Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] TD turbosprężarka


Guest adamkody
 Share

Recommended Posts

Guest adamkody

Witam jako nowicjusz na forum serdecznie pozdrawiam wszystkich jego uczestników.Kupiłem ostatnio P11.144 z silnikiem CD20TD po przejściach z mechanikami :) . Jak twierdzi poprzedni właściciel kilka miesięcy temu samochód zaczął kopcić na biało trafił do mechanika ten stwierdził uszkodzenie turbiny zregenerował ją oddał klientowi samochód dalej dymiący na biało twierdząc iż wypalają sie resztki oleju . Dymienie jednak nie przechodziło samochód trafił do kolejnego zakładu gdzie ponownie stwierdzono usterkę turbiny , została zamontowana kolejna tym razem od angielskiego dawcy co w niczym nie naprawiło problemu dalej ogromne ilości białego dymu. W takim stanie samochód nabyłem , zacząłem rozbierać , okazało sie że ma dodatkowo zamontowany intercooler który był prawie cały wypełniony olejem . Jako że nie lubię żadnych tego typu przeróbek został zdemontowany a przy okazji zauważyłem turbina pluje dość dużymi dawkami oleju . Dalej po zdemontowaniu turbiny stwierdziłem pęknięty przewód doprowadzający do niej olej .

Mam pytanie do znawców tematu - czy ten pęknięty przewód i co sie z tym wiąże niskie ciśnienie smarowania turbiny może powodować wydmuchiwanie z niej oleju do kolektora ssącego za czym idzie dymienie na biało.

Czy też niskie ciśnienie smarowania spowodowało uszkodzenie kolejnej turbiny.

Pytam ponieważ mam zamiar zregenerować tę turbinę i nie chciał bym tego robić na darmo luzy na turbinie są takie jak na sprawnej , nie widać żadnych mechanicznych uszkodzeń.

Serdecznie proszę o pomoc czy poradę nie wiem również gdzie mogę kupić przewód olejowy zasilający turbinę . Jeżeli byłby ktoś zainteresowany mam na zbyciu zdemontowany intercooler z rurami .

Link to comment
Share on other sites

Guest adamkody

Witam . Dziękuje za odpowiedż , wiem ze P11 nie miały intercoolera dlatego jak napisałem zdemontowałem go , stronę którą mi wysłałeś oraz tematy sprężarki z forum znam nikt jednak nie pisze o objawach uszkodzenia doprowadzenia oleju a nie jego powrotu.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

UUUUU ja bym nie demontował tego coolera :)) co jak co, ale on poprawia żywotność chociażby głowicy, poprawia spalanie itd. Ale skoro jest zaolejony to może by go wypłukał jakimś środkiem. Masz coś co w standardzie nikt nie ma a wszyscy chcieli by mieć (wydatek 1000 zł) Co do samej turbiny. Na pewno brak lub słabe smarowanie powoduje uszkodzenie turbiny, ale zanim wsadzisz następną turbawkę uporaj się z wężami i szczelnością wszystkiego. Sprawdź wszystkie uszczelnienia na turbinie, może na razie pomin regenerację (to na końcu) bo może turbo miało smarowanie tylko nadmiar był ładowany do spalenia.

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem mechanikiem ale dymienie na biało to raczej problem z dostawaniem się płynu chłodzącego do komory spalania niż oleju - może należało by sprawdzić ciśnienie na cylindrach czy z uszczelką pod głowicą jest wszystko oko i sprawdzić czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego i jak z temperaturą silnika. Jeśli olej się dostaje do układu to dym jest bardziej niebieski niż biały. Jeśli turbina nie działa poprawnie to silnik stara się nadrobić to ilością paliwa i wtedy dym jest czarny. Oczywiście to tylko takie moje sugestie. Pozdrawiam. OLO.

Link to comment
Share on other sites

Olo sugestie jak najbardziej trafne

Biały dym w dieslu to;

Zły kąt wtrysku

walnięta czapa (pęknięta głowica)

zatkany przewód od smarowania turbiny. Myślę że nie ma tu znaczenia czy jest to odprowadzenie czy doprowadzenie

 

HM zastanawia mnie skąd ten olej w tym colerze. Gdzie on był umiejscowiony i od czego (IVECO czy coś innego). Skoro traktor jest po modzie to warto popatrzeć co tam było modzone i gdzie. głównie to chodzi mi o przewody do turbo zarówno olejowe jak i powietrzne

 

PS Jak to było po modzie to i kierowca nie emeryt. Myślę że go przegrzał, ale to tylko nie potwierdzona hipoteza. Zobacz jak tam sprawa płynu przedstawia się w chłodnicy i czy w wyrównawczym czasem nie bulgocze i nie ma oczek oleju

Link to comment
Share on other sites

Guest adamkody

Dziękuje za odpowiedż . Z racji na fakt iż jestem elektronikiem a nie mechanikiem (to drugie traktuje jak zamiłowanie) nie posiadam przyrządu do sprawdzenia ciśnienia w cylindrach jednak to o czym piszesz wykluczam , płyn układzie chłodzenia jest czysty nie ubywa go , temperatura w normie jedyne czego ubywa to olej(on jest rownież pozbawiony zanieczyszczeń czy pozostałości wody) ale jest on jak wcześniej wspomniałem wdmuchiwany przez turbinę do kolektora ssącego . Chciałbym sie dowiedzieć jak wpływa na działanie turbiny rozszczelnienie dopływu oleju , czy przy jego za małym ciśnieniu turbina może pluć olejem . Przepraszam wszystkich jeżeli piszę mało zrozumiale jak wcześniej wspominałem nie jestem mechanikiem i daleko mi do fachowego słownictwa .

Link to comment
Share on other sites

Turbina zasilana jest spalinami i dlatego się wywala EGR aby zwiększyć jej wydajność na niższych obrotach, ale to inna bajka. Na jednym wałku są umieszczone łopatki od napędu spalinowego i wiatraczka pompującego powietrze. Wałek aby się nie zatarł jest smarowany olejem silnikowym. Jak puści uszczelnienie na wałku to olej wydostaje się do turbiny i zostaje pompowany do silnika. Cooler umiejscowiony jest pomiędzy wylotem z turbiny a kolektorem ssącym (dlatego pewnie masz ten olej w nim)

HM Jeśli mechanior twierdzi że to białe kopcenie to dopałka oleju z Coolera to ja osobiście bym go wyjął (a nawet nie) i przepłukał benzyną a potem dmuchną sprężarką. Zobacz czy nie ma oleju w grubym wężu zasilającym turbo. Jeśli jest mokro to wałek dalej cieknie.

 

Tak sobie myślę że twoje dymienie może pochodzić też od źle ustawionego rozrządu i w wyniku tego przestawionego kąta wtrysku.

Biała chmura śmierdząca ropą (jeśli tak śmierdzi) to problemy na ustawieniu pompy

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kolego adamkody a nie masz problemów z odpalaniem na ciepłym silniku? Ja miałem też źle ustawiony kąt wtrysku, który objawiał się ciężkim odpalaniem na ciepłym silniku a po odpaleniu zawsze puszczał śmierdzącego ropą białego "bąka" (tak zresztą jak mówił and_pec). Jeżeli masz takie objawy to polecam odwiedzimy u mechanika, który posiada czujnik zegarowy i niech sprawdzi Ci, czy masz właściwie ustawiony kąt wtrysku.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest adamkody

Jak już wspomniałem silnik zachowuje się jak najbardziej prawidłowo odpala idealnie ciepły i zimny nie bąbelkuje płyn chłodniczy jest czysty jak łza idealnie trzyma temperaturę w oleju nie ma śladów wody . Dym o czym wcześniej nie wspomniałem pojawia się po nagrzaniu silnika i towarzyszy mu plucie olejem z wydechu . Wiem że olej pochodzi z turbiny , nie wiem czy nieszczelność oleju na wejściu turbiny lub zapchany wcześniej olejem intercooler może dawać takie objawy. Chciałbym to wiedzieć zanim pobiegnę regenerować turbinę . Poruszyłem ten temat na forum ponieważ to co się dzieje z tym silnikiem jest dla mnie dziwne a jednocześnie nie do końca rozumiem smarowania turbiny jak ono jest realizowane . Wiem ze luz który występuje na osi turbiny ma być że nie jest ona w żaden mechaniczny sposób dodatkowo uszczelniona , nie wiem jakie muszą być spełnione warunki aby podczas pracy nie wydostawał się z niej olej (oczywiście z wyjątkiem uszkodzeń mechanicznych)

 

Witam . Nyskę udało sie uruchomić jeżdzi jak nowa . Opiszę wszystko , myślę ze komuś to pomoże zanim zaprowadzi autko do >kowala< Wracając tematu- uważając że jest uszkodzona turbina zacząłem ja wyjmować (sorczan za ortografie i składnie :) )stwierdziłem uszkodzony przewód doprowadzający olej do turbiny . Byłem pewny że znalazłem usterkę . Jednak niestety autko po wymianie przewodu jakby mniej dymiło ale dalej nie dało sie z niego korzystać z turbiny dalej sączył się olej , każdy proponował wymianę silnika , postanowiłem zacząć od regeneracji turbiny , wybrałem firmę z okolicy tzn . telefon spotkanie regeneracja kasa i dalej robisz co chcesz :) .I tu zdziwienie Pan zamiast zachęcać do wizyty w firmie naprowadził mnie na usterkę silnika . Zrobiłem co poradził autko jak pisałem odżyło jemu pokłony a dla was forumowiczów nauczka turbina ma swoje prawa :)

PS>Nigdy nikt tzn. żaden warsztat nie starał się mi pomóc zawsze było przyjedż zobaczymy i kasa....to co piszę nie jest żadną reklamą panu z firmy będąc w Łodzi zawiozę du..... brunatnej wody :) Polecam naprawde chyba już ... spać AS-Mot Łódż Kilińskiego 210 nie wiem czy moge podawc adresy ??

Link to comment
Share on other sites

. Zrobiłem co poradził

 

ale co zrobiłeś?? bo jak na razie to reklama firmy

Link to comment
Share on other sites

Guest adamkody

ale co zrobiłeś?? bo jak na razie to reklama firmy

Witam . Wracając do wczorajszej wypowiedzi ,Pan z serwisu o którym pisałem pomógł znaleść niedrożny przewód odmy . Wcześniej sprawdzałem to oczywiście wymontowując go i przedmuchując niedrożność znajdowała się w miejscu łączenia odmy z pokrywą zaworów , ktoś uszczelniając pokrywę zaworów wcisnął silikon w gumę tak się ksztautując że stworzyło się coś w rodzaju zaworka dlatego mogłem dmuchać w przewód odmy uważając ją za drożną.W każdym razie nauczyłem się że w samochodzie nie powinno się polegać na tzw dmuchaniu w przewody . W razie następnych tego typu problemów bezwzględnie będę wszystko mył i dokładnie oglądał.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...