troosi Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Witam. Sprawa dotyczy N16, 2003, silnik 1,5 dCi, otóż: w pierwszej kolejności zepsuła się podpora w półosi prawej. podporę wymieniłem, ale nadal odczuwalne było bicie w prawym kole. następna diagnoza mechanika wskazywała zkrzywioną półoś. ok, półoś została wysłana do motomaxu, skąd wróciła w nienaruszonym stanie, czyli nie była uszkodzona. proszę zatem mi powiedzieć co powoduje 'bicie' w prawym kole, a przy prędkościach > 100km/h powoduje że samochód dosyć niespokojnie zachowuje się na drodze. koła odpowiednio wyważone, zbierzność w porządku, opony w stanie b. dobrym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek113 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Witam, skąd pewność, że to prawe koło i czy na pewno dobrze wywazone? U mnie co sezon, po wymianie opon, pojawia się bicie na kierownicy w granicach 120km/h. Wyważałem za każdym razem w innym zakładzie i ciągle to samo. Dopiero "doważenie" na samochodzie dało satysfakcjonujący rezultat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tricu Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Znam ten temat, miałem tak na zimówkach. Jechałem 130 to kierownica strasznie się telepała. Teraz zmieniłem na letnie i 140/150 i nic nie czuć na spokojnie. Wyważenie prawidłowe musi być przede wszystkim + dowazenie na samochodzie tak jak kolega wyżej napisal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troosi Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Znam ten temat, miałem tak na zimówkach. Jechałem 130 to kierownica strasznie się telepała. Teraz zmieniłem na letnie i 140/150 i nic nie czuć na spokojnie. Wyważenie prawidłowe musi być przede wszystkim + dowazenie na samochodzie tak jak kolega wyżej napisal. hmmm. na zimówkach bicie było mniej odczuwalne niż na letnich, ale to wynika z twardości opon. właściwie to chyba już mam rowiązanie, otóż prawdopodobnie w mechanizmie różnicowym jakieś łożyska się wykończyły czego efektem jest przenoszenie drgań na półoś a dalej na koło prawe. wymieniał ktoś łożyska w mechanizmie różnicowym? droga jest to zabawa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.