Gość adamkody Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Witam jako nowicjusz na forum serdecznie pozdrawiam wszystkich jego uczestników.Kupiłem ostatnio P11.144 z silnikiem CD20TD po przejściach z mechanikami . Jak twierdzi poprzedni właściciel kilka miesięcy temu samochód zaczął kopcić na biało trafił do mechanika ten stwierdził uszkodzenie turbiny zregenerował ją oddał klientowi samochód dalej dymiący na biało twierdząc iż wypalają sie resztki oleju . Dymienie jednak nie przechodziło samochód trafił do kolejnego zakładu gdzie ponownie stwierdzono usterkę turbiny , została zamontowana kolejna tym razem od angielskiego dawcy co w niczym nie naprawiło problemu dalej ogromne ilości białego dymu. W takim stanie samochód nabyłem , zacząłem rozbierać , okazało sie że ma dodatkowo zamontowany intercooler który był prawie cały wypełniony olejem . Jako że nie lubię żadnych tego typu przeróbek został zdemontowany a przy okazji zauważyłem turbina pluje dość dużymi dawkami oleju . Dalej po zdemontowaniu turbiny stwierdziłem pęknięty przewód doprowadzający do niej olej . Mam pytanie do znawców tematu - czy ten pęknięty przewód i co sie z tym wiąże niskie ciśnienie smarowania turbiny może powodować wydmuchiwanie z niej oleju do kolektora ssącego za czym idzie dymienie na biało. Czy też niskie ciśnienie smarowania spowodowało uszkodzenie kolejnej turbiny. Pytam ponieważ mam zamiar zregenerować tę turbinę i nie chciał bym tego robić na darmo luzy na turbinie są takie jak na sprawnej , nie widać żadnych mechanicznych uszkodzeń. Serdecznie proszę o pomoc czy poradę nie wiem również gdzie mogę kupić przewód olejowy zasilający turbinę . Jeżeli byłby ktoś zainteresowany mam na zbyciu zdemontowany intercooler z rurami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Witam. Pierwsze słyszę aby P11 miała intercooler. No ale nie jestem ekspertem. Poczytaj to: http://reampoland.pl/index.html?idg=turbo-diagnostyka&sklep= Może Ci pomoże. A tak na marginesie to były już na forum tematy o turbinie,weź sobie poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamkody Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Witam . Dziękuje za odpowiedż , wiem ze P11 nie miały intercoolera dlatego jak napisałem zdemontowałem go , stronę którą mi wysłałeś oraz tematy sprężarki z forum znam nikt jednak nie pisze o objawach uszkodzenia doprowadzenia oleju a nie jego powrotu.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 UUUUU ja bym nie demontował tego coolera ) co jak co, ale on poprawia żywotność chociażby głowicy, poprawia spalanie itd. Ale skoro jest zaolejony to może by go wypłukał jakimś środkiem. Masz coś co w standardzie nikt nie ma a wszyscy chcieli by mieć (wydatek 1000 zł) Co do samej turbiny. Na pewno brak lub słabe smarowanie powoduje uszkodzenie turbiny, ale zanim wsadzisz następną turbawkę uporaj się z wężami i szczelnością wszystkiego. Sprawdź wszystkie uszczelnienia na turbinie, może na razie pomin regenerację (to na końcu) bo może turbo miało smarowanie tylko nadmiar był ładowany do spalenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t-olo Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Nie jestem mechanikiem ale dymienie na biało to raczej problem z dostawaniem się płynu chłodzącego do komory spalania niż oleju - może należało by sprawdzić ciśnienie na cylindrach czy z uszczelką pod głowicą jest wszystko oko i sprawdzić czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego i jak z temperaturą silnika. Jeśli olej się dostaje do układu to dym jest bardziej niebieski niż biały. Jeśli turbina nie działa poprawnie to silnik stara się nadrobić to ilością paliwa i wtedy dym jest czarny. Oczywiście to tylko takie moje sugestie. Pozdrawiam. OLO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Olo sugestie jak najbardziej trafne Biały dym w dieslu to; Zły kąt wtrysku walnięta czapa (pęknięta głowica) zatkany przewód od smarowania turbiny. Myślę że nie ma tu znaczenia czy jest to odprowadzenie czy doprowadzenie HM zastanawia mnie skąd ten olej w tym colerze. Gdzie on był umiejscowiony i od czego (IVECO czy coś innego). Skoro traktor jest po modzie to warto popatrzeć co tam było modzone i gdzie. głównie to chodzi mi o przewody do turbo zarówno olejowe jak i powietrzne PS Jak to było po modzie to i kierowca nie emeryt. Myślę że go przegrzał, ale to tylko nie potwierdzona hipoteza. Zobacz jak tam sprawa płynu przedstawia się w chłodnicy i czy w wyrównawczym czasem nie bulgocze i nie ma oczek oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamkody Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Dziękuje za odpowiedż . Z racji na fakt iż jestem elektronikiem a nie mechanikiem (to drugie traktuje jak zamiłowanie) nie posiadam przyrządu do sprawdzenia ciśnienia w cylindrach jednak to o czym piszesz wykluczam , płyn układzie chłodzenia jest czysty nie ubywa go , temperatura w normie jedyne czego ubywa to olej(on jest rownież pozbawiony zanieczyszczeń czy pozostałości wody) ale jest on jak wcześniej wspomniałem wdmuchiwany przez turbinę do kolektora ssącego . Chciałbym sie dowiedzieć jak wpływa na działanie turbiny rozszczelnienie dopływu oleju , czy przy jego za małym ciśnieniu turbina może pluć olejem . Przepraszam wszystkich jeżeli piszę mało zrozumiale jak wcześniej wspominałem nie jestem mechanikiem i daleko mi do fachowego słownictwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Turbina zasilana jest spalinami i dlatego się wywala EGR aby zwiększyć jej wydajność na niższych obrotach, ale to inna bajka. Na jednym wałku są umieszczone łopatki od napędu spalinowego i wiatraczka pompującego powietrze. Wałek aby się nie zatarł jest smarowany olejem silnikowym. Jak puści uszczelnienie na wałku to olej wydostaje się do turbiny i zostaje pompowany do silnika. Cooler umiejscowiony jest pomiędzy wylotem z turbiny a kolektorem ssącym (dlatego pewnie masz ten olej w nim) HM Jeśli mechanior twierdzi że to białe kopcenie to dopałka oleju z Coolera to ja osobiście bym go wyjął (a nawet nie) i przepłukał benzyną a potem dmuchną sprężarką. Zobacz czy nie ma oleju w grubym wężu zasilającym turbo. Jeśli jest mokro to wałek dalej cieknie. Tak sobie myślę że twoje dymienie może pochodzić też od źle ustawionego rozrządu i w wyniku tego przestawionego kąta wtrysku. Biała chmura śmierdząca ropą (jeśli tak śmierdzi) to problemy na ustawieniu pompy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Kolego adamkody a nie masz problemów z odpalaniem na ciepłym silniku? Ja miałem też źle ustawiony kąt wtrysku, który objawiał się ciężkim odpalaniem na ciepłym silniku a po odpaleniu zawsze puszczał śmierdzącego ropą białego "bąka" (tak zresztą jak mówił and_pec). Jeżeli masz takie objawy to polecam odwiedzimy u mechanika, który posiada czujnik zegarowy i niech sprawdzi Ci, czy masz właściwie ustawiony kąt wtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamkody Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Jak już wspomniałem silnik zachowuje się jak najbardziej prawidłowo odpala idealnie ciepły i zimny nie bąbelkuje płyn chłodniczy jest czysty jak łza idealnie trzyma temperaturę w oleju nie ma śladów wody . Dym o czym wcześniej nie wspomniałem pojawia się po nagrzaniu silnika i towarzyszy mu plucie olejem z wydechu . Wiem że olej pochodzi z turbiny , nie wiem czy nieszczelność oleju na wejściu turbiny lub zapchany wcześniej olejem intercooler może dawać takie objawy. Chciałbym to wiedzieć zanim pobiegnę regenerować turbinę . Poruszyłem ten temat na forum ponieważ to co się dzieje z tym silnikiem jest dla mnie dziwne a jednocześnie nie do końca rozumiem smarowania turbiny jak ono jest realizowane . Wiem ze luz który występuje na osi turbiny ma być że nie jest ona w żaden mechaniczny sposób dodatkowo uszczelniona , nie wiem jakie muszą być spełnione warunki aby podczas pracy nie wydostawał się z niej olej (oczywiście z wyjątkiem uszkodzeń mechanicznych) Witam . Nyskę udało sie uruchomić jeżdzi jak nowa . Opiszę wszystko , myślę ze komuś to pomoże zanim zaprowadzi autko do >kowala< Wracając tematu- uważając że jest uszkodzona turbina zacząłem ja wyjmować (sorczan za ortografie i składnie )stwierdziłem uszkodzony przewód doprowadzający olej do turbiny . Byłem pewny że znalazłem usterkę . Jednak niestety autko po wymianie przewodu jakby mniej dymiło ale dalej nie dało sie z niego korzystać z turbiny dalej sączył się olej , każdy proponował wymianę silnika , postanowiłem zacząć od regeneracji turbiny , wybrałem firmę z okolicy tzn . telefon spotkanie regeneracja kasa i dalej robisz co chcesz .I tu zdziwienie Pan zamiast zachęcać do wizyty w firmie naprowadził mnie na usterkę silnika . Zrobiłem co poradził autko jak pisałem odżyło jemu pokłony a dla was forumowiczów nauczka turbina ma swoje prawa PS>Nigdy nikt tzn. żaden warsztat nie starał się mi pomóc zawsze było przyjedż zobaczymy i kasa....to co piszę nie jest żadną reklamą panu z firmy będąc w Łodzi zawiozę du..... brunatnej wody Polecam naprawde chyba już ... spać AS-Mot Łódż Kilińskiego 210 nie wiem czy moge podawc adresy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 . Zrobiłem co poradził ale co zrobiłeś?? bo jak na razie to reklama firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamkody Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 ale co zrobiłeś?? bo jak na razie to reklama firmy Witam . Wracając do wczorajszej wypowiedzi ,Pan z serwisu o którym pisałem pomógł znaleść niedrożny przewód odmy . Wcześniej sprawdzałem to oczywiście wymontowując go i przedmuchując niedrożność znajdowała się w miejscu łączenia odmy z pokrywą zaworów , ktoś uszczelniając pokrywę zaworów wcisnął silikon w gumę tak się ksztautując że stworzyło się coś w rodzaju zaworka dlatego mogłem dmuchać w przewód odmy uważając ją za drożną.W każdym razie nauczyłem się że w samochodzie nie powinno się polegać na tzw dmuchaniu w przewody . W razie następnych tego typu problemów bezwzględnie będę wszystko mył i dokładnie oglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.