hot_rider Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 (edytowane) ZdzPoz, zamierzasz smigac zeta po torze i lejesz 5w30?? moim zdaniem przydało by sie coś z wieksza temp...5w40/50 ja bym przemyslal temat oleju..moze to ci pomorze: http://forum.subaru....olej&start=7800 do skrzyni sprowadze sobie redline 75w85 GL-4 Edytowane 11 Lutego 2012 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Ten XPR jest przeznaczony na tor,możliwe jednak że wezmę 40stkę lub 50tkę,tyle że one są pod extremalne temperatury.Olej będzie pracował góra tydzień więc ryzyko niewielkie. To forum Subaru fajny ma temat o oleju : 164 strony :-) Ale trochę poczytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 ja wczoraj spedziłem cały dzien na czytaniu o olejach na my 350z i własnie subaru i wniosek mam jedny 5W40 bedzie idealny zarowno do wiekszego `pałowania` jak i spokojnej jazdy.. i wybór padnie na millersa lub motula 300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 350zNISMO Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 motul 300v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promo Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 W Poznaniu wymieniają olej przy nowych sprzętach na SHELL ULTRA 5w-30 ax DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 w sensie w aso?? ASO moze zmieniać dystrybutora, nie ma przymusu stosowania oleju danej marki (oczywiscie nie wszędzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promo Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Tak dokładnie, sprawdzałem ostatnio co bylo robione w jednym aucie i widzialem właśnie ten olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberek91 Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Ja w tym roku pokuszę się ponownie o Valvo VR1 10W60. Jestem generalnie zadowolony, choć autko nie było zbytnio katowane, więc nie wiem, jak ta oliwa się zachowuje w warunkach ekstremalnych? Pytanko, czy poleciacie filtry Mann, taki miałem, kupić nowy czy zmienić producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Acha, mam do dyspozycji książkę serwisową, książkę gwarancyjną i instrukcje obsługi gdyby ktoś chciał spojrzeć na systematyczność wymian itp. to jestem do dyspozycji. Ciekawi mnie, jakie dopuszczalne zużycie oleju przez silnik podają w instrukcji? I co ile km zalecają wymianę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 W Poznaniu wymieniają olej przy nowych sprzętach na SHELL ULTRA 5w-30 ax DPF tak, wlej 5w30 i pojedz autostradą z prędkością 200km/h albo więcej przez dłuższy czas olej będzie miał konsystencję wody, smarowania wcale i panewki mówią papa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Ciekawi mnie, jakie dopuszczalne zużycie oleju przez silnik podają w instrukcji? I co ile km zalecają wymianę? Sprawdze później to napisze, ale z tego co pamiętam to nie było co 7,5 tyś. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 tak, wlej 5w30 i pojedz autostradą z prędkością 200km/h albo więcej przez dłuższy czas olej będzie miał konsystencję wody, smarowania wcale i panewki mówią papa skąd taka teoria?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Ja w tym roku pokuszę się ponownie o Valvo VR1 10W60. Jestem generalnie zadowolony, choć autko nie było zbytnio katowane, więc nie wiem, jak ta oliwa się zachowuje w warunkach ekstremalnych? Pytanko, czy poleciacie filtry Mann, taki miałem, kupić nowy czy zmienić producenta? Mann i Knecht to jedne z lepszych. Mozna tez kupic filtr oleju firmy K&N ale sa sporo drozsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 skąd taka teoria?? 5w30 to bardzo rzadki olej Przy jeździe autostradowej olej nagrzewa się do dużo wyższych temperatur niż przy jeździe normalnej, miejskiej. wysoka temperatura + rzadki olej = "woda" Wszyscy teraz leją taką wodę bo to ekologicznie uzasadnione - rzadki olej -> małe opory pracy silnika -> niższe spalanie Poza tym patrząc po parametrach 5w30 jest stosowany raczej w chłodnym klimacie - zalecany do pracy w zakresie temperatur otoczenia od -30 do +30'C (o ile dobrze pamiętam). Dobrze jest sobie znaleźć tabelkę z lepkościami olejów w temperaturze 100'C, wtedy widać jak duża jest to różnica między "rzadkim" olejem a "gęstym" Jak myślisz dlaczego w sporcie używa się 15w50, 10w60, 20w60 ? Oczywiście lanie gęstego oleju (np. 15w50) też ma wady i nie można przeginać w drugą stronę, np. lać go na zimę, podczas gdy po odpaleniu autem jedziemy do pracy tylko 3km i olej nie zdąrzy się nawet rozgrzać do rozsądnej temperatury. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promo Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Wszystko wygląda tak: Oczywiście dla tych corobią poniżej 30 000km rocznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promo Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 tak, wlej 5w30 i pojedz autostradą z prędkością 200km/h albo więcej przez dłuższy czas olej będzie miał konsystencję wody, smarowania wcale i panewki mówią papa Jechałem na powrocie 220km/h i obserwowałem wskaźnik temperatury - wszystko w granicy normy. Z tego co piszesz masz doświadczenie w kwestii olejów. Powiedz coś więcej czy miałeś problem z panewami u siebie przy tym typie oleju cz to jakas historia z forum wzięta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promo Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Patrzyłem na temperaturę silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Super sprawa, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 pisze się "paczyłem" (od niedawna,i trzeba wkleić zdjęcie kota) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promo Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 W foto radarze? Widziałem No to paczyłem i wypaczylem ze jest dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) jakby nie było bzdurne teorie z tym olejem. po 1. producent zaleca 5w30, ale ostrzega klientów `nie przekraczajcie 200km/h a tym bardziej nie jedzcie dłużej tak dużą prędkością , bo silnik ka bum!` po 2. to że jakiś olej ma zakres temp. to jest to zakres temp. panujących na zewnatrz, bo silnik ma zawsze podobną temp. pracy , analogicznie 5w30 można stosowac w zakresie -30 +20 C.nie oznacza to, że jak mamy na zewnątrz +30 to nie możemy włączyć silnika, bo nasz samochód ulegnie awarii, dzisiejsze oleje przewyższają standardy z tabelek po 3. 5w30 jest stosowany w szybszych autach(np.ferrari) po 4. film olejowy/ciśnienie jest ważniejsze dla silnika niż parametr gęstości oleju ale to tylko moje wywody, ale prosze nie bądzmy mądrzejsi od inż.nissana Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promo Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Super, jak jezdzilem BMW to producent nic nie mówił że nie moge przekraczać 200km/h. Nie po to kupujemy takie auta żeby sie ograniczać. A jaki olej pozwala na "normalne" użytkowanie auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zalałem castrola sport 0w 40 i teraz jakoś strasznie głośno słychać mi zawory a może wtryski takie cykanie... czy ktoś miał podobny problem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 0W ?! co toba kierowało aby taki olej zalac? w dodatku castrola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 jakby nie było bzdurne teorie z tym olejem. po 1. producent zaleca 5w30, ale ostrzega klientów `nie przekraczajcie 200km/h a tym bardziej nie jedzcie dłużej tak dużą prędkością , bo silnik ka bum!` po 2. to że jakiś olej ma zakres temp. to jest to zakres temp. panujących na zewnątrz, bo silnik ma zawsze podobną temp. pracy , analogicznie 5w30 można stosować w zakresie -30 +20 C.nie oznacza to, że jak mamy na zewnątrz +30 to nie możemy włączyć silnika, bo nasz samochód ulegnie awarii, dzisiejsze oleje przewyższają standardy z tabelek po 3. 5w30 jest stosowany w szybszych autach(np.ferrari) po 4. film olejowy/ciśnienie jest ważniejsze dla silnika niż parametr gęstości oleju ale to tylko moje wywody, ale prosze nie bądzmy mądrzejsi od inż.nissana podpisuje sie rencyma i nogyma. Wg mnie Prezesowo-Karolowe zawory grają jak siemasz - porównywaliśmy VQ do VQ i jest różnica. Mimo że mechanik mówi że to wtryski - wg mnie to nie LPG żeby tak terkotały. Optymistycznie zakładam że wymian oleum załatwi sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.