Gość michalm Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Witam! Jestem świeżym posiadaczem Nissana Primery, więc proszę o wybaczenie, jeśli będę pytał o "podstawy". Na przeglądzie rejestracyjnym stwierdzono zbyt wysoki poziom CO na wolnych obrotach. Diagnostyka (Wrocław, Nasypowa) wykazała uszkodzenie sondy lambda. Oryginalna (22690-7J500) kosztuje 850zł, więc zacząłem szukać na własną rękę. Znalazłem np. tutaj: http://www.autogora.pl/83-sonda-lambda-nissan-almera-226909f601-bosch-0258005274.html Moje pytanie brzmi, czy taką sondę da się łatwo wymienić samemu, czy lepiej zostawić to serwisowi? Mam też wątpliwości, czy znaleziona sonda jest tzw. pierwsza (przed katalizatorem), czy druga (za nim). Czy da się to stwierdzić po ilości kabli lub numerze? Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość numerek70 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 (edytowane) Witam Ja wymieniałem sondę tę drugą.Wykręcasz starą ,wyciągasz wtyczkę i to cała sprawa.Co do sondy to ja kupiłem jakąś uniwersalna u tego sprzedawcy i jest wszytko ok a koszty o wiele mniejsze. Sonda Edytowane 5 Lutego 2010 przez numerek70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Moje pytanie brzmi, czy taką sondę da się łatwo wymienić samemu, czy lepiej zostawić to serwisowi? Mam też wątpliwości, czy znaleziona sonda jest tzw. pierwsza (przed katalizatorem), czy druga (za nim). Czy da się to stwierdzić po ilości kabli lub numerze? Lambda jest na szczescie zestandaryzowanym elementem, wystarczy zeby sie ilosc kabli zgadzala. U mnie sonda I ma 3 kable, sonda II ma 4 kable. Uniwersalna Bosch, ale nie za 250, tylko 75 zl. Jesli wykrecisz stara sam, mozesz spokojnie wymieniac. Czasem niestety okazuje sie ze trzeba podgrzac gniazdo palnikiem, bo sonda sie zapiekla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Moja Primera P11.144, 2.0 16V ostatnio zaczełą szarpać. Komputer pokazuje błedy. 1 sonda pokazuje 350 mV i nagle spada na 210 mV. natomiast o drugiej komputer tez podaje błąd a prąd jest 290mV cały zas. Po wykasowaniu błedów po 3 sekundach komputer znowu mówi o błedach. Jakieś dziwne by obie sondy padły w tym samym czasie. W aucie mam gaz i na gazie nie ma tak silnego szarpania. Kiedyś w Renault 19 komputer pokaza błąd w sondzie a po obejrzeniu okazało się, że to uszczelka na kolektorze ssącym się wypaliła. Po zmianie uszczelki wszystko sie naprwiło. Jak myślicie? Wymieniać sondę czy poszukać gdzies indziej problemu? Widzęna allegro sonę Bosh za 300 zł. W sumie nie majątek ale szkoda jesli by się okazało, że to nie to. Są używane po 70 zł. Nigdy sondy nie zmieniałem. Prosze o rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Moja Primera P11.144, 2.0 16V ostatnio zaczełą szarpać. Komputer pokazuje błedy. 1 sonda pokazuje 350 mV i nagle spada na 210 mV. natomiast o drugiej komputer tez podaje błąd a prąd jest 290mV cały zas. Po wykasowaniu błedów po 3 sekundach komputer znowu mówi o błedach. Jakieś dziwne by obie sondy padły w tym samym czasie. W aucie mam gaz i na gazie nie ma tak silnego szarpania. Generalnie sonda dziala impulsowo, tak jakby 0-1. Ponizej 0.42V jest 0, powyzej 1 (nie znam dokladnie poziomu). W kazdym razie, jesli sonda 1 i 2 nie poda co jakis czas 1, oznacza to, ze jest uszkodzona i nalezy ja wymienic. Polecam wymiane 1 sondy na nowa uniwersalna - wazne zeby sie zgadzala liczba przewodow. Z bledem 2 sondy mozna jezdzic - nie przeklada sie to na nic: spalanie, dynamike, kulture pracy silnika. Tyle, ze swieci i drazni oko. Jesli chcesz przyoszczedzic, 2 nie zmieniaj. Kiedyś w Renault 19 komputer pokaza błąd w sondzie a po obejrzeniu okazało się, że to uszczelka na kolektorze ssącym się wypaliła. Po zmianie uszczelki wszystko sie naprwiło. A co ma kolektor ssacy do pracy sondy. Jesli bylby nieszczelny, to predzej uboga mieszanka by wyskoczyla niz blad sondy. Jesli rozszczelniony bylby kolektor wylotowy[\b] wowczas mialoby to zwiazek. Widzęna allegro sonę Bosh za 300 zł. W sumie nie majątek ale szkoda jesli by się okazało, że to nie to. Są używane po 70 zł. A ja widze za 88zl. Uzywanej nie kupuj, bo Ci sie szybciej zepsuje i znow bedziesz musial mechanikowi placic. Kup nowa uniwersalna i spokonja glowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 (edytowane) Pewno nic nie ma kolektor do sondy ale komputer tak pokazywał. Może to kumpla se chciał naciągnąć ale dzieki temu że kolega tam był kierownikiem sprzedaży, zrobili dobrze;) Możesz podać numer licytacji tej sondy bo widzę kilkanaście? Czy uniwersalna w tym aucie się sprawdzi? Jak zmieniałem świece i dali mi tańsze to była masakra i od razu zamieniłem na platynowe bo na uniwersalnych nie dało się jeździć. Edytowane 11 Lutego 2010 przez krzych67 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 (edytowane) Pewno nic nie ma kolektor do sondy ale komputer tak pokazywał. Może to kumpla se chciał naciągnąć ale dzieki temu że kolega tam był kierownikiem sprzedaży, zrobili dobrze;) Możesz podać numer licytacji tej sondy bo widzę kilkanaście? Czy uniwersalna w tym aucie się sprawdzi? Jak zmieniałem świece i dali mi tańsze to była masakra i od razu zamieniłem na platynowe bo na uniwersalnych nie dało się jeździć. W poprzednim poscie wkleilem link do listingu sond boscha. Wybierz taka, ktora odpowiada liczba i kolorami przewodow Twojej sondzie. To ze jest napisane ze do Renault - tym sie nie przejmuj. Sonda jest elementem standardowym, tak jak zarowka halogenowa. Jesli sa 4 kable - interesuje Cie sonda 4P o wlasciwych kolorach przewodow i wsio. A co do swiec - nie ma czegos takiego jak swieca uniwersalna. Swiece sa pod konkretny silnik, dobierane przez producenta wrecz organoleptycznie . Do Twojego akurat zalecane sa BKR6EY-11 lub BKR5EY-11. U mnie te pierwsze sprawdzaja sie idealnie. Zmieniam co 15tys km. I wole tak robic niz co 45tys zmieniac na platyny (kosztowo wyjdzie pewnie podobnie). Edytowane 11 Lutego 2010 przez woro_woro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 W poprzednim poscie wkleilem link do listingu sond boscha. Wybierz taka, ktora odpowiada liczba i kolorami przewodow Twojej sondzie. To ze jest napisane ze do Renault - tym sie nie przejmuj. Sonda jest elementem standardowym, tak jak zarowka halogenowa. Jesli sa 4 kable - interesuje Cie sonda 4P o wlasciwych kolorach przewodow i wsio. A co do swiec - nie ma czegos takiego jak swieca uniwersalna. Swiece sa pod konkretny silnik, dobierane przez producenta wrecz organoleptycznie . Do Twojego akurat zalecane sa BKR6EY-11 lub BKR5EY-11. U mnie te pierwsze sprawdzaja sie idealnie. Zmieniam co 15tys km. I wole tak robic niz co 45tys zmieniac na platyny (kosztowo wyjdzie pewnie podobnie). To nie były uniwersalne swiece tylko znalezli tansze i moje auto miało na nich mniejsza moc. Jak dopłaciłem na drozsze auto jak nowe. Własnie sprawdziłem sonde u elektryka i na 100% padnięta. Mam tylko dylemat czy uniwersalna nie pochodzi krócej i czy jest sens oszczedzac. Moja sonda ma 2 białe i 1 czarny. Poważnie każda taka będzie pracowała jak oryginał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 To nie były uniwersalne swiece tylko znalezli tansze i moje auto miało na nich mniejsza moc. Jak dopłaciłem na drozsze auto jak nowe. Własnie sprawdziłem sonde u elektryka i na 100% padnięta. Mam tylko dylemat czy uniwersalna nie pochodzi krócej i czy jest sens oszczedzac. Moja sonda ma 2 białe i 1 czarny. Poważnie każda taka będzie pracowała jak oryginał? 2 pierwsze linki z google: czy moge zmienic na uniwersalna? zasada doboru sond uniwersalnych bosch Jak widzisz, masz standardowa 1-voltowa sonde (bez kolorowych kabelkow). Czyli ta podejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Bardzo mi pomogłeś. Dziękuję i pozdrawiam. teraz tylko mała zagadka... jak poznać, który biały kabelek jest który? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 teraz tylko mała zagadka... jak poznać, który biały kabelek jest który? Nie ma to znaczenia Jak wlaczasz odkurzacz do gniazdka, tez nie patrzysz, ktory bolec to + a ktory - Biale kable sa od grzalki i jakbys ich nie podlaczyl, bedzie grzala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 OK. Teraz tak z ciekawości... Podgrzewanie jest cały czas, czy tylko przy odpalaniu? Komputer mówił że podgrzewanie jest za duże (na tej walniętej sondzie) Interesuje mnie to bo jak założę nową dobrze żeby nic nie gadał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 OK. Teraz tak z ciekawości... Podgrzewanie jest cały czas, czy tylko przy odpalaniu? Komputer mówił że podgrzewanie jest za duże (na tej walniętej sondzie) Interesuje mnie to bo jak założę nową dobrze żeby nic nie gadał Hmm, generalnie lambda nagrzewa sie od spalin. Ta grzalka jest potrzebna tylko na poczatku, gdy sonda jest jeszcze niedogrzana, ale zeby komputer od samego uruchomienia mogl poprawnie obliczac dawki wtrysku. Pozniej, wydaje mi sie, grzalka nie dziala, ale czy 'termostat' jest w samej lambdzie, czy steruje nim komputer - tego Ci nie powiem. Grzalka jest 12V - wiec moze najpierw pomierz, czy masz 12V pomiedzy bialymi kablami, czy moze wiecej - wowczas chyba nowa sonda na nic sie zda i trza do elektryka. O pradzie nie pisze, bo gdyby za duzy poplynal, to jakis bezpiecznik by wywalilo. Zaznaczam, ze specem nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 sonda wymieniona i falowanie jest ale nadal jakieś błędy i szarpanie na zimnym silniku. potem mniej szarpania ale moc mniejsza niz przed tą awarią. dzwoniłem do elektryka i mówi żeby zrobić badania spalin to z nimi będzie szukał dalej powodu. mówił ,że może być walnięty katalizator. jak myżlisz? może mieć wpływ na błędy pierwszej sondy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 sonda wymieniona i falowanie jest ale nadal jakieś błędy i szarpanie na zimnym silniku. potem mniej szarpania ale moc mniejsza niz przed tą awarią. dzwoniłem do elektryka i mówi żeby zrobić badania spalin to z nimi będzie szukał dalej powodu. mówił ,że może być walnięty katalizator. jak myżlisz? może mieć wpływ na błędy pierwszej sondy? Teraz bym jeszcze zrobil reset. Tzn. odlaczyc aku na 24h i pozniej odpalic, niech sie nagrzeje do 90*C a potem na 2-3 min w okolice 2500rpm. Niech sie nauczy na nowej sondzie. Jesli sa dalej bledy, trzeba by odczytac czego dotycza. Mowiles ze 2 sonda tez padnieta - to pewnie ona sie zglasza. Generalnie, blad katalizatora zglaszany jest przez 2 sonde, wiec 1 nie ma nic do rzeczy. Jak juz go zresetujesz i dalej bedzie falowanie, trzeba zaczac od filtru powietrza - czy czysty, czy dolot szczelny (czy za przeplywka nie ma jakiejs nieszczelnosci). Pozniej przeplywomierz - sprawdzic czy nie zasyfiony - jesli tak - dmuchnac sprezonym powietrzem, ewentualnie delikatnie pedzelkiem przemyc spirytusem czy benzynka ekstrakcyjna, a najlepiej acetonem. Pozniej sprawdzic czy przepustnica nie brudna, przeczyscic preparatem do gaznikow, ewentualnie tym samym acetonem lub benzyna ekstrakcyjna. Mozna dolac do paliwa specyfiku do przeczyszczenia ukladu paliwowego. Napewno nie zaszkodzi, a mozliwe ze pomoze. Trzeba sprawdzic tez stan swiec i przewodow WN. Wieczorem odpal, podnies maske i psiknij zraszaczem, takim do prasowania Zobacz czy nie bedzie choinki (wyladowan). Jest jeszcze do przeczyszczenia aparat zaplonowy, no i krokowiec (steruje wolnymi obrotami). Takze jak widzisz, jest jeszcze duuuuzo do sprawdzenia. Ale wszystko mozna zrobic we wlasnym zakresie, gdyby nie ta pogoda. Chyba ze dysponujesz garazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sprinter000 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 (edytowane) Dopisze się do postu. Po ostatniej wizycie na kompie błąd zniknął P0420 420 TW CATALYST SYS 0 *7 EC-SR-246 z manuala wiem tyle, że to jest do silnika SR20DE a ja posiadam QG18DE, na forum nie znalazłem odnośnika do mojego silnika i wnioskuje,że to jest to do oby dwóch silników. Po nie całym tyg. check znów się zapalił i sądzę , że to ten sam błąd. Pierwszą sondę zmierzyliśmy i fachman stwierdził, że działa poprawnie, dodam, że nie ma odczuwalnych usterek podczas jazdy w postaci szarpania, dymienia, falowania obrotów itp. Po prostu check się znów zaświecił. Wydrukowałem z manuala sobie stronę o tym błędzie, ale nie bardzo umiem sobie to przetłumaczyć i jak się do tego zabrać, żeby sprawdzić co jest przyczyną. W jednym poście wyczytałem, że może to być 2 sonda za katalizatorem, bądź sam katalizator może być walnięty. Spróbuje jeszcze zrobić diagnostykę dla OBD II i sprawdzę co mi wymiga. Jakby ktoś miał jakąś sugestię to jestem otwarty na wszelkie rady Zrobiłem test i pokazał mi się ten sam błąd P0420 (10 długich mignięć, 4 krótkie, 2 krótkie, 10 krótkich), czyli ten sam . Edytowane 16 Lutego 2010 przez sprinter000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalm Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Widzę, że rozpoczęty przeze mnie wątek nieźle się rozwinął. Ja ostatecznie podjechałem do pobliskiego warsztatu polecanego przez znajomego, który posiada niemal identycznego Nissana i wymienili sondę na uniwersalną Boscha. Na razie wszystko jest ok. Zobaczę, czy spalanie się unormuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Teraz bym jeszcze zrobil reset. Tzn. odlaczyc aku na 24h i pozniej odpalic, niech sie nagrzeje do 90*C a potem na 2-3 min w okolice 2500rpm. Niech sie nauczy na nowej sondzie. Jesli sa dalej bledy, trzeba by odczytac czego dotycza. Mowiles ze 2 sonda tez padnieta - to pewnie ona sie zglasza. Generalnie, blad katalizatora zglaszany jest przez 2 sonde, wiec 1 nie ma nic do rzeczy. Jak juz go zresetujesz i dalej bedzie falowanie, trzeba zaczac od filtru powietrza - czy czysty, czy dolot szczelny (czy za przeplywka nie ma jakiejs nieszczelnosci). Pozniej przeplywomierz - sprawdzic czy nie zasyfiony - jesli tak - dmuchnac sprezonym powietrzem, ewentualnie delikatnie pedzelkiem przemyc spirytusem czy benzynka ekstrakcyjna, a najlepiej acetonem. Pozniej sprawdzic czy przepustnica nie brudna, przeczyscic preparatem do gaznikow, ewentualnie tym samym acetonem lub benzyna ekstrakcyjna. Mozna dolac do paliwa specyfiku do przeczyszczenia ukladu paliwowego. Napewno nie zaszkodzi, a mozliwe ze pomoze. Trzeba sprawdzic tez stan swiec i przewodow WN. Wieczorem odpal, podnies maske i psiknij zraszaczem, takim do prasowania Zobacz czy nie bedzie choinki (wyladowan). Jest jeszcze do przeczyszczenia aparat zaplonowy, no i krokowiec (steruje wolnymi obrotami). Takze jak widzisz, jest jeszcze duuuuzo do sprawdzenia. Ale wszystko mozna zrobic we wlasnym zakresie, gdyby nie ta pogoda. Chyba ze dysponujesz garazem. Błedy były kasowane komputerem. Reset cos zmieni? Czyszczenia były robione na samym początku, filtr wymieniony, świece i przewody też. Jutro ma wpaść inny elektryk i będzie szukał. garaż mam wdomu. zobaczymy co powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Dopisze się do postu. Po ostatniej wizycie na kompie błąd zniknął P0420 420 TW CATALYST SYS 0 *7 EC-SR-246 z manuala wiem tyle, że to jest do silnika SR20DE a ja posiadam QG18DE, na forum nie znalazłem odnośnika do mojego silnika i wnioskuje,że to jest to do oby dwóch silników. Po nie całym tyg. check znów się zapalił i sądzę , że to ten sam błąd. Pierwszą sondę zmierzyliśmy i fachman stwierdził, że działa poprawnie, dodam, że nie ma odczuwalnych usterek podczas jazdy w postaci szarpania, dymienia, falowania obrotów itp. Po prostu check się znów zaświecił. Wydrukowałem z manuala sobie stronę o tym błędzie, ale nie bardzo umiem sobie to przetłumaczyć i jak się do tego zabrać, żeby sprawdzić co jest przyczyną. W jednym poście wyczytałem, że może to być 2 sonda za katalizatorem, bądź sam katalizator może być walnięty. Spróbuje jeszcze zrobić diagnostykę dla OBD II i sprawdzę co mi wymiga. Jakby ktoś miał jakąś sugestię to jestem otwarty na wszelkie rady Zrobiłem test i pokazał mi się ten sam błąd P0420 (10 długich mignięć, 4 krótkie, 2 krótkie, 10 krótkich), czyli ten sam . http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60457-p11-kod-usterki-p0420/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sprinter000 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Dzięki Sznurek za link, moje niedopatrzenie Jutro obejżę przepływkę i ją wyczyszcze. Też juz chciałem ktalizator targać jak kolega z tamtego tematu, ale gadałem też z mechaniorem i mowił, żeby zalać lepszego paliwka (98 lub V-Power) i pogonić go troche, ale to tylko przytaczam jego słowa. Sprawdze to jutro i będę obserwował czy mój check sie nie zapala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 (edytowane) Przy rozgrzanym silniku, na luzie wciskam pedał gazu i przy 1500 obrotów zaszynają obroty silnika pulsować i jak wciskam głebiej obroty wskakują od razu na 3000. Nie da się płynnie przejść od 2000 do 3000. Może to coś podpowie? Naprawione Prawdziwy fachowiec a nie jakieś serwisy naciągacze. Edytowane 17 Lutego 2010 przez krzych67 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość okraglaczek Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Powiedz co bylo??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 (edytowane) Podpinam sie pod temat. Wymieniłem własnie sonde lambda pierwszą - ta na kolektorze tuz przy silniku z 3 kablami. Kupilem sonde marki NGK/NTK universal OZA624-E3 za 160zl. Sam wymienialem, wszystkie kabelki ladnie zacisnalem tymi złączkami z zestawu posiłkując sie tą instrukcja: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=32781 Pozniej wszystko dokladnie zaizolowalem, wkrecilem sonde gdzie trzeba...i co?...i check mi sie zapalil....błąd PO135. Szlag by to trafil! Juz mialem nadzieje ze tak prostą czynnosc jestem w stanie wykonac bez pomocy mechanika. A tu kicha... Ogolnie autko w porzadku jezdzi, ale przeciez cos jest jednak nie tak skoro wysakuje blad. Podpowiedzcie co zacz i czy symbol tej sondy jest wlasciwy dla mojego silnika (p11.144 2.0 16V 2000r.) Czy ktos juz montowal wlasnie ten konkretny model NGK ? Co moglem zrobic nie tak? Pomozcie, prosze... Edytowane 10 Listopada 2010 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 U mnie po wymianie sondy ten sam błąd, skasowałem i działa -na razie nic się nie dzieje ale efektów też nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 sprawdź czy nie ma zwarcia na grzałce to są stalowe kabelki i moze ciś się przebiło, a nie mogłeś kupić dedykowanej do silnika i mocy?? uniwersalna nie załatwi wszystkiego, chyba, że druga kontrolna, bo pierwsza steruje mieszanką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.