Gość terranosaur Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Wiec taki temat założyłem i przykleiłem, myślę ze będzie pomocny i zobaczymy czy się sprawdzi.Uwaga tu wpisujcie tylko opisy przeróbek jakie wykonaliście itp. W miarę możliwości wstawiajcie fotki.wszelkie pytania na priv do autorów. Wszelkie dyskusje w tym temacie będą kasowane.ps to odkopana propozycja azm-61stąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 (edytowane) Jeśli pozwolicie to może zacznę wpisy w tym temacie. Niektórym kolegom wyda się to jako powielanie tematu ale nie wszyscy co trafiają na to forum, a zwłaszcza do działu Terrano znajdą te informacje w starszych tematach. Te informacje na temat odbojów można też znaleźć na stronie głównej klubu w zakładce "Zrób to sam" / Terrano II. Tam opisałem szerzej to zagadnienie i załączyłem też zdjęcia opisywanej części. Są tam jeszcze inne moje pomysły jak i kolegi Piotra "piotr323f". Zamiennik odbojów przedniego dolnego wahacza. Terrano II i Maverick. Odboje od Lublina I można zastosować jako zamiennik oryginalnych. Oryginalne odboje są prostokątne, a przedstawiony przeze mnie zamiennik jest okrągły ale nie stanowi to dużej różnicy. Jest on masywny i prawidłowo spełnia swoje zadanie. Mam te odboje zamontowane w swoim samochodzie już kilka lat i nadal są w idealnym stanie. Są też bardzo tanie, płaciłem za nie po 10 zł za sztukę. Oryginalne od Terrano można dostać tu: http://www.ford-esklep.pl/index.php?cat_id=1061 ale kosztują 172 złote za sztukę. WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE! W w/w temacie "Zrób to sam" zamieściłem jeszcze dwa opisy poświęcone przeróbkom i modyfikacjom z zastosowaniem części zamiennych. Oba tematy dotyczą także Terrano II i Mavericka. Są to tematy: 1. Zamiennik przewodu elastycznego wysprzęglika. 2. Naprawa chlapaczy. A tu skrót do tych trzech tematów: http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/52-nissan-terrano-ii Edytowane 1 Września 2010 przez azm-61 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 a tu patent na rolete bagażnika do terrano Ioraz fajny prosty patent jak podnieść terrano I za grosze TU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 (edytowane) Reflektor Nissan Terrano II i Ford Maverick 93-96 tani zamiennik W tej wypowiedzi opisuję pomysł kolegi „afromen3” z lutego 2009 roku. Kolega nie zagląda na to forum już od 7 marca 2009 roku i nie odpowiada na wysyłane do niego wiadomości w tej sprawie więc postanowiłem sam opisać problem z bardzo drogimi reflektorami do Terrano II i Mavericka z rocznika 93-96. Kolega „afromen3” w swojej wypowiedzi na tym forum z lutego 2009 roku opisał zastosowanie reflektorów od Sunny do Terrano II w pierwszej odsłonie z prostokątnymi szklanymi reflektorami 93-96 r. Opisuje zastosowanie reflektorów od Sunny z rocznika 94 więc postanowiłem takiego poszukać i znalazłem. Jest to Sunny N14 albo Y10 (combi) z lat 91-96. Opisane reflektory od tego modelu Sunny od strony błotnika mają jednak mały skos więc może o tej przeróbce blacharskiej ten kolega wspominał w swojej wypowiedzi na tym forum. Ja po dłuższym szukaniu natrafiłem na jeszcze starszy model Sunny o symbolu N13 z rocznika 87-91 i wydaje mi się, że te reflektory mogą jeszcze lepiej pasować do Terrano niż opisane w poście: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/51155-lampy-przednie-terrano-ii-1993/ przez kolegę „afromen3”. Te reflektory od Sunny N13 nie mają skosu od strony błotnika. Jeszcze trzeba sprawdzić czy mają elektryczną regulację wysokości świecenia gdyż tego nie zdołałem jeszcze ustalić. Cena używanego reflektora do Sunny N13 lub N14 i Y10 to koszt 50 zł., a do Terrano II i Mavericka 700 zł., odpowiednio nowe to wydatek 120 zł i 11000zł. więc takie rozwiązanie z zastosowaniem reflektora od Sunny jednak bardzo kusi choć wymaga pewnych przeróbek. Wszelkie tu zawarte informacje odnośnie tej przeróbki mają z mojej strony opis czysto teoretyczny więc robisz to na własne ryzyko. Nie sprawdzałem wymiarów podanych tu reflektorów i nie wiem jak ta przeróbka w rzeczywistości wygląda. Musisz to sprawdzić sam. Miłej zabawy Andrzej Edytowane 4 Września 2010 przez azm-61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat125 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 (edytowane) Tani zamiennik chłodnicy wody do Terrano II (Maverick I) benzyniaka 2.4 Nie jest to żadne odkrycie Ameryki, ale potrzeba matką wynalazku. Ponieważ moja chłodnica się skończyła, musiałem szukać nowej (w magiczne proszki nie chciałem się bawić). Ceny zaczynały się od 800 zł wzwyż - można łatwo sprawdzić np. w sklepie internetowym intercars. Używane z allegro - 400 zł i nawet wiecej. Trochę pomierzyłem, pooglądałem i... zamówiłem za całe 275 zł nówkę chłodnicę od Terrano I 3.0 v6. Króćce oba po dobrej stronie średnica pasuje (35mm) troszkę tylko trzeba popracować przy mocowaniu. Myślę że różnica w cenie jest tego warta. Sprawdzone na Ford Maverick KA24E rok 1994. Edytowane 30 Września 2010 przez mat125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 (edytowane) Kontrolka pracy świec żarowych Pomysł jest bardzo prymitywny w swym działaniu jak i idei, ale dostarczy wielu ciekawych obserwacji. Mianowicie podłączyłem diodę LED z rezystorem ok 680 ohm do złącza świec żarowych. Kontrolkę umieściłem w widocznym miejscu. Nie będę opisywał bardziej szczegółowo bo to chyba zbędne, jeżeli będzie potrzeba to oczywiście uzupełnię informację. Zdjęcia, które wszystko wyjaśnią znajdują sie tutaj --> https://picasaweb.google.com/113665007901651680814/KontrolkaSwiecZarowych?authkey=Gv1sRgCMnRx7DktuuPDA&feat=directlink. Działanie - po włączeniu stacyjki świece grzeją i pomimo zgaśnięcia kontrolki na liczniku grzeją dalej. jest to bardzo pożyteczna sprawa, bo można w czasie większych mrozów przedłużyć ich pracę i ułatwić rozruch. Sterowanie pracą świec odbywa się wg określonego schematu, który również zamieściłem w powyższej lokalizacji. Ja wybrałem dosyć jasno świecącą diodę, może trochę przeszkadza, ale nie muszę się na nią patrzeć aby widzieć kiedy jest włączona. PS - zielony kolor przewodu (w ogóle jakiś kolor jaskrawy) nie jest dobrym pomysłem, ja wybrałem go bo był najdłuższy w instalacji elektrycznej mojego byłego malucha. Pozdrawiam, Piotr Edytowane 14 Marca 2011 przez piotr323f 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Halogeny na dach (Lightbar) Nie każdemu się to podoba czy widzi w tym praktyczne zastosowanie. A ja po prostu chciałem to mieć. Super sprawa w terenie po zmroku i na mało uczęszczaną trasę podczas nocnej podróży. Poniżej przedstawiam listę materiałów: - halogeny dalekosiężne (takie mają sens) mi udało się dorwać z nierdzewki za 380 4szt. ;-) - bagażnik dachowy na relingi (belki) na allegro 116 zł szukałem takiego żeby obrysem nie wystawał ponad poziom rur od relingów. - Przekaźniki typ 541 najlepiej. 5 zł - przewody 20 mb przekrój 1mm a od przekaźnika do akumulatora 1,5 mm ale nie wiązka tylko drut. Całość 50 zł - konektory (wtyczki) groszowe sprawy - włączniki 2 szt - peszel przekrój 10 mm 5 mb cena zależy od sklepu - uszczelki do przewodu do przejścia przez dach (kombinowane nie pytajcie skąd bo mnie zwolnią ;-) ) - oprawki do bezpieczników i bezpieczniki. - opaski zaciskowe z tworzywa (czarne) - klej montażowy czarny do stosowania na zewnątrz (soudal)Uszczelnienia przy peszelu i przy uszczelkach. Montaż: Jako że wymyśliłem sobie że chce mieć je podłączone niezależnie od jakichkolwiek świateł ( wtedy przegląd tylko po znajomości i uwaga na psiarnię ) podłączyłem je do bezpiecznika pod maską (obojętnie byle 20 A) w którym jest napięcie po zapłonie szerzej (będzie na schemacieprzekażnika) omijając podpięcie do świateł mijania (wtedy jest prawidłowo według prawa). Zamontowałem dwa włączniki - jeden odpala dwa halogeny znajdujące się na zewnętrznych krawędziach a drugi odpala dwa w środku. Każda para na osobnym przekaźniku żeby nie przeciążać układu. Oczywiście do użytku wszystkie cztery na raz. Przewody przeciągnięte pod tapicerką. Cała ściągałem od razu pranie było :-) przejście do komory silnika pod stopami pasażera istniejąca gumowa uszczelka z przewodami zmieszczą się. Przejście z dachu do wewnątrz uszczelka do kombinowania ja trafiłem na idealną stożek z kołnierzem (od czujnika temperatury płaszcza w kotle retortowym). Oznaczenia podłączeń przekaźnika typ 541 : 2 i 3 na przekaźniku nr 87 i 87 zasilanie halogenów (czyli tzw. +) masę podpinamy najlepiej do budy. 1 na przekaźniku 86 zasilanie (sterowanie halogenami)od bezpiecznika w komorze silnikowej 20 A + czyli 30 przewód gruby 1,5 mm na drucie z bezpiecznikiem 20 A do akumulatora. masa czyli 85 do włącznika w kabinie a stąd do budy (bez kontrolki) jak włączniki mają podświetlenie sygnalizacyjne i chcemy je wykorzystać wtedy spinamy 85 do budy w komorze silnika a z napięciem do włącznika lecimy z 86 ( z bezpiecznika 20A pod maską przy niezależnym podłączeniu halogenów)czyli po drodze do przekaźnika wchodzimy z przewodem do budy do włącznika i wracamy do przekaźnika i spinamy z nr 86. Trochę to zakręcone :-) ja obrabiałem temat przez miesiąc a nie jestem elektrykiem :-) Tak ja zrobiłem inne rozwiązania. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1804213.html#8664150, http://www.126fan.pl/www/elektryka. Na fotach przed regulacją kąta padania światła. W razie pytań służę odpowiedzią. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Witam.Odnośnie odboi z Lublina. Super sprawa. Za 2 szt zapłaciłem 27 zl. Trzeba tylko odrobinke rozwiercić otwór na śrubę.Tylko nie wiem czy sprzedawca nie był pewny a może tak jest ale mówił że to są na tył do Lublina odboje. Do przodu sa całkowicie inne.pozdrawiam i dzięki za tą radę i za oszczedności z nia związane ;-))))Jutro podeśle zdjęcie. Ja też sie nadumałem bo z jednej strony została mi tylko blacha po orginale. Ale znalazłem. Jest chyba 3 otwory w całym dolnym wahaczu. Patrząc od przodu to jakieś do 10 cm do srodka auta od łącznika stabilizatora (który zresztą też dziś wymieniałem) Edytowane 28 Października 2016 przez azm-61 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 (edytowane) PODGRZEWANY FILTR PALIWA Witam, Przedstawiam jeden ze sposobów wykonania podgrzewania filtra paliwa. Przedstawiony układ jest sprawdzony i przetestowany. Uwaga - do tego celu można również użyć jakiegoś innego filtra z już wbudowanym podgrzewaczem od zupełnie dowolnego modelu samochodu uwzględniając wymagany minimalny przekrój kanałów wewnątrz aby nie było zwiększonych oporów przepływu i samemu go zamontować w miejsce oryginalnego lub użyć oryginalny filtr podgrzewany od Terrano do dostania nieraz jako część używana. Ja jednak zrobiłem podgrzewanie do posiadanego filtra za pomocą mat grzejnych do podgrzewania lusterek. Ogólnie to radość z jego wykonania jest bezcenna a za resztę zapłaciłem poprzez usługę "Płać z allegro" . Materiały mata grzejna 12V 12W 8,00zł/szt - 2szt, np. taka: przekaźnik 12V 30A normalnie rozwarty (czyli zwykły standardowy) 2,50zł/szt - 1szt, włącznik podświetlany 12V - 1szt, np. taki: oprawa na bezpiecznik z bezpiecznikiem 3-5A (całkowicie dowolna) - 1szt, przewód min 1mm2 konektorki męskie i żeńskie, do włącznika i maty grzejnej średni rozmiar a do przekaźnika duży Połączenie Napięcie sterujące cewką przekaźnika pobrałem z gniazda zapalniczki aby podgrzewacz był zawsze automatycznie wyłączany po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nawet gdy zapomnimy o jego wyłączeniu. Włącznik umieściłem w tym miejscu: Widoczne na zdjęciu są dwa włączniki, ten górny niebieski jest do chwilowego podłączenia napięcia w celu umożliwienia sterowania szybami bez wkładania kluczyka do stacyjki, właściwy jest dolny czerwony aktualnie włączony. Maty grzejne zasilane są bezpośrednio od akumulatora poprzez bezpiecznik 3A za pomocą przekaźnika. Przekaźnik umieściłem tutaj: Wykonanie Z uwagi na to, że cały układ jest bardzo prosty zamieszczę tylko zdjęcia. Ja maty grzejne umieściłem na pasku cienkiej blachy aluminiowej, można do tego również użyć dowolnej blachy po jakiejś puszce dlatego aby nie naklejać mat bezpośrednio na filtr. Dodatkowo w celu zmniejszenia strat ciepła planuję jeszcze obudować go dodatkowym paskiem blachy a pomiędzy nim umieszczę piankę termiczną ale dopiero po wymianie filtra i wtedy będą też odpowiednie zdjęcia. Będzie to wymagało dopasowania mocowania filtra w uchwycie aby powiększyć przestrzeń pomiędzy samym filtrem a osłoną. Normalnie to styropian raczej nie da się tam ułożyć bez problemów ale jak się go potnie na paski 2 cm wejdzie swobodnie. Podgrzewacz zamocowany jest na filtrze za pomocą jednej opaski zaciskowej. Przewody można przeprowadzić do wnętrza samochodu w dowolny sposób ja wykorzystuję niewykorzystane przejście zasłonięte gumową zaślepką które jest z lewej strony obudowy układu wspomagania hamulca. Trochę zdjęć - maty naklejone na pasek blachy - zamontowany podgrzewacz, użyłem dodatkowy pasek blachy pod opaską Uwagi W temperaturze pokojowej to po włączeniu mat sam pusty filtr paliwa rozgrzewa się do 50°C po paru minutach, w samochodzie jest całkowicie inaczej. Po mniej więcej takim samym czasie w temp. 8°C daje się wyczuć wzrost temperatury. Czy to dużo czy mało i najważniejsze czy jest to wystarczające, to ciężko sprawdzić. Ważne jest to, że na pewno nie zaszkodzimy w ten sposób a pobór prądu jest bardzo znikomy 2-3A więc myślę, że warto. W temp. -20°C istotne jest to aby paliwo miało większą płynność więc podgrzanie go do np. -5°C będzie już jakimś zyskiem. Wiele innych firm stosuje podgrzewacze do paliwa więc coś w tym jest. Są też podgrzewacze w formie jakby wymiennika ciepła które zbierają ciepło znad gorących części silnika. Należy pamiętać w tym przypadku o tym, że układ wtedy generuje dodatkowe opory przepływu a w niskich temperaturach paliwa w cienkiej rurce jest dodatkowo wystawione na jej oddziaływanie. Poza tym Terrano raczej się szybko nie rozgrzewa więc układ zadziała po pewnym czasie. Można oczywiście jeszcze okręcić rurką rurę wydechową (stosowane rozwiązanie w silnikach samochodów ciężarowych) ale problemów jest sporo, drgania, właściwa temperatura, materiał, zamocowanie ale plusem jest to, że jest to układ o największej wydajności. Pozdrawiam Piotr Edytowane 13 Lutego 2011 przez piotr323f 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz_25 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 ZAMIENNIKI lamp do Ford Maverick 2,4 1994r Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post i pierwsza próba podpowiedzi. Jakiś czas temu szukałem reflektorów do swojego mavericka ponieważ miałem jeden zbity . Udało mi sie znależc zammiennik samego szkła . Pasuje od passata B3 rok 1992 lub 1993 rok dołem lekko wystają ale wygląda jak orginał ,spełniają wszystkie normy . pozdrawiam Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thetmanczyk Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 WitamOto moja propozycja zaślepienia zaworu EGR w silniku 2.7 TDI - u mnie działa na 100% i póki co nie wyskakuje żaden błąd na kompie. Lokalizacja zaworu EGR Mój sposób na zaślepienieOpis:1. Zlokalizowałem zawór EGR (Zdjęcie nr 1)2. Odłączyłem przewód do zaworu EGR3. Zaślepiłem ten przewód nitem 6 oraz założyłem obejmę żeby lepiej trzymało (Zdjęcie nr 2 - czarny przewód)4. Kupiłem kawałek przeźroczystej rurki i założyłem na zawór EGR, zaślepiłem wylot nitem 6 i opaska zaciskowa5. Odpaliłem samochód, parokrotnie naciskałem pedał hamulca nożnego celem sprawdzenia czy nie ucieka podciśnienie.Po tym zabiegu do dziś wszystko jest oki.Samochodzik jest zdecydowanie bardziej zrywny, co do zużycia paliwa po przejechaniu 2000 km mam 10l / 100 km (tryb mieszany).Mam nadzieję że komuś się to przyda i że jest mój manual zrozumiały.Aha co do przeglądu (bo i takie opinie były na Forum), nie ma żadnego kłopotu.Mój Tyranek przeszedł bez żadnego ale, a robiłem przegląd na stacji która nie ma dobrej opinii (lubią się czepiać i łatwo nie ma jak znajda jakiś błąd bądź usterkę, nie wbiją i tyle)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 (edytowane) PODGRZEWANIE PŁYNU CHŁODZĄCEGO 1. Idea i pomysł Aby maksymalnie przyśpieszyć proces nagrzewania silnika oraz zwiększyć skuteczność układu ogrzewania wnętrza a szczególnie polepszy odmrażanie szyby przedniej zamontowałem stosowany w samochodach Renault Scenic/Laguna podgrzewacz płynu chłodzącego na 3 świece żarowe. Generalnie to wydaje mi się, że jest to pewna niedoróbka ze strony konstruktora aby nie wyposażyć silnika auta w tak sprawne rozwiązanie. Silnik samochodu po uruchomieniu urządzenia grzeje się bardzo szybko do temperatury jego najlepszej pracy jeśli chodzi o trwałość jednostki, niezawodność, kulturę pracy oraz zużycie paliwa. Podgrzewacz również bardzo szybko odmraża przednią szybę i nagrzewa wnętrze. 2. Części i materiały Potrzebne będą następujące części i materiały: - oryginalny podgrzewacz płynu - ja zastosowałem od Renault Scenic 1.9DT. Podobne konstrukcje są w samochodach: Volvo 2.0 Diesel oraz Ford Mondeo 2.0 Diesel, - 3 przekaźniki samochodowe 12V 40A, - gniazda bezpiecznikowe z kablem o przekroju 3,5mm2 (jakiś nietypowy rozmiar przekroju kabla), - termostat (bimetaliczny) 50°C, - przewód 6,0mm2 - ok. 20cm, - przewód 4,0mm2 - ok. 2m, - przewód 1,0mm2 - w zależności gdzie i jak umieścimy włącznik ok. 6-7m, - włącznik podświetlany - 2szt, - bezpieczniki 30A - 3szt, - opaski zaciskowe, złącza konektorowe żeńskie i męskie - średnie i duże - w zależności od wyprowadzeń włącznika i termostatu, złącza konektorowe oczkowe 5,2 i 8,2mm po 3szt, - metalowe opaski zaciskowe na średnicę 20-32mm normalne, nie nadają się do tego te z "Biedronki" - 2szt, - koszulki termokurczliwe - różne średnice, - bardzo dużo chęci i motywacji do działania. 3. Lokalizacja Ja zamontowałem podgrzewacz na przewodzie powrotnym z nagrzewnicy aby w pierwszej kolejności był podgrzewany silnik a później tym co zostanie wnętrze samochodu i szyby. Miejsce montażu włącznika zostawiam do samodzielnej decyzji, ja chwilowo podpiąłem się do włącznika podgrzewacza filtra paliwa. Ogólnie to muszę sobie wyznaczyć jakieś miejsce na nowe włączniki i kontrolki bo pomysłów na dalsze udoskonalenia mam dużo. 4. Uwagi i wykonanie OSTRZEŻENIE - Z UWAGI NA TO, ŻE WIĘKSZOŚĆ ZAPALEŃ SAMOCHODÓW JEST WYNIKIEM USTERKI INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ POD ŻADNYM POZOREM NIE WOLNO POMINĄĆ BEZPIECZNIKA NA OBWODZIE ZASILAJĄCYM STYKI ROBOCZE PRZEKAŹNIKA CZYLI ŚWIECE ŻAROWE. Podgrzewacz działa tylko i wyłącznie wtedy kiedy mamy nagrzewnicę otwartą, wymagany jest przepływ cieczy! Dzięki termostatowi problem zagotowania płynu w korpusie podgrzewacza nie istnieje! Na lato chcę założyć trójniki miedziane 22mm bezpośrednio przy grodzi komory z zaworem kulowym 3/4" lub zastanawiam się nad grzybkowym zaworem zwrotnym z układu centralnego ogrzewania rozmiaru 3/4" w którym trzeba by było wstępnie wyregulować siłę sprężyny. Elektrycznie sterowanych zaworów raczej nie zamontuję z uwagi na już zbytnie skomplikowanie całej instalacji. Ze względu na to, że w naszych samochodach jest zastosowany alternator o prądzie oddawanym 70A to bez dodatkowych modyfikacji nie będziemy w stanie uruchomić wszystkich 3 świec żarowych podgrzewacza. Zastosowany przeze mnie podgrzewacz ma moc ok 900W a więc pobiera prawie 3x30A! Ja na chwilę obecną mam wykonane jeszcze 2 inne modyfikacje mające na celu zaoszczędzenie prądu w instalacji a mianowicie ma założone światła dzienne oraz zrobiłem wyłącznik świec żarowych silnika aby nie grzał 7 minut po rozruchu silnika. Więc na tą chwilę korzystam tylko z 2 świec żarowych, można spróbować i na trzech ale mi na razie starczają 2, przyrost temperatury już tylko na nich jest bardzo widoczny. W celu używania podgrzewacza na pełnej wydajności można jeszcze zrobić 2 inne rzeczy: wymienić alternator na większy - sam się zastanawiam nad alternatorem z Renault Laguny który ma 120A (ale ma do przerobienia koło pasowe bo oryginał ma koło na paski wieloklinowe) lub dołożyć jeszcze jeden akumulator. Włączanie całego podgrzewacza proponuję wykonać na 2 włącznikach. Jeden włącza jedną świecę a drugi 2 świece. W ten sposób można dowolnie decydować ile świec podgrzewacza użyjemy, ja jak tylko znajdę miejsce to tak właśnie zrobię. Aby zaoszczędzić płyn przy wpinaniu się do układu, można zrobić taki zacisk w formie klamerki (ja to zrobiłem z małych 2 kluczy oczkowych i 2 kawałków drutu) którym zaciskamy przewód z korpusu termostatu. Przy zamkniętej nagrzewnicy z drugiej strony nic się nie wyleje. Po zamontowaniu podgrzewacza przez środkową świecę uzupełniamy płyn strzykawką i nie ma żadnego problemu z jakimkolwiek zapowietrzeniem układu. Z uwagi na bardzo duże prądy w układzie wykonawczym wszystkie połączenia trzeba wykonać bardzo dokładnie. Ja wszystkie oprawianie przewodów konektorami robię w ten sposób, że łapię przewód za koszulkę a sam przewód miedziany lutuję i zaciskam. Trochę to trwa dłużej ale połączenie jest super pewne. Termostat wpięty jest w obwód zbiorczy masy wszystkich przekaźników, przyklejony do obudowy i dodatkowo przymocowany opaską zaciskową. Wspominałem o opaskach zaciskowych nie z marketów bo trzeba pamiętać, że w układzie chłodzenia może panować ciśnienie ok 1 bar więc szczelność tego układu jest bardzo krytyczna. Cała obudowa podgrzewacza jest (i musi być) połączona z masą silnika przewodem o przekroju 6mm2! Niektóre lutowania będziemy musieli wykonać przy silniku a niektóre możemy w bardziej wygodnym miejscu. Sam podgrzewacz nie jest w żaden sposób przymocowany do elementów silnika, jest tam dosyć ciasno i nie potrzeba go dodatkowo mocować. należy tylko zwrócić uwagę na to, aby nie było możliwości przycięcia lub uszkodzenia przewodów elektrycznych oraz przewodu doprowadzającego płyn do nagrzewnicy. 5. Wnioski, koszty i zdjęcia Cena całego podgrzewacza zamknie się kwotą powyżej 100zł, ja za sam podgrzewacz zapłaciłem 68zł i z całym przekonaniem mogę stwierdzić, że koniecznie trzeba to zrobić, poza tym cieszy sam fakt wykonania samemu takiej przeróbki. Skuteczność podgrzewacza jest bardzo duża. Oczywiście możemy go stosować przez cały rok, po to jest ten termostat aby nie potrzebnie nie podgrzewać płynu powyżej 50°C bo to jest już chyba wystarczająca temperatura, ale to jest moje zdanie i ewentualną zmianę tej wartości zostawiam do samodzielnej decyzji. Z uwagi na bardzo mało miejsca na zdjęcia na forum wszystkie zdjęcia zamieszczam w internecie tutaj --> https://picasaweb.go...eat=directlink. Pozdrawiam, Piotr Edytowane 12 Lutego 2011 przez piotr323f 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 (edytowane) Tani Zamiennik sprzężyn gazowych tylnej klapy w T I Jako że jest zapotrzebowanie na nie spadającą na glowe klapę postanowiłem poszukac troche i znalazlem idealnie pasujący zamiennik: dwie sztuki 2728AB6 sprężyna gazowa długość=590, skok=215, siła=450 Cena 37,7 zł / sztuka Varia S.C. UsaParts ŁÓDŹ <tanioczesci@gmail.com> --------------------------------------- to siłowniki od primery na stronie sklepu ktory podałeś nie znalazłem tych części zresztą to sklep z częściami do Jeepa, Forda Daj meila wysle ci katalog tych silownikow ktory mi ten kolo wyslal. Edytowane 21 Lutego 2011 przez Gramek nie kompletne dane ;D 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Witam Koledzy,temat reperaturek został opanowany jak będzie ktoś chciał robić błotniki przód i tył to najlepiej (bardzo podobne dla sprytnego blacharza to tylko mała przeróbka) pasują reperaturki od fiata ducato tylna rocznik od 94 do 02. Można z nich zrobić przednie i tylne błotniki. To była pierwsza sprawa, a druga to gdyby ktoś szukał głowicy do 2.4 Z24 to ten sam silnik montowany był w wózkach widłowych tylko miał cztery świece, ale dla sprytnego warsztatu szlifierskiego nawiercą otwory bo na szczęście odlew jest ten sam wszystko uszykowane do dodatkowych świec. Mi udało się dostać jeszcze fabrycznie nową głowice.Pozdrawiam--------------------------------post napisany przez jarekzlomw temacie blacharka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 ODBOJE Pasują też odboje do Maluszka F126P, przy odpowiednim docięciu nożem do wysokości wystarczają na 6 - 8 miesięcy jazdy po czarnym. Zaletą jest to, że nie trzeba nic nawiercać, wadą niska żywotność (z racji cięcia gumy). Howgh! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fizolow Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 (edytowane) AMORTYZATORY od OPLA KADETA Witam, to ja dodam do zawieszenia amorki na przod, a wiec w moim terano zalozylem gazowe amortyzatory sachs z OPLA KADETA LEZKI (TYL)I CALOSC KOSZTOWALA MNIE 270 ZLOTYCH TEN SAM SKOK TLOCZKA,DLUGOSC,SREDNICA :-P NO I FILTR PALIWA(PRZY OKAZJI) NISSAN SUNNY 1.7 TD 25 ZLOTYCH,A WIEC JESLI UWAZACIE TO ZA DOBRA PODPOWIEDZ PROSZE O PLUSIKA;-) POZDRAWIAM witam ponownie z nowym tematem;-) mianowicie ma ktos problem z gumami na lacznikach stabilizatora z przodu? ja mialem go czesto,w moim przypadku ciely sie gumy i poprostu wypadaly,albo giely sie laczniki,(te wyciete przy spawie przegobu) z racji tej ze wkuzalo mnie to bardzo postanowilem poprawic nissana;-) i zalozylem tylnie laczniki z forda mondeo mk 3 kombi;-)te tansze ok 50 zl.szt. ale mysle ze i tak beda trwalsze od nissanowskich maja 2 ,na dole i u gory.0 gum;-) srednica szpilki 10 z obu stron.jak na razie jest ok;-) a juz troche przejechalem,wiec gumy byly by juz pociete z pewnoscia.mysle ze to byl dobry pomysl;-) z czasem napisze wiecej na jak dlugo wystarczyly;-) na dole zalaczam zdjecie zamontowanego lacznika(zaznaczam ze moj zuczek jest troszke podniesiony) jesli uwazacie podpowiedz za dobra prosze o plusika...Pozdrawiam Edytowane 12 Marca 2011 przez terranosaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 (edytowane) PODGRZEWANIE PŁYNU CHŁODZĄCEGO Włączanie całego podgrzewacza proponuję wykonać na 2 włącznikach. Jeden włącza jedną świecę a drugi 2 świece. W ten sposób można dowolnie decydować ile świec podgrzewacza użyjemy, ja jak tylko znajdę miejsce to tak właśnie zrobię. Piotr Witam, Ja też w końcu zamontowałem podobny podgrzewacz płynu chłodniczego. Zima już wprawdzie mineła, ale przyda się na przyszlość. Miejsce montażu podgrzewacza i sposób podłączenia dużych prądów (przez 3 przaźniki 40A) mam taki sam jak Piotr. Trochę inaczej zrealizowałem samo sterowanie z kabiny. Wykorzystałem do tego specjalny przekaźnik bistabiny (30zł) z funkcją samo-wyłączania po 10min (link: http://www.ase.hoste.pl/4xs.html). Przekaźnik steruję przez oryginalny przycisk z Terrano służący do odmrażania tylnej szyby (kupiłem i zamontowałem drugi taki przycisk). Za sprawą tego przekaźnika sterowanie podgrzewaczem prawie niczym nie różni się od sterowania tylna szybą, tzn: 1. Włącza się go przez wciśniecie i wyłącza przez ponowne wcisnięcie (i tak w kółko) 2. Pracę podgrzewacza sygnalizuje lampka w przycisku. 3. Przy (ponownym) włączaniu zapłonu zawsze jest wyłączony (nie zabiera prądu przy rozruchu, zawsze trzeba go uruchmić ręcznie, więc nie mozna zapomnieć go wyłączyć!) 4. Podgrzewacz wyłącza się sam po 10min, chyba że został wcześniej ręcznie wyłączony. (Funkcja ta zapobiega zbytniemu drenażowi akumulatora oraz potencjalnej awarii termistora. Termistor odcina masę układu, a przekaźnik bistabilny plusa, którymi sterowane są przekaźniki główne podgrzewacza) 5. Podgrzewacz wyłączy się, jeśli silnik zagrzeje się szybciej niż w 10 minut (termistor na podgrzewaczu odetnie mu masę) U mnie termistor odcina układ przy 50'C ale już widzę, że dla szybszego ogrzewania kabiny nawiewem zmienię go na 70'C. Wszystkie 3 świece pracują u mnie równolegle sterowane tym termistorem. Rozważam dołożenie drugiego termistora, aby sterować świecami grupowo np. do 50'C grzać trzema, a do 70'C tylko dwoma lub jedną. Zdecyduję po testach. Jak na razie efekt jest taki, że auto nagrzewa się zauważalnie (ok 2-3x) szybciej. Ale na prawdziwe testy sprawności podgrzewacza i wytrzymałości akumulatora/alternatora trzeba poczekać do kolejnej zimy. Więcej informacji o podgrzewaczach płynu znalazłem w tych wątkach: 1. http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=965&sid=75434b820fb45d87ba294cf78a4bd473 2. http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=44675 3. http://www.audi80.pl/19tdi-1z-podgrzewacz-plynu-chlodniczego-vt21179,45.htm pzodrawiam, Robi Edytowane 17 Kwietnia 2011 przez Robi108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Montaż MetromierzaWitam Wszystkich zainteresowanych. Dostałem ostatnio od Żonki na urodziny upragniony, niezbędny metromierz ;-)Urządzenie nalicza metry do następnego punktu orientacyjnego bardzo przydatne na rajdy i nie tylko ( Więcej info http://pl.wikipedia.org/wiki/Metromierz ) Przedstawię pokrótce jak go zamontować w terrano I. Jako że Tyran ma napędzany licznik w sposób analogowy za pomocą linki niezbędne do montażu jest jeszcze takie urządzonko jak impulsator przetwarzający obroty linki na impulsy i adapter do impulsatora żeby ładnie pasował do końcówki linki. Aby dostać się do miejsca gdzie zamontujemy impulsator należy wykonać następujące czynności:- demontaż obudowy prędkościomierza w kokpicie 5 śrób i zdejmujemy obodowę schodzi dosyć opornie są dwa zatrzaski więc nie na silę a z wyczuciem wysuwamy w dół lekko pod kontem. Wypinamy wszystkie wtyczki.- demontaż modułu prędkościomierza (zegary) 4 sruby i wtyczki. Pod zegarami po prawej stronie zobaczymy gniazdo z plastikowym pręcikiem to jest nasza linka wypinamy ją z gniazda luzujemy w komorze silnika jeden uchwyt i plastikową osłonę przy wejściu linki do wnętrza. Cofnie się ona jakies 3 cm o grubość impulsatora.- Do impulsatora wkręcamy końcówki adaptera do każdego auta są inne!Do T I są od mavericka trzeba je skrócić o jakieś 2 cm. Następnie sakładamy opaskę na adapter żeby impulsator się nie ześlizgnął. Podczas wibracji i wstrząsów.- w miejscu gdzie uprzednio było gniazdo powiększamy otwór tak żeby impulsator się zmieściłTeraz najbardziej karkołomna praca żeby przy wkładaniu modułu prędkościomierza trafić dobrze pręcikiem w gniazdo (jest na sprężynce chowa się;-)czasami jak nie trafisz)Jak już mamy z powrotem poskładane wszystko to podłączamy kabelki wszystko w instrukcji http://www.triskel.pl/ftp/metromierz.pdf Pamiętajmy jak bierzemy prąd z aku to po drodze koniecznie bezpiecznik w tym wypadku najlepiej 1 A. Wybieramy miejsce montażu ja wybrałem najwygodniejsze dla pilota miejsce na kokpicie i nawet to wygląda.jak jakies pytania to zapraszam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 KAMUFLAŻ Tani i fajny kamuflaż można zrobić z folii trzeba koniecznie miec pomocnika a folie nakładać małymi paskami.Uwaga,folia ma bardzo mocny klej, jak źle przykleisz to przy odrywaniu moż odejść z lakierem.(tak mi sie zdarzyło) Blachy umyć rozpuszczalnikiem. maskę zacząłem kleić w całości i to jest błąd bo duzo bąbli sie robi , mniejsze arkusze zdecydowanie łatwiej nakładać. Użyłem foli monomerycznej, jednak lepsza ale droższa jest folia polimeryczna termoplastyczna. W krzaki wystarczy ta tańsza folia ;D Folia jest całkowicie odporna na warunki atmosferyczne m.in mróz deszcz błoto etc. nie blaknie, ale nie do końca jest odporna na zarysowania.(przetestowałem to 2 lata na innym aucie) ja wybrałem taki wzorek ale fantazja nieograniczona Tylne szyby i dach będe oklejał wzorkiem jasny woodland CZAS : ok 4-5 h zabawy + garaż lub ładna pogoda. to co widać na zdjęciu to koszt 230 zeta na alledrogo.pl ------------------------------------------------- poniżej moje obliczenia i wymiary folii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) robię generalny remont nissana od dołu .. rama podłoga i co pod drodze, staram się uzupełniać i wymieniać wszystkie uszkodzone pierdoły i tak..być może nie każdy wie bo to rzadko spotykane w naszych starszych pojazdach ale drążki skrętne powinny chodzić suwliwie w ramieniu napinającym i stopce na wahaczu i po to były tam gumki uszczelniające połączenie, jedna guma kosztuje a ASO coś koło 40zł z tego co pamiętam a potrzebne są 4. Dla mnie to trochę za duży wydatek jak na element który tak naprawdę nic nie zmienia ale ... skoro był więc lepiej go mieć. w tym celu udajemy się do warsztatu który regeneruje drążki kierownicze do cięzarówke i tak jak ja nabywamy komplet w sensownej cenie 20zł za 4szt i tyle. rozmiar osłony to 22x42 - pasują idealnie.na foto gumka na drążku, samotnie i na ramieniu Edytowane 28 Października 2016 przez azm-61 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skrzysio Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 (edytowane) sterownik domykania szyb (montaż) Witam Po przeczytaniu setek stron poświęconych domykaniu szyb w terrano nie znalazłem ani jednego konkretnego opisu jak to zrobić, pozwoliłem sobie naświetlić troszkę temat (może komuś będzie pomocne) potrzebne: 1) moduł domykania MPW - 2 (w moim przypadku) lub MPW4 (cztery szyby) koszt około 60 zł 2) bezpiecznik 10A z osłoną 3) przewód 30 cm 4) włącznik stałej masy po zamknięciu zamka (mikrowyłącznik) konieczny dla ciężko pracujących szyb. 5) koszulki termokurczliwe 6) lutownica, wkrętak gwiazdkowy, 45 minut wolnego czasu. montaż: idealnym miejscem na umieszczenie modułu oraz podłączenie wszystkich przewodów jest wolna przestrzeń pod przełącznikami szyb więc a. demontujemy tapicerkę (cztery wkręty, kilka kołków) b. w przelotkę z przewodami pomiędzy drzwiami a karoserią wciskamy dodatkowy przewód i podłączamy przez bezpiecznik 10A pod stały mocny + (w moim przypadku gruby fioletowy za skrzynką bezpieczników) c. podłączamy wg schematu http://images45.fotosik.pl/1184/3d9e3b8fc6b261c7.jpg uwaga ważne ! nie możemy zamienić miejscami przewodów o kolorach zielony za fioletowy i niebieski za fioletowy . Przewody zielony i niebieski to wyjścia na silniki. http://images43.fotosik.pl/1183/377d80d41268fa73.jpg przewód żółto zielony modułu musi być podłączony pod ( + ) po stacyjce (do biało niebieskiego instalacji w drzwiach) http://images37.fotosik.pl/1145/733580a97b3d878d.jpg d) jako że Tyranek ma szybę wielkości żagla konieczne jest zastosowanie włącznika stałej masy po zamknięciu zamka. Nie znalazłem stałej masy w siłowniku centralnego a najprostszym rozwiązaniem było dołożenie mikrowyłącznika w miejscu gdzie drut zamka po załączeniu centralnego przesuwa się i go włącza. http://images47.fotosik.pl/1183/a898bd89b5468cc0.jpg mikrowyłącznik ze stykiem Normalnie Otwartym (dwa przewody) jeden z jego przewodów do przewodu czarnego, drugi do brązowego modułu domykania. całość powinna wyglądać mniej więcej tak http://images46.fotosik.pl/1139/fdf92cb9d6d90182.jpg a działać mniej więcej tak zakładamy tapicerkę, otwieramy piffko i patrzymy jak ładnie szyby same się zamykają Pozdrawiam Miłej zabawy </p> Krzysiek Edytowane 31 Października 2011 przez skrzysio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 (edytowane) no,super sprawa; a czy w T1 kolory przewodów są takie same jak w T2? i jeszcze jedno pytanko:czy ktoś myślał nad montażem ręcznego (awaryjnego) mech. zamykania szyb?kiedyś "padł" mi przekaźnik od szyby kierowcy i był kłopot zanim go nie zlokalizowałem na słuch , szyba była opuszczona na parę cm...padnięta WISKOZA ? jest wyjście: zacznę od tego, iż patent nie jest mój, a któregoś z poprzednich właścicieli auta;polega na zamianie oryginalnie stosowanego wentylatora chłodnicy uruchamianego i działającego poprzez tzw."wiskozę" na klasyczny wentylator elektryczny (a właściwie zespół 2 wentylatorów) dopasowany wielkością do oryginalnej chłodnicy Terrano I 3.0 benz.;wygląda to tak: https://goo.gl/photos/hPZ3rcKt16NjvPYt9jeden z wiatraków jest podłączony poprzez włącznik termiczny (np. z VW gdzie jest wkręcony w chłodnicę) , tutaj jest wkręcony w zwykły trójnik zamontowany na wężu górnym - o ile sobie przypominam sam czujnik ma delikatnie zeszlifowaną ściankę czołową aby prędzej się włączał , sam zastosowałem tą metodę kiedyś w golfie i np. w korkach sprawdzało się znakomiciedrugi z wiatraków jest podłączony poprzez przekaźnik do przełącznika na desce rozdzielczej i uruchamiany w razie potrzeby nie jestem obecnie w stanie określić jaki to przekaźnik, pewnie jest też jakiś bezpiecznik do tego drugiego wiatraka;w ogóle to planuję podłączyć je obydwa "równolegle" pod ten włącznik termiczny , żeby chodziły zawsze razem ,tyle, że wiąże się to ze zwiększonym zużyciem prądu itd...na razie wszystko jest OK ale i temperatury tego lata nie powalałyjeżeli ktoś byłby zainteresowany ewent. schematem to muszę go dopiero sporządzić Edytowane 26 Lipca 2015 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) podgrzewane lusterka - montaż mat grzejnychmaty grzewcze GB-10S z allegro , przewód 1kw. 5m-czerwony i 2m-czarny, koszulki termo. ,aceton, suszarka, lutownica, bezpiecznik 2A z gniazdem np. radiowympo kolei wygląda to tak:1. podgrzewamy suszarką górną krawędź wkładu, przy użyciu noża wyjmujemy szkło2. odkręcamy wkład , czyścimy lustro acetonem , folia zejdzie po podgrzaniu suszarką3. ok. półmetrowe przewody przylutowujemy do maty (bieguny nie mają znaczenia) ,wiercimy otwory we wkładzie ,przyklejamy matę ,nie wkładamy lustra do wkładu! wystarczy przyczepić je np. gumką ,z opaski robimy oczko żeby przewody pozostały w miarę luźne4. odkręcamy obudowę lustra od drzwi ,wiercimy otwór 8-10mm ,przekładamy przewody ,nie zapomnijcie o gumowej podkładce ,przewody w drzwiach kierujemy w dół ,przykręcamy obudowę ,następnie wkład i "suszarką" wkładamy lustro5. mocujemy kostkę , "minus" przykręcamy np. do śruby prowadnicy okna6. i teraz zaczyna sie zabawa ,trzeba wciągnąć "plus" do kabiny 7. przewód ciągniemy aż do włącznika ogrzewania tylnej szyby ,łączymy z przewodem z drugiego lusterka ,następnie bezpiecznik i lutujemy do przewodu wyjściowego z włącznika ogrzewania ,na fotce jeden z przewodów jest czarny ,bo zabrakło mi czerwonego 8. dokumentacja foto : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f4cedee7eb44d01.htmlna wszelki wypadek proponuję zacząć od prawej strony!TO DZIAŁA!powodzenia .babcia Gienia Edytowane 14 Sierpnia 2014 przez lemmy69 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fizolow Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Witam.i pozdrawiam wszystkich maniakow terano. i dodam ze jesli nie macie warsztatu co regeneruje drazki blislo siebie .to udajcie sie do 1 lepszego motoryzacyjnego i kupcie oslony flanszy tylnego przegobu od fiat 126p pasuja idealnie.4.50 sztyka;-) Osłony drążków skrętnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 (edytowane) Podgrzewacz filtra paliwa nie elektryczny Witam walczących z parafiną .Mam patent który sobie zrobilem i sprawdza sią znakomicie a może zainteresuje tych co nie chcą obciążać układu elektrycznego auta.Prototyp wyspawałem z blachy 1mm+dwie rurki 18mm (ostatecznie zrobie z aluminium) jest wpięty w układ ogrzewania kabiny. Wewnętrzny rozmiar musi mieć okolo 3-4mm więcej bo niestety filtry nie są jednakowe , ja wewnętrzną tuleje dopasowałem z luzem na starym filtronie a w aucie mam boscha i ledwo wszedł. Płaszcz wodny ma 15mm co wiąże sie z założeniem dystansu na mocowanie filtra.Zmontowanie wszystkiego trwało ze 3godz. Jeden z kolegów zasugerował że satysfakcjonowało by go podgrzewanie dwojakie tj.na zimnym silniku elektryczne a potem przejście na wodne i wpadł mi jeszcze jeden pomysł -elektrycznie -maty grzewcze na filtrze -wodne -rurka miedziana o przekroju 18mm z nawiniętą i przylutowaną spiralą z rurki miedzianej o odpowiednim przekroju przez którą popłynie paliwo Edytowane 5 Lutego 2012 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.