Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wentylatory chłodnicy


Gość graw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj kupiłem Primerę P11 1,6 16V 97 rok.Po uruchomieniu silnika od razu włączają się oba wentylatory i cały czas pracują- coś chyba nie fajnie.Może ktoś coś podpowie.

Pozdrawiam wszystkich fanów-ja do tej pory jeździłem Toyotą i bardzo ją lubiłem dopóki jakiś oszołom nie skasował mi jej.Kupiłem teraz Nissana i już go chyba polubiłem- a wentylatory to pewnie jakieś głupstwo i z Waszą pomocą na pewno damy radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka

heh problem jest banalny - i nie masz co panikować :):)

poprostu masz wciśnięty przycisk od klimatyzacji i włączony nawiew

wyłącz klime a wentylatorki się zatrzymają :D

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Według mnie problem nie dotyczy klimy. Przy włączonej klimatyzacji wentylatory włączają się cyklicznie i wyłączają, na pewno nie pracują ciągle. Według mnie problem tkwi w termicznym wyłączniku wentylatora chłodnicy lub w jego przekaźniku. Czujni termiczny powinien zamykać obwód i włączać wentylatory po otwarciu termostatu, w temperaturze płynu chłodzącego ok. 90-95 stopni. Jeżeli wentylatory pracują ciągle to albo czujnik zamyka obwód w niskiej temperaturze, albo wyłącznik nie działa i ktoś go mostkował bo nie miał dobrego chłodzenia silnika. Efekt jest taki ze silnik jest ciągle niedogrzany i długo pracuje na ssaniu zwiększając zużycie paliwa. Pozdrowienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spine, Dzięki za szybką reakcję-ale to nie przycisk włączonej klimy-miałem klimę też w Toyocie i wiem jak to działa.Dzisiaj byłem u kolegi z dobrej firmy od klimatyzacji-polecam jeśli jesteś koło Lublina/ KLIMAPLUS-Jacek Dyś/-niestety padnięta jest chłodnica(zeżarte 3 rurki) klimy i presostat, który daje informację, że klima jest załączona( zamówiłem nowe, w poniedziałek pewnie będzie po problemie).Niemniej jednak dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy.Pozdrawiam.Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojej czyli jednak to coś poważnego /niestety

chyba dość spory wydatek cie czeka

no ale co zrobić - nic nie jest wieczne i kiedyś musi się popsuć nawet nasze Primerki :/

Pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po uruchomieniu silnika od razu włączają się oba wentylatory i cały czas pracują- coś chyba nie fajnie.

wentylatory to pewnie jakieś głupstwo i z Waszą pomocą na pewno damy radę

 

Muszę Cię zasmucić. W primerach p11 nie ma czujników (włączników) wentylatorów. Sterowane sa bezpośrednio przez ECM (jednostkę centralną) silnika.

Masz poważny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widaw, Cześć Kolego-nie dobijaj mnie, właśnie dzisiaj wracałem z Warszawy i pewna rozkoszna pani wjechała mi w bok mojej nowej,ślicznej Primerki, która juz nie jest taka śliczna i nie bita jak była do godz.19.00.Piszesz o ECM ale w głowicy nad termostatem jest czujnik temperatury i po zdjęciu z niego kostki wentylatory przestają pracować-może to on jest walnięty.I tak muszę najpierw zrobić to co popsute-czyli chłodnicę klimy i czujnik ciśnienia, żeby wyeliminować to co jest na pewno uszkodzone,Potem popatrzymy jak to się zachowuje.Na pewno będziemy w kontakcie.Dzięki za zainteresowanie i pomoc.A tak a propos-może wiesz gdzie szukać lewych drzwi kierowcy( najlepiej czerwonych jak straż pożarna)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widaw, Cześć Kolego-nie dobijaj mnie, właśnie dzisiaj wracałem z Warszawy i pewna rozkoszna pani wjechała mi w bok mojej nowej,ślicznej Primerki, która juz nie jest taka śliczna i nie bita jak była do godz.19.00.Piszesz o ECM ale w głowicy nad termostatem jest czujnik temperatury i po zdjęciu z niego kostki wentylatory przestają pracować-może to on jest walnięty.I tak muszę najpierw zrobić to co popsute-czyli chłodnicę klimy i czujnik ciśnienia, żeby wyeliminować to co jest na pewno uszkodzone,Potem popatrzymy jak to się zachowuje.Na pewno będziemy w kontakcie.Dzięki za zainteresowanie i pomoc.A tak a propos-może wiesz gdzie szukać lewych drzwi kierowcy( najlepiej czerwonych jak straż pożarna)?

 

Tylko silniki 1,6 gaxnikowe mialy bezpośrednie sterowanie wentylatorów. W nowych Primerach konrole przejela jednostka sterujaca silnikiem. Wg instrukcji serwisowej bład uszkodzonego czujnika powinien byc zasygnalizowany kontrolka (check) na desce. Za wskaźnik temp silnika na desce odpowiedzialny jest inny czujnik.

jezeli się nie swieci tzn ze mozliwe jest niewłasciwe podłaczenia zasilania wentylatorów. Czyli ktoś nieumiejętnie grzebał.

Potrzebujesz schemat i dobrego elektryka zeby to sprawdzić. Zasilanie wentylatorów jest przez przekaźnik sterowny bezposrednio z ECM z 9 nózki . Moze on się zaciął.

Po stronie pasazera w komorze silnika licząc od przedniego zderzaka 4 przekaźnik w rzędzie zewnętrznym (są dwa) - to przekaźnik wentylatora.

Ostroznie: pomiedzy ECM a uzwojeniem przekaznika nie ma zadnych zabezpieczeń!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

Widaw napisał:

Muszę Cię zasmucić. W primerach p11 nie ma czujników (włączników) wentylatorów. Sterowane sa bezpośrednio przez ECM (jednostkę centralną) silnika.

Masz poważny problem.

 

mehrer napisał:

pewnie ze jest czujnik termiczny i nie jest to tragedia cenowa, jakies 16zł

Widaw napisał:

Tylko silniki 1,6 gaxnikowe mialy bezpośrednie sterowanie wentylatorów. W nowych Primerach konrole przejela jednostka sterujaca silnikiem. Wg instrukcji serwisowej bład uszkodzonego czujnika powinien byc zasygnalizowany kontrolka (check) na desce. Za wskaźnik temp silnika na desce odpowiedzialny jest inny czujnik.

 

Chyba mehrer ma rację - bo kontrola i sterowanie ECM jak pisze widaw to przecież nie wszystko. Musi być przecież przeprowadzona na podstawie danych, czyli musi być urządzenie które te dane dostarcza, a więc czujnik.

Logicznie rzecz biorąc, jeżeli czujnik ten ulegnie uszkodzeniu, jednostka centralna ECM automatycznie uruchamia wentylatory, aby zapobiec ewentualnemu przegrzaniu silnika.

Założyłem wczoraj swój wątek z trochę innym problemem, ale generalnie w tej tematyce, jednak po kilku zabiegach problemy mam prawie identyczne, pomijając oczywiście fizyczne zniszczenie przeze mnie tego czujnika podczas próby rozwiązania problemu. Nie chcę się powtarzać więc zamieszczam link:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=309124#309124

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...