Gość levy 83 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Witam mam problem z almerka n16 rocznik2000 swiecila mi kontrolka check engine pojechalem do mechanika i on stwierdzil ze trzeba wymienic czujnik polozenia walu samochod nie mial przyspieszenia poza tym wszystko bylo ok..moje pytanie brzi czy uzywany czujnik z innej almery o tym samym silniku bedzie pasowal i bedzie wszystko ok czy moga byc jakies komplikacje uzywany mam za 200 zl a nowy w serwisie kosztuje 450zl...czy gra warta swieczki w sumie 250 zl w kieszeni jak nie patrzac heh...czy ktos moze mi pomoc w podjeciu decyzji ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 czy moga byc jakies komplikacje uzywany mam za 200 zl A będziesz mógł go oddać, jak to nie czujnik? W ASO by ci od razu zdiagnozowali. Większość awarii tych czujników polega na tym, że motor w ogóle nie daje się uruchomić, szczególnie na gorąco. 1.5 czy 1.8? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość levy 83 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 podobno ten czujnik jest w 30 % niesprawny wiec dlatego odpalal nie bylo tylko dynamicznego przyspieszenia i kontrolka swiecila..silnik to 1.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Czuć mi tu łańcuchem. No, ale logika nakazuje najpierw wyeliminować czujniki. Oby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość levy 83 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 lancuszek rozrzadu mowisz ?? :029: ojojoj ale ponoc lancuszki w n16 maja duuuuuuuuuuuuza wytrzymalosc tak wyczytalem na forum :)ale na razie zaryzykuje czujnik :/ i tak jak mowisz oby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 podobno ten czujnik jest w 30 % niesprawny wiec dlatego odpalal nie bylo tylko dynamicznego przyspieszenia i kontrolka swiecila..silnik to 1.5 Brak dynamicznego przyspieszenia spowodowany jest trybem awaryjnym w jakim znajduje się auto, skoro świeci kontrolka. Powodów tego stanu może być wiele, w wersji z komputerem nawet brak stopu, zatem proponuję znaleźć lepszego fachowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 ojojoj ale ponoc lancuszki w n16 maja duuuuuuuuuuuuza wytrzymalosc tak wyczytalem na forum Jak poszukasz lepiej, to i wyczytasz, że kilkadziesiąt kkm nie jest sensacyjnym przypadkiem, zwłaszcza przy ciężkim bucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Glinuś Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Koledzy mają rację przyczyn może być dużo.Mi też mówiono że może być to czujnik.Podłączyli do kompa i wskazywał błąd z okolic silnika,bo na kompie nie sprecyzuje czy to czujnik czy łańcuch albo coś innego.Mechanior stawiał na łańcuch gdyż nie jest to najmocniejsza strona N16 i trafił.Wyciągnięty był zaledwie kilka mm a po wymianie nie ten samochód.Komputer odczytał zero błędów.Pali mniej ok 1l zbiera się świetnie,nie gaśnie i nie szarpie no i wypróbowałem go na autostradzie poszedł 15 km więcej niż przed wymianą rewelka.Jak mi powiedział znajomy który specjalizuje się w japończykach to największe problem nie są przez czujniki ale włśnie łańcuchy,oraz rzadiej przepustnice,które są delikatne i wymagają okresowego czyszczenia.Nie daj się naciągnąć pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Zadaj pytanie konkretnie mechanikowi- Czy ECU zgłasza błedy czujnika położenia wału? czy wałka rozrządu? czy obu naraz? W tym ostatnim przypadku - szukaj od razu rozrządu. Łańcuchy w tych autach to lipa i wytrzymują krócej niż popularne w innych silnikach paski :diabel: Znam takich co po 40 kkm wymieniali (i wcale ciężkiej nogi nie mieli). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Margolcia Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 U mnie w N16 również zaświecała się kontrolka położenia wału (było to przerywane), Almera na początku tylko straciła tylko trochę na mocy, było podejrzenie, że może walnęła przepustnica lub przepływomierz. Później doszły objawy: skaczące obroty, szarpanie, zero mocy. Almerka pojechała na pełną diagnostykę, Panowie podłączyli pod aparaturkę, poszperali po silniczku. Efekt: wymiana rozrządu. Po wymianie wszystko ustąpiło, Almerka śmiga jakby ktoś dał jej "nowe życie:. Radzę Ci abyś pojechał na pewną diagnostykę, napewno nie będą to wyrzucone pieniądze. A będziesz wiedział na czym stoisz.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość levy 83 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 heh teraz to naprawde zglupialem ale dzieki moge teraz przynajmniej zaswiecic mu wiedza i lekko przygasic bede informowal na biezaco co sie bedzie dzialo jeszcze raz dzieki za pomoc ja specjalizuje sie bardziej w ciezarowkach wiec zeby czujnik poszedl to tez troche dziwne ale zobaczymy co bedzie teraz w osobowkach to moge tylko olej zmienic hehe mam w planach kupic kabelek i sam sobie chociaz z ciekawosci sprawdzac co boli almerke pozdrawiam p.s.tylko u mnie jak dodaje gazu powiedzmy z 1 biegu to zbiera sie ladnie i szybko do pewnego momentu tak jakby wlasnie ten czujnik juz nie widzial tego walu heh pozniej na 2 biegu tez do pewnego momentu sie zbiera i znoiw reaguje na gaz powolnym przyspieszeniem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mich-E1 Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Witam! Mam podobny problem w swojej Almerze(2001). Tylko u mnie objawy są trochę inne. Auto zrobiło się mocno mułowate szczególnie na niskich obrotach. Na pedał gazu reaguje z bardzo dużym opóźnieniem. Z mniejsca jakoś rusza ale dalej po zmianie biegu dodaję gazu i muszę czekać na reakcję aż auto się rozpędzi. Gdy chcę trochę szybciej ruszyć żeby zjechać ze skrzyżowania to muszę bujnąć silnik na 3000 i więcej obrotów bo inaczej depczę pedał a auto ledwo się radzi. Do 3000 obrotów auto jest mułowate, czsami lekko szarpie. Po wprowadzeniu na wyższe obroty ( pow.3000 ) sytuacja jest trochę lepsza ale nie do końca. Czasami też obroty na biegu jałowym falują ( są za wysokie, nawet do 2000 )i wtedy muszę nogą odciągnąć pedał gazu, ale to może jest inna sprawa. Byłem w jednym warsztacie na diagnostyce - wykazało błąd czjnika położenia wału. Dla sprawdzenia pojechałem do serwisu Nissana i pokazało ten sam błąd. Tylko że oni nie chcą wymieniać czyjnika a cały rozrząd, a poza tym trochę gdybają ( mówią,że naprawa może potrwać nawet kilka dni). Nie wiem, czy poprostu nie chcą mnie naciągnąć na spore koszty.Acha , auto obecnie dużo więcej pali na trasie około 1,5 litra więcej, w mieście to aż 3 litry za dużo(mimo bardzo delikatnej z w/w powodów, jazdy). Z mojego doświadczenia wiem że takie objawy mogą być przyczyną źle ustawionego kąta wyprzedzenia zapłonu. Wcześniej jeżdziłem autami gdzie sam mogłem to sprawdzić (aparat zapłonowy)i po kłopocie. Almerę kupiłem , bo podobno miała się nie psuć. a tu taka kicha.Części są drobie jak nie wiem co, ale zawsze sam czujnik byłby tańszy niż cały rozrząd.Nie wiem co mam robić, czy może to być tylko sprawa czujnika , czy rzeczywiście trzeba wymienić cały rozrząd jak twierdzi serwis.Pomóżcie!!! Błagam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Glinuś Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Szkoda że nie masz jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika od japończyków.Ja podałem mój przykład i wymiana łańcucha ze wszystkimi częściami , robocizną i wymianą oleju i filtrów kosztowała mnie zaledwie 1300 zł z pisemną gwarancją(w innych startują od 2000 zł )A może jak pisałem spróbuj przeczyścić przepustnicę i doloty,a może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość levy 83 Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 no wiec wymienilem czujmnik autko lepiej idzie sprawdzilem jeszcze kody sposobem opisanym na forum na "zworke" wiec kontrolka migala w sposob" 10 razy w wolniejszym tempie i 3 3 5 razy w szybszym tempie moze mi ktos podpowiedziec co to oznacza ?? (byc moze nadal cos z rejonow silnika) nie moge nigdzie znalezc rozpiski z kodami.. oczywiscie teraz nic nie swieci bo skasowalem ale jak podlacze te dewa kabelki to tak sobie pyka 10 wolno itd az drugi raz zlacze kabelki i wszystko sie kasuje i nie zaswieca znow ... kolejna sprawa autko sie zbiera ale... przy podniesionej masce gdy dynamicznie nadusze pedal gazu slychac przez chwilke chrabotanie z lewej strony silnika tam gdzie sa te wszystkie kola itd tak jakby wlasnie lancuszek.. czy gdyby cos bylo nie tak z lancuszkiem zapalila by sie kontrolka?? tak wyczytalem tutaj przy dynamicznym dodaniu gazu kontrolka zapalala sie ale gasnie.. i jeszcze jedna sprawa mam nadzieje ze mnie nie wyrzucicie sam lubie pogrzebac przy swojej almerce i dlatego mam tyle pytan teraz chodzi o klime wlaczylem ja dzisiaj na jakies 15 min na fula zmienialem rodzaje nawiewow itd tak zeby wszystko sie przedmuchalo i zeby po prostu dac jej "popalic" zeby troszke sie odstala (kupilem z komisu ) i bedac na kanale po pewnym czasie zaczela kapavc woda pod samochodem jest tam taki maly wezyk wystajacy ktory tak mysle chyba jest wlasnie do wodu skraplajacej sie gdzies tam..czy dobrze mysle ze to jakies odejscie wody skraplajacej sie od klimy ?? wofda byla zimna kurcze czy komus sie bedzie chcialo czytac tyle z gory dziekuje za pomoc p.s. gdyby ktos mogl podac linka do kodow dziekiiiiiiiiiiiiiii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 kapanie wody - tak ma być co do czujnika - pewnie się przekonasz niedługo, ale stary sobie zostawiłeś? w dobie dzisiejszej lipy powszechnej warto wozić np zapasowy czujnik, lub cewkę zapłonową Wymiana rozrządu Cię nie minie. Uszkodzony czujnik raz, a dobrze unieruchamia auto... Komp pokazuje błed czujnika bo wskazania camschafta i crankschafta sie rozjeżdżają. I to chrobotanie... A może się mylę?... Oby. :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość levy 83 Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 heh kontrolka sie pojawia ale po pewnym czasie jak auto dluzej stoi a tuz po skasowaniu jest ok i w czasie jazdy ale poprawila sie dynamika samochodu przyspieszenie jest duzo duzo lepsze po wymianie czujnika jak skasuje go sposobem na zworke..czy musi byc podlaczony pod kompa zeby to tak naprawde skasowac czy to wystarczy i chyba faktycznie bedzie to lancuszek coraz blizej jestem tej mysli na innym forum znalazlem kody bledow i jest cos takiego cos takiego: 16716P0332 Obwód czujnika uderzeniowego #2 - niskie wejście (bank 2) A 16721 P0337 Obwód czujnika pozycji wału korbowego - niskie wejście A 16725 P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządczego - poza zakresem/ działanie A 18020 P1612 ECM - niewłaściwie zakodowane A almerka pokazala mi 0335 blad bylem tez u tego mechanika i podlaczyl go pod kompa to pokazalo mu tez blad nr p0335 ckp-czujnik/obw kod klopotu 002: p1612 nats usterka to wyciag z tego kompa ehhhh te komputery :/ glowa juz mi peka ]rysunek obd[/url] gdyby ktos potrzebowal tego do odczytu kodu bede musial i tak gdzies indziej jeszcze to umiescic na forum w kody usterek gdzies Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Jak pisałem - błędy czujników (obu) naraz wskazują na wyciągnięty łańcuch. Powoli zbieraj na rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Co sądzicie o tym:mułowatość przy gwałtownym depnięciu(reaguje dopiero po jakimś czasie, ale też bez rewelacji), falowanie obrotów na jałowym biegu,żabienie przy rozpędzaniu się (szczególnie przy 2500obrotów).Przy prędkości ok 120km/h i obrotach ok 3000 auto łapie doła - jak przetrzymam je dłużej w tym stanie, to "przełamuje się " i zaczyna przyśpieszać.Poza tym wywaliło mi błąd komputera- jak byłem u mechanika wyszło,że to błąd nr P0300 i P0335.Mechanik mi powiedział,że albo walnęła sonda lambda, albo rozrząd do wymiany :/ , co o tym sądzicie? Samochód to Almera 1,5 z 2000 z przebiegiem 143 000.Byłbym wdzięczny za każdą podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Mechanik mi powiedział,że albo walnęła sonda lambda, albo rozrząd do wymiany :/ Raczej powinno być: 'czujniki wałów albo rozrząd' Stawiam na to drugie, czyli łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Po uważnej lekturze tematów powoli oswajam się z myślą wymiany rozrządu...i tutaj mam kolejne pytania.Jak rozmawiałem z mechanikiem to mi powiedział, że nie ma potrzeby wymieniać łańcuszka, ale jeżeli już to tylko koła zębate,bo wg niego łańcuszek się nie rozciąga, tylko te tryby się ścierają, czy to prawda??Szczerze mówiąc wydaje mi się to lekką lipą-nie chciałbym,żeby mi odwalili jakąś fuszerkę. I kolejne pytanie ile kosztuje zakupienie tych wszystkich części rozrządu i czy są jakieś godne polecenia zamienniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość levy 83 Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 ja dzisiaj bylem w serwisie..pod komputerem sprawdzili mi wszystko cisnienie w cylindrach napiecia na przeplywomierze sonde lambda i cos tam jeszcze..ale jednak jest lancuszek do wymiany tylko ze...calosc gdybym u nich chcial robic poszlo by okolo 2200 zl plus do tego wymiana czujnikow bo sie niby rozmagnesowuja czy cos tam..sam lancuszek wyniosl by okolo 1000 zl tylko nie wiem czy z napinaczami chyba tak..podobno lancuszki siadaja po stosowaniu jakichs innych olejow ze niby za rzadkich czy cos takiego ja auto mam sprowadzone z wloch tam by kombinowali z olejami ??..takze nie wiem wszystkie filtry mialem tez nissana oryginalne ..czy lancuch siada po stosowaniu zlego oleju ?? stosowanie zamiennika nie wiem czy jest sensowne heh co wy na to ?? ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 No właśnie montował ktoś nieoryginalny łańcuch??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość levy 83 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Prosze napiszcie cos czy zamiennik jakis jest i jak sie sprawuje jesli ktos zakladal..i czy przy wymianie lancuszka trzeba wymienic czujniki tak mi powiedzieli ze trzeba tez wymienic te czujniki chociaz mi sie wydaje ze jak dziala to dziala..albo czy moze ktos ma dostep do tanczych oryginalnych lancuszkow..(p.s. niby wieczne lancuszki niby sie nich nie rusza a jednak trzeba wymienic heh (((( ) dajcie znac nie jednemu sie ta wiadomosc przyda pozdrawiam i dziekuje za odp wyczytalem jeszcze cos takiego http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...szek+rozrz%B1du czy moze wystarczy wymienic sam napinacz ?? kurcze ja mam 93000 przejechane 1,5 silnik 2000 rok po prostu nie moge w to uwierzyc no :(:( okolo 1300 na rozrzad bez robocizny :(:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szewcu111 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Bonhart, Jaka masz instalację Lpg? Mam podobne objawy, mułowaty jest cholernie na LPG a i na benzynie niezbyt szybki ale u m,nie to wina instalki. A jeśli chodzi o błędy to najprawdopodobniej rozrząd - ja wymieniałem przy 164 kkm. I pytanie. Nie nawalają Ci w almie czasem cewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Co do instalacji LPG to mam założoną Diego KME (w papierach jest Stag200) + czerwone wtryski Valtek.Co do cewek to sam się zastanawiam czy mi nie padają...Na forum znalazłem taką oto wykładnię błędów pokazywanych przez komputer mojej Almy P0300.....................multiple cylinder misfire detected i P0335.....................crankshaft position sensor (POS) or circuit fault. Czy ten błąd P0300 nie może wynikać z niesprawności cewek?? Prawdopodobnie wszystko się wyjaśni za jakieś 3 tygodnie kiedy to zaprowadzę Almę do mechanika, jednakże pytam o to, ponieważ chciałbym się jakoś przygotować finansowo na to spotaknie...brrrrr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.