Gość Missiek Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Witam. Udało mi się ostatnio kupic okazyjnie Nissana Terrano II. Planuje na wiosnę zrobic lift i założyc jakieś większe koła. Czy ktoś z Was zajmował już się liftem Tyrrana? Jakie opony przy jakim lifcie? Jakie opony max przy seryjnym zawieszeniu? Bardzo proszę o kontakt osób, które posiadają Tyrrana II po lifcie. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Do Terrano II bez liftu i bez podcinania wchodzą koła 235-75-R16. Możesz próbować założyć szersze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Missiek Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 A nie orientujesz się, czy podejdą 31"/10,5"/15? Mam felgi 15, także chce zmienic same oponki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 31'' nie podejdą bez korekty. W jedynce podchodzą bez problemów, a tutaj albo drążki albo ciąć błotniki. Generalnie Terrano nie nadaje się do jakichś szaleńczych liftów, 2'' to max jaki możesz wyciągnąć przy seryjnym zawieszeniu. Pozostaje piekielnie drogie Calmini, ale jakże zacne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Zobacz sobie . Tu masz ciekawą stronkę przeliczającą rozmiary opon. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Missiek Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 A nie orientujecie się kto może zrobic lifta w tyrranie (cały śląsk, cała małopolska, ew. opolskie, świętokrzyskie). Jakie koszty wiążą się z liftem 2"? I co należy wtedy zmienic? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Do czego ci jest auto potrzebne, jeśli można zapytać. Bo są rzeczy do których lift zawieszenia zupełnie mija się z celem Musisz wiedzieć też, ze robiąc lift zawieszenia pogorszysz właściwości jezdne samochdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Jak już decydujesz się robić lift w Tyranie to jeszcze musisz z przodu założyc most z Patrola, bo to seryjne przeniesienie napędu nie wytrzyma tych kół. A poza tym troche się namęczysz , poklniesz i... sprzedasz. Kup od razu Patrola jak myślisz o lifcie. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Missiek Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Samochód kupiłem po to, żeby przejeździc zimę, ponieważ posiadam drugi samochod, którego jest mi trochę szkoda tyrac po zaspach. Także na wiosnę już nie muszę go użytkowac po drogach. Mam tutaj na miejscu fajne tereny m.in pustynie błedowską. Także jeżeli będę użytkował tyrrana po drogach, to tylko w zime. Do kogo mogę się zgłosic o "lekką" przeróbkę tyrrana? A to Calmini z czego się składa i jaką cene masz na myśli kolego? Pozdrawiam. [ Dodano: Sro 31 Paź, 2007 11:33 ] http://pl.youtube.com/watch?v=oqqE4bWZk00 http://pl.youtube.com/watch?v=jEowjyfuUeQ :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Nie mówię, że się nie da. Zobacz na tych filmach jak wygląda zawieszenie przednie w tym Tyranie. Sztywny most, podcięty zderzak, cały przód zmieniony. Też miałem takie plany zmian w swoim. Odpuściłem. Kupiłem opony MT 255/75/R16 i smigam terenie. Wjeżdżam wszedzie tam gdzie chcę. Po pustyni też da radę bez liftu zawieszenia. Po założeniu tych opon poszedł do góry o 2 cm. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Podnoszenie Tyrana mija się jakkolwiek z celem. Jak chcesz robić jakieś bardziej zaawansowane przeróbki to najlepiej sprzedaj Terrano i kup Patrola. Ja mam Jedynke na seryjnym zawieszeniu i jakoś daje rade w terenie. A na zaspy to już w szczególności. Podnoszenie przodu na drążkach zwiększa kąt wahaczy, pracy półosi, co owocuje ich szybszym zużywaniem. Nic nie da ci lift przodu, bo i tak to zawieszenie nie będzie takie super sprawne. Nie jest ono zdolne to takich wykrzyży jak sztywny most. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Missiek Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Rozchodzi mi się tylko, żeby 31" podeszło. Słyszałem, że można dystanse pod sprężyny wrzucic. Wiecie jak to będzie się zachowywało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boris.blank Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Podnieś budę na dystansach o 2''. Podkręć drążki o 2cm i daj podkładki 3cm pod tylne sprężyny. Wejdą opony 32x11.5x15 tylko trzeba przymodelować wszelkie chlapacze. Nie odczujesz jakiegoś pogorszenia własności jezdnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Missiek Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 No nareszcie jakas konkretna odpowiedź. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość redwater Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 podkrec drazki i wejda 31/10,5R15 bez problemu 33" to juz walka - bude trzeba podnosic i ciac nadkola, nie warto. Lepiej zanabyc parcha, albo samuraja do prawdziwego terenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 W samuraju to już wystarczą 31" + saperka, żeby się porządnie ubawić. Nawet da rade na seryjnych jak jest dobry kierowca :one: A patrola jest zdecydowanie najłatwiej zliftować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesio Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Do Terrano o ktorym piszecie 31 cali wchodzi po podkreceniu drazkow. Z tylu powinno sie zmiescic. Bez wiekszych problemow. Co do liftu Tyrana to zestawow jest kilka: OME Trailmaster Ironman Mozna tez probowac Koni ale to juz rzezbienie. Wszystkie daja ok 2" czyli 5 cm. o tyle wyzsze sa sprezyny i oczywiscie amortyzatory sa dluzsze, drazki z przodu mozna krecic o ok 3-4 cm max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur4x4 Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 lift terrano do 33 calowych kół, (a nawet do 35 i 38), autko takie bez żadnych problemów się prowadzi, wiadomo - szroki kapeć i koleina... to normalka że auto myszkuje... czytałem że komuś tam rzuca tyłem - gumy na wachaczach tylnych do wymiany... najlepiej wsadzić polibusze, normalne koła jakie używam: 33/12.5/R16, (pali więcej..) taki sam muł jak na oryginałach lecz nie dużo... teraz mam 265/75/R16 - czekam na okazyjną cenę aby kupić znowu 33', mnóstwo terrano II jeżdzi tu na 35, ale trzeba zmienić w dyfrach wałek atakujący i wieniec... wtedy nie muli i pali normalnie, spokojnie lift budy 8 cm. drążki skrętne na maxa i 2 cm dystans na sprężyny, auto po takiej przeróbce eksploatuję od lutego 2008, katując w terenie, woda, błoto, skoki i półosie nadal w normalnym stanie,przeguby i końcówki też,( od skakania musiałem wymienić dzwignię drążka kierowniczego ,bo dostała luzu), co do końcówek - owszem padają przy 35,38 calowych kółkach gdy zbyt ostro auto jest używane w terenie, na asfalt spoko... a czemu ludzie tu w większości zakładają do terrano 35 i 38 cali? ponieważ nie zakopują auta w błotach których tu jak na lekarstwo, używają tych autek przeprawiając się przez rzeczki przeważnie po twardym gruncie, no i zima... potrafi mocno przysypać w ciągu paru godzin.... a do pracy trzeba jechać... przy założeniu felg o ujemnym odsadzeniu ( w moim przypadku 25,5 cm na zewnątrz), należy założyć na błotniki nadkola aby koło nie wystawało za obrys auta, nie wiem czy w polsce ktoś robi takie nadkola? tu zrobiłem sam z laminatu, może jak wrócę nie długo to zajmę się robieniem ich w pl... http://picasaweb.google.co.uk/szczur4x4/LIFTTERRANOII# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patryk863 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Ja mam w Terrano I opony 265x75x15 przy budzie bez liftu i nic nie haczy. Wygląda to nawet tak, że opony 33`` weszły by "na styk", ale nie jestem tego pewien. Kolega Szczur pisze że gumy 33`` wchodzą dźwigniętego TII, a ja tu mam właśnie pytanie: Czy ktoś próbował wpakować opony 33`` do TI bez liftu budy? Nie interesują mnie lifty. Za dużo roboty, a terrano to nie patrol. Jedynie mogę użyć kątówki do modelowania nadkoli/błotników, lub ograniczyć skręt przednich kół. Często ryję bebechami po kamieniach i te kilka cm poprawi mi i Tyranowi samopoczucie. Więc jak? Próbował ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Wszystkie daja ok 2" czyli 5 cm. o tyle wyzsze sa sprezyny i oczywiscie amortyzatory sa dluzsze No wlasnie ale o ile dłuższe, oryginalne sprezyny mają długość 42 cm a te do liftu , wie ktoś ? i jakiej długości są amory ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sura Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Zapytam z innej beczki: bawił się ktoś w dopasowywanie sprężyn od innego wozu? Kolega do Vitary wsadził springi od jakiegoś Mercedesa i jest git. Tanio i skutecznie. Może nie warto pchać się w jakieś drogie zestawy liftujące? Przód kręcić na drążkach a jak mało to drążki przełożyć i też bedzie działać. Oczywiście myślę tu o lifcie, który nie będzie wymagał ingerencji w wał lub półosie. Więc od czego można wsadzić sprężyny do T II tak, żeby podnieść ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 zobacz tu i pokombinuj Sprężyny zawieszenia ja porownywalem sprezyny z ducato sa grube i twarde, ale duzo wieksza srednice maja i trza by przerabiac ale takie sobie z checia bym zalozyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netopeer Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Hej Czy ktoś z was pakował to terrano bez liftu budy, lekko podkręconego na drązkach (max 2cm) koło 265-70-R16 lub 255-70-R16. Oczywiscie pasowało by założyć te pierwsze . Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 bfgoodrich 285/75/16 podniesiona buda podkręcone drążki i czekamy na podkładki pod sprężyny a tak to wygląda Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netopeer Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 bfgoodrich 285/75/16 podniesiona buda podkręcone drążki i czekamy na podkładki pod sprężyny a tak to wygląda Pozdrawiam Podnosząc budę na ramie musiałeś przerabiać jakieś wężyki, wiązki itd ? Czytałem ze jest problem z wentylatorem chłodnicy ? Dodatkowo należy chyba coś zrobic z podwyższeniem kołnierza od chłodzenia intercoolera . Jeśli wystaczy odkrecic bude od ramy podłożyc podkładki zakrecic i do przodu to zaraz sie za to biore . Masz autko w TDI ? czy benzyne. Chętnie zasięgne informacji na temat liftu budy (zamierzam podnieśc jakies 2,5 cm). Znalazłem firme na allegro która robi podkładki z elastomeru (można zamówić) jesli potrzeba moge podać kontakt dla potomnych . pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.