Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ 2.0 140KM CVT opinie


kakolgda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ja mam na swoim QQ I-Way 2.0 140KM CVT 4WD zrobione 27.000km w korkach po Warszawie i jestem zachwycony.

Wcześniej zrobiłem w AUDI A3 z manualną skrzynią biegów ok 170.000km po Warszawie i widzę stanowczą różnicę po całym dniu jazdy.

W trasie również nie mam problemów z wyprzedzaniem, auto mknie do przodu bez przestojów na zmianę biegów wydająć śmieszny dźwięk zbliżony do blendera :)

Napęd 4WD wart swojej ceny zwłaszcza przy przebijaniu się przez zaspy podczas parkowania w Centrum lub na zasypanych parkingach.

Nie widzę jakiegoś zwiększonego spalania ze względu na skrzynię biegów CVT, po mieście 10,5l/100km, włączona klima i napęd w pozycji Auto, w trasie Warszawa-Zakopane 8,0l/100km przy prękościach 90-140km/h 2 osoby + bagaż, a ponieważ auto swoje waży to nie uważam żeby było to dużo.

Mam też porównianie z Hondą Civic 1.8 140KM skrzynia I-shift , którą zrobiłem 50.000km i powiem tak skrzynia CVT QQ jest o niebo szybsza, cichsza i wygodniejsza w codziennym użytkowaniu.

Następne auto na pewno też w automacie jeśli będzie taka możliwość może być nowy QQ benzyna + CVT :)

Osobiście POLECAM,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tym temacie, ja dalej zastanawiam się nad zmianą Qashqaia na nowego, może w aktualnej wersji '360' i oczywiście poważnie myślę o CVT, ale ... jak sprawdziłem, żaden dealer w Polsce nie ma takiego samochodu demo, nawet na rynku wtórnym ciężko jest znaleźć.... :(

a może warto poczekać na nowego QQ ?? :)

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tym temacie, ja dalej zastanawiam się nad zmianą Qashqaia na nowego, może w aktualnej wersji '360' i oczywiście poważnie myślę o CVT, ale ... jak sprawdziłem, żaden dealer w Polsce nie ma takiego samochodu demo, nawet na rynku wtórnym ciężko jest znaleźć.... :(

a może warto poczekać na nowego QQ ?? :)

 z jednej strony warto poczekać - zostanie pokazany gdzieś w okolicach wrzesień 2013 a sprzedaż w PL rozpocznie się pod koniec roku - samochody z produkcji styczeń 2014 :)

 

ale ... cena nowego QQ (katalogowa) będzie na podobnym poziomie co obecnie ale zapewne silniki jakie będą dostępne to 1.2i ok 120KM i proawdopodobnie 1.6T z mocą około 150-160KM ale są to informacje jeszcze nie potwierdzonae na 100% :(

 

ale podobno jakość materiałów/wykonania ma być na dużo wyższym poziomie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Blixten jeśli będziesz w Warszawie to zapraszam na test skrzyni CVT, ja swoim QQ 2.0 benzyna 140KM CVT 4x4 zrobiłem już 33.000km i nadal jestem zachwycony.

 

W maju 2013 kupiłem NISSANA JUKE z CVT 4x4 i 190KM w Gdańsku u Pana Bartka N. i stwierdzam, że również JUKE z tą skrzynią pracuje SUPER.

 

Przy 185km/h autko miało 3.200 obrotów na liczniku i wyprzedza się nim tak jak mocnym Dislem :)

 

Od wielu lat jedżę automatami i mam porównanie, do normalnej jazdy skrzynia CVT jest naprawdę wystarczająca i przyjemna w użytkowaniu.

 

Osobiście nie ukrywam, że nowy QQ CVT zapewne będzie chodził mi po głowie ale to dopiero w 2014r. i oczywiście znów wycieczka do Gdańska po autko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 z jednej strony warto poczekać - zostanie pokazany gdzieś w okolicach wrzesień 2013 a sprzedaż w PL rozpocznie się pod koniec roku - samochody z produkcji styczeń 2014 :)

 

ale ... cena nowego QQ (katalogowa) będzie na podobnym poziomie co obecnie ale zapewne silniki jakie będą dostępne to 1.2i ok 120KM i proawdopodobnie 1.6T z mocą około 150-160KM ale są to informacje jeszcze nie potwierdzonae na 100% :(

 

ale podobno jakość materiałów/wykonania ma być na dużo wyższym poziomie :)

 Qq byłby ideałem !;)

Może jakby to był orginał  z etykietą "Made in Japan" - zgodziłbym się.

A tak nie chcę być niepoprawnym optymistą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zadzwoniłem do dealera i zapytałem: jestem zainteresowany kupnem 2,0 CVT, ale jak mogę kupić skoro nie mam możliwości jazdy próbnej. Jak się domyślacie, jaka była odpowiedź w słuchawce ? Yyyy, aaaa, yeeeyee, no wie Pan.....  

 

Zależy mi bardzo przejechać się QQ z CVT i dlatego chciałbym Was "nieśmiało" zapytać - kto jest z Trójmiasta i w dodatku jest na tyle uprzejmy aby poświęć chwilę ?

Zwracam za paliwo i stawiam piwo   ;)

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Polody w Poznaniu ma QQ z CVT, ale silnik 1.6, jest też Outlander 2.0 też z CVT

Edytowane przez Michal_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze tylko dla mnie skrzynia CVT to shit  :thumbsdown:  .. Absolutnie nie polecam, ale prosze nie przyzwyczajac sie do tej misli, bo jest to tylko moja subiektywna opinia,, Sama skrzynia jest nadzwyczaj sprawna, ale charakterystyka jej pracy to juz inna bajka,, Dziwie sie, ze w ogole wielu projektantow poszlo w tym kierunku, w tym Subaru,, Z definicji wyglada to niezle, ale organoleptycznie to jakas masakra,.  :thumbsdown: .. . nigdy wiecej,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze tylko dla mnie skrzynia CVT to shit  :thumbsdown:  .. Absolutnie nie polecam, ale prosze nie przyzwyczajac sie do tej misli, bo jest to tylko moja subiektywna opinia,, Sama skrzynia jest nadzwyczaj sprawna, ale charakterystyka jej pracy to juz inna bajka,, Dziwie sie, ze w ogole wielu projektantow poszlo w tym kierunku, w tym Subaru,, Z definicji wyglada to niezle, ale organoleptycznie to jakas masakra,.  :thumbsdown: .. . nigdy wiecej,,

 

spróbuj pojeździć CVT np JUKE 190KM lub innym o większej mocy silnika to zminisz zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jeździłem Mazdą Cx-5 benzyna 2,0 z automatem i powiem Wam..... fiu fiu....  :dribble:

Przy baaardzo dynamicznej jeździe próbnej w mieście spalanie 10.5, co uważam za doskonały wynik.

Cx-5 w tej wersji z napędem 4x4 kosztuje blisko 125 000 PLN ale może warto za taki komfort ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj pojeździć CVT np JUKE 190KM lub innym o większej mocy silnika to zminisz zdanie

 

 

Na codzien jezdze autem o wiekszej mocy (A8 335 PS). rowniez z automatem, ale tip tronic, dlatego twierdze, ze charakterystyka pracy zwyklego automatu bardziej mi odpowiada. Okazjonalnie jezdze QQ, jesli zona pozwala  :-) .. To nie jest problem mocy. Problem widze w skuterowo-meleksowej charakterystyce pracy tej skrzyni.. QQ w ogole daje malo frajdy z jazdy, a we wspolpracy ze skrzynia CVT nie daje jej wcale,, 

 

Cenie natomiast to auto za bezawaryjnosc i dosc wysoki komfort jazdy,, Tempomat swietnie wspolpracuje z ta skrzynia. Jazda autostradowa przy 120km/h na tempomacie to ok. 2200 obr/min, co gwarantuje cisze i dosc sensowne spalanie,, Duzy plus rowniez za fotele.. Do minusow zalicze archaiczny design deski, oraz jakosc plastikow,, Ogolnie auto jest ok jesli wziasc pod uwage cene za jaka kupilem ( 3-letni 10tys. eur z przebiegiem 44tys i roczna gwarancja), oraz wspomniana bezawaryjnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

od wczoraj jestem posiadaczem w/w modelu

po przejechaniu  tylko około  200 km

-autko z zewnątrz jak dla mnie (biały kolor i te czarne dodatki bomba)   

-  szklany dach SUPER !!!

-lusterka naprawdę duże wszystko super widać

-wewnątrz przód fotele wygodne ,deka rozdzielcza bardzo czytelna ,tył fakt miejsca naprawdę na 2 osoby ale jak dla naszej rodziny to wystarczająco 

-pojemność bagażnika OK

-a co do skrzyni (są osoby na różnych forach że skrzynia do d..y itd to nie prawda trzeba się przyzwyczaić(wcześniej miałem Hyundai Tucson w automacie )

i uważam że ta CVT jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Żeby wątek QQ 2.0 140KM CVT opinie nie zardzewiał, postanowiłem wrzucić tutaj kilka spostrzeżeń z ponad rocznego użytkowania QQ 2.0 (głównie dane o zużyciu paliwa):

 

1. Użytkowany samochód QQ 2.0 (benzyna), 140 KM, CVT (automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów) 4x4,
    model I-Way z kompletem kamer (jak późniejszy model 360) - od grudnia 2012

 

2. Użytkownicy – żona (która ma łagodniejszy styl jazdy) i ja ( niestety z cięższą nogą)

 

3. Proporcje użytkowania – 30% żona, 70% ja

 

4. Od samego początku ustawiony jest tryb jazdy 4x4 Auto

 

5. Kilka razy zimą (bardziej podczas poprzedniej zimy) przydał się tryb 4x4 Lock

 

6. Bardzo często używam tempomatu (żona nigdy) – szacuję to na jakieś 50% mojego użytkowania QQ

 

7. Koła niezależnie od sezonu – 18” alu, zimowe opony Pirelli, letnie opony Continenta

 

8. Dodatkowe zainstalowane elementy zewnętrzne (mogące mieć wpływ na wyniki spalania):

    -  stopnie/progi aluminiowe (nie rury)

    -  tylne chlapacze

 

9. Paliwo tylko Pb 95 i praktycznie tylko ze stacji BP (kilka wyjątków tankowania w Orlenie lub Shellu – ok.247 l łącznie)

 

10. Od początku użytkowania QQ prowadzę arkusz zużycia paliwa (dane od grudnia 2012 do marca 2014; paliwo - kiedy, gdzie, ile i za ile;

      stany liczników km – stałego i bieżącego, średnie zużycie paliwa po danym tankowaniu, średnie zużycie od początku użytkowania QQ,
      podsumowanie ilości i kosztów paliwa, średnia cena paliwa, krótki opis tras po tankowaniu)

 

11. Pierwsze 4070 km to była jakaś porażka – zużycie paliwa 472,6 l czyli ~ 11,6 litra /100km

 

12. Zgłoszenie o nadmiernym zużyciu paliwa do serwisu (Signella w Warszawie) skutkowało:

      -  jazdą testową z panem z serwisu jako kierowcą (ok.100 km – 20 w mieście i 80 poza miastem)

      -  przestawieniem czegoś w komputerze pokładowym – być może był to najważniejszy element zadziałania serwisu

         ale nie wiem o co chodziło - serwisant twierdził, że tylko wyzerował licznik średniego zużycia paliwa - ja rzeczywiście zrobiłem to może 3 razy

         i ostatnie wskazanie tego licznika było na poziomie 13,6 litra/100km

      -  uzyskaniem podczas jazdy testowej rzeczywistego zużycia paliwa na poziomie 8,1 litra /100km – metodę pomiaru uzgodniliśmy wspólnie z serwisantem

      -  zaleceniem serwisanta, żeby jak najczęściej zerować licznik średniego zużycia paliwa (praktycznie po każdym tankowaniu)

      -  poprawieniem średniego zużycia paliwa podczas dalszego użytkowania QQ (jak wynika z danych poniżej – spadek zużycia ponad 1,6 litra /100km) 

 

13.  Od tamtego wydarzenia przejechaliśmy dalsze 28 263 km ze średnim zużyciem na poziomie 9,98 litra/100km

14.  W 80% przypadków po tankowaniu zerowany jest licznik średniego zużycia paliwa

15.  Wskazania tego licznika w stosunku do rzeczywistego średniego zużycia różnią się co najmniej o 0,4 litra (licznik zaniża)

       ale ta odchyłka zwiększa się wraz z wydłużeniem okresu niezerowania licznika średniego zużycia

16.  Podsumowując - razem przejechanych jest 32 333 km ze średnim zużyciem paliwa – 10,19 litra/100 km, z czego:

       -  ok.7400 km (23%) po autostradach (średnia prędkość ok. 120 km/h), drogach szybkiego ruchu (średnia prędkość ok.110 km/h),

          innych trasach poza miastem przekraczających odległość 40 km (prędkość stosownie do możliwości – raczej zgodnie z przepisami,

          może do 15km/h nadmiarowo); Tutaj średnie zużycie paliwa (w zależności kto i gdzie jechał) kształtowało się od 7,8 do 8,5 litra/100km

       -  ok. 16 200 km (50%) na trasach mieszanych (25-40km – wyjazdy z miasta w okolice Warszawy, powroty);

          tutaj trudno było wyodrębnić pomiar średniego zużycia paliwa

       -  reszta (ponad 8 700 km – 27%) to jazda po Warszawie – głównie 11 km dojazdu do/z pracy, stanie w korkach – aż szkoda,

          że nie prowadziłem statystyk średniej prędkości poruszania się w tych korkach i ilości straconego czasu

 

17.  Łączne zużycie paliwa za cały okres użytkowania QQ - 3 350,6 l

18.  Średnia cena paliwa - 5,58 zł/l (wyliczona na podstawie wydanych pieniędzy i łącznego zużycia paliwa)

Edytowane przez Mirtoma
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawie opisales swoje zmagania ze zuzyciem paliwa, ale dlaczego akurat w temacie o CVT ?  :D

Wiemy nawet na jakich oponach jezdzisz i na jakich stacjach tankujesz, ale gfzie tu jest zwiazek ze skrzynia biegow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawie opisales swoje zmagania ze zuzyciem paliwa, ale dlaczego akurat w temacie o CVT ?  :D

Wiemy nawet na jakich oponach jezdzisz i na jakich stacjach tankujesz, ale gfzie tu jest zwiazek ze skrzynia biegow ?

 

Dziękuję za miłą ocenę mojej wypowiedzi. Co do Twojej ciekawości dlaczego właśnie w tym miejscu - to odsyłam do pierwszego posta w tym temacie. Przeczytałem go ze zrozumieniem i niejako w odpowiedzi na prośbę kalogda (założyciela tego tematu) załączyłem swoje podsumowanie - rzeczywiście głównie o zużyciu paliwa, ale przez QQ z CVT. Poza tym w innym temacie - o zużyciu paliwa przez QQ 2.0 wkleiłem link do tego miejsca. No, ale dzięki Twojej uwadze obydwaj mamy po jednym poście więcej  :)

Edytowane przez Mirtoma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a ja kolego Mirtoma  bardzo dziękuję za twoje spostrzeżenia: :) 

moje średnie spalanie to około 9.4L/100 (chyba z pół roku nie zerowałem średniego zużycia paliwa)

ale dzięki za info nt.

„zaleceniem serwisanta, żeby jak najczęściej zerować licznik średniego zużycia paliwa (praktycznie po każdym tankowaniu)

      -  poprawieniem średniego zużycia paliwa podczas dalszego użytkowania QQ (jak wynika z danych poniżej – spadek zużycia ponad 1,6 litra /100km) 

 

13.  Od tamtego wydarzenia przejechaliśmy dalsze 28 263 km ze średnim zużyciem na poziomie 9,98 litra/100km

14.  W 80% przypadków po tankowaniu zerowany jest licznik średniego zużycia paliwa

15.  Wskazania tego licznika w stosunku do rzeczywistego średniego zużycia różnią się co najmniej o 0,4 litra (licznik zaniża)

       ale ta odchyłka zwiększa się wraz z wydłużeniem okresu niezerowania licznika średniego zużycia”

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jesten nowy na forum. Niedawno zakupiłem QQ 2.0 z CVT 4x4 Tekna a w zasadzie przywiozłem go sobie sam z NIemiec. Auto zakupiłem na salonie Volkswagena, ponieważ zostało tam zostawione w rozliczeniu. Ma przejechane obecnie 155 kkm, w tym 4 kkm przeze mnie. Mam pełną dokumentację serwisową, w Rzeszowie na salonie Nissana sprawdzone wszytko po VIN. Wg serwisu wszystko ok. NIemcy dawali 3 lata gwarancji na ten samochód za 500 euro. NIe wiziąłem bo w Polsce niestety nie jest honorowana choć niby UE. Co do spalania. Autko w PB95 pali 9,5 litra w cyklu mieszanym. Mam instalację LPG i tutaj już gorzej - 13,4 litra na 100 km również w cylku mieszanym. Jeśli chodzi o CVT to oczywiście serwisowana, regularnie wymieniany NS-2, dokumentacja na wszystko.

Od wczoraj mam problem - niestety nie wiem co to może być - podczas zwalniania na skrzyżowaniu po stronie lewej z przody słyszalny jest jakiś stukot. NIe jest zbyt głośny ale dość wyraźny. Słychać go jakby z pod zegarów lub niżej. Problem ustaje kiedy dodaję gazu i pojawia się znowu aż do całkowitego zatrzymania auta. Mam nadzieję, że to nie CVT. Będę wdzięczny za podpowiedź, może Ktoś miał podobny problem lub słyszał co to może być.

 

Wszystkich serdecznie pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat w miasto to oczywiście rewelacyjna sprawa. Bezspornie :P

CVT na początku trochę "nudna". Dajesz gaz... i nic. Auto poprostu przyspiesza do żądanej prędkości i po jej uzyskaniu i objęciu nogi z gazu obrotomierz spada w okolice 1200-1400 obr (w mieście oczywiście). Śmiesznie czasem wygląda jak spoglądam na sąsiada z boku w jakimś VW Paserrari i biedny macha tymi ręcami a głowa lata w zakresie kierownica-zagłówek ;)

Po jakimś czasie idzie się przyzwyczaić. Pomimo tego że jak stoję na światłach pierwszy to nic mnie nie wyprzedza (obrotomierz na 3500obr. Przy przyspieszaniu) To to auto ma zdecydowanie za mało KM. Tak przynajmniej o 50 :P

Taki dziadkowóz jak gdzieś już to pisałem. Ale do miasta sie nadaje. Bez szaleństw, na dojazd do pracy OK. Zresztą zapewne i taka idea była skoro auto miasto odporne.

Spalanie benzyny na trasie przy ok 120 z tempomatem to ok 9l. W mieście nie wiem. Na początku gazu na trasie palił mi 10.5l ale teraz po regulacji i wymianie dysz pali 12. W mieście sprawdzę dziś popołudniu ale myślę że gdzieś w granicy 13-14 bo rano "żyd" się zaświecł (50 km szybciej jak na trasach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziadkowoz  :wave: ,, Potwierdzam, ze 140 PS  slabo jedzie, a sa rowniez egzeplarze z silnikiem 116PS .. Temu autu brakuje, ale 116PS to chyba zart.. Gdzie pozostal fun z jazdy ? .. Gdzi9e jest ten fun ? .. W debatach z kategorii . moj pali 8.0 a moj 7.6 ? .. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziadkowoz  :wave: ,, Potwierdzam, ze 140 PS  slabo jedzie, a sa rowniez egzeplarze z silnikiem 116PS .. Temu autu brakuje, ale 116PS to chyba zart.. Gdzie pozostal fun z jazdy ? .. Gdzi9e jest ten fun ? .. W debatach z kategorii . moj pali 8.0 a moj 7.6 ? .. 

 

 

1.6 wystaczy spokojnie do miasta - wiecej naprawde nie jest potrzebne- szczegolnie jesli chodzi o nasze najdrozsze panie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jesten nowy na forum. Niedawno zakupiłem QQ 2.0 z CVT 4x4 Tekna a w zasadzie przywiozłem go sobie sam z NIemiec. Auto zakupiłem na salonie Volkswagena, ponieważ zostało tam zostawione w rozliczeniu. Ma przejechane obecnie 155 kkm, w tym 4 kkm przeze mnie. Mam pełną dokumentację serwisową, w Rzeszowie na salonie Nissana sprawdzone wszytko po VIN. Wg serwisu wszystko ok. NIemcy dawali 3 lata gwarancji na ten samochód za 500 euro. NIe wiziąłem bo w Polsce niestety nie jest honorowana choć niby UE. Co do spalania. Autko w PB95 pali 9,5 litra w cyklu mieszanym. Mam instalację LPG i tutaj już gorzej - 13,4 litra na 100 km również w cylku mieszanym. Jeśli chodzi o CVT to oczywiście serwisowana, regularnie wymieniany NS-2, dokumentacja na wszystko.

Od wczoraj mam problem - niestety nie wiem co to może być - podczas zwalniania na skrzyżowaniu po stronie lewej z przody słyszalny jest jakiś stukot. NIe jest zbyt głośny ale dość wyraźny. Słychać go jakby z pod zegarów lub niżej. Problem ustaje kiedy dodaję gazu i pojawia się znowu aż do całkowitego zatrzymania auta. Mam nadzieję, że to nie CVT. Będę wdzięczny za podpowiedź, może Ktoś miał podobny problem lub słyszał co to może być.

 

Wszystkich serdecznie pozdrawiam:)

No i wstydu sobie w ASO narobiłem:). Okazało się, że mam koło prawe przednie niedokręcone... i dawało po kierownicy i stukało... przy okazji. Serwis powiedział żeby przy alusach sprawdzać co jakiś czas dokręcenie kół bo niektóre oryginalne nakrętki Nissana do alufelg lubią poluzować.

 

Pozdrawiam Wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...