Kazik_R52 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 (edytowane) Słusznie Kolega zauważył, przebieg mało realny, szybciej razy 2, pewnie dziadek lekarz umarł i auto stało od 2014, stąd wtedy ostatni serwis wlej 5w30 i bardzo obserwuj konsumpcje oleju, zmień filtr oleju i powietrza jedz na jakaś diagnostykę daj ze 30zł i niech przejdzie auto ścieżkę diagnostyczną, rolki (hamulce), szarpaki, amorki potem zdecydujesz co dalej, w zależności od kasy i potrzeb, stanu auta generalnie najważniejsze są sprawy wpływające na bezpieczeństwo jak hamulce, zawieszenie potem świece, płyn hamulcowy, olej w skrzyni, płyn w chłodnicy. Edytowane 27 Kwietnia 2017 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Taaaa naleje 5w30 i kompresja zniknie Wszystkie z niemiec mają 100.000 km taaaa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Ranger ale nie odpowiedziałeś na zadane pytanie gorszości Nie odpowiem, nie wiem, kiedyż używałem MaxLife i był super Nawet musi mieć. Ja nie wiem, czy to ma sens zmieniać olej z półsyntetyku na syntetyk. Notes się nie zepsuje od tego, że będzie jeździł wciąż na tym samym oleju i z tego, co obserwuję to mnóstwo Notesów na takim właśnie oleju jeździ. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu! Taki olej jest wręcz zalecany przez Nissana dla samochodów z większym przebiegiem. Jeżeli pojedziesz na przegląd do ASO i zlecisz im zalanie ich oleju, to taki 10W40 właśnie Ci wleją. W Niemczech ludzie serwisują samochody w ASO właśnie. Zatem wcale mnie nie dziwi, że jest zalany olejem 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Ja nie znając realnego przebiegu ani kondycji silnika nie zalewał bym 5w30! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Nadgorliwość gorsza od faszyzmu! A gdzież tu nadgorliwość widzisz ..??? Ja nie znając realnego przebiegu ani kondycji silnika nie zalewał bym 5w30! Czemu od razu zakładacie że licznik był kręcony a może nie był i to co kolega zalko ma w papierach jest rzeczywistym przebiegiem auta. Taki olej jest wręcz zalecany przez Nissana dla samochodów z większym przebiegiem. Jeśli auto ma, a zakładam że ma, przebieg 130 tys, no to nie można mówić jeszcze o większym przebiegu. Ja mam najechane 150, zalewam 5W30 i "zero" ubytków od wymiany do wymiany. Owszem można zalać półsyntetyk i nic się nie stanie, ale można też zalać taki jak zaleca producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Jeśli auto ma, a zakładam że ma, przebieg 130 tys, no to nie można mówić jeszcze o większym przebiegu. Ja mam najechane 150, zalewam 5W30 i "zero" ubytków od wymiany do wymiany. Owszem można zalać półsyntetyk i nic się nie stanie, ale można też zalać taki jak zaleca producent. Nie zmienia to faktu, że taki olej czyli 10W40 zalewa ASO do samochodów starszych niż 4 lata. Mój też ma ponad 100 000 i też leję 5W30. Ale na takim mój śmiga od nowości. Jeżeli tamtej jeździł na 10W40 (nie wiadomo jak długo), jak bym już tego nie zmieniał. Kupować dobry 10W40 i jeździć dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Dla mnie przebieg jest nie realny!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Nadgorliwością jest zmiana oleju z takiego na jakim Notes przejeździł być może całe swoje życie na inny teoretycznie lepszy i droższy syntetyk. Taka zmiana nic nie polepszy, a potencjalnie w najgorszym przypadku może zaszkodzić. Nie mam siły tłumaczyć tego po raz n'ty. Jeśli kolega nie ma dziadka z Wehrmachtu Nie opłaca się finansowo, sprowadzać z Niemiec samochodów gdyż na tamtejszym rynku są one droższe, a tańsze są tylko te co mają po pińcet tysięcy kilometrów na liczniku. Bardzo dawno temu kolega postanowił cofnąć licznik do tej magicznej cyfry 100.000km ,a miał nalatane 230.000 km!! Odkręcając zegary wypadła kartka, podniósł rozwinął i czyta .... Ja cofnąłem o 150000km a ty o ile zamierzasz ???? Przyniósł te kartkę do pracy ubaw był na cały dzień ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zalko Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 hmmm sama uciecha z tych wypowiedzi . Moje auto w 2015 miało wg ksiązki serw 95 tys. wiem wiem,że książki można kupić etc ale na brief było podobnie. Nie będę odkręcał licznika i oglądał kartki ))) natomiast mam nadzieję,że silnik się spisze pomimo .....przebiegu. Zalałem Shell 5w30 i zobaczę jak będzie zużycie, jeśli większe to wejdę na 10w40. Ktoś pisał o skrzyni biegów ale czy faktycznie zmieniać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Co do oleju tak trzymaj, tu większość ma czarne myśli co do przebiegu, A co do skrzyni, dlaczego myślisz o zmianie ...? Co źle biegi wchodzą, zacinają się ..?? Czy dlatego że ktoś zasugerował, bo jeśli tak to cały samochód zmienić by się zdało bo na pewno ma bardzo duży przebieg i będzie się sypał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zalko Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 (edytowane) Ktoś po moim 1szym poście zasugerował,dlatego się zdziwiłem bo biegi idealnie chodzą. Natomiast zastanawiam się nad świecami...nie wiem czy zmieniane ale silnik chodzi dobrze,odpala bez problemu.....zauważyłem,że czasami obroty jakby wolniej spadały ale z ok,1000 parę na jałowe... edit- mam badanie techn.niemieckie z 2016r (ważne do 05,2018) przebiegiem 115 tys.więc raczej przebieg oryg przy okazji nie wiem jaki mam rodzaj silnika CR HR ..? Edytowane 28 Kwietnia 2017 przez zalko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Mi tam się wydaje że Notes szczególnie 1.4 jest raczej miejskim autem...może prawdziwy a może nieprawdziwy przebieg, jak zwykle akademicka dyskusja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 To życiową dyskusja. Po wlaniu chudego oleju 5W do silnika z dużym przebiegiem znika kompresja i uszczelki już nie mogą szczelnie trzymać. A realne życiowe, przebiegi samochodów z niemiec zamieścił życiowy w praktyce Stider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zalko Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Z wypowiedzi tutaj wynikało, że powinienem wrócić do oleju pierwotnego 5w30 bo... może tamten był tańszy a teraz mam znowu dylemat. Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Dajmy może koledze samemu zdecydować jaki olej zaleje, nie zmuszajmy go do podjęcia takiej a nie innej decyzji. Co do świec jak pali bez problemu, to gdyby to było moje auto, nie zmieniał bym i nawet bym do nich nie zaglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zalko Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 No tak ale nie mam doświadczenia w temacie Note Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 .. może tamten był tańszy a teraz mam znowu dylemat. Co do ceny pełny syntetyk czyli 5W30 jest droższy od pół. No tak ale nie mam doświadczenia w temacie Note Poczytałeś za i przeciw zdecydować musisz sam. Jak widzisz zdania są podzielone a co byś nie zalał czy to będzie pełny czy pół syntetyk nie zrobi na silniku różnicy, jeździł będzie i na tym i na tym. Tyle że producent do tego motoru przewidział, jako najlepszy, 5W30 właśnie. Zmianę oleju na ciut gęściejszy robi się gdy coś zaczyna się dziać np. więcej tego oleju zużywa (ubytki na bagnecie bo to że co jakiś czas trzeba sprawdzić to wiesz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Jeśli zacznie teraz komsumować olej ,czyli więcej jak 300ml na 1000km to wróć do 10W40 po płukaniu na 5w30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Jeśli zacznie teraz komsumować olej ,czyli więcej jak 300ml na 1000km to wróć do 10W40 po płukaniu na 5w30. Dokładnie tyle że bez płukania to można zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Tester ale on teraz się płucze tym nalanym 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 A w książce, którą posiadasz są zanotowane daty i rodzaj oleju?Chodzi o to, od kiedy ma zalewany 10w40?Może nie bez przyczyny... http://forum-mechanika.pl/threads/wymiana-oleju-10w40-czy-5w30.4622/Edith.... Doczytałam - od 2014 Sam wymieniasz czy u mechanika? Zawsze możesz podpytać fachowca - w końcu powinien najbardziej się orientować w temacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Dla mechaników 5W to Diabeł wcielony pod postaciami W 30,40,50 A ich najulubieńszym najukochańszym, kur.... przecudowny olej to 10W40 w każdym zakładzie kapliczki do święcenia tego oleum . 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Tester ale on teraz się płucze tym nalanym 5w30 Idąc tym torem to każdy świeżo zalany olej, nawet mineralny płucze silnik zawartymi w sobie detergentami których to podstawową funkcją jest ograniczenie tworzenia się stałych warstw osadów na wewnętrznych częściach silnika. Dzięki czemu chronione są ściany cylindrów, tłoków i pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 5W ma wybitne zdolności płuczące a kolega zapodał Shell Ultra dobrze myjący Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 A ich najulubieńszym najukochańszym, kur.... przecudowny olej to 10W40 w każdym zakładzie kapliczki do święcenia tego oleum . 10W40 Sorry... ale głupoty gadasz Edziu. Nie wrzucaj wszystkich po szkole / z doświadczeniem, stażem do jednego wora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.