Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ksenony do Note


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co sądzicie o ksenonach,sorry bi-ksenonach do notesa?Miałem okazję założyć na próbę i powiem wam rewelka.Prawdą jest że światła w Note raczej nie budzą zastrzeżeń ale jednak co biel to biel.W czasie szarugi oświetlenie pobocza i drogi było o niebo lepsze.

Co wy na to?

Aha ,żeby ukrócic spory na temat przepisów to wiem co ma być ,tak więc podyskutujmy. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze ksenony będą lepsze niż najlepsze halogeny. Choć ja akurat jeżdżę na Philips +80% i - jak na halogeny - biel jest nieniebieska a mocno, mocno biała, do tego dalej świeci. Polecam, mimo paromiesięcznej tylko żywotności.

Wracając do ksenonów, to raczej się... nie opłaca: poza samymi lampami trzeba by założyć spryskiwacze reflektorów oraz system samopoziomujący zawieszenie (czujniki w tylnym zawieszeniu itd.).

Więc IMHO się nie opłaca - i to BARDZO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlaśnie obczytałem się o tym i przeliczam,zapytam jeszcze z ciekawości co powiedzą w serwisie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego zapytam,to nie szkodzi,a co do kilku tysiaków no tu jest problem bo ksenony z Niemiec (które miałem),koszt ok 400 zł.spryskiwacze wysokociśnieniowe ok 300 zł, no i pozostaje ta reszta ,czujniki ,hmmm,może bym się wycofał z tego jest regulacja ręczna,no i do tego montaż -miałem takie że wyjąłem żarówkę i włożyłem żarnik(oprawa H4) a podpięcie przetworników kostkami od lamp H4.Problem tylko ze spryskiwaczami bo tu już musi być precyzja hirurgiczna przy wycinaniu w zderzaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAK będziesz zmieniał: jak auto przyśpiesza i przód się podnosi, to będziesz obniżał a parę sekund później... podwyższał? :kosci: TO SIĘ NIE DA.
ze sie wtrącę do dyskusji... myślisz że system samopoziomowania ten efekt niweluje??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jestem laikiem,ale wiązka światła jest ukierunkowana tak jak wiązka z H4 więc ?Różnica jest tylko w ciepłocie światła ,ale przy zwykłych H4 ten system poziomowania też powinien byc aktywny a jest ręczny,a poza tym jak ma się do tego kontrola policajów?

 

Aha jeszcze jedno!,nawet gdybym musiał robić przegląd z jakiegoś tam powodu ,to wierz mi wyjęcie ksenonów i umieszczenie H4 to bajka raptem kilka minut,tylko powtarzam jak mają sie do tego policaje skąd mogą wiedzieć że ten akurat model nie miał zastosowanych ksenonów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojej Notek nie krzycz!,ja wiem że chodzi o moc inaczej robota mijałaby się z celem,co do spryskiwaczy też wiem o co chodzi przecież nie o bajer!.Aaaa, zapomniał bym co do policajów sprawdzę u żródła (dalsza rodzinka i koledzy)może coś wysonduję i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coyot - nie wierzyłem, sprawdzałem ostatnio w jakiejś full wypas Octavii, i tak: niweluje.
z tego co ja sie orientuje to samopoziomowanie odbywa sie po odpaleniu silnika - auto dostosowuje kat swiecenia do obciazenia auta i tyle...

 

powiedz mi tylko jak to sprawdzałeś? bo nadal mnie nie przekonuje to co piszesz

btw... kiedyś na innym forum jeden gościu chciał wmówić innym ze samopoziomowanie ksenonów niweluje nierówności drogi ... miał chłopak swój świat :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak - samopoziomowanie AUTOMATYCZNE musi być. A skoro musi, to jakieś musi być poważne uzasadnienie, że nie może być ręczne.
uzasadnienie jest takie zebys nie zapomnial po zaladowaniu auta ustawic poprawnie lamp - auto robi to automatycznie za Ciebie :)

a patrzac na to wszystko z innej strony to... przepisy to jedno a szara rzeczywistosc to drugie.... a interes z ksenonami jak widac na aledrogo kwitnie wiec ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie rozpędzajcie się ,nie mówiłem o chińszczyżnie,w grę wchodzą dobre jakościowo Niemieckie z certyfikatem.Z tego co wstępnie się zorientowałem to policaje zwracają (niektórzy)uwagę na szkła lamp(w większości mają być gładkie)i czasami czy podejście żarnika do klosza jest takie samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj pewnych rzeczy nie rozumiem,kupując ksenony z certyfikatem i Polską homologacją?która jest dołączona do zestawu?,i tak jest ok,ale istnieją przepisy które wręcz zabraniają !!!Polska to bardzo dziwny kraj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

notek, w nowszych i drozszych autach samopoziomowanie moze i dziala w czasie rzeczywistym (chociaz watpie) ale w straszych autach dziala tylko przy odpaleniu auta. Czyli odpalasz auto swiatla sie poziomuja, potem wsiadaja pasazerowie i juz sie nie obniza! Tak wlasnie dziala to poziomowanie o ktore tyle krzyku. Druga sprawa to spryskiwacze :) W autach z xenonami sa ale inna sprawa ile osob ich uzywa ;) Prawda jest taka ze mozesz zostac oslepieony przez poloneza ze zwyklymi zarowkami a przez bmw e36 z xenonami h4 juz nie ;) Wszystko zalezy od kierowcy i jak uzywa samochodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj pewnych rzeczy nie rozumiem,kupując ksenony z certyfikatem i Polską homologacją?która jest dołączona do zestawu?,i tak jest ok,ale istnieją przepisy które wręcz zabraniają !!!Polska to bardzo dziwny kraj!

no wlasnie to jest logiczne ... kupujesz zarnik z certyfikatem ale wkladasz go do lampy ktora nie jest przystosowana do takiego zrodla swiatla i na nic Ci homologacja na xenon jezeli lampa jako calosc nie spelnia wymogow... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się panowie,każda lampa ma oznaczenie do jakiego typu żarnika jest przystosowana i po tym mozna dojść do sedna sprawy,mimo że generalnie ksenony powinno się założyć do gładkich szkieł to jednak lampa musi być wymieniona.Czujnik stabilizacji reflektorów( poziomowanie)działa statycznie w trakcie wsiadania ustawia światła póżniej już nie,i też jest wymagany,a wszystko to może(jak chce)sprawdzić drogówka,dane wielu samochodów mają w komputerach.

 

Taaaak,a tutaj inny kwiatek do kożucha,rozmowa z inspektorem ruchu drogowego:

 

Rozmowa

 

z podkom. Piotrem Sroką, specjalistą Wydziału Ruchu Drogowego KWP Lublin

 

- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

 

- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł. Reflektory ksenonowe świecą bowiem bardzo intensywnie i jeśli są źle ustawione, zagrażają bezpieczeństwu ruchu.

 

- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?

 

- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.

 

Dodam jeszcze od siebie,że w prawie o ruchu drogowym i przepisach dopuszczających samochody z żarnikami ksenonowymi nie ma mowy o samochodach po przeróbce świateł,przepis mówi tylko o samochodach nowych uzyskujących dopuszczenie do ruchu, nie ma też ani jednej wzmianki że przeróbki takie są nielegalne,a więc jeżeli dopasujemy żarnik do lampy i diagnosta klepnie a musi bo wszystkie systemy są z certyfikatami ,więc nic nie stoi na przeszkodzie takim wymianom,same korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odradzam kombinacje z pseudoksenonami - pisze "pseudo" bo oryginalnych do tego modelu nie sprzedają. Może to się skończyć zabraniem dowodu rejestracyjnego przez patrol drogówki i kłopoty z przejściem badania technicznego na stacji kontroli pojazdów.Ja stosuję po prostu mocniejsze żarówki H4 - np plus 80% mocy świetlnej Philips albo Osram. Świecą mocniej, bardziej biało i doskonale oświetlają drogę - także dlatego, ze reflektory zawieszone się w notku kilkanaście cm wyżej niż w przeciętnym kompakcie. Mocniejsze żarówki wytrzymują około 1 roku. Wielu pasażerów jeżdżących ze mną a posiadających auta było zaskoczonych siła i zasięgiem strumienia świetlnego - szczególnie świateł drogowych. I jeszcze jedna obserwacja - wiele kierowców jadących z przeciwka usiłuje nakłonić mnie do szybszej zmiany świateł z drogowych na mijania - kiedy dawno już jadę na mijania, sprawdzałem - mam prawidłowo ustawione światła i kiedy daję z pasażerami z tyłu obniżam reflektory na jedynkę albo nawet dwójkę. Czy to wina tych mocnych (homologowanych) żarówek czy twardego zawieszenia auta, które potrafi podskakiwać na nierównościach i bujać światłami jak punto Ii lub maluch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...