Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Turbo sprężarka - wymiana regulacja regeneracja


piotr323f

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dotyczy Nissana Terrano 2 2.7 TDI 2000rok, 138kkm. Spore zaolejenie wewnątrz intercoolera oraz niewielkie zaolejenie przy łącznikach elastycznych (rurach gumowych), świadczyć może o zużyciu turbosprężarki (utraceniu przez nią szczelności), więc mam parę pytań dotyczących naprawy turbosprężarki.

 

Zaczynając od początku czyli od demontażu, czy bez dostępu z kanału jest możliwe wymontowanie turbiny - bardzo ważne, jakie są przy tym ewentualne problemy. Podejrzewam, że największy problem będzie z odkręceniem jej od kolektora wylotowego oraz od rury wydechowej, śruby na pewno są skorodowane i mogą się poukręcać przy odkręcaniu. Generalnie czy jest sens samemu się za to zabrać, czy dać komuś zarobić (ewentualnie ile to kosztuje) - nie mam dostępu do kanału.

 

Sprawa druga, to regeneracja czy zakup używanej. Cena podstawowej regeneracji turbosprężarki (pod warunkiem sprawnych własnych turbin) zaczyna się od 500zł jak np tu --> http://www.allegro.pl/item947627390_turbosprezarki_regeneracja_wszystkie_typy_24_h.html, czyli taka sama jak cena używanej turbiny. Z używaną częścią jest taki problem, że może być niewiele lepsza od tej którą akurat posiadamy, regenerowana ma gwarancję i nowe części - łożyska i uszczelnienia. Czyli generalnie co można w tej kwestii doradzić.

 

Sprawa ostatnia to zawór upustowy na sprężarce. Powinno się go regulować, np po zakupie używanej sprężarki czy nie. Zmierzone ciśnienie sprężania powie nam od razu o zużyciu sprężarki ale samemu raczej tego się nie sprawdzi. Ciśnienie dla 2.7 TDI to chyba do max 0,1MPA, ale brak jest po stronie wylotu jakiegokolwiek wyprowadzenia do pomiaru.

 

Więc kończąc, będę wdzięczny za jakieś sugestie, uwagi i własne doświadczenia w tym temacie.

 

Pozdrawiam i dzięki za dobre chęci ;)

 

2010-03-11 - Nowości

 

Witam

 

Do sprawdzenia działania i zmierzenia wartości ciśnienia doładowania służy mała rurka doprowadzająca ciśnienie do zaworu upustowego.

 

Pozdrawiam

 

 

 

Witam

 

Dotyczy Nissana Terrano 2 2.7 TDI 2000rok, 138kkm. Spore zaolejenie wewnątrz intercoolera oraz niewielkie zaolejenie przy łącznikach elastycznych (rurach gumowych), świadczyć może o zużyciu turbosprężarki (utraceniu przez nią szczelności), więc mam parę pytań dotyczących naprawy turbosprężarki.

 

Zaczynając od początku czyli od demontażu, czy bez dostępu z kanału jest możliwe wymontowanie turbiny - bardzo ważne, jakie są przy tym ewentualne problemy. Podejrzewam, że największy problem będzie z odkręceniem jej od kolektora wylotowego oraz od rury wydechowej, śruby na pewno są skorodowane i mogą się poukręcać przy odkręcaniu. Generalnie czy jest sens samemu się za to zabrać, czy dać komuś zarobić (ewentualnie ile to kosztuje) - nie mam dostępu do kanału.

 

Sprawa druga, to regeneracja czy zakup używanej. Cena podstawowej regeneracji turbosprężarki (pod warunkiem sprawnych własnych turbin) zaczyna się od 500zł jak np tu --> http://www.allegro.p..._typy_24_h.html, czyli taka sama jak cena używanej turbiny. Z używaną częścią jest taki problem, że może być niewiele lepsza od tej którą akurat posiadamy, regenerowana ma gwarancję i nowe części - łożyska i uszczelnienia. Czyli generalnie co można w tej kwestii doradzić.

 

Sprawa ostatnia to zawór upustowy na sprężarce. Powinno się go regulować, np po zakupie używanej sprężarki czy nie. Zmierzone ciśnienie sprężania powie nam od razu o zużyciu sprężarki ale samemu raczej tego się nie sprawdzi. Ciśnienie dla 2.7 TDI to chyba do max 0,1MPA. Do sprawdzenia działania i zmierzenia wartości ciśnienia doładowania służy mała rurka doprowadzająca ciśnienie do zaworu upustowego.

 

Więc kończąc, będę wdzięczny za jakieś sugestie, uwagi i własne doświadczenia w tym temacie.

 

2010-03-20 - koniec operacjiParę informacji na temat wymiany i regeneracji.

 

Ceny:

 

Demontaż i montaż - bez regulacji ciśnienia, sprawdzenie drożności przewodów olejowych i chłodzących. Problemy z odkręceniem rury wydechowej - bez palnika się nie obeszło. Odpowietrzenie układu chłodzenia. Mój płyn i olej do silnika. Naprawa od ręki, bez przestojów - we wtorek zawiozłem, w środę zawiózł sam do swojego zakładu regeneracji ale ze względu na cenę zabrałem turbosprężarkę i w czwartek zawiozłem do regeneracji i przywiozłem z powrotem a w piątek montaż na silniku - cena 250zł,

 

Regeneracja - wymiana uszczelnień, łożysk, uszczelki, koła kompresji oraz wyważenie całości - trwało to 10 godzin (problemy z dostaniem koła kompresji, konieczność wymiany z powodu lekkiego wyszczerbienia krawędzi paru łopat) - cena 750zł plus gwarancja 1 rok.

 

Jeśli kogoś interesują zdjęcia zdjętej przed regeneracją turbosprężarki to chętnie zamieszczę. Po regeneracji zdjęć nie mam, bo jak wróciłem (40km w jedną stronę) o 19:30 to od razu zawiozłem mechanikowi.

 

Pozdrawiam i proszę o jakieś uwagi w temacie

 

Piotr

 

 

 

Witam

 

Dotyczy Nissana Terrano 2 2.7 TDI 2000rok, 138kkm. Spore zaolejenie wewnątrz intercoolera oraz niewielkie zaolejenie przy łącznikach elastycznych (rurach gumowych), świadczyć może o zużyciu turbosprężarki (utraceniu przez nią szczelności), więc mam parę pytań dotyczących naprawy turbosprężarki.

 

Zaczynając od początku czyli od demontażu, czy bez dostępu z kanału jest możliwe wymontowanie turbiny - bardzo ważne, jakie są przy tym ewentualne problemy. Podejrzewam, że największy problem będzie z odkręceniem jej od kolektora wylotowego oraz od rury wydechowej, śruby na pewno są skorodowane i mogą się poukręcać przy odkręcaniu. Generalnie czy jest sens samemu się za to zabrać, czy dać komuś zarobić (ewentualnie ile to kosztuje) - nie mam dostępu do kanału.

 

Sprawa druga, to regeneracja czy zakup używanej. Cena podstawowej regeneracji turbosprężarki (pod warunkiem sprawnych własnych turbin) zaczyna się od 500zł jak np tu --> http://www.allegro.p..._typy_24_h.html, czyli taka sama jak cena używanej turbiny. Z używaną częścią jest taki problem, że może być niewiele lepsza od tej którą akurat posiadamy, regenerowana ma gwarancję i nowe części - łożyska i uszczelnienia. Czyli generalnie co można w tej kwestii doradzić.

 

Sprawa ostatnia to zawór upustowy na sprężarce. Powinno się go regulować, np po zakupie używanej sprężarki czy nie. Zmierzone ciśnienie sprężania powie nam od razu o zużyciu sprężarki ale samemu raczej tego się nie sprawdzi. Ciśnienie dla 2.7 TDI to chyba do max 0,1MPA. Do sprawdzenia działania i zmierzenia wartości ciśnienia doładowania służy mała rurka doprowadzająca ciśnienie do zaworu upustowego.

 

Więc kończąc, będę wdzięczny za jakieś sugestie, uwagi i własne doświadczenia w tym temacie.

 

2010-03-20 - koniec operacjiParę informacji na temat wymiany i regeneracji.

 

Ceny:

 

Demontaż i montaż - bez regulacji ciśnienia, sprawdzenie drożności przewodów olejowych i chłodzących. Problemy z odkręceniem rury wydechowej - bez palnika się nie obeszło. Odpowietrzenie układu chłodzenia. Mój płyn i olej do silnika. Naprawa od ręki, bez przestojów - we wtorek zawiozłem, w środę zawiózł sam do swojego zakładu regeneracji ale ze względu na cenę zabrałem turbosprężarkę i w czwartek zawiozłem do regeneracji i przywiozłem z powrotem a w piątek montaż na silniku - cena 250zł,

 

Regeneracja - wymiana uszczelnień, łożysk, uszczelki, koła kompresji oraz wyważenie całości - trwało to 10 godzin (problemy z dostaniem koła kompresji, konieczność wymiany z powodu lekkiego wyszczerbienia krawędzi paru łopat) - cena 750zł plus gwarancja 1 rok.

 

Jeśli kogoś interesują zdjęcia zdjętej przed regeneracją turbosprężarki to chętnie zamieszczę. Po regeneracji zdjęć nie mam, bo jak wróciłem (40km w jedną stronę) o 19:30 to od razu zawiozłem mechanikowi.

 

Pozdrawiam i proszę o jakieś uwagi w temacie

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

 

Dotyczy Nissana Terrano 2 2.7 TDI 2000rok, 138kkm. Spore zaolejenie wewnątrz intercoolera oraz niewielkie zaolejenie przy łącznikach elastycznych (rurach gumowych), świadczyć może o zużyciu turbosprężarki (utraceniu przez nią szczelności), więc mam parę pytań dotyczących naprawy turbosprężarki.

 

Zaczynając od początku czyli od demontażu, czy bez dostępu z kanału jest możliwe wymontowanie turbiny - bardzo ważne, jakie są przy tym ewentualne problemy. Podejrzewam, że największy problem będzie z odkręceniem jej od kolektora wylotowego oraz od rury wydechowej, śruby na pewno są skorodowane i mogą się poukręcać przy odkręcaniu. Generalnie czy jest sens samemu się za to zabrać, czy dać komuś zarobić (ewentualnie ile to kosztuje) - nie mam dostępu do kanału.

 

Sprawa druga, to regeneracja czy zakup używanej. Cena podstawowej regeneracji turbosprężarki (pod warunkiem sprawnych własnych turbin) zaczyna się od 500zł jak np tu --> http://www.allegro.pl/item947627390_turbosprezarki_regeneracja_wszystkie_typy_24_h.html, czyli taka sama jak cena używanej turbiny. Z używaną częścią jest taki problem, że może być niewiele lepsza od tej którą akurat posiadamy, regenerowana ma gwarancję i nowe części - łożyska i uszczelnienia. Czyli generalnie co można w tej kwestii doradzić.

 

Sprawa ostatnia to zawór upustowy na sprężarce. Powinno się go regulować, np po zakupie używanej sprężarki czy nie. Zmierzone ciśnienie sprężania powie nam od razu o zużyciu sprężarki ale samemu raczej tego się nie sprawdzi. Ciśnienie dla 2.7 TDI to chyba do max 0,1MPA, ale brak jest po stronie wylotu jakiegokolwiek wyprowadzenia do pomiaru.

 

Więc kończąc, będę wdzięczny za jakieś sugestie, uwagi i własne doświadczenia w tym temacie.

 

Pozdrawiam i dzięki za dobre chęci ;)

 

2010-03-11 - Nowości

 

Witam

 

Do sprawdzenia działania i zmierzenia wartości ciśnienia doładowania służy mała rurka doprowadzająca ciśnienie do zaworu upustowego.

 

Pozdrawiam

Witam .

Czy jest duża różnica w jezdzie po tej regeneracji turbiny, czy czuć tą moc, bo u mnie też chyba padnięta bo nie czuć tego kopa jak np. w audi w tdi a nie mam porównania bo wczesniej nie jeżdziłem Terranem.Czy zmniejszyło się zużycie paliwa i czy warto wydać tyle kasy.

Pozdrawiam Wacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Czy jest duża różnica w jezdzie po tej regeneracji turbiny, czy czuć tą moc, bo u mnie też chyba padnięta bo nie czuć tego kopa jak np. w audi w tdi a nie mam porównania bo wczesniej nie jeżdziłem Terranem.Czy zmniejszyło się zużycie paliwa i czy warto wydać tyle kasy.

Pozdrawiam Wacek.

 

Witam,

 

 

Problem jest szerszy. Zauważalną różnicą rozpoznawalną od razu jest to, że od 1800rpm słychać ją wyraźnie. Żadnego spektakularnego przyrostu mocy nie czuć, płynnie przyśpiesza bez żadnych zauważalnych słabości, na biegach do 3 to od 1000rpm, na pozostałych to redukcja (tylko ze względu na katowanie silnika, ale śmiało również daje radę) i tak od 1500rpm jest w porządku. W Audi (jak wspomniałeś) i jeszcze w wielu innych samochodach ta tzw. "turbo dziura" będzie bardzo dobrze odczuwalna. Te silniki które posiadają w turbosprężarce regulowaną poprzez komputer silnika tzw. "kierownicę" lepiej sobie radzą z tym problemem. Trzeba też dodać, że niektórymi takimi Dieslami, z super parametrami na papierze (109KM z HDI 1.6l) nie sposób ruszyć z miejsca bez dodania gazu. W naszych Terrano z racji dużej pojemności i średniego ciśnienia doładowania (w granicach 0,1MPa) ten efekt jest prawie wcale nieodczuwalny i tak ma być.

 

Wracając do pytania, to jak się później okazało, turbosprężarka nie była jedyną usterką u mnie w samochodzie. Miała jakąś wydajność, ale problem u niej leżał w przeciekach i błędnej diagnozie mojego pierwszego mechanika. Czy warto wydawać tyle pieniędzy? Jeżeli chodzi o moc, to można się przyzwyczaić do stopniowego obniżania się mocy. Do granicy myślę 10% nie odczujemy zbytniej różnicy. Natomiast jeżeli chodzi o przecieki to tego już lekceważyć nie sposób, trzeba regenerować. W obecnej chwili przyrostu mocy specjalnego nie zauważyłem, samochód jedzie 160km/h (nie jechałem z pedałem wciśniętym do końca, nie lubię takich eksperymentów, więc nie wiem w sumie ile pojedzie, może to być 161km/h a może być i 170km/h) więc musi być sprawna, bo prędkość maksymalna jest bezpośrednio zależna od mocy maksymalnej.

 

Jak interesuje Cię ten problem, to jest naprawdę sporo informacji na forum na ten temat. Jak ją samemu zdiagnozować, sprawdzić, wymontować, ocenić zużycie. Zresztą pytaj się o konkrety a zawsze ktoś odpisze.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Problem jest szerszy. Zauważalną różnicą rozpoznawalną od razu jest to, że od 1800rpm słychać ją wyraźnie. Żadnego spektakularnego przyrostu mocy nie czuć, płynnie przyśpiesza bez żadnych zauważalnych słabości, na biegach do 3 to od 1000rpm, na pozostałych to redukcja (tylko ze względu na katowanie silnika, ale śmiało również daje radę) i tak od 1500rpm jest w porządku. W Audi (jak wspomniałeś) i jeszcze w wielu innych samochodach ta tzw. "turbo dziura" będzie bardzo dobrze odczuwalna. Te silniki które posiadają w turbosprężarce regulowaną poprzez komputer silnika tzw. "kierownicę" lepiej sobie radzą z tym problemem. Trzeba też dodać, że niektórymi takimi Dieslami, z super parametrami na papierze (109KM z HDI 1.6l) nie sposób ruszyć z miejsca bez dodania gazu. W naszych Terrano z racji dużej pojemności i średniego ciśnienia doładowania (w granicach 0,1MPa) ten efekt jest prawie wcale nieodczuwalny i tak ma być.

 

Wracając do pytania, to jak się później okazało, turbosprężarka nie była jedyną usterką u mnie w samochodzie. Miała jakąś wydajność, ale problem u niej leżał w przeciekach i błędnej diagnozie mojego pierwszego mechanika. Czy warto wydawać tyle pieniędzy? Jeżeli chodzi o moc, to można się przyzwyczaić do stopniowego obniżania się mocy. Do granicy myślę 10% nie odczujemy zbytniej różnicy. Natomiast jeżeli chodzi o przecieki to tego już lekceważyć nie sposób, trzeba regenerować. W obecnej chwili przyrostu mocy specjalnego nie zauważyłem, samochód jedzie 160km/h (nie jechałem z pedałem wciśniętym do końca, nie lubię takich eksperymentów, więc nie wiem w sumie ile pojedzie, może to być 161km/h a może być i 170km/h) więc musi być sprawna, bo prędkość maksymalna jest bezpośrednio zależna od mocy maksymalnej.

 

Jak interesuje Cię ten problem, to jest naprawdę sporo informacji na forum na ten temat. Jak ją samemu zdiagnozować, sprawdzić, wymontować, ocenić zużycie. Zresztą pytaj się o konkrety a zawsze ktoś odpisze.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Witam.

Dzięki za fajną odpowiedz,jednak temat nie jest prosty z turbem,moja na razie nie widzę żeby ciekła ale też nie słyszę jej za bardzo żeby dużo dawała np. tą z audi słyszę i czuję jak działa a też jest już po czyszczeniu i ma 200 tys już najechane.Nie próbowałem go jeszcze na szybkość ale ze 130 już goniłem.Wiem że to auto nie jest do szybkiej jazdy a i ja już też szybko nie pomykam bo już po 40-tce to i większy strach ale lubię jak wszystko jest sprawne w aucie.Na razie pojeżdzę trochę i zobaczę bo w trakcie wszystko wyjdzie.A wracając do tematu turbiny to przęglądałem forum i nie za wiele znalazłem.

Pozdrawiam Wacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki za fajną odpowiedz,jednak temat nie jest prosty z turbem,moja na razie nie widzę żeby ciekła ale też nie słyszę jej za bardzo żeby dużo dawała np. tą z audi słyszę i czuję jak działa a też jest już po czyszczeniu i ma 200 tys już najechane.Nie próbowałem go jeszcze na szybkość ale ze 130 już goniłem.Wiem że to auto nie jest do szybkiej jazdy a i ja już też szybko nie pomykam bo już po 40-tce to i większy strach ale lubię jak wszystko jest sprawne w aucie.Na razie pojeżdzę trochę i zobaczę bo w trakcie wszystko wyjdzie.A wracając do tematu turbiny to przęglądałem forum i nie za wiele znalazłem.

Pozdrawiam Wacek

 

Witam,

 

 

Trochę informacji o problemach paliwowych jest tutaj:

 

- http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/63799-turbo-sprezarka-wymiana-regulacja-regeneracja/page__p__716024__fromsearch__1entry716024

 

- http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/65157-terrano-i-silnik-27-td-problem-silnikiem-max-obroty-2500-na-pelnym-gazie/page__p__725919__fromsearch__1entry725919,

 

- http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64952-wtryskiwacz-sterujacy-terrano-2-27tdi-2000r/page__p__725912__fromsearch__1entry725912,

 

- http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/63744-spadek-mocy-uszkodzony-potencjometr/page__p__724165__fromsearch__1entry724165,

 

- http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62766-kontrolka-chek-kopci-na-siwo/page__p__715105__fromsearch__1entry715105.

 

To tak na szybkiego, gdzieś tam jest opisany prosty sposób na weryfikację stanu turbosprężarki.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...