Dar1962 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 (edytowane) Note ma nietypową z uwagi na rozmiar (długość części roboczej 30 cm) materiał (ramka w całości z plastiku) i sposób mocowania (bardzo gruba oś + dwa boczne kołki ustalające) ramkę wycieraczki tylnej.Do tego dochodzi inny sposób mocowania ramki na ramieniu (ramię nie kończy się typowym haczykiem jak przednie) W handlu akcesoryjnym jest praktycznie niedostępna. Uwaga!!! przestrzegam przed kupowaniem na tej aukcji: http://www.allegro.pl/item1041816708_wycieraczka_tyl_nissan_note_gliwice.html oś w ramce jest zupełnie innej średnicy,brak prowadnic dla kołków ustalających (wiem co mówię bo sam się naciąłem) Nie wiem,czy ramka pasuje do aut poliftingowych, bo z pewnością nie do Nissan Note ( 03.2006 --> )jak podaje radośnie sprzedawca. Bardzo tanim kosztem, przy minimalnym nakładzie pracy i skromnych zdolnościach manualnych można mieć całkiem (no prawie całkiem nową ) wycieraczkę Oto przepis: 1/w pierwszym lepszym markecie kupujemy tanią ramkową wycieraczkę akcesoryjną, najlepiej 30 centymetrową (lub jeśli takich nie ma dłuższą) zwracając jedynie uwagę na to aby była "uzbrojona" w dwa stalowe żeberka wzmacniające i poprawiające jej sprężystość (99% ramek je ma) i rozbrajamy ją z piórka (można rozgiąć zewnętrzną blaszaną prowadnicę trzymającą piórko - ramka i tak pójdzie do kosza) 2/zdejmujemy oryginalną ramkę z ramienia na tylnej szybie naszego Note (trzeba ją odchylić ok 45 stopni i sama praktycznie wyskoczy) 3/rozbrajamy ramkę z pióra (podkładamy w środkowej części pod piórko palce i lekko ciągniemy do siebie - w jednym z końców piórko wyskoczy z mocowań prowadnic - wtedy wysuwamy je ze wszystkich czterech prowadnic 4/w to miejsce wsuwamy piórko akcesoryjnej wycieraczki - Uwaga,jeśli jest zbyt długie - wyrzucamy oryginalne żeberka,przycinamy piórko na długość identyczną ze starym oryginalnym (odcinamy nadmiar wyrzucając koniec, gdzie blaszana prowadnica "trzymała" piórko - jest tam takie zgrubienie- inaczej będzie problem z wsunięciem) i nowe piórko uzbrajamy w oryginalne żeberka zabrane ze starego.Całość wsuwamy w prowadnice oryginalnej ramki 5/ramka wraca na miejsce w sposób odwrotny do demontażu czas - ok. 10-15 minut (wliczając przerwę na papierosa) koszt - w moim przypadku 35cm grafitowana wycieraczka niemieckiej firmy Alca za 7,50 PLN ramka oryginalna made in Nissan 89 zł różnica: 81,50 PLN (w kieszeni )- więc nawet jeśli akcesoryjne piórko jest słabszej jakości, to za cenę oryginału możemy dokonać 10 wymian a i tak będziemy finansowo lekko do przodu satysfakcja z samodzielnie zrealizowanego pomysłu racjonalizatorskiego: bezcenna Edytowane 20 Maja 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 (edytowane) Od siebie dodam, że zamiast kupowania kompletnej wycieraczki akcesoryjnej, chyba lepiej nabyć same gumowe "piórka" - czyli jak się potocznie mówi wkłady. Za cenę taniej wycieraczki akcesoryjnej mamy solidny kawałek wkładu, który w wypadku tylnej wycieraczki do Note, powinien wystarczyć na dwie wymiany. Warto szukać takich "piórek", bo coraz częściej pojawiają się w sprzedaży. Można też nabyć wkłady bardzo renomowanych firm, takich jak np. Bosch. Ich cena jest dużo wyższa ale i tak wyjdzie z trzy razy taniej nie nissanowska oryginalna wycieraczka. Edytowane 20 Maja 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notesik Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Ja włożyłem gumkę od Valeo, niestety jest troszkę grubsza i są problemy z wsunięciem jej w ramkę. Następnie wsunąłem stalowe wzmocnienia, szło to dość opornie, ale zastosowałem pastę BHP i poszło jak z "masłem" W Łódzkim salonie za wycieraczkę wołali 133zł!!! Pozdrawiam wszystkich forumowiczów Notesik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 (edytowane) Następnie wsunąłem stalowe wzmocnienia, szło to dość opornie, ale zastosowałem pastę BHP i poszło jak z "masłem" W Łódzkim salonie za wycieraczkę wołali 133zł!! Pomysł z pastą bhp jest dobry i szeroko stosowany. Proponuję jednak za około 10 PLN nabyć sobie buteleczką oleju silikonowego. Można go nabyć np. w Castoramie (nie mylić z olejem maszynowym). Olej silikonowy idealnie nadaje się do takich operacji, dodatkowo konserwuje gumę. Będzie go można wykorzystywać także do konserwacji uszczelek gumowych drzwi i do okresowego przesmarowania zamka samochodowego (ważne, bo nie korzysta się z niego zbyt często - okresowa konserwacja wskazana). Idealny i bardzo przydatny preparat dla każdego użytkownika samochodu. Edytowane 21 Maja 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 (edytowane) ramkowa wycieraczka akcesoryjna ma nad wkładem ciętym z metra tą przewagę, ze ma te stalowe nierdzewne listewki żeberka (lub w przypadku zamiany na oryginalne ze starej - miejsce na ich wsunięcie). Wzmacniają piórko i dzięki sprężystości pozwalają jej lepiej dolegać do szyby - choć w przypadku tylnej, prawie płaskiej szyby ma to znaczenie drugorzędne. Z wkładami ciętymi z metra mam złe doświadczenie - dość szybko odrywało się piórko od plastikowego grzbietu - być może to kwestia solidności producenta Edytowane 21 Maja 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Olej silikonowy idealnie nadaje się do takich operacji, dodatkowo konserwuje gumę. a może wazelinka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 a może wazelinka Wazelinka też dobra. Ma jeszcze szersze zastosowanie niż olej silikonowy. Może się przydać np. w pracy . A tak na poważnie, do uszczelek gumowych i w ogóle elementów gumowych najlepszy jest olej silikonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 zaś a/propos mego pomysłu racjonalizatorskiego - można jeszcze obniżyć koszty operacji kupując ramkę wycieraczki o długości np 65 cm. Kosztuje złotówkę lub 2 zł więcej niż 35 centymetrowa. I w ten sposób z jednej można zrobić dwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krosman Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 (edytowane) zaś a/propos mego pomysłu racjonalizatorskiego - można jeszcze obniżyć koszty operacji kupując ramkę wycieraczki o długości np 65 cm. Kosztuje złotówkę lub 2 zł więcej niż 35 centymetrowa. I w ten sposób z jednej można zrobić dwie Dar 1962 odnośnie pomysłu racjonalizatortskiego to niebył bym pewny czy należy do Ciebie bo w swojej odpowiedzi z dnia 7 maja podałem rozwiązanie z wkładem wycieraczki ALKA. podaję linka http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64784-rozmiary-pior-wycieraczek/ A oto treść: Napisano 07 maj 2010, 11:36 Problem praktycznie zażegnany. Wymieniałem samą gumę zakupioną w supermarkecie, ale okazało się, że tak jak u kolegów blokuje się w oprawce z tworzywa i nie spełnia prawidłowo swojej roli. W końcu dopasowałem gumę z wycieraczki zakupinej do innego auta dł 33 cm po jej przycięciu pasuje idealnie i jest już wszystko OK. Guma pasująca (chodziło o rozmiar grzbietu)to wkład z wycieraczki firmy "alka". Mam nadzieję, że ta informacja się Wam przyda. Dzięki Wszystkim za zainteresowanie tematem. Edytowane 27 Maja 2010 przez krosman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 (edytowane) cóż - koło też wymyślono jednocześnie na kilku kontynentach na raz można więc dojść do podobnych rozwiązań niezależnie od siebie nie czytałem twojego postu, ja przynajmniej zadałem sobie trud opisania jak sprawnie przeprowadzić cały zabieg ale skoro tak się upierasz - chętnie i bez żalu odstąpię ci całą sławę odkrywcy Edytowane 27 Maja 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 cóż - koło też wymyślono jednocześnie na kilku kontynentach na raz można więc dojść do podobnych rozwiązań niezależnie od siebie nie czytałem twojego postu, ja przynajmniej zadałem sobie trud opisania jak sprawnie przeprowadzić cały zabieg ale skoro tak się upierasz - chętnie i bez żalu odstąpię ci całą sławę odkrywcy Panowie, panowie, nie warto się kłócić. Wymiana gumki w niestandardowych ramionach jest starym patentem jak świat motoryzacji (przynajmniej w Polsce). Robiłem to wielokrotnie w różnych samochodach jak i tysiące kierowców. Oczywiście każdy kto zrobi to po raz pierwszy myśli że odkrył Amerykę. Ale zawsze warto podpowiedzieć stare sprawdzone rozwiązanie młodym adeptom motoryzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 (edytowane) a,propos cięcia zbędnych kosztów - po ekspertyzie wycieraczek przednich wpadłem na następujący pomysł: patrz nowy temat Edytowane 30 Maja 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 I ja się zabieram za wymianę piórka tylnej wycieraczki, ale mam pewien problem. Chciałbym to zrobić nie demontując wycieraczki by czegoś nie połamać...ale jest to mało wygodne. Poza tym mam problem z wysunięciem gumki - są z obu stron plastikowe ograniczniki...czy one się nie złamią? Walczyłem z tym...ale spasowałem. Muszę jeszcze raz spróbować - kolejne podejście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) No właśnie złamał mi się plastykowy ogranicznik, chyba dlatego, że robiłem to kiedy było zimno. Dlatego nie kombinowałem tylko zakupiłem na allegro http://archiwum.allegro.pl/oferta/wycieraczka-plaska-aero-tyl-nissan-note-06-i3672685643.html, wprawdzie to już archiwum, całą wycieraczkę za 19,80 zł. Poczytaj sobie forum po linkami: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87170-tylna-wycieraczka/. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64784-rozmiary-piór-wycieraczek/page-11 Edytowane 25 Listopada 2014 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 A propos zakupu części. Ostatnio po raz pierwszy przy zakupach części w sklepie stacjonarnym (sieciówka z profi-auto) miałem pozytywne zaskoczenie. Kupowałem specyficzne przewody WN, musiałem przymierzyć, bo ładowano do auta różne i nie da się tego określić po vinie - normalnie kupiłbym na e-ngk.pl. Podpasowały, gość rzucił cenę 340, stękam, że drogo, a on na to: 300 może być? brałem jak Hofman kilometrówkę, bo wyszło nawet taniej niż gdziekolwiek w internetach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Gość pewnie pijak , a jak pijak to złodziej, bokażdy pijak to złodziej. Reasumując , kupiłeś kradzione Niech zgadnę , do Mazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 I ja się zabieram za wymianę piórka tylnej wycieraczki, ale mam pewien problem. Chciałbym to zrobić nie demontując wycieraczki by czegoś nie połamać...ale jest to mało wygodne. Poza tym mam problem z wysunięciem gumki - są z obu stron plastikowe ograniczniki...czy one się nie złamią? Walczyłem z tym...ale spasowałem. Muszę jeszcze raz spróbować - kolejne podejście. By nic się nie złamało najlepiej jest najpierw wyciągnąć metalowe, dające sprężystość, wsuwki. A dopiero potem samą gumę. Wkładamy także najpierw gumę. dobrze by było aby luźno przesuwała się ona w prowadnicach a dopiero potem wsuwamy wkładki sprężynujące. Albo wyłamujemy, koniecznie dolne, zabezpieczenie wycieraczki i wówczas bez problemu wykonujemy całą operacje. Dolną dlatego, że wycieraczka pracując przesuwa sie w górę i przy braku górnego zabezpieczenia wysuwała by się z prowadnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Gość pewnie pijak , a jak pijak to złodziej, bokażdy pijak to złodziej. Reasumując , kupiłeś kradzione Niech zgadnę , do Mazdy? Legalne Panie: faktura, paragon, płatność kartą Do 280ce kupowałem, bo muszę wszystko wyporządzić przed regulacją k-jeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Zrobione... Co prawda przy latarce, ale się udało. Dziękuję Wam za rady. Wycieraczkę zdemontowałem - znalazłem tutaj instrukcję co i jak - kąt 45 stopni i te sprawy. Reszta operacji w ciepełku w domu...Następnie przymiarka w aucie i jest jak należy. ładnie zbiera, cichutko. Miałem oryginał 4,5 roku więc już nadeszła pora na zmianę. Wymieniłem samą gumkę 30cm - metalowe wzmocnienia zostawiłem ze starej. Troszkę musiałem się nagimnastykować by wyciągnąć ją z wycieraczki, a potem wsadzić...ale metodą prób i błędów udało się - ograniczniki mnie ograniczały. Nic nie połamane...to najaważniejsze. Człowiek znów mądrzejszy. Jeszcze raz dziękuję Wam za pomoc i porady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 I o to chodziło, żeby nasze wypociny były przydatne. Ja zmieniałem sam nie dlatego że ułamałem wspornik, tylko kiedyś na pierwszym przeglądzie zaproponowali mi wymianę wycieraczki i jak przyszło zapłacić to okazało się ile. Po prostu przy drobnych usterkach nie będę dorabiał ASO i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.