Gość root78 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Witam. Podczas przyspieszania moje auto szarpie, szczególnie pomiędzy 1800-2200 obrotów, czasami także powyżej 4000 rpm. Wtedy mogę zapomnieć o wyprzedaniu innych pojazdów. Często ma problemy z rozpędzeniem się pow. 140 km/h. Lecz kiedy znajduje się na biegu jałowym, obroty wzrastają płynnie i miarowo - można powiedzieć do końca skali. Żeby było ciekawiej, auto potrafi zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła kiedy jadę - obroty spadają do zera lub czasami do 200 rpm z problemem wracając do właściwego położenia (wtedy nie gaśnie). Już sporo wydałem na "naprawy", typu adaptacja przepustnicy, czyszczenie "krokowca" i kasowanie usterek komputera. Ręce mi opadają...Co to może być..? Proszę o pomoc. Amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 (edytowane) mialem dokladnie to samo w moim starym peugeocie 206. okazalo sie, ze komputer pokazywal bląd dot. czujnika temperatury cieczy chlodzacej. po skasowaniu bledu jak reka odjal. teraz wrocilo, ale tylko na niskich obrotach. znow musze przejechac sie na komputer. Edytowane 20 Listopada 2009 przez Pawel Wroclaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość root78 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 mialem dokladnie to samo w moim starym peugeocie 206. okazalo sie, ze komputer pokazywal bląd dot. czujnika temperatury cieczy chlodzacej. po skasowaniu bledu jak reka odjal. teraz wrocilo, ale tylko na niskich obrotach. znow musze przejechac sie na komputer. W moim przypadku diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zarzewiak Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 na 99 jest przplywomierz mialem to samo w almerce u mnie tez nie bylo bledow poniewaz jeszcze chodizl na pol gwizdka takie smae objawy max 140 itd od tej pory swiety spokoj tylko wymienic przpelywomierz czyszczenie nic nie daje pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 najlepiej to sprawdzic napiecia na przeplywomierzu, napiecie sondy lambda a potem brac sie za wymiane. a najlepiej zaczac od swiec, kopulki, palca rozdzielacza i przewodów wysokiego napiecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 (edytowane) Tak jak pisze kolega zarzewiak, zacznij od przepływomierza, czyszczenie na początek, jak nie pomoże to podmianka z takiej samej N16. Edytowane 20 Listopada 2009 przez ulisses Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebol Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Cześć, moja Almera szarpała na 2 i niekiedy na 3 biegu, do tego miałem falujące obroty i jeszcze... nie pamiętam. Wszystko to zapowiadało wymiane rozrządu. Po wymianie jest OK i jestem bardzo zadowolony. Dodam, że wymieniałem rozrząd przy 130tys.km. Mam nadzieje, że wykluczyłeś rozrząd. Na komputerze u mnie wszło "wypadanie zapłonu" Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 najlepiej to sprawdzic napiecia na przeplywomierzu, napiecie sondy lambda a potem brac sie za wymiane. a najlepiej zaczac od swiec, kopulki, palca rozdzielacza i przewodów wysokiego napiecia W N16 nie ma palca ani przewodów WN. A co do problemu to świece i cewki bym jeszcze sprawdził jeśli to nie przepływka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Bebol - podpowiedz jaki rozrząd założyłeś, gdzie robiłeś i ile Cię to kosztowało??? Mój ojciec musi zrobić to samo - przy 80kilku tysiącach km. Przepływka padła, ale szrpanie nie ustało - oględziny łańcucha - napinacz rozciągnęty na maksa i tyle. Kupa kitu te łańcuszki. Bebol - pakowałeś łańcuch z aso czy zamiennik (jaki)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 witam wszystkich.mam pytanie odnośnie N16 2.2Di.problem objawia się najbardziej podczas jazdy na 3 ,4 i 5 biegu bez względu na obroty.po dodaniu gazu auto nie przyspiesza płynnie tylko odczuwalne jest szarpniecie ,odczuwalne również na lewarku skrzyni biegów i dopiero potem następuje przyśpieszenie.dodam że auto stało prawie pól roku odpalane od czasu do czasu ale nie jeżdżone.wcześniej nic takiego się nie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
And482 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 witam ja mam te same objawy co kolega w pierwszym poscie szarpanie w dolnych obrotachi beznyna i gaz ,na benzynie troche mniejsze, jak dodaje szybciej gazu to potrafi szarpac ale tez nie zawsze ,jak dodaje gazu bardzo bardzo spokojnie to normalnie przyspiesza.Swiecilo check engine podlaczylem pod kompa i blad 1 sondy lambda wymienilem ,po przejechanie paru kilometrow to samo szarpanie tylko ze check engine sie nie zaswiecil , aha na kompie pokazalo ze mieszanka ma 99 % a powinna miec 100% chyba nie wiem bo tylko patrzylem na kompa jak mechanik podlaczal .jutro bede probowal czyscic przeplywke jakas metoda nie dotykowa bo to czule urzadzenie jest .Gaz mam od 9 tys km sekwencja ,to zeby tak łancuch przez ten gaz padl cos mi sie nie chce wierzycpo 9 tys ,auto ma przebieg 93000 swiece wymienione zadna nie okopcona ,przebic na cewkach nie ma podobno bo mechanik sprawdzal takim sluchawkami z czyms mikrofonopodobnym. Moze ktos sie juz pozbyl takiego problem i cos podpowie czekam na sugestie aha mam motor 1800 rok 2002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Do And482 - u ciebie prawdopodobnie przepływka jest uszkodzona ale czyszczenie nic nie pomoże więć trzeba wymienić. Do root78 - jeżeli nie usunołeś jeszcze usterki to ja miałem coś podobnego, wymieniony rozrząd oraz czujnik temp. i nic nie pomogło okazało się że był spadek napięcia na przekażniku głównym i komputer zamiast 12V to dostawał 8V i wariował z tym że migała kontolka w trakcie wystąpienia usterki no i komputer nie pokazywał żadnych błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
And482 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 no jutro spróbuje jescze ja przeczysic a sonde mi mechanik wymienil bo mial na miejscu ale po wymianie dalej szarpie ;/ wiec niech wkreca stara bo widocznie byla ok , a za nowa wybulilem 250 zeta ;/ co sie z tym almerami przy chlodzie dzieje ;/ witam moze ktos doradzi jesli faktycznie bedzie trzeba przeływke wymieniac , to która mam kupic poniej strona http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474,,,01,,pl-pln,18886,0.html Wymienilem swiece jak almerka zaczela szarpac nic to nie dalo ;/ przejechalem ok 100 km na samej benzynce / dzisiaj wykrecilem i jedna jest okopcona znacznie od innych ma czarna elektrode tam gdzie iskra przeskakuje ,pozostale sa czyste ,cewka na tej siwecy padla ?? no ja od rana dłubie przy almerze wykrecam swiece i ewidentnie jak stane przed samochodem przodem do niego to swieca z cylindra 1 od prawej jest czarna ;/ cewki mam zamówione mam nadzieje że jutro przyjdą moze ktos powie mi jakie miało by byc napiece na kabelkach dochodzących do cewek ?? jak narzie to widze że pisze tu sam do siebie no ja od rana dłubie przy almerze wykrecam swiece i ewidentnie jak stane przed samochodem przodem do niego to swieca z cylindra 1 od prawej jest czarna ;/ cewki mam zamówione mam nadzieje że jutro przyjdą moze ktos powie mi jakie miało by byc napiece na kabelkach dochodzących do cewek ?? jak narzie to widze że pisze tu sam do siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Witam! MAm kilka pytań; kiedyś pisałem, że szykuje nam się wymiana łańcucha przy przebiegu 80 tys km objaw szarpanie przy próbie przyśpieszenia. Dziś zapalił się check.... pytanie 1 czy łańcuch mógł to spowodować (check engine)????? Pytnie 2 czy można tak pojeździć jeszcze z 800 km (auto jeździ jak jeździło, chce poczekać do nowego roku) Pytanie 3 czy pakować rozrząd z aso i w aso, czy ma ktoś lepszy pomysł na serwis np w okolicy Wrocka, Łodzi, Częstochowy, Opola - wszędzie tu mam do 120 km Proszę o poradę! Dzięki!!!!!!!!!! PS mam nowy przepływomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
And482 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 ADAM85 co do twojego ps. masz nowa przepływke i objawy nie ustapiły ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 w serwisie przepływka na jeździe próbnej padła na amen. auto na hol i z centrum opola do serwisu. serwisant nie wiedział co jest -- a on prowadził. Okazało się że przepływka. kupiłem boscha za 750 PLN (serwis miał za 1000) i znowu jedziemy, ale auto dalej poszarpywało tak jak to zgłaszaliśmy, tylko trochę mniej. decyzja - oglądamy łańcuch - diagnoza łacuch wyciągnięty do wymiany wkrótce - to było ze dwa miechy temu, ojciec mało jeździ koło 1000 na miesiąc. wczoraj zapalił się check - ale póki co jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 (edytowane) ja wymianiałem w ASO w Łodzi, cena niewiele wyższa od zwykłych mechaników ale oprócz łanucha wymianili uszczelki i uszczelnaicze. Poza tym gratis w ramach kampani dostałem nowe czujniki tzn połozenia wału korbowego i wałka rozrządu. Jak szukałem łańcucha to podobno jest zamiennik (dostepny w ASO) znacznie tańszy od ogolnodostepnych. Polecam poczytaj tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41515-n16-czujnik-poloenia-walu-uzywany/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/47252-n16-wymiana-rozrzdu-orgina-czy-zamiennik/page__fromsearch__1 Edytowane 21 Grudnia 2009 przez gajdek419 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 (edytowane) Gajdek - ja jestem z Wielunia Więc polecasz ten serwis w Łodzi - znają się tam na tym co robią??? Czy lepiej dymać na Opole albo Wrocek - ode mnie jeden piorun. Dzięki za poradę!!!! Czy mogę jechać normalnie po zapaleniu checka???? Myślę tu o maks. 300 km Edytowane 21 Grudnia 2009 przez ADAM85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Na mnie zrobili dobre wrażenie - bynajmniej mechanik z którym przypadkowo udało mi się porozmawiać. Ludzie z obsługi klienta juz tak dobrzy technicznie nie byli...ale to nie oni naprawiaja samochody. Trzeba tez z nimi gadac w ten sposob, zeby sprawdzili czy lancuch do wymiany a jesli tak to niech wymieniaja. Mi koles z biura wcisnal sprawdzenie cisnienia na listwie - z jednej strony niepotrzebne zeby stwierdzic czy lancuch jest ok ale wiem ze uklad paliwoy jest ok. Pamietaj, zeby sprawdzic u nich czy przypadkiem nie nalezy ci sie jeszcze gratisowa wymiana czujnikow polozenia walu korbowego i walka rozrzadu - po VINie to sprawdza. Ja sie z nimi umowilem,ze wymieniaja czujniki a jak to nie pomoze to jedziemy ze sprawdzeniem lanucha a potem wymiana - gdyz okazalo sie ze moj smaochod nie mial wymienionych czujnikow wczesniej w ramach kampanii Nissana. Ogólnie jestem zadowolony z usługi u Przyguckich Mechanik powiedział mi, że spokojnie mozna z tym szarpaniem jezdzic - łancuch sie nie zerwie wiec silnikowi sie nic nie stanie jedynie niemiło sie bedzie jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 ok, dzięki. To ile Cię kosztowała ta wymiana łańcucha z robotą? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 niecałe 2100pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Witam! No i po wymianie łańcucha! koszt całej roboty niecałe 2300 PLN. Auto jak nowe. Mocniejsze niż dotychczas. Nie szarpie. Czyli wszytko ok. Mechanik powiedział, że silniczek jest bardzo czysty - zasługa shell helix 5w40, mówił, że castrol zostawia syf w silnikach. Przy okazji jchałem nowym lancerem 1,8 - zawias bardzo sztywny, komfort nic lepszy jak w n16, głośność tłumienia dziur raczej kiepska. Ale autko bardzo ładne. Ale jak przydepnąłem mu na dwójce do spodu.... wszedł na 3500 obr i tak do 6300.. na 100 km/h, wcisk niesamowity!!!! Wrażenie bezcenne. Dla innych właścicieli n16 - gdy szarpie i nie przyśpiesza - sprawdź łańcuch i przepływkę! Jak widać to się psuje - oby tylko to PS. mechanicy powiedzieli (to serwis nissana i mitsu) powiedzieli, że gdyby nie te awarie nissanów poszliby z torbami - mówili też o QQ i X-trailu Lancery chodzą (póki co) bez awarii! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 a w jakiem serwisie to robiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 a w jakiem serwisie to robiłeś? Padło na Opole, tam już znają auto. Dzięki za wszelkie porady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebol Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam ! Przepraszam, że się nie odezwałem, ale byłem za granicą. Samochód oddałem do mechanika. Nic mnie nie interesowało. Jestem pełen szacunku dla GOŚCIA, bo to mechanik z wieloletnim doświadczeniem od nissanów. Chyba pracował w serwisie nissana, a teraz pracuje dla siebie. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.