Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Brak mocy almera 2.2di w czym moze tkwic problem ?


Gość Cycu071
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja czyscilem przeplywke benzyna ekstrakcyjna i nie zauwazylem roznicy.

Jak wspomnialem -przeplywke mozna podmienic z innego auta -gdyby ktos chchial w Mielcu -sluze pomoca.

 

Wg mnie z uszkdozonym turbo mozna w miare normalnie jedzic (jednak wg mnie powyzej ok 2-2,5tysobr wazpowinien byc jak skala)

 

Ja upieralbym sie o sprawdzenie komputerowe silnika. tam cudow nie ma -tylko kupa elektroniki (np czesto uszkodzony czujnik polozenia walu -nie wiem czym sie objawia), zmiana w ustawieniu rozrzadu (co dziwne bo jest na lancuchach) i sterowaniu paliwem przez pompe wtryskowa.

 

Sprobujcie odpiac od akumulatora -moze to pomoze choc banalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobujcie odpiac od akumulatora -moze to pomoze choc banalne.

 

sprawdzilem, nic nie dalo.

 

Zmierzyłem napięcia. W instrukcji jest napisane ze do 4tys napięcie powinno rosnąć liniowo, wiec zmierzyłem jeszcze na innych prędkościach obrotowych:

Moje: Instrukcja:

Zapłon ON 1.1V ok. 1.0V

Luz,700rpm 2.03-2.06V 1.5-2.0V

3000rpm 3.43V ok. 3V

3500rpm 3.66V ok. 3.5V

4000rpm 3,77V ok. 4.0V

 

w nissanie zmierzyli dokladnie to samo co ja i gosc stwierdzil ze jest ok.

 

tutaj sa opisane moje przygody:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=54448

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przyłączam się do tematu bo też ma problem z mocą w mojej Almerze Tino 2,2DI z 2002r na niskich obrotach (do 2 tys.)

Wcześniej jeździłem leciwym gołym dieslem 1,6 więc po 2,2 turbo z intercoolerem spodziewałem się nieco więcej.

Zmierzyłem napięcia przepływomierza, wszystko tak jak opisujecie na ciepłym silniku itd. a oto moje wyniki:

na wł. zapłonie 1,05 V ma być do 1,2 V więc ok!

wolne obroty 1,65 V ma być 1 V do 1,7 V więc mieści się w zakresie

2500 obr 2,73 V ma być 1,7 V do 2,1 V sporo poza zakresem!!!!!

4000 obr 3,73 V ma być mniej niż 4 V więc tu jest OK!

 

Zastanawiam się czy faktyczne przepływomierz jest uszkodzony skoro wyniki pomiaru nie zgadzają się z nominalnymi tylko w jednym zakresie obrotów silnika. Być może wskazanie jest takie, bo takie są parametry przepływu a awarii uległo coś innego np turbina. Jedynie przemawia przeciw temu fakt, że przy 2500 obr napięcie jest za wysokie co oznaczało by, że jest tam więcej powietrza niż powinno a turbina w ten sposób się nie zużywa, a nieszczelność układu nie daje takich objawów.

Może ktoś z was coś mi podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...