Gość Nikon Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 Trochę szperałem na forum i nic konkretnego nie znalazłem. Może ktoś jest zorientowany w temacie. Pytanie jest takie: Jakie xenony są dozwolone prawnie bez samo poziomowania i spryskiwaczy reflektorów? Podobno to zależy do napięcia... A może od barwy? Jeśli tak, to może ktoś zna przedziały jakie się łapią a jakie nie? A takie podpytanie jeszcze zadam, czy warto zakładać xenony do lamp z odbłyśnikiem czy tylko do soczewek? Proszę o odpowiedź ludzi którzy są pewni tego a nie tylko przypuszczają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Z tego co mi wiadomo to żadnych żarówek Xenonowych nie można zakłądac do zwykłych lamp, które nie mają samo regulacji samopoziomowania oraz spryskiwaczy. Nawet jak założysz je to po zapaleniu na ścianie zamiast ładnej lini światła, która zawsze występuje będzie jej brak. Powstanie efekt jak by pomiędzy samochodem, a ścianą była mgła i wszystko jest rozlane. Co do soczewek to nie znam żadnego samochodu, który miał by dobre soczewki, a najborsze to ma BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). Jest jednak jedno ale - lampa po włożeniu innej żarówki traci homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 akie xenony są dozwolone prawnie bez samo poziomowania i spryskiwaczy reflektorów? żadne poczytaj tu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=xenony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AUTOMAT_82 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Dokłądnie jak mówi jawert, ŻADNE. "[...]Wśród użytkowników aut panuje brak znajomości odpowiednich regulacji prawnych, czego przykładem może być instalowanie na własną rękę świateł ksenonowych bez homologacji. Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze. Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania. Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella. - Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka. Prowadzi to, do zmniejszenia bezpieczeństwa ruchu drogowego." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka i powinno być karane zholowaniem samochodu i puszczeniem właściciela boso do domu!P. S. Przepraszam nie mogłem się powstrzymać tak mnie denerwują oślepiający kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 P. S. Przepraszam nie mogłem się powstrzymać tak mnie denerwują oślepiający kierowcy. A co maja wspolnego xenony z oslepianiem? Jak masz zle ustawione swiatla to i na zwyklych zarowkach bedziesz oslepial. W mondeo (nie wiem ktora generacja) samopoziomowanie dzialalo tylko po odpaleniu auta. Czyli jak odpalilismy auto i dopiero po jakims czasie ktos nam siadl do tylu to samoregulacja tego nie skorygowala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AUTOMAT_82 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 dylson, powinieneś wiedzieć jaka jest różnica chociażby w jasności świecenia. Ksenony świecą mocniej, poza tym są dostosowane do reflektorów gładkich a nie ryflowanych. Więc jeżeli ktoś ma ksenony w ryflowanych to strumień światła inaczej się rozprzestrzenia niż to powinno mieć miejsce. Do tego jeżeli dojdzie brud na takich lampach to strumień o wiele mocniejszy od zwykłego światła rozchodzi się w jeszcze większą ilość kierunków. Dlatego właśnie jest to zabronione. Powinni za to karać bardzo ostro bo tacy ludzie są sporym zagrożeniem w nocy na drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Dobra ale tak sie tylko dzieje jak ktos nie wymieni lamp na gladkie. Jesli mamy gladkie klosze to nie ma prawa taki xenon oslepiac. No chyba ze mamy tyl dociazony i nie obnizymy swiatel to sie zgadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Niedawno wrzucilem komplet ksenonow do samochodu i szczerze mowiac czekam az przy jakiejs kontroli sie do tego przyczepia. Wqrza mnie to poniewaz przynajmniej w wypadku mojego auta swiatla nie maja szansy nikogo oslepic bo samochod niski i do tego jeszcze reflektory w najwyzszym "ustawieniu" swieca nizej niz powinny (juz mnie diagnosta o to kiedys meczyl). Do tego soczewki i zawsze czyste klosze... A mimo to na bank z czasem za to bekne... :029: Ciekawi mnie tylko jedna sprawa - w tekscie cytowanym przez AUTOMAT_82 pisza o zrodle swiatla powyzej 2000lumenow - nie o lampach wyladowczych. Przeciez ksenon o bardzo wysokiej temperaturze barwowej moze emitowac strumien swiatla o mniejszej jasnosci. Stad moral - jak ksenony to tylko 15k K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AUTOMAT_82 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Adams, nie zgodzę się z tobą gdyż LUMEN jest jednostką strumienia świetlnego, który jest ilością energii światła wysyłanego w jednostce czasu. Więc nie zależy on od barwy światła, którą wyznacza się składem mieszanki gazów w lampie. Lampy typu HID wysyłają strumień świetlny powyżej 3000 lumenów i niezależnie od barwy nie mogą być stosowane w autach bez spryskiwaczy i autopoziomowania reflektorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 odświerzę: http://motoryzacja.interia.pl/samochody/tu...ony,992810,1135 i to no idea extra :one: http://arbiter.pl/galeria/skuter.xenon http://arbiter.pl/galeria/lampa.xenon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Ksenony świecą mocniej, poza tym są dostosowane do reflektorów gładkich a nie ryflowanych a zarowki swieca inaczej w lampach gladkich lub ryflowanych?jesli lampa jest czysta i dobrze ustawiona nie ma mowy o jakimkolwiek oslepianiu, a zamontowac spryskiwacze reflektorow nie jest trudna sztuka przeciez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 jesli lampa jest czysta i dobrze ustawiona nie ma mowy o jakimkolwiek oslepianiu jak nie jak tam, kazdy z wyfli odbija swiatlo w inna strone. spryskiwacze reflektorow nie jest trudna sztuka przeciez a autopoziomowanie? jak ci wsiadza ze 2 osoby na tyl tu juz bedziesz oslepial. Slyszalem o gladzeniu kloszy ale nie wiem czy to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 ludzie a od czego macie regulację?? o jakim oślepianiu mówice?? zwykły palnik xenonowy wsadzony do soczewki świeci idenczynie jak żarówka z tym że światła jest 10X więcej absolutnie nie ma mowy o żadny oślepianiu natomiast xenon wsadzony do reflektora niestety oślepia co do samopoziomowania to żadne nie działa dynamicznie!! a spryskiwacze? powiem tak żona ma E46 spryskiwacze szmery bajery i tak nie dają rady reflektor pozostaje bródny napewno nie w takim stopniu jak bez spryskiwacza a jednak brud pozostaje więc jak ktoś nie miał z tym doczynienia to niech nie pisze głupot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 jak ci wsiadza ze 2 osoby na tyl tu juz bedziesz oslepial a od czego macie regulację kazdy z wyfli odbija swiatlo w inna strone. a od zarowki nieodbija? moze sprostuje:widomo ze bedzie swiecilo mocniej od zwyklych zarowke, ale lampa dobrze ustawiona nieoslepia nawet xsenonem.chlop-aki maja w civicach i swiatlo rozchodzi sie tak samo jak przy zwyklych zarowkach spryskiwacze szmery bajery i tak nie dają rady volvo radzi sobie z tym ze montuja wycieraczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 mam bixenony w Van'ie Nissan Quest/Mercury Villager 2002 lampy przerobione w specjalistycznym zakładzie na bazie lamp symetrycznych USA, gdzie po przeróbce bez problemu przeszedł pierwsze badanie po sprowadzeniu z USA, koszt przerobienia 2-2,5tyś zł i dostajemy do tego odpowiednią dokumentację, dla informacji spryskiwaczy brak , dla porównania nowe lampy zwykłe w wersji na europę to 1700zł/szt. Więc tu za mniejsza kasę mamy bixenony. A teraz eksploatacja, bardzo wyraźna linia światła i cienia, dobrze oświetla prawe pobocze, widoczność i siła światła ZNAKOMITA !!!!, w porównaniu do lamp z P10 to jakby P10 jeździła na postojówkach !!!! Bardzo dobry komfort jazdy w nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 3 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Pewnie mnie tu większość zlinczuje... ale napisze. Mam standardowe reflektory ze szkłem ryflowanym. do tego na mijania zestaw xenon 8000K i na długich zestaw 6000K. wysokość świecenia musiałem korygować bo zmieniłem sprężyny na Mad progressiv. Sporo jazdy mam na miejscu. czasem jakiś wypad za miasto. w Nowy rok byłem na Balicach po kolege i jeszcze od czasu montażu ani razu nie miałem blindy z przeciwka która miała by oznaczać że mam źle ustawione albo za mocne światła Oczywiście można reflektory ustawić w niebo tylko po co. Po pierwsze i tak nie świecą lepiej a po drugie oślepiają. pozatym 8000K to za dużo bo nikną w mroku. RÓWNIE DOBRZE MOŻNA DOSTAĆ MANDAT ZA XENON JAK I ZA UŻYWANIE ŚWIATEŁ PRZECIWMGIELNYCH W NOCY KIEDY NIE MA MGŁY OGRANICZAJĄCEJ WIDOCZNOŚĆ a to dopiero oślepia jak jezdnia jest mokra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 dlaczego 8000K ? przecież to wieś śpiewa i tańczy od niebieskiego światła... w soczewce to by trochę znikneło a w reflektorze jest koloru niemalże twojej primery pozatym reflektor bez gładkiego szkła poprostu porażka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 przecież to wieś śpiewa i tańczy od niebieskiego światła... Mieszkam na wsi :one: i ciesze się z tego. Swoim postem dałeś do zrozumienia że nie należysz do zwolenników xenonów o barwie powyżej 4300K. Przy ciągle spadającej cenie takich zestawów HID Xenon coraz więcej samochodów będzie jeździło z czymś takim zamontowanym w zaciszu domowego garażu. A czy to wieś będzie czy nie to nie mi oceniać. O stroboskopach myślałem ale to też pewnie będzie wieś. pozdrawiam i życzę mniej wieśniackich modów Chętnie doradze i pomoge w montażu xenonów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.