Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tniemy zbędne koszty


Dar1962
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Note ma nietypową z uwagi na rozmiar (długość części roboczej 30 cm) materiał (ramka w całości z plastiku) i sposób mocowania (bardzo gruba oś + dwa boczne kołki ustalające) ramkę wycieraczki tylnej.Do tego dochodzi inny sposób mocowania ramki na ramieniu (ramię nie kończy się typowym haczykiem jak przednie) W handlu akcesoryjnym jest praktycznie niedostępna. Uwaga!!! przestrzegam przed kupowaniem na tej aukcji:

http://www.allegro.pl/item1041816708_wycieraczka_tyl_nissan_note_gliwice.html

oś w ramce jest zupełnie innej średnicy,brak prowadnic dla kołków ustalających (wiem co mówię bo sam się naciąłem)

Nie wiem,czy ramka pasuje do aut poliftingowych, bo z pewnością nie do Nissan Note ( 03.2006 --> )jak podaje radośnie sprzedawca.

Bardzo tanim kosztem, przy minimalnym nakładzie pracy i skromnych zdolnościach manualnych można mieć całkiem (no prawie całkiem nową :whistle: ) wycieraczkę

Oto przepis:

1/w pierwszym lepszym markecie kupujemy tanią ramkową wycieraczkę akcesoryjną, najlepiej 30 centymetrową (lub jeśli takich nie ma dłuższą) zwracając jedynie uwagę na to aby była "uzbrojona" w dwa stalowe żeberka wzmacniające i poprawiające jej sprężystość (99% ramek je ma) i rozbrajamy ją z piórka (można rozgiąć zewnętrzną blaszaną prowadnicę trzymającą piórko - ramka i tak pójdzie do kosza)

2/zdejmujemy oryginalną ramkę z ramienia na tylnej szybie naszego Note (trzeba ją odchylić ok 45 stopni i sama praktycznie wyskoczy)

3/rozbrajamy ramkę z pióra (podkładamy w środkowej części pod piórko palce i lekko ciągniemy do siebie - w jednym z końców piórko wyskoczy z mocowań prowadnic - wtedy wysuwamy je ze wszystkich czterech prowadnic

4/w to miejsce wsuwamy piórko akcesoryjnej wycieraczki - Uwaga,jeśli jest zbyt długie - wyrzucamy oryginalne żeberka,przycinamy piórko na długość identyczną ze starym oryginalnym (odcinamy nadmiar wyrzucając koniec, gdzie blaszana prowadnica "trzymała" piórko - jest tam takie zgrubienie- inaczej będzie problem z wsunięciem) i nowe piórko uzbrajamy w oryginalne żeberka zabrane ze starego.Całość wsuwamy w prowadnice oryginalnej ramki

5/ramka wraca na miejsce w sposób odwrotny do demontażu

czas - ok. 10-15 minut (wliczając przerwę na papierosa)

koszt - w moim przypadku 35cm grafitowana wycieraczka niemieckiej firmy Alca za 7,50 PLN

ramka oryginalna made in Nissan 89 zł

różnica: 81,50 PLN (w kieszeni :blink: )- więc nawet jeśli akcesoryjne piórko jest słabszej jakości, to za cenę oryginału możemy dokonać 10 wymian a i tak będziemy finansowo lekko do przodu

satysfakcja z samodzielnie zrealizowanego pomysłu racjonalizatorskiego: bezcenna :rofl:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam, że zamiast kupowania kompletnej wycieraczki akcesoryjnej, chyba lepiej nabyć same gumowe "piórka" - czyli jak się potocznie mówi wkłady. Za cenę taniej wycieraczki akcesoryjnej mamy solidny kawałek wkładu, który w wypadku tylnej wycieraczki do Note, powinien wystarczyć na dwie wymiany. Warto szukać takich "piórek", bo coraz częściej pojawiają się w sprzedaży. Można też nabyć wkłady bardzo renomowanych firm, takich jak np. Bosch. Ich cena jest dużo wyższa ale i tak wyjdzie z trzy razy taniej nie nissanowska oryginalna wycieraczka.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja włożyłem gumkę od Valeo, niestety jest troszkę grubsza i są problemy z wsunięciem jej w ramkę.

Następnie wsunąłem stalowe wzmocnienia, szło to dość opornie, ale zastosowałem pastę BHP i poszło jak z "masłem"

W Łódzkim salonie za wycieraczkę wołali 133zł!!!

 

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Notesik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnie wsunąłem stalowe wzmocnienia, szło to dość opornie, ale zastosowałem pastę BHP i poszło jak z "masłem"

W Łódzkim salonie za wycieraczkę wołali 133zł!!

 

Pomysł z pastą bhp jest dobry i szeroko stosowany. Proponuję jednak za około 10 PLN nabyć sobie buteleczką oleju silikonowego. Można go nabyć np. w Castoramie (nie mylić z olejem maszynowym). Olej silikonowy idealnie nadaje się do takich operacji, dodatkowo konserwuje gumę. Będzie go można wykorzystywać także do konserwacji uszczelek gumowych drzwi i do okresowego przesmarowania zamka samochodowego (ważne, bo nie korzysta się z niego zbyt często - okresowa konserwacja wskazana). Idealny i bardzo przydatny preparat dla każdego użytkownika samochodu.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ramkowa wycieraczka akcesoryjna ma nad wkładem ciętym z metra tą przewagę, ze ma te stalowe nierdzewne listewki żeberka (lub w przypadku zamiany na oryginalne ze starej - miejsce na ich wsunięcie). Wzmacniają piórko i dzięki sprężystości pozwalają jej lepiej dolegać do szyby - choć w przypadku tylnej, prawie płaskiej szyby ma to znaczenie drugorzędne. Z wkładami ciętymi z metra mam złe doświadczenie - dość szybko odrywało się piórko od plastikowego grzbietu - być może to kwestia solidności producenta

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej silikonowy idealnie nadaje się do takich operacji, dodatkowo konserwuje gumę.

 

a może wazelinka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może wazelinka :D

 

Wazelinka też dobra. Ma jeszcze szersze zastosowanie niż olej silikonowy. Może się przydać np. w pracy ;).

A tak na poważnie, do uszczelek gumowych i w ogóle elementów gumowych najlepszy jest olej silikonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaś a/propos mego pomysłu racjonalizatorskiego - można jeszcze obniżyć koszty operacji kupując ramkę wycieraczki o długości np 65 cm. Kosztuje złotówkę lub 2 zł więcej niż 35 centymetrowa. I w ten sposób z jednej można zrobić dwie :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaś a/propos mego pomysłu racjonalizatorskiego - można jeszcze obniżyć koszty operacji kupując ramkę wycieraczki o długości np 65 cm. Kosztuje złotówkę lub 2 zł więcej niż 35 centymetrowa. I w ten sposób z jednej można zrobić dwie :dribble:

Dar 1962 odnośnie pomysłu racjonalizatortskiego to niebył bym pewny czy należy do Ciebie bo w swojej odpowiedzi z dnia 7 maja podałem rozwiązanie z wkładem wycieraczki ALKA. podaję linka http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64784-rozmiary-pior-wycieraczek/

A oto treść:

Napisano 07 maj 2010, 11:36

 

Problem praktycznie zażegnany. Wymieniałem samą gumę zakupioną w supermarkecie, ale okazało się, że tak jak u kolegów blokuje się w oprawce z tworzywa i nie spełnia prawidłowo swojej roli. W końcu dopasowałem gumę z wycieraczki zakupinej do innego auta dł 33 cm po jej przycięciu pasuje idealnie i jest już wszystko OK. Guma pasująca (chodziło o rozmiar grzbietu)to wkład z wycieraczki firmy "alka". Mam nadzieję, że ta informacja się Wam przyda.

Dzięki Wszystkim za zainteresowanie tematem.

Edytowane przez krosman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż - koło też wymyślono jednocześnie na kilku kontynentach na raz można więc dojść do podobnych rozwiązań niezależnie od siebie :shiftyninja: nie czytałem twojego postu, ja przynajmniej zadałem sobie trud opisania jak sprawnie przeprowadzić cały zabieg ale skoro tak się upierasz - chętnie i bez żalu odstąpię ci całą sławę odkrywcy :dribble:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż - koło też wymyślono jednocześnie na kilku kontynentach na raz można więc dojść do podobnych rozwiązań niezależnie od siebie :shiftyninja: nie czytałem twojego postu, ja przynajmniej zadałem sobie trud opisania jak sprawnie przeprowadzić cały zabieg ale skoro tak się upierasz - chętnie i bez żalu odstąpię ci całą sławę odkrywcy :dribble:

 

Panowie, panowie, nie warto się kłócić. Wymiana gumki w niestandardowych ramionach jest starym patentem jak świat motoryzacji (przynajmniej w Polsce). Robiłem to wielokrotnie w różnych samochodach jak i tysiące kierowców. Oczywiście każdy kto zrobi to po raz pierwszy myśli że odkrył Amerykę. ;)

 

Ale zawsze warto podpowiedzieć stare sprawdzone rozwiązanie młodym adeptom motoryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a,propos cięcia zbędnych kosztów - po ekspertyzie wycieraczek przednich wpadłem na następujący pomysł: patrz nowy temat :rolleyes:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

I ja się zabieram za wymianę piórka tylnej wycieraczki, ale mam pewien problem. Chciałbym to zrobić nie demontując wycieraczki by czegoś nie połamać...ale jest to mało wygodne. Poza tym mam problem z wysunięciem gumki - są z obu stron plastikowe ograniczniki...czy one się nie złamią? Walczyłem z tym...ale spasowałem. Muszę jeszcze raz spróbować - kolejne podejście. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie  złamał mi się plastykowy ogranicznik, chyba dlatego, że robiłem to kiedy było zimno. Dlatego nie kombinowałem tylko zakupiłem na allegro http://archiwum.allegro.pl/oferta/wycieraczka-plaska-aero-tyl-nissan-note-06-i3672685643.html, wprawdzie to już archiwum, całą wycieraczkę za 19,80 zł. Poczytaj sobie forum po linkami: 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87170-tylna-wycieraczka/.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64784-rozmiary-piór-wycieraczek/page-11

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos zakupu części. Ostatnio po raz pierwszy przy zakupach części w sklepie stacjonarnym (sieciówka z profi-auto) miałem pozytywne zaskoczenie. Kupowałem specyficzne przewody WN, musiałem przymierzyć, bo ładowano do auta różne i nie da się tego określić po vinie - normalnie kupiłbym na e-ngk.pl. Podpasowały, gość rzucił cenę 340, stękam, że drogo, a on na to: 300 może być? brałem jak Hofman kilometrówkę, bo wyszło nawet taniej niż gdziekolwiek w internetach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pewnie pijak , a jak pijak to złodziej, bokażdy pijak to złodziej. Reasumując , kupiłeś kradzione ;) Niech zgadnę , do Mazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja się zabieram za wymianę piórka tylnej wycieraczki, ale mam pewien problem. Chciałbym to zrobić nie demontując wycieraczki by czegoś nie połamać...ale jest to mało wygodne. Poza tym mam problem z wysunięciem gumki - są z obu stron plastikowe ograniczniki...czy one się nie złamią? Walczyłem z tym...ale spasowałem. Muszę jeszcze raz spróbować - kolejne podejście. :)

By nic się nie złamało najlepiej jest najpierw wyciągnąć metalowe, dające sprężystość, wsuwki. A dopiero potem samą gumę. Wkładamy także najpierw gumę. dobrze by było aby luźno przesuwała się ona w prowadnicach a dopiero potem wsuwamy wkładki sprężynujące. Albo wyłamujemy, koniecznie dolne, zabezpieczenie wycieraczki i wówczas bez problemu wykonujemy całą operacje. Dolną dlatego, że wycieraczka pracując przesuwa sie w górę i przy braku górnego zabezpieczenia wysuwała by się z prowadnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pewnie pijak , a jak pijak to złodziej, bokażdy pijak to złodziej. Reasumując , kupiłeś kradzione ;) Niech zgadnę , do Mazdy?

Legalne Panie: faktura, paragon, płatność kartą :D

Do 280ce kupowałem, bo muszę wszystko wyporządzić przed regulacją k-jeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione...:) Co prawda przy latarce, ale się udało. Dziękuję Wam za rady. Wycieraczkę zdemontowałem - znalazłem tutaj instrukcję co i jak - kąt 45 stopni i te sprawy. :) Reszta operacji w ciepełku w domu...Następnie przymiarka w aucie i jest jak należy. ładnie zbiera, cichutko. Miałem oryginał 4,5 roku więc już nadeszła pora na zmianę. Wymieniłem samą gumkę 30cm - metalowe wzmocnienia zostawiłem ze starej. Troszkę musiałem się nagimnastykować by wyciągnąć ją z wycieraczki, a potem wsadzić...ale metodą prób i błędów udało się - ograniczniki mnie ograniczały. ;) Nic nie połamane...to najaważniejsze. :) Człowiek znów mądrzejszy. Jeszcze raz dziękuję Wam za pomoc i porady. :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o to chodziło, żeby nasze wypociny były przydatne. Ja zmieniałem sam nie dlatego że ułamałem wspornik, tylko kiedyś na pierwszym przeglądzie zaproponowali mi wymianę wycieraczki i jak przyszło zapłacić to okazało się ile. Po prostu przy drobnych usterkach nie będę dorabiał ASO i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...