Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144]Błędy ABS


Gość Pałeł
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na początku chciałbym przywitać się i pozdrowić wszystkich forumowiczów:)Niedawno kupiłem Primera P11 po lifcie i mam problem cały czas świeci się kontrolka od ABS.Można to jakoś zdiagnozować przez łącze OBD2??Chodzi mi konkretnie które piny trzeba spiąć wiem ze 1 i 8 to jest od chek po spięciu ich niema żadnych błędów.Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na początku chciałbym przywitać się i pozdrowić wszystkich forumowiczów:)Niedawno kupiłem Primera P11 po lifcie i mam problem cały czas świeci się kontrolka od ABS.Można to jakoś zdiagnozować przez łącze OBD2??Chodzi mi konkretnie które piny trzeba spiąć wiem ze 1 i 8 to jest od chek po spięciu ich niema żadnych błędów.Proszę o pomoc

Zwiera się piny nr 4 i 9.

439354d9c542.jpg

Edytowane przez fragles13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, gdy zwieram 4 i 9 pin to nic się nie dzieje, kontrolka nawet nie przygasa ani nie gaśnie, cały czas świeci, ale doszedłem do tego że poprzedni właściciel wymontował czujnik z prawego przedniego koła tylko jeszcze nie wiem dlaczego. A gdzie są kostki łączące tylne czujniki wie ktoś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzedni właściciel wymontował czujnik z prawego przedniego koła tylko jeszcze nie wiem dlaczego. A gdzie są kostki łączące tylne czujniki wie ktoś???

 

Jeśli nie ma w ogóle jednego czujnika to kontrolka będzie się ciągle świecić(tak naprawdę gaśnie tylko na ułamek sekundy i znów się zapala kilka sekund po przekręceniu kluczyka ale jest to prawie niezauważalne-tuż po przeprowadzeniu autodiagnostyki przez centralkę abs). Myślę że w tym przypadku nawet nie ma potrzeby diagnozować błędów tylko najpierw załozyć czujnik. Błąd który można odczytać to pewnie 21 czyli otwarty obwód czujnika prawego z przodu :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiera się piny nr 4 i 9.

439354d9c542.jpg

 

Możliwe że taka kombinacja działa w niektórych wersjach.

 

U mnie trzeba uziemić pin nr 8 i przekręcić kluczyk na 3 sekundy (najpierw miga kod braku błędów- 12 a później kod błędu(-ów) czyli trzeba trochę poczekać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że taka kombinacja działa w niektórych wersjach.

 

U mnie trzeba uziemić pin nr 8 i przekręcić kluczyk na 3 sekundy (najpierw miga kod braku błędów- 12 a później kod błędu(-ów) czyli trzeba trochę poczekać)

Z którym pinem zwierasz ten ósmy? Jesteś pewien, że nie patrzysz na złącze do góry nogami?

Generalnie to zasada autodiagnostyki we wszystkich złączach typu OBDII - czyli również m.in. w Mitsubishi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którym pinem zwierasz ten ósmy? Jesteś pewien, że nie patrzysz na złącze do góry nogami?

Generalnie to zasada autodiagnostyki we wszystkich złączach typu OBDII - czyli również m.in. w Mitsubishi.

 

Przeprowadziłem u siebie niedawno taką diagnostykę w sposób jak wyżej i zadziałało bez problemu.

Zwieram nie z innym pinem tylko jak napisałem z masą (ja podłączyłem do jakiejś śrubki na lewo od złącza)-są to informacje z manuala serwisowego dostępnego zresztą na tym forum :-), tylko piszą tam ze można przeprowadzić samodzielnie autodiagnostykę w wersjach w których jest obecny pin nr 8, nie wiem co można zrobić jak go nie ma i czy w ogóle były takie wersje (pewnie były skoro to opisują).

 

Załączam też "zrzut" z manuala- pewnie się komuś jeszcze przyda.

Ja dzięki temu bardzo szybko zdiagnozowałem u siebie usterkę i tanio naprawiłem, padł mi tylny czujnik ABS(nowy około 730zł-kupiłem używany)- jak zostawiłem samochód na parkingu wszystko było ok a za 2 dni po zapaleniu silnika zauwazyłem kontrolkę ABS, kabel czujnika był w porządku. I wtedy wpadłem na pomysł żeby ten przewód(po przylutowaniu) wykorzystać do przedniego czujnika bo tamten "naprawiłem" przez poruszanie przewodem ale niestety został w kilku miejscach przecięty żeby wykluczyć przerwanie tego przewodu. Przewód tylnego czujnika jest mniej narażony na uszkodzenie bo praktycznie nie podlega zginaniu-jest przymocowany do wahacza a wahacz jest długi i przewód przechodzi z wahacza na nadwozie tuż przy osi obrotu wahacza. Nie wiem tylko czy nie jest krótszy ale teraz jest za późno bo składa się z 3 kawałków. Moze ktoś to sprawdzi kiedyś. Myślę ze lutowanie nie jest najgorszym pomysłem tylko należy lutować w miejscach gdzie przewód się nie zgina- czytałem na forum że ktoś lutował ale wystarczyło to na krótko. Myślę że należałoby to jeszcze sprawdzić.

Mój używany czujnik nadal działa :-)- już chyba około miesiąca.

post-27559-1255554636,2258_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiera się piny nr 4 i 9.

439354d9c542.jpg

 

zastanawiam się czy te czerwone kropeczki oznaczają piny które są obecne w złączu bo jeśli tak to w tym złączu nie ma pinu nr 8 czyli nie da się przeprowadzić diagnostyki zwierając 8 pin z masą i może rzeczywiści zadziała w tym przypadku 4+9pin ?. U mnie pin 8 na pewno jest obecny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy te czerwone kropeczki oznaczają piny które są obecne w złączu bo jeśli tak to w tym złączu nie ma pinu nr 8 czyli nie da się przeprowadzić diagnostyki zwierając 8 pin z masą i może rzeczywiści zadziała w tym przypadku 4+9pin ?. U mnie pin 8 na pewno jest obecny.

U mnie na pewno jest podłaczony bo po załączeniu z masą wywaliło mi bezpiecznik i nie mogłem zapalić silnika. Ale problem już rozwiązany, po wymianie czujnika i złączeniu pina 4 i 9 kontrolka zgasła. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam podepnę się -abs mi nie działa

pytanie; które piny zwierać w p11 przed liftem (obd1 )aby z czytać błędy

tutaj masz na forum jak zdiagnozować przed liftem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58797-p11-jak-sprawdzic-czujnik-abs/

Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie poprzedni właściciel zlutował przewód od czujnika abs, czy nie ma to wpływu na jego poprawną prace??

Edytowane przez Pałeł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj masz na forum jak zdiagnozować przed liftem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58797-p11-jak-sprawdzic-czujnik-abs/

Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie poprzedni właściciel zlutował przewód od czujnika abs, czy nie ma to wpływu na jego poprawną prace??

Jeśli dobrze zlutował to będzie działał. Jak masz przełamany ten lutowany przewód (błąd tego czujnika), to w pierwszej kolejności sprawdziłbym miejsce lutowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no błędu nie ma żadnego jak narzazie ale chodziło mi czy ten lut nie ma wpływu na prace czujnika. I ostatnie pytanie: jest jakiś dobry sposób na odkręcenie tego czujnika? potrzebuje ściągnąć a jest troszkę przyrdzewiały a słyszałem że one lubią pękać, więc jak go najlepiej ściągnąć? śrubkę odkręciłem ale dalej nie chce iść a boje się na siłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...