hizel Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Czy wymieniał ktoś żarówkę tablicy rejestracyjnej? Jak się do niej dostać? Jak wygląda, jaka tam jest żarówka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Powinienieś napisać skargę do NISSAN Europa, że diler Ci sprzedał auto bez instrukcji obsługi. Albo,że masz wadliwą, bez stron B-46 do B-51 jp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 O widzę, że jest nas więcej, którym ręce opadają z bezradności użytkowników, którzy mają za daleko do instrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hizel Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 (edytowane) No to ja mam trochę inną instrukcję. Jedyne co znalazłem to na str. 8-34 że żarówka ma 5W i na str. 8-38 rysunek: Nie wiem czy dobrze go interpretuje, jak nie to mnie poprawcie. 1. Wydłubać lampkę 2. Wyciągnąć z lampki oprawkę z żarówką (trzeba nią kręcić) 3. Wyciągnąć żarówkę z oprawki Zrobiłem punkt 1. ale dalej nie chciało nic wychodzić więc zwątpiłem, nie chce coś zepsuć bo gwarancję szlak trafi. Edytowane 3 Stycznia 2010 przez hizel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 No to ja mam trochę inną instrukcję. Jedyne co znalazłem to na str. 8-34 że żarówka ma 5W i na str. 8-38 rysunek: Nie wiem czy dobrze go interpretuje, jak nie to mnie poprawcie. 1. Wydłubać lampkę 2. Wyciągnąć z lampki oprawkę z żarówką (trzeba nią kręcić) 3. Wyciągnąć żarówkę z oprawki Zrobiłem punkt 1. ale dalej nie chciało nic wychodzić więc zwątpiłem, nie chce coś zepsuć bo gwarancję szlak trafi. Poszedłem do garazu aby sprawdzić, zarówkę trzeba przekręcić i wypchnąc do góry, wychodzi jp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blackpearl Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 koledzy powiedzcie mi czy czy w podswietleniu tablicy rejstr zamiast fabrycznych zarowek mozna zastosowac diody LED?? U kolegi w BMW widzialem i naprawde ladnie to wyglada. Ale zastanawiam sie czy po zamontowaniu tych zarowek w moim aucie nie wyskoczy jakis blad na desce?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Używam od pewnego czasu, do oświetlenia tablicy rejestracyjnej, diod LED (Narva) zamiast żarówek W5W i nic się nie dzieje. Odnoszę wrażenie, że w QQ komputer nie sygnalizuje przepalenia żarówki, gdyż mam również diody LED w postojówkach oraz w oświetleniu kabiny oraz bagażnika i wszystko jest OK. WESOŁYCH ŚWIĄT ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Mam zwykłe ledy (za 1-3 zł) we wnętrzu i bagażniku i jest OK. Nawet płynnie przyciemniają się po zamknięciu pilotem. Jednak z podświetleniem tablicy rejestracyjnej i postojowymi może być inaczej. Większość nowoczesnych aut sygnalizuje zbyt dużą (przepalenie) lub zbyt małą (dioda led) rezystancję. Wtedy stosuje się ledy z rezystorem (taka dioda kosztuje sporo ponad 10 zł). Wtedy mamy białą (często niebieskawą) barwę, ale zysk energetyczny jest prawie żaden, bo stosuje się dodatkowy opór, aby było ponad 3W przy żarówce W5W. Ja chciałem zmniejszyć sumaryczne zużycie energii i wymieniłem wszystkie żarówki wnętrza na wyselekcjonowane białe ledy i pomierzyłem opór. Zysk jest około 8 razy . Wymieniłem chyba 8 żarówek (3x5W przód + 1x5W tył + 2x3W nogi + 1x1.8W schowek + 1x5W bagażnik) na ledowe (8x0,5W). 33W kontra 4W. W przypadku, gdy często i długo używam światła na postoju oraz mam małe przebiegi, to 30W mam oszczędności i mam białe światło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 QQ nie sygnalizuje przepalonych żarówek, wobec czego nie będzie problemu z LEDami. Ja mam w postojówkach i przy następnej okazji założę do oświetlenia tablicy. Do takich miejsc nie warto kupować najtańszych. Ja kupiłem takie średnie, ale są wyraźnie za słabe a sam nie mogę sobie poradzić z wykręceniem. Może ktoś zna sposób na wymianę żarówek świateł postojowych w lampach po FL bez demontażu zderzaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 nie wymieniałem jeszcze postojówek w QQ, ale uwaga na ledy w postojowych, bo są nielegalne, nawet te białe (nie posiadają homologacji) chcąc zmienić nieco barwę polecić mogę np. Philipsy Blue Vision Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 Prawda paba, takie mam w Vectrze. I tutaj też planowałem ale skoro poległem na samodzielnej wymianie to machnąłem ręką na homologację. Wybrałem ledy tak żeby nie musieć ich wymieniać skoro to takie skomplikowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 Prawda paba, takie mam w Vectrze. I tutaj też planowałem ale skoro poległem na samodzielnej wymianie to machnąłem ręką na homologację. Wybrałem ledy tak żeby nie musieć ich wymieniać skoro to takie skomplikowane. zależy jeszcze jakie ledy - tańsze palą się szybciej niż zwykłe w5w uprzednio migając jak żarówki na bożonarodzeniowej choince naprawdę nie idzie zrobić tych żarówek bez zdejmowania zderzaka? muszę się temu przyjrzeć Acenta z 2011 roku i dotąd żadna fabrycznie zamontowana żarówka się nie przepaliła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 Blue Vision padają trochę szybciej od zwykłych. Do Vectry na 160 tysięcy km zużyłem ze cztery komplety W QQ mam dzienne więc na pewno zużycie postojówek byłoby mniejsze i Blue Vision są rozsądniejszym wyborem. Gdybym tylko umiał sam je zmienić nie rozbierając połowy auta.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 (edytowane) Nie trzeba rozbierać połowy auta! Oprawka żarówki postojowej jest nieco powyżej oprawki żarówki świateł mijania i trzeba ją obrócić o ok 1/4 obrotu i wyciągnąć. Problem polega tylko na tym, że jest tam mało miejsca na męską dłoń i zwłaszcza po wymianie żarówki jest problem z powtórnym obróceniem oprawki. Polecam, po pierwszym wyjęciu tej oprawki, przesmarowanie smarem silikonowym gumowego pierścienia uszczelniającego oprawkę. Znacznie łatwiej jest ją później obrócić. Zresztą ten temat był już poruszany jakieś pół roku temu na forum.http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68355-swiatla-w-qqlce/page__view__findpost__p__859930 Edytowane 3 Stycznia 2013 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.