skoro miałem tylko jeden kluczyk a drugi dokupiłem/dorobiłem? jak to zaprogramować?

 

a może to coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

nie wiem skąd, to nie mój problem a wróżka nie jestem.

 

nie wiedziałes że to auto ma immobilizer i samo zaprogramowanie pilota żeby otwierał zamki nie wystarczy i że trzeba włożyc kość immobilizera odpowiednio zaprogramowaną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za slowa krytyki - jesli chodzi o immobilizer to wiedzialem o istnieniu. Sadzilem jednak, ze przypisanie kodu do kluczyka nastepuje podczas standardowego programowania. W takim razie z powrotem do dealera?

 

Apropo wrozki... nie przelozyli ci chipa? /sorki za brak polskich czcionek - w robocie nie zainstalowali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobtrebor
nie działa pilot (jedno mrugnięcie) - co robić?

 

mam to samo po wymianie baterii, wszystko styka, bateria nowa ale tego jednego mrugnięcia nie ma i pilot jest martwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kość immobilizera? przełożyłes?

 

znaczy się tego "niebieskiego chipa"? skąd miałem przełożyć skoro miałem tylko jeden kluczyk a drugi dokupiłem/dorobiłem? jak to zaprogramować?

 

a może to coś innego?

 

Witam. Musisz skopiować kość imm. Ja dorabiałem nieoryginalny kluczyk i wyjmowali kość jakoś tam kopiowali w zakładzie gdzie dorabiałem. W oryginale kość jest czerwona we włoskiej podróbie niebieska. Wszystko działa. Nie wiem czy w Irlandii znajdziesz taki zakład , ale myślę, że tak. Ewentualnie ASO. Bo inaczej to kluczyk będzie Ci służył tylko do otwierania drzwi. Pozdrowienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie przymierzam sie do wymiany baterii w kluczyku i też się zastanawiam

1 Czy do stacyjki wkładam rozprogramowany kluczyk, czy dobry i przekrecam go 6 razy a potem zblizam dobry(lub rozprogramowany) i programuje (trzymając kluczyk blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na kluczyku UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK)

2 Czy przekrecić 6 razy wyjac ze stacyjkii trzymając blisko stacyjki programować?

3 Czy w stacyjce po przekreceniu 6 razy programować (bez wyjmowania)

4 Czy zmieniać kluczyki w stacyjce do programowania

5 Czy programowanie można powtarzać kilka razy jeżeli coś się nie uda bez obawy że utraci się zaprogramowanie drugiego kluczyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Czy do stacyjki wkładam rozprogramowany kluczyk, czy dobry i przekrecam go 6 razy a potem zblizam dobry(lub rozprogramowany) i programuje (trzymając kluczyk blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na kluczyku UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK)

2 Czy przekrecić 6 razy wyjac ze stacyjkii trzymając blisko stacyjki programować?

3 Czy w stacyjce po przekreceniu 6 razy programować (bez wyjmowania)

4 Czy zmieniać kluczyki w stacyjce do programowania

5 Czy programowanie można powtarzać kilka razy jeżeli coś się nie uda bez obawy że utraci się zaprogramowanie drugiego kluczyka?

 

Czy ma znaczenie, który wkładasz do stacyjki? - nie wiem. Pewne jest jednak, że i tak programujesz wszystie od nowa.

Po kręceniu 6 razy (gdy dwa razy mrugną kierunki - rozpoczęcie programowania) można wyciągnąć kluczyk ze stacyjki - łatwiej wtedy przyciskać klawisze.

Potwierdzenie zmiany kodu w kluczyku dostajesz pojedynczym mrugnięciem a wtedy bierzesz następny kluczyk i programujesz. Nie trzeba od nowa kręcić 6 razy. (patrz -> instrukcja <- ).

Potem wkładasz do stacyjki dowolny i przekręcasz na 'ON'. Zapisanie w centralce i zakończenie programowania potwierdzi dwoma mrugnięciami.

 

Nie sprawdzałem poprawności działania jednego kluczyka po zaprogramowaniu tylko tego drugiego. Wyczytałem gdzieś, że po wymianie baterii w jednym pilocie i tak trzeba oba od nowa zaprogramować.

 

[ Dodano: Sro 14 Lut, 2007 09:43 ]

Musisz skopiować kość imm. Ja dorabiałem nieoryginalny kluczyk i wyjmowali kość jakoś tam kopiowali w zakładzie gdzie dorabiałem.

Zobaczę czy Irysy też coś potrafią. Ale i tak na wszelki wypadek to zostawię samochód gdzieś blisko ASO jak by mi w dorabianiu skopiowali chipa w nieodpowiednią stronę. :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość jakub_poznan

Witam,

Koneser ma rację, ja dzisiaj programowałem kluczyk i za trzecim razem udało mi się uzyskać końcowe jedno mrugnięcie i centralka chodzi.

Także musisz próbować, naciskaj lock przy wciśniętym unlock w takim samym odstępie czasu co 1 sekundę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jako że to jest mój pierwszy post na tym forum witam wszystkich serdecznie. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Primery P11 po liftingu i od razu problem:) Otóż postąpiłem zgodnie z instrukcją programowania pilota w kluczyku i nawet mi się udało (wprawdzie nie za pierwszym razem). System potwierdził miganiem kierunkowskazów zakodowanie pilota i nawet pilot zadziałał, jednak po wyjściu z auta okazało się że znowu nie działa. Finał jest taki, że system daje wprowadzić się w etap programowania, ale nie reaguje na naciskanie unlock-lock na pilocie. Reasumując, pilota udało sie zaprogramować, jednak po chwili znowu przestał działać. Nie reaguje na powtórne programowanie, nadmieniam, iż programowałem tylko jednego pilota gdyż drugi jest uszkodzony. Będę wdzięczny za poradę co z tym fantem zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

system daje wprowadzić się w etap programowania, ale nie reaguje na naciskanie unlock-lock na pilocie. Reasumując, pilota udało sie zaprogramować, jednak po chwili znowu przestał działać. Nie reaguje na powtórne programowanie, nadmieniam, iż programowałem tylko jednego pilota gdyż drugi jest uszkodzony.

Witam!

Skąd pewność że drugi pilot jest uszkodzony? Czy po zaprogramowaniu tamtego pilota działał chociaż przez chwilę? W jakim stanie jest bateria? Może przyciski są wyrobione?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy ktoś może wie jak sprawdzić czy NATS jest w samochodzie? Mam P11 '98 SR20De. Dzisiaj kupiłem pilota i próbowałem go zaprogramować (nie miałem do tej pory żadnego). Przekręciłem kluczyk w stacyjce 6 razy, ale światła nie mrugnęły ani razu. Próbowałem kilka razy tej sekwencji, ale bez skutku. Dioda na desce rozdzielczej się świeci i mruga jak wyjmę kluczyk ze stacyjki, tylko nie wiem czy to jest dobry wyznacznik obecności NATSa w samochodzie. Czy ktoś może zna prosty sposób na sprawdzenie czy ten moduł jest gdzieś zainstalowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi pilot ma uszkodzone przyciski, jednak w chwili obecnej jak wyjmę na chwile baterię to ten sprawny pilot działa poprawnie przez kilka "kliknięć" także jest coś z pilotem. Naprawię drugi i zobaczymy jak się będzie zachowywał.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

mój problem się rozwiązał, może ktoś też popełni tak podstawowy błąd i będzie miał kłopot, otóż pilot nie działał mi dlatego, że po wymianie włożyłem baterię na odwrót, plusem do góry, tymczasem należy wkładać minusem do góry o czym informuje zresztą obrazek w pilocie :D , co ciekawe przez tak długi czas centralny zamek się nie rozprogramował mimo braku zasilania, po włożeniu od razu wszystko było jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Koledzy jestem na forum od niedawna, opiszę swój problem w tym temacie bo wydaje mi się odpowiedni. Mam Pimerkę P11.144 z 2000roku. Są dwa oryginalne kluczyki każdy z dwoma półokrągłymi przyciskami i napisem NATS

Osatnio kluczyk jaki uzywam jako podstawowy przestał działać - pomyślałem bateria padła i wymieniłem. Po wymianie również nie działał więc przyjechałem do domu i wziąłem zapasowy, sprawdzam - działa. Pomyślałem że się rozkodowało coś i miałem jechac gdzieś w poniedziałek z tym bo była sobota ale stojąc przy aucie zacząłem naciskać oba piloty raz po raz i nagle.... ciach! Dzialają oba. Myślałem, że moze przypadkiem jakąś sekwencję naciśnięć wybrałem i się ten rozkodowany "nauczył" od tego drugiego. Działało dwa dni i dzis znów - po pracy otworzyłem normalnie auto a pod domem już nie mogłem zamknąć - i tym razem oba nie działają. Próbowałem opisanej na forum procedury kodowania ale po zaaktywowaniu i podwójnym mrugnięciu nic już dalej się nie działo, tak jakby nie reagował na naciskanie przycisków w pilocie. Zrezygnowany zamknąłem auto kluczykiem w zamku i stałem chwilę przyglądając się dziwnej pracy tej niebieskiej diody na podszybiu - jakoś tak mrugała naprzemian raz i potem seria i znowu raz i seria błysków, trzymałem piloty w ręcę i od niechcenia nacisnąłem i nagle.... ciach! znowu działają oba....

O co biega? Ktoś ma pomysł? Czy może to mieć związek ze stanem akumulatora (chyba jest trochę słaby bo ciężko kręci rano przy mrozie i nieraz przy odpalaniu kasuje mi się wskazanie spalania średniego na kompie)

Proszę również o wyjaśnienie jak powinna się zachowywać niebieska dioda w zalezności od stanu auta i czy prawidłowy jest objaw taki, ze przy nie działających pilotach kiedy zamknę auto kluczykiem w zamku i potem otworzę w ten sam sposób włącza się alarm, który wyłączyć można jedynie włączając zapłon w stacyjce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość przemo007

Witam !!! Mam następujący problem: pilot od około miesiąca działa coraz gorzej , tzn. "łapie" dopiero z bliska (wcześniej z kilku metrów). Pomyślałem , że bateria na wyczerpaniu - po wymianie nic się nie poprawiło.

Niestety drugi kluczyk całkiem do d.... od zakupu - praktycznie jest tylko na sztukę - gumki pozdzierane - miły pan w serwisie stwierdził że już do niczego się nie nadaje(kluczyk z pilotem oczywiście).

W związku z tym zastanawiam się czy nie jest to początek końca pilota - jeśli się wysypie zostanę bez możliwości odpalenia mojego kochanego auta !!! :kosci:

Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość fragles13
Witam !!! Mam następujący problem: pilot od około miesiąca działa coraz gorzej , tzn. "łapie" dopiero z bliska (wcześniej z kilku metrów). Pomyślałem , że bateria na wyczerpaniu - po wymianie nic się nie poprawiło.

Niestety drugi kluczyk całkiem do d.... od zakupu - praktycznie jest tylko na sztukę - gumki pozdzierane - miły pan w serwisie stwierdził że już do niczego się nie nadaje(kluczyk z pilotem oczywiście).

W związku z tym zastanawiam się czy nie jest to początek końca pilota - jeśli się wysypie zostanę bez możliwości odpalenia mojego kochanego auta !!! :kosci:

Proszę o pomoc. Pozdrawiam

 

To, że pilot nie otwiera auta, nie jest jednoznaczne z tym, że tym kluczykiem nie da się samochodu odpalić. Za otwieranie odpowiada moduł w pilocie, a za odpalanie - kostka immobilisera, która jest w tej części z grotem kluczyka.

A co do drugiego kluczyka: skąd wiesz, że on się już do niczego nie nadaje? Jeśli masz zjechaną gumkę, to najprawdopodobniej uszkodzone są mikroprzełączniki w pilocie, które wystarczy wymienić i pilot będzie śmigał jak trzeba. Warto też wymienić gumkę aby nie zniszczyć nowowlutowanych mikroprzełączników. Zestaw naprawczy można kupić na allegro: http://allegro.pl/item591423476_nissan_pil...wy_gratisy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość gelu123

Podłączę się do tematu.

Kupiłem, autko ale pilot centralnego zamka nie działał. Piloty mam Siemens, w obydwóch wymieniłem baterie. Otwierając drzwi od strony kierowcy centralny zamek otwiera wszystkie drzwi (awaryjki w tym momencie NIE mrugaja, a nie wiem czy powinny....) Próbowałem zaprogramować piloty, krok po kroku wg instrukcji, ale gdy dochodze do momentu, gdzie trzeba dodawać piloty (trzymajac unlock dusze 3x lock) autko powinno przyjac pilota i mrugnac raz swiatlami, czego nie robi...

Myślę, że albo piloty nie wysyłają fal do odbiornika(w co wątpię, bo żeby dwa nie działały...) Albo coś nie odbiera fal od pilotów...

Może ktoś miał podobny problem i zna jego rozwiązanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam czy tego pilota zaprogramuje w p11 144 bo wlasnie takiego kupiłem wszystko ladnie mruga ale za cholere nie moge go zaprogramowac

Mnie również czeka zakup nowego kluczyka, pytanie, czy kupować z pilotem w kluczyku czy osobnego pilota? Gdzie w Poznaniu jest punkt godny polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również czeka zakup nowego kluczyka, pytanie, czy kupować z pilotem w kluczyku czy osobnego pilota? Gdzie w Poznaniu jest punkt godny polecenia?

A co ci się dzieje z tym pilotem ?

- obudowę gumową idzie kupić w internecie bo się wyciera (przez co nie działaja przyciski )

- przyciski jak ci nie działają kupujesz mikro switch w elektronicznym lutujesz i działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A co ci się dzieje z tym pilotem ?

- obudowę gumową idzie kupić w internecie bo się wyciera (przez co nie działaja przyciski )

- przyciski jak ci nie działają kupujesz mikro switch w elektronicznym lutujesz i działa

Chwilaaaa ............

Z oryginalnym pilotem który jest w kluczyku (2 przyciski) nie dzieje się nic złego poza tym, że nie za pierwszym naciśnięciem nie zawsze zadziała.

Problem jest w tym, że nie mam drugiego kluczyka. Posługiwanie się jedną sztuką, szczególnie kiedy jest się 1000 km od domu :dribble: jest wielce stresujące.

Dlatego powtórzę swoje pytanie:

- czy kupować z kluczyk z pilotem w kluczyku czy osobnego pilota + drugi kluczyk z kodem?

Tylko w tedy co z kodowaniem pilota w kluczyku lub osobnego pilota. Czy jestem w stanie wykonać to sam w garażu?

Natomiast zaciekawiło mnie zdanie:

kupujesz mikro switch w elektronicznym lutujesz i działa

Napisz o co chodzi (nie jestem elektronikiem), co to jest ten "mikro switch" i do czego się go lutuje. Pozdrawiam

Edytowane przez Audik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...