Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Note?


Guest brajtus
 Share

Recommended Posts

Guest brajtus

Witam wszystkich forumowiczów! Niedawno stałem się posiadaczem Notesika i mam takie pytanie- muszę wymienić w nim olej a nie wiem na jaki, chyba Elf ale nie wiem czy polecany jest Evolution czy Excelium a i jeszcze jaka klasa lepkości? Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest maxxx24

zbliża mi się 15.000 km,i raczej niechcę jechać do aso na wymianę.sam sobie wymienie.tylko nie wiem jaka formułe mam kupic.ktos już kupował i wymieniał??

Link to comment
Share on other sites

Guest mkrasz

Maxxx,

 

Ja zmienialem w T&T. O ile dobrze pamietam dostalem Shell Helix 10W60 albo 5W60. Jest OK wg mnie.

Natomiast potwierdzam 10W30 jako olej wlewany w fabryce.

Generalnie Panowie to nie ma chyba wspolnej polityki olejowej w serwisach Nissana. Tak wiec musicie pamietac co sobie zalewaliscie. A, i jeszcze jedno - filtr oleju oczywiscie pasuje od Micry :D (w kazdym badz razie w Notesie 1.6)

Link to comment
Share on other sites

Guest mkrasz

Notek,

 

Ja zalalem! Wiesz... Notek w wersji 1.6 i tak juz czasami wzbudza zdziwienie przy starcie a po tym oleju to juz w ogole wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu........ :P

Link to comment
Share on other sites

Guest mkrasz

Szczerze?

 

Nie mam zielonego pojecia. Jak na razie silnik zachowuje sie bardzo poprawnie.

 

I powiem ze jest to jeden z niewielu podzespolow w tym autku, ktory dziala bez zarzutu...

Link to comment
Share on other sites

Guest pawblo77

Wg instrukcji obsługi na rynku nie ma tak kiepskiego oleju jak zaleca producent. Nawet Lotosy są dwie klasy lepsze. Więc wybór zależy od naszych sympatii i komfortu psychicznego. W aso uwaga na autko. patrzcie czy wymieniają filtr i najlepiej biezcie olej z bańki. Ja zrobiłem notkiem 25000 i na przeglądzie zalałem 5W30. chcieli mi wcisnąć filtr powietrza, ale to zbędny wydatek. Dopiero po 40000, tak zarządzili japońscy inżynierowie. Poza tym są zamienniki filtrona, a wymiana to pestka.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawblo77

olej wymieniłem po 20500 km i 12 mies (na styk) a filtr powietrza zaczekam na 40000. Po wyjęciu go było przyzwoicie. Zresztą nawet olej był super - bursztynowy kolor i zero ubytku. Na rachunku było 3,5 l oleju - zastanawiam się jak go upchali, skoro pojemnosć układu z filtrem to 3,25 l.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawblo77

to się zgadza. Ja akurat go nie mam i trochę brudzi się deska. Ale w służbowych filtr ten tak się zatyka, że w ogóle nie ma wentylacji.

śmieszą mnie troche zalecenia na forum wymiany oleju co 10 tys. Ale w końcu autko jest tak zajefajne że niektórzy przesadzają z dopieszczaniem. Wg mnie tysiące inżynierów od nissana i od oleju nie biorą kasy za wciskanie kitu, a jakość oleju i silników pozwalają zwiększać czasookresy wymian i obnizać koszty eksploatacji!! a dla mnie to był główny powód zakupu nowego auta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest bonzo
śmieszą mnie troche zalecenia na forum wymiany oleju co 10 tys

wszystko zależy od tego jak i gdzie jezdzisz czy w mieście czy w trasy

ja na przykład nie katowałbym nawet nowego auta 20tyś po mieście, na jednym oleju

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

To znowu ja ,?wieży wła?ciciel od Note

 

W ksi?zce serwisowej zobaczyłem że moje autko w Niemczech zalewane było od pocz?tku ELFEM 10W40 jak my?licie zalewać dalej takim samym olejem ,jeżeli chodzi o lepko?ć itp. czy przej?ć na co? innego.Autko ma 34 ty?.km.Gdzie? wyczytałem że łańcuchy rozrz?du lepiej,dłużej działaj? jak gęstszy olej.Mit czy prawda.

 

Czekam na jakie? sensowne podpowiedzi wła?cicieli :unsure:

Ps.wymiana mnie czeka ,latem.

Link to comment
Share on other sites

Zalecany przez Nissana do silnika 1.4 w Note olej to 5W30. Wspomniany przez Ciebie 10W40 jest olejem dopuszczalnym. My?lę, że przy takim przebiegu warto wrócić do oleju zalecanego. Jeżeli chodzi o łańcuch rozrz?du złot? zasad? jest to, że należy stosować oleje zalecane przez producenta ze względu na hydrauliczne napinanie łańcucha. Z tego względu np. kategorycznie nie można stosować oleju typu 0W. Nie s?dzę, alby olej 10W40 lepiej obchodził się z łańcuchem niż 5W30.

Link to comment
Share on other sites

Zalecany przez Nissana do silnika 1.4 w Note olej to 5W30. Wspomniany przez Ciebie 10W40 jest olejem dopuszczalnym. My?lę, że przy takim przebiegu warto wrócić do oleju zalecanego. Jeżeli chodzi o łańcuch rozrz?du złot? zasad? jest to, że należy stosować oleje zalecane przez producenta ze względu na hydrauliczne napinanie łańcucha. Z tego względu np. kategorycznie nie można stosować oleju typu 0W. Nie s?dzę, alby olej 10W40 lepiej obchodził się z łańcuchem niż 5W30.

 

Sensownie i rzetelnie

:D

Link to comment
Share on other sites

sugeruję shell helix ultra 5W40 - jeżdżę na nim od 5 lat

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

Z tak małym przebiegiem szkoda lać olej półsyntetyczny...Może warto wrócić na syntetyk 5W? Hmmm...A Was też informowano, że rozrz?d (łańcuch) jest nie wymienialny i serwis zbyteczny? ?dziwiło mnie to, ale skoro tak jest to super! Kontrola ma się rozumieć musi być...Ale wymiana po pilkudziesięciu tysi?cach, a nawet po kilkuset tysi?cach zbyteczna. :) Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

sugeruję shell helix ultra 5W40 - jeżdżę na nim od 5 lat

 

Lub shell helix ultra extra 5W30 :). Ten jest idealny z zaleceniami.

Link to comment
Share on other sites

Lub shell helix ultra extra 5W30 :). Ten jest idealny z zaleceniami.

 

mamy coraz bardziej upalne lata. W40 lepiej się sprawuje w wysokiej temperaturze otoczenia. Na letnie podróże (np po górach albo podczas dłuższej jazdy autostradą, gdzie silnik się napracuje) jak znalazł :rolleyes:

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

mamy coraz bardziej upalne lata. W40 lepiej się sprawuje w wysokiej temperaturze otoczenia. Na letnie podróże (np po górach albo podczas dłuższej jazdy autostradą, gdzie silnik się napracuje) jak znalazł :rolleyes:

 

Dziękuje wszystkim forumowiczom za info.zamykamy temat OK.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Na porzeglądzie po drugim roku, ASO Przyguccy zalało mi silnik 1.4 olejem Elf OW30. Poprzednio miałem Castrol 5W30. Z tego co czytałem na forum, olej OW nie jest polecany do tego silnika. Nistety trochę za późno się zorientowałem, czytając fakturę. Co teraz powinienem zrobić? Wymienić olej?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym nie już wymieniał,szkoda pieniędzy. Elf to markowy olej.Lepkość letnia jest właściwa. A zimowa dobrze sprawdzi się zimą (mniejsze opory rozruchu)Niemniej jednak trzeba będzie o tym pamiętać przy kolejnej wymianie i wrócić do 5W. Albo 5W40

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

Panowie mam takie drobne pytanie. Moje autko przez poprzedniego właściciela było zalewane Shell Helix ultra 5 w 40. Ja również na takowy wymieniałam ale w tym roku w serwisie wymieniono mi na castrol edge 5w30. Dziś z ciekawości sprawdziłam poziom oleju po przejechaniu 1300 km i stwierdziłam ubytek oleju - przed podróżą miarka na bagnecie pokazywała połowę teraz ćwiartkę. Komputer po odpalaniu też pokazuje tylko 4 z 5 kropek, Czy jest to coś niepokojącego czy normalne że na trasie przy dużych prędkościach silnik może spalać? Drugie nie związane z olejem zdziwienie - auto nie zareagowało na pilota - tak jakby bateria padła w pilocie. Awaryjnie auto zostało otwarte kluczykiem - 2 razy próbowałam odpalić silnik - objawy były podobne jak ostatnio (padł akumulator) dopiero za 3 razem silnik odpalił. Do tego auto dziwnie reagowało na kluczyk - otwieranie - zamykanie auta. Raz działał raz nie. Niestety najbliżej do serwisu nissana było do poznania ale skoro auto potem zachowywało sie normalnie postanowiliśmy wrócić. Do tej pory nic niezwykłego nie wykazywał.

Link to comment
Share on other sites

zmiana oleju na castrol moim zdaniem nie ma żadnego związku z jego niedoborem w silniku, może po prostu nalano Ci go za mało? Trzeba sprawdzić jeszcze raz przy zimnym silniku (auto powinno stać w miarę poziomo) i dolać tak żeby poziom zatrzymał się w połowie przetłoczenia blaszki bagnetu.Najlepiej uzupełnić tym samym castrolem. Jeśli masz resztki shella też nic się nie stanie, jeśli nim wykonasz dolewkę - to oleje o porównywalnej klasie (shell ma wyższą). Potem poobserwuj stan oleju - najlepiej przez 2-3 tygodnie raz w tygodniu rano przed uruchomieniem zobaczyć bagnet. Jeśli nic się nie zmieni, moje przypuszczenie będzie słuszne. Przy znacznych prędkościach na długiej trasie silnik MOŻE spalić nieco oleju. Sprawdziłbym na Twoim miejscu na wszelki wypadek baterię w pilocie.Warto co jakiś czas zamieniać kluczyki. Jeśli auto dużo ostatnio jeździło akumulator powinien być w pełni naładowany. Chyba,że zaczyna szwankować regulator napięcia. Nie świeciła ci kontrolka ładowania podczas jazdy? (czerwona z obrazkiem akumulatora)

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

Autko stoi poziomo w garażu :P. A poziom oleju zawsze sprawdzam przy zimnym silniku - roverek mnie wyszkolił. Wcześniej takowych rzeczy nie zdiagnozowałam tzn ubytku oleju. A olej będę musiała kupić bo nie mam na stanie i dolać. A sprawdzanie chyba najwcześniej wykonam jak wrócę do pracy tak więc już niedługo. Bo zazwyczaj notes raz w tygodniu wyjeżdża z garażu. Bardziej martwi mnie czy coś złego z silnikiem się nie dzieje tj nie bierze oleju. A co do baterii w pilocie - auto otwieram ze sporej odległości i przy przeszkodach typu okno, drzwi itp. A przy jeździe nie zapalały się żadne kontrolne ikonki. Byłam w serwisie Toyoty:P bo jedynie takowy serwis był w okolicy - sprawdzili aku i powiedzieli ze w 100% naładowany. A reszty nie sprawdzą bo nie znają kodowania Nissana.

Link to comment
Share on other sites

więc nie ma co panikować. Po prostu kup litrowe opakowanie, dolej oleju do właściwego poziomu i raz w tygodniu przed odpaleniem sprawdzaj poziom - zresztą tak robi się a przynajmniej powinno robić się w praktyce. Producenci asekuracyjnie podają w warunkach użytkowania dopuszczalne zużycie oleju silnikowego nawet do 1 litra na 1000 przejechanych kilometrów - ma to na celu uniknięcie ewentualnych reklamacji. I choć moim zdaniem takie zużycie byłoby już objawem awarii, nie uznano by tego pewnie w ramach gwarancji. Sądzę,że spadek poziomu oleju mógł być spowodowany ostatnią wysiloną eksploatacją. Różnica między połową przetłoczenia a 1/4 to raptem cirka 150 ml

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

Jednorazowo chyba nic się nie powinno stać. Pamiętać jednak należy, że oleje 0W są zabójcze dla łańcuchów rozrządu. Olej 0W ma zbyt mały opór przepływu, co daje zbyt mały naciąg łańcucha - bo przy łańcuchu, jego napinanie jest hydrauliczne. Wariować chyba nie ma co, ale ja bym następny serwis olejowy wykonał szybciej niż to wynika z harmonogramu.

Z tego też względu mimo wszystko warto jednak stosować zalecany 5W30 (jego opór przepływu jest optymalnie dobrany do silnika). 5W40 też jest ok, ale tylko wtedy gdy jest problem z nabyciem 5W30.

Edited by ranger
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...