Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Brak mocy almera 2.2di w czym moze tkwic problem ?


Gość Cycu071
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tolo74

Tak -złącze przepływki. Mierz napięcie między dwoma pinami a masą sie nie przejmuj.

Tam jest chyba 5 pinów z czego (jak pamiętam) pierwszy od lewej jest pusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między dwoma pinami? W instrukcji jest napisane, aby mierzyć między pinem 224 a masą. Nie ma tam nic o pomiarze napięcia między dwoma pinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tolo74

Chyba faktycznie masz racje

to pierwszy drut prawej lub lewej strony -juz ide zajrzec do auta i sprawdzic to.

 

[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 17:46 ]

Sprawdziłem

Kabel cienki czerwony -pierwszy od lewej strony przy polaczeniu z klemą akumulatora (masy)

Włączony zapłon 1,2V

Zapalony silnik na woi;lncyh obrotach 2,0V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość john.doe
Do 3 biegu jakoś jedzie ale przy 4 już traci moc całkowicie :(

 

Identyczne objawy miałem/mam u siebie. Właśnie czekam na zamówioną przepływkę.

W ASO proponowali mi nowy firmy "krzak" za ok. 300 zł ale mechanik poradził mi znaleźć oryginał do regeneracji. Znalazłem takowy za niecałe 250 zł.

Chwilowo jeżdżę z odłączonym przepływomierzem i nyska zbiera się jak za starych dobrych czasów. A ze sprawną przepływką będzie jeszcze lepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie ze nie bedzie sie zbierac lepiej. U mnie bez przeplywki zbiera sie bardzo dobrze, tylko powyzej 100 jest problem. Po wymianie na nowa bosha dul znow jest mulowaty tyle ze idzie juz prawie 200km/h. Zwrociles uwage ile ci pali z odpieta przeplywka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość john.doe

Z padniętą przepływką jeździłem dłuższy czas i w chyba do muła przywykłem :/

Dopiero teraz na nowo zacząłem cieszyć się jazdą :D Faktycznie z odpiętym przepływomierzem zbiera się od dołu jak złoto, Vmax ze 140 wzrosło do 160 czyli różnica niewielka. A też latałem w okolicach 200 jak jeszcze miałem sprawny. Palić musi sporo bo wskaźnik paliwa leci szybko w dół :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tolo74

Reasumujac -odpiecie przeplywki zwieksza moc auta i zwieksza jego spalanie.

 

Z tego co pamietam -podpiecie ponowne -zlikwiduje samoistnie blad CHECK ENGINE? czy to potwerdzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumujac -odpiecie przeplywki zwieksza moc auta i zwieksza jego spalanie.

 

u mnie bylo tak samo z przeplywka jak i bez niej. nie mam pojecia co jest nie tak z moja alma.

 

Z tego co pamietam -podpiecie ponowne -zlikwiduje samoistnie blad CHECK ENGINE? czy to potwerdzicie?

 

zgadza sie, podpiecie ponowne przeplywi poowduje ze kontrolka silnika przestaje sie swiecic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość martib

U mnie to samo co u kolegi voseba...

 

Z przeplywka czy bez tak samo mul :(... mam wybity kat. i egr nawet zaslepiony i dalej mul... pomozecie ?

 

A bledow na kompie tez nie wykazuje...

 

EDIT. Okazalo sie ze jednak z odlaczona przeplywka atuko zbiera sie ladnie, wczesniej sugerowalem sie tym ze pod komputerem wykazywalo taki sam przeplyw masy powietrza ( tj. 14 na jalowym i ok. 68 na 4tys. obr. ) CZYLI PRZEPLYWKE MAM DO WYMIANY ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość john.doe

Niestety Kolego, na 99,9% przepływka do wymiany :( Tylko nie daj się wkręcić na chińszczyznę z aso. Lepiej regenerowana boscha :) Sam taką wstawiłem i cieszę się teraz nyską jakbym ją wczoraj kupił :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Pawel_1007

Podepnę się pod temacik:

 

Mam podobny problemik: Almerkę mam od niecałych 2 miesięcy, na początku była mułowata do ok 2500 obr, ale jak już się rozpędziła to ok 170 szła, myślałem że to przepłwymierz więc sprawdziłem go podpinając sie pod komputer i mierząc napięcia (wynik: komputer pokazał niby jakieś problemy z przepływką, ale napięcia już nie różniły się aż tak bardzo) A, że przy okazji miałem problem z przedmuchem więc myślałem, że to jest problemem mułowatości na wolnych obrotach...

Przez ostatni tydzień dłubalem sobie w silniku i splanowałem głowicę, wymieniłem uszczelkę pod głowicą, gumki zaworowe, dzisiaj wszystko złożyłem do kupy, robię jazdę próbną, z nadzieją na poprawę a tu gówno-samochód idzie jeszcze gorzej niż przed naprawą i to dużo gorzej...

Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Alma teraz tak wolno przyśpiesza, że w ogóle boję się nią jeździć:/ Jutro może jeszcze jak będę miał czas to rozbiorę EGRa ale nie wiem czy to coś pomorze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem w tym temacie (warsztatowym) ale z opisow na forum wnioskuje ze 90% problemow to EGR oraz przeplywomierz AIR FLOW.

 

Jak to nie pomoze -to tylko chyba dokladna diagnostyka komputerowa zrobiona przez fachowca.

 

Poza tym moze to zapchany katalizator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawel_1007

też już trochę przeglądałem forum: Kata wywaliłem od razu, ale to nic nie pomogło. Dzisiaj rozebrałem i wyczyściłem egr i dalej to samo...:/ W poniedziałek może uda mi się umówić na podmiankę przepływomierza. Co ciekawe wąż od turbiny przy 3 tys. obr da się jeszcze lekko ścisnąć... Podobno powinien być twardy jak skała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, mozliwe ze turbo wysiadlo, trzebaby wsadzic tam manometr, od 2tys obrotow cisnienie powinno tam bardzo wzrosnac.

Ale brak turba nie powinien az tak bardzo utrudniac jazdy, o ile wiem to starsze diesle nie mialy go wcale i dalo sie jezdizc, zwlaszcza do 80-100km/h.

 

Jak ktos chce -to moge mu udostepnic swoj przeplywmoierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe wąż od turbiny przy 3 tys. obr da się jeszcze lekko ścisnąć... Podobno powinien być twardy jak skała...

Ale nie na postoju, na postoju turbo prawie wcale nie pompuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe wąż od turbiny przy 3 tys. obr da się jeszcze lekko ścisnąć... Podobno powinien być twardy jak skała...

Ale nie na postoju, na postoju turbo prawie wcale nie pompuje.

 

 

Przerabiałem to, mechanik ściągnął rurę z turbiny i do 3tys był w stanie zapchać wylot z turbiny ręką. Powiedział ze turbina do wymiany. Pojechałem do nissana tam stwierdzili ze z turbo wszystko jest ok., przepływka też jest ok. mimo ze napięcia nie pasują do tego co mam w manualu. Więc z autem jest wszystko ok., a co mam muła to mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołaczam sie do Was z tym problemem. Ciezko sie wkreca do 2000, tak jakby wogole nie miala sily. Wogole mam wrazenie ze przyspiesza tylko na 3 powyzej 2200obr(wyraznie wtedy czuje ze turbo zaczyna dzialac). Przeplywke mam nowa(pomiary tez ok), kata dawno wywalilem. Wciskalem ten waz od turbo przy 3000 tys i spokojnie daje rade go wciskac, ale jak kolega zauwazyl tak moze byc. Myslicie moze ze to zawor egru ma na to wplyw?

 

Ps. Predkosc max w normie ok 190kmh, spalanie tez, ok 6l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zaślepiony egr i wąż można ściskać bez problemu. Ja nie znam Vmax, ostatnio jechałem 180km/h na 4biegu przy 4tys obrotów, tylko droga mi się kończyła, więc musiałem zwolnić. Kolejna sprawa, że czasami mam wrażenie, że obroty rosną nie proporcjonalnie do prędkości, co mogłoby wskazywać na walnięte sprzęgło. Ale sprzęgło jest nowe, ok. 3tys km i chyba by śmierdziało w kabinie przez ślizgające się sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawel_1007
Co ciekawe wąż od turbiny przy 3 tys. obr da się jeszcze lekko ścisnąć... Podobno powinien być twardy jak skała...

Ale nie na postoju, na postoju turbo prawie wcale nie pompuje.

 

No to już wyczerpują mi się przyczyny tego stanu rzeczy... Najpierw chcę sprawdzić przepływomierz. Znajomy mechanik mówił też że po ustawianiu rozrządu mógł przeskoczyć łańcuch o jeden ząb gdy nie było jeszcze ciśnienia oleju... I przez to pompa może dawać mniej paliwa... Nie wiem co o tym myśleć, jak przepływka nie pomorze to chyba będzie trzeba do rozrządu zajrzeć:/

 

Co do turbo to było by to chyba trochę dziwne gdyby padło- Do ostatniej chwili działało, a w trakcie wymiany uszczelki nie było ruszane

 

Poza tym moja almera była mułem do 2500 obr przed naprawa, teraz jest już mułem w całym zakresie obrotów :/ i to mułem mułem ;/

 

[ Dodano: Pon 01 Cze, 2009 00:04 ]

Przerabiałem to, mechanik ściągnął rurę z turbiny i do 3tys był w stanie zapchać wylot z turbiny ręką. Powiedział ze turbina do wymiany. Pojechałem do nissana tam stwierdzili ze z turbo wszystko jest ok., przepływka też jest ok. mimo ze napięcia nie pasują do tego co mam w manualu. Więc z autem jest wszystko ok., a co mam muła to mam.

 

Napisałeś dalej że jechałeś 180 na 4 czyli jednak udało Ci się pokonać problem... Czy możesz powiedzieć co było u Ciebie nie tak skoro turbo i przepływka była ok??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, problem nadal jest nierozwiązany. Powyżej 3tys obrotów jest wszystko ok., ale poniżej jest masakra, problemów z rozpędzeniem się nie mam i nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co wy koledzy, EGR zaslepiony, kat wywalony, praktycznie nowa pompa wtryskowa i mul w dolnej czesci obrotow, ale po wylaczeniu przeplywki chodzi ladnie, czyli wnioskuje ze przeplywka do wymiany/czyszczenia.

 

PS. Czasami pasazerowie mowia mi ze smierdzi ropa ( ja nic nie czuje, moze dlatego ze juz sie przyzwyczailem ) czy to tez moze byc jakis objaw mulowatosci ? i przez co tak smierdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpieciu przeplywki bedzie chodzil lepiej(przy tym b. duze spalanie). Sprawdz najlepiej napiecia na przeplywce, ale jak pojdzien ci 190 to powinna byc dobra. U mnie po przeczyszczeniu przeplywki bylo jeszcze gorzej wiec nie polecam tego robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...