Gość graw Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Wczoraj kupiłem Primerę P11 1,6 16V 97 rok.Po uruchomieniu silnika od razu włączają się oba wentylatory i cały czas pracują- coś chyba nie fajnie.Może ktoś coś podpowie. Pozdrawiam wszystkich fanów-ja do tej pory jeździłem Toyotą i bardzo ją lubiłem dopóki jakiś oszołom nie skasował mi jej.Kupiłem teraz Nissana i już go chyba polubiłem- a wentylatory to pewnie jakieś głupstwo i z Waszą pomocą na pewno damy radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spine Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 siemka heh problem jest banalny - i nie masz co panikować poprostu masz wciśnięty przycisk od klimatyzacji i włączony nawiew wyłącz klime a wentylatorki się zatrzymają Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Cześć. Według mnie problem nie dotyczy klimy. Przy włączonej klimatyzacji wentylatory włączają się cyklicznie i wyłączają, na pewno nie pracują ciągle. Według mnie problem tkwi w termicznym wyłączniku wentylatora chłodnicy lub w jego przekaźniku. Czujni termiczny powinien zamykać obwód i włączać wentylatory po otwarciu termostatu, w temperaturze płynu chłodzącego ok. 90-95 stopni. Jeżeli wentylatory pracują ciągle to albo czujnik zamyka obwód w niskiej temperaturze, albo wyłącznik nie działa i ktoś go mostkował bo nie miał dobrego chłodzenia silnika. Efekt jest taki ze silnik jest ciągle niedogrzany i długo pracuje na ssaniu zwiększając zużycie paliwa. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość graw Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 spine, Dzięki za szybką reakcję-ale to nie przycisk włączonej klimy-miałem klimę też w Toyocie i wiem jak to działa.Dzisiaj byłem u kolegi z dobrej firmy od klimatyzacji-polecam jeśli jesteś koło Lublina/ KLIMAPLUS-Jacek Dyś/-niestety padnięta jest chłodnica(zeżarte 3 rurki) klimy i presostat, który daje informację, że klima jest załączona( zamówiłem nowe, w poniedziałek pewnie będzie po problemie).Niemniej jednak dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy.Pozdrawiam.Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spine Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 ojej czyli jednak to coś poważnego /niestety chyba dość spory wydatek cie czeka no ale co zrobić - nic nie jest wieczne i kiedyś musi się popsuć nawet nasze Primerki :/ Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Po uruchomieniu silnika od razu włączają się oba wentylatory i cały czas pracują- coś chyba nie fajnie.wentylatory to pewnie jakieś głupstwo i z Waszą pomocą na pewno damy radę Muszę Cię zasmucić. W primerach p11 nie ma czujników (włączników) wentylatorów. Sterowane sa bezpośrednio przez ECM (jednostkę centralną) silnika. Masz poważny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość graw Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 widaw, Cześć Kolego-nie dobijaj mnie, właśnie dzisiaj wracałem z Warszawy i pewna rozkoszna pani wjechała mi w bok mojej nowej,ślicznej Primerki, która juz nie jest taka śliczna i nie bita jak była do godz.19.00.Piszesz o ECM ale w głowicy nad termostatem jest czujnik temperatury i po zdjęciu z niego kostki wentylatory przestają pracować-może to on jest walnięty.I tak muszę najpierw zrobić to co popsute-czyli chłodnicę klimy i czujnik ciśnienia, żeby wyeliminować to co jest na pewno uszkodzone,Potem popatrzymy jak to się zachowuje.Na pewno będziemy w kontakcie.Dzięki za zainteresowanie i pomoc.A tak a propos-może wiesz gdzie szukać lewych drzwi kierowcy( najlepiej czerwonych jak straż pożarna)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 pewnie ze jest czujnik termiczny i nie jest to tragedia cenowa, jakies 16zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 widaw, Cześć Kolego-nie dobijaj mnie, właśnie dzisiaj wracałem z Warszawy i pewna rozkoszna pani wjechała mi w bok mojej nowej,ślicznej Primerki, która juz nie jest taka śliczna i nie bita jak była do godz.19.00.Piszesz o ECM ale w głowicy nad termostatem jest czujnik temperatury i po zdjęciu z niego kostki wentylatory przestają pracować-może to on jest walnięty.I tak muszę najpierw zrobić to co popsute-czyli chłodnicę klimy i czujnik ciśnienia, żeby wyeliminować to co jest na pewno uszkodzone,Potem popatrzymy jak to się zachowuje.Na pewno będziemy w kontakcie.Dzięki za zainteresowanie i pomoc.A tak a propos-może wiesz gdzie szukać lewych drzwi kierowcy( najlepiej czerwonych jak straż pożarna)? Tylko silniki 1,6 gaxnikowe mialy bezpośrednie sterowanie wentylatorów. W nowych Primerach konrole przejela jednostka sterujaca silnikiem. Wg instrukcji serwisowej bład uszkodzonego czujnika powinien byc zasygnalizowany kontrolka (check) na desce. Za wskaźnik temp silnika na desce odpowiedzialny jest inny czujnik. jezeli się nie swieci tzn ze mozliwe jest niewłasciwe podłaczenia zasilania wentylatorów. Czyli ktoś nieumiejętnie grzebał. Potrzebujesz schemat i dobrego elektryka zeby to sprawdzić. Zasilanie wentylatorów jest przez przekaźnik sterowny bezposrednio z ECM z 9 nózki . Moze on się zaciął. Po stronie pasazera w komorze silnika licząc od przedniego zderzaka 4 przekaźnik w rzędzie zewnętrznym (są dwa) - to przekaźnik wentylatora. Ostroznie: pomiedzy ECM a uzwojeniem przekaznika nie ma zadnych zabezpieczeń!. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Widaw napisał: Muszę Cię zasmucić. W primerach p11 nie ma czujników (włączników) wentylatorów. Sterowane sa bezpośrednio przez ECM (jednostkę centralną) silnika. Masz poważny problem. mehrer napisał: pewnie ze jest czujnik termiczny i nie jest to tragedia cenowa, jakies 16zł Widaw napisał: Tylko silniki 1,6 gaxnikowe mialy bezpośrednie sterowanie wentylatorów. W nowych Primerach konrole przejela jednostka sterujaca silnikiem. Wg instrukcji serwisowej bład uszkodzonego czujnika powinien byc zasygnalizowany kontrolka (check) na desce. Za wskaźnik temp silnika na desce odpowiedzialny jest inny czujnik. Chyba mehrer ma rację - bo kontrola i sterowanie ECM jak pisze widaw to przecież nie wszystko. Musi być przecież przeprowadzona na podstawie danych, czyli musi być urządzenie które te dane dostarcza, a więc czujnik. Logicznie rzecz biorąc, jeżeli czujnik ten ulegnie uszkodzeniu, jednostka centralna ECM automatycznie uruchamia wentylatory, aby zapobiec ewentualnemu przegrzaniu silnika. Założyłem wczoraj swój wątek z trochę innym problemem, ale generalnie w tej tematyce, jednak po kilku zabiegach problemy mam prawie identyczne, pomijając oczywiście fizyczne zniszczenie przeze mnie tego czujnika podczas próby rozwiązania problemu. Nie chcę się powtarzać więc zamieszczam link: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=309124#309124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.