Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie xenony dozwolone?


Gość Nikon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę szperałem na forum i nic konkretnego nie znalazłem. Może ktoś jest zorientowany w temacie. Pytanie jest takie:

Jakie xenony są dozwolone prawnie bez samo poziomowania i spryskiwaczy reflektorów?

Podobno to zależy do napięcia... A może od barwy? Jeśli tak, to może ktoś zna przedziały jakie się łapią a jakie nie?

A takie podpytanie jeszcze zadam, czy warto zakładać xenony do lamp z odbłyśnikiem czy tylko do soczewek?

Proszę o odpowiedź ludzi którzy są pewni tego a nie tylko przypuszczają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to żadnych żarówek Xenonowych nie można zakłądac do zwykłych lamp, które nie mają samo regulacji samopoziomowania oraz spryskiwaczy. Nawet jak założysz je to po zapaleniu na ścianie zamiast ładnej lini światła, która zawsze występuje będzie jej brak. Powstanie efekt jak by pomiędzy samochodem, a ścianą była mgła i wszystko jest rozlane. Co do soczewek to nie znam żadnego samochodu, który miał by dobre soczewki, a najborsze to ma BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).

Jest jednak jedno ale - lampa po włożeniu innej żarówki traci homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokłądnie jak mówi jawert, ŻADNE.

 

"[...]Wśród użytkowników aut panuje brak znajomości odpowiednich regulacji prawnych, czego przykładem może być instalowanie na własną rękę świateł ksenonowych bez homologacji.

Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.

Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.

Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella.

- Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka. Prowadzi to, do zmniejszenia bezpieczeństwa ruchu drogowego."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka
i powinno być karane zholowaniem samochodu i puszczeniem właściciela boso do domu!

P. S. Przepraszam nie mogłem się powstrzymać tak mnie denerwują oślepiający kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P. S. Przepraszam nie mogłem się powstrzymać tak mnie denerwują oślepiający kierowcy.

A co maja wspolnego xenony z oslepianiem? Jak masz zle ustawione swiatla to i na zwyklych zarowkach bedziesz oslepial. W mondeo (nie wiem ktora generacja) samopoziomowanie dzialalo tylko po odpaleniu auta. Czyli jak odpalilismy auto i dopiero po jakims czasie ktos nam siadl do tylu to samoregulacja tego nie skorygowala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82

dylson, powinieneś wiedzieć jaka jest różnica chociażby w jasności świecenia. Ksenony świecą mocniej, poza tym są dostosowane do reflektorów gładkich a nie ryflowanych. Więc jeżeli ktoś ma ksenony w ryflowanych to strumień światła inaczej się rozprzestrzenia niż to powinno mieć miejsce. Do tego jeżeli dojdzie brud na takich lampach to strumień o wiele mocniejszy od zwykłego światła rozchodzi się w jeszcze większą ilość kierunków. Dlatego właśnie jest to zabronione. Powinni za to karać bardzo ostro bo tacy ludzie są sporym zagrożeniem w nocy na drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ale tak sie tylko dzieje jak ktos nie wymieni lamp na gladkie. Jesli mamy gladkie klosze to nie ma prawa taki xenon oslepiac. No chyba ze mamy tyl dociazony i nie obnizymy swiatel to sie zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wrzucilem komplet ksenonow do samochodu i szczerze mowiac czekam az przy jakiejs kontroli sie do tego przyczepia. Wqrza mnie to poniewaz przynajmniej w wypadku mojego auta swiatla nie maja szansy nikogo oslepic bo samochod niski i do tego jeszcze reflektory w najwyzszym "ustawieniu" swieca nizej niz powinny (juz mnie diagnosta o to kiedys meczyl). Do tego soczewki i zawsze czyste klosze... A mimo to na bank z czasem za to bekne... :029:

 

Ciekawi mnie tylko jedna sprawa - w tekscie cytowanym przez AUTOMAT_82 pisza o zrodle swiatla powyzej 2000lumenow - nie o lampach wyladowczych. Przeciez ksenon o bardzo wysokiej temperaturze barwowej moze emitowac strumien swiatla o mniejszej jasnosci. Stad moral - jak ksenony to tylko 15k K :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82

Adams, nie zgodzę się z tobą gdyż LUMEN jest jednostką strumienia świetlnego, który jest ilością energii światła wysyłanego w jednostce czasu. Więc nie zależy on od barwy światła, którą wyznacza się składem mieszanki gazów w lampie. Lampy typu HID wysyłają strumień świetlny powyżej 3000 lumenów i niezależnie od barwy nie mogą być stosowane w autach bez spryskiwaczy i autopoziomowania reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Ksenony świecą mocniej, poza tym są dostosowane do reflektorów gładkich a nie ryflowanych

a zarowki swieca inaczej w lampach gladkich lub ryflowanych?jesli lampa jest czysta i dobrze ustawiona nie ma mowy o jakimkolwiek oslepianiu, a zamontowac spryskiwacze reflektorow nie jest trudna sztuka przeciez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli lampa jest czysta i dobrze ustawiona nie ma mowy o jakimkolwiek oslepianiu
jak nie jak tam, kazdy z wyfli odbija swiatlo w inna strone.
spryskiwacze reflektorow nie jest trudna sztuka przeciez
a autopoziomowanie? jak ci wsiadza ze 2 osoby na tyl tu juz bedziesz oslepial. Slyszalem o gladzeniu kloszy ale nie wiem czy to prawda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie a od czego macie regulację?? o jakim oślepianiu mówice?? zwykły palnik xenonowy wsadzony do soczewki świeci idenczynie jak żarówka z tym że światła jest 10X więcej absolutnie nie ma mowy o żadny oślepianiu natomiast xenon wsadzony do reflektora niestety oślepia co do samopoziomowania to żadne nie działa dynamicznie!! a spryskiwacze? powiem tak żona ma E46 spryskiwacze szmery bajery i tak nie dają rady reflektor pozostaje bródny napewno nie w takim stopniu jak bez spryskiwacza a jednak brud pozostaje więc jak ktoś nie miał z tym doczynienia to niech nie pisze głupot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci wsiadza ze 2 osoby na tyl tu juz bedziesz oslepial
a od czego macie regulację
kazdy z wyfli odbija swiatlo w inna strone.

a od zarowki nieodbija?

moze sprostuje:widomo ze bedzie swiecilo mocniej od zwyklych zarowke, ale lampa dobrze ustawiona nieoslepia nawet xsenonem.chlop-aki maja w civicach i swiatlo rozchodzi sie tak samo jak przy zwyklych zarowkach

spryskiwacze szmery bajery i tak nie dają rady

volvo radzi sobie z tym ze montuja wycieraczki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mdzalewscy

mam bixenony w Van'ie Nissan Quest/Mercury Villager 2002

 

lampy przerobione w specjalistycznym zakładzie na bazie lamp symetrycznych USA, gdzie po przeróbce bez problemu przeszedł pierwsze badanie po sprowadzeniu z USA, koszt przerobienia 2-2,5tyś zł i dostajemy do tego odpowiednią dokumentację, dla informacji spryskiwaczy brak , dla porównania nowe lampy zwykłe w wersji na europę to 1700zł/szt. Więc tu za mniejsza kasę mamy bixenony.

 

A teraz eksploatacja, bardzo wyraźna linia światła i cienia, dobrze oświetla prawe pobocze, widoczność i siła światła ZNAKOMITA !!!!, w porównaniu do lamp z P10 to jakby P10 jeździła na postojówkach !!!! Bardzo dobry komfort jazdy w nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pewnie mnie tu większość zlinczuje... ale napisze. Mam standardowe reflektory ze szkłem ryflowanym. do tego na mijania zestaw xenon 8000K i na długich zestaw 6000K. wysokość świecenia musiałem korygować bo zmieniłem sprężyny na Mad progressiv.

 

Sporo jazdy mam na miejscu. czasem jakiś wypad za miasto. w Nowy rok byłem na Balicach po kolege i jeszcze od czasu montażu ani razu nie miałem blindy z przeciwka która miała by oznaczać że mam źle ustawione albo za mocne światła

 

Oczywiście można reflektory ustawić w niebo tylko po co. Po pierwsze i tak nie świecą lepiej a po drugie oślepiają. pozatym 8000K to za dużo bo nikną w mroku.

 

RÓWNIE DOBRZE MOŻNA DOSTAĆ MANDAT ZA XENON JAK I ZA UŻYWANIE ŚWIATEŁ PRZECIWMGIELNYCH W NOCY KIEDY NIE MA MGŁY OGRANICZAJĄCEJ WIDOCZNOŚĆ a to dopiero oślepia jak jezdnia jest mokra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego 8000K ? przecież to wieś śpiewa i tańczy od niebieskiego światła... w soczewce to by trochę znikneło a w reflektorze jest koloru niemalże twojej primery pozatym reflektor bez gładkiego szkła poprostu porażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież to wieś śpiewa i tańczy od niebieskiego światła...

 

Mieszkam na wsi :one: i ciesze się z tego. Swoim postem dałeś do zrozumienia że nie należysz do zwolenników xenonów o barwie powyżej 4300K. Przy ciągle spadającej cenie takich zestawów HID Xenon coraz więcej samochodów będzie jeździło z czymś takim zamontowanym w zaciszu domowego garażu. A czy to wieś będzie czy nie to nie mi oceniać.

 

O stroboskopach myślałem ale to też pewnie będzie wieś. pozdrawiam i życzę mniej wieśniackich modów :D Chętnie doradze i pomoge w montażu xenonów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...