Gość bolouk Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Witam, Jestem tu nowy i przejde od razu do rzeczy - przejrzalem forum i niestety nie znalazlem odpowiedzi na nutujace mnie pytania, z kolei na zagranicznym forum az roi sie od info na temat czesto padajacej turbiny (nawet przy 40 tys km) nieszczelnosci intercoolera, oraz palacego sie sprzegla. Auto mam dopiero od kilku dni i martwi mnie pare spraw: 1. Slychac wyrazny szum jakby turbiny ale dziek jest bardziej metaliczny (nie wycie) od 2 do 3 tys obrotow (ponizej, powyzej jest duzo ciszej) Czy to oznaka padajacej turbiny? Intercooler byl wymieniany pol roku temu. 2. Auto czasem pusci dymka przy gwaltownym przyspieszaniu (kolor ciemno-szary) Wtryski byly robione wiec to cos innego (moze EGR? jesli tak to gdzie jest i jak go sprawdzic) 3. Najbardziej jednak martwii mnie naped 4x4 w opcji lock. Otoz po pierwsze po zalaczeniu 4x4 auto jest glosniejsze - slychac troche szym mostu. Po drugie przy max skrecie auto sie zacina tak jakbym mial reczny zaciagniety (glownie jest to odczuwalne przy parkowaniu w zatoczke w opcji LOCK) Czy to normalne? z gory dziekuje za podpowiedzi. pozdr Witam, Jestem tu nowy i przejde od razu do rzeczy - przejrzalem forum i niestety nie znalazlem odpowiedzi na nutujace mnie pytania, z kolei na zagranicznym forum az roi sie od info na temat czesto padajacej turbiny (nawet przy 40 tys km) nieszczelnosci intercoolera, oraz palacego sie sprzegla. Auto mam dopiero od kilku dni i martwi mnie pare spraw: 1. Slychac wyrazny szum jakby turbiny ale dziek jest bardziej metaliczny (nie wycie) od 2 do 3 tys obrotow (ponizej, powyzej jest duzo ciszej) Czy to oznaka padajacej turbiny? Intercooler byl wymieniany pol roku temu. 2. Auto czasem pusci dymka przy gwaltownym przyspieszaniu (kolor ciemno-szary) Wtryski byly robione wiec to cos innego (moze EGR? jesli tak to gdzie jest i jak go sprawdzic) 3. Najbardziej jednak martwii mnie naped 4x4 w opcji lock. Otoz po pierwsze po zalaczeniu 4x4 auto jest glosniejsze - slychac troche szym mostu. Po drugie przy max skrecie auto sie zacina tak jakbym mial reczny zaciagniety (glownie jest to odczuwalne przy parkowaniu w zatoczke w opcji LOCK) Czy to normalne? z gory dziekuje za podpowiedzi. Silnik 2.2 DCI przebieg 200 tys km (komora silnika suchutka) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość art2850 Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 (edytowane) cześć podzielę się moimi spostrzeżeniami dot. mojego X-a 1. Slychac wyrazny szum jakby turbiny ale dziek jest bardziej metaliczny (nie wycie) od 2 do 3 tys obrotow (ponizej, powyzej jest duzo ciszej) Czy to oznaka padajacej turbiny? Intercooler byl wymieniany pol roku temu. - w moim tylko na III biegu w zakresie obrotów 2-3 tys. słychać głuchy dźwięk, może koło trzeciego biegu jest wychechłane 2. Auto czasem pusci dymka przy gwaltownym przyspieszaniu (kolor ciemno-szary) Wtryski byly robione wiec to cos innego (moze EGR? jesli tak to gdzie jest i jak go sprawdzic) - diesel tak czasem lubi, jeśli to nie dzieje się zawsze to nie ma się czym przejmować 3. Najbardziej jednak martwii mnie naped 4x4 w opcji lock. Otoz po pierwsze po zalaczeniu 4x4 auto jest glosniejsze - slychac troche szym mostu. Po drugie przy max skrecie auto sie zacina tak jakbym mial reczny zaciagniety (glownie jest to odczuwalne przy parkowaniu w zatoczke w opcji LOCK) Czy to normalne? - opcja LOCK służy jedynie do jazdy na wprost i po nawierzchni sypkiej, na asfalcie możesz uszkodzić napęd ponadto z opinii kolegów sprzęgło w naszych samochodach nie jest najmocniejszą stroną. Mi raz się zdarzyło przypiec przy wyjeżdżaniu z zaspy ale zaśmierdziało i zapaliło na stałe kontrolki napędu. Po restarcie kontrolki zgasły, samochód przewietrzyłem i jest OK. Ale przy podobnej sytuacji kolega miał do wymiany sprzęgło. Wniosek nie dusić na półsprzęgle. poczytaj różne fora dot. techniki jazdy, będzie ok pozdrawiam art Edytowane 15 Września 2010 przez art2850 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 W swoim X-ie też mam problem z buczeniem (metalicznym dźwiękiem), dokładnie pomiędzy 2,3 a 2,6 tys obrotów. Prawdopodobnie to coś z turbiną. Jestem umówiony na październik do dobrego mechanika, zobaczymy co stwierdzi! Jak już będę wiedział o co chodzi to dam znać, chyba że wcześniej Ty się z tym uporasz to daj znać. Jeśli chodzi o jazdę na lock-u, to jak wspominał kolega w poprzedniej odpowiedzi, nie załączaj go więcej na asfalcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bolouk Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Dzieki za pomocne podpowiedzi, w trybie 2WD auto pracuje idealnie, martwil mnie tylko lekki opor kol przy skrecie w 4WD ale widocznie tak musi byc (we Freelanderze mialem podobnie az do momentu kiedy padl reduktor - mam nadzieje ze w X-trailu mechanizmy przeniesienia napedu sa trwalsze) Wracajac do turbiny czy jest szansa ze ten odglos to efekt pracy intercoolera (ktory lekko buczy/wyje zasysajac powietrze) czy raczej cos nie tak z turbina? Jesli turbo to jakie koszty regeneracji (w Lagunie dci okolo 800 zl ale Nissan dci to zupelnie inny silnik i pewnie inna turbina) Czy ktos juz bawil sie w regeneracje. Czy jak turbo padnie totalnie to moze uszkodzic silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 odnośnie buczenia stawiam raczej na intercooler (tzn. takie mam odczucie, u mnie słychać jak zasysając powietrze jakieś blaszki wpadają w rezonans, tylko dlaczego w pewnym zakresie obrotów?). Podobnie jak u Ciebie też miałem wymieniany intercooler rok temu (poprzedni właściciel go wymienił), czyżby znowu się rozszczelnił? Jeśli chodzi o ceny to czytałem, że intercooler można dorobić do X-za za ok. 1400 zł (używek lepiej nie kupować), a sama turbina np. na allegro to koszt: nowa - ok 3 tys, regenerowana - połowa tej ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 nie załączać 4x4 lock na asfalcie? X-trail T30 2005, benzyna. Poprzedni właściciel (rodzina) brykał nim przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych zawsze na locku, śnieg, deszcz, mgła itd. Nic mu nie dolega, przejechane 160000. Przecież po przekroczeniu tych śmiesznych 40km/h i tak przerzuca na tryb AUTO, więc co to za teorie o nie używaniu tej opcji na asfalcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 nie mam akurat instrukcji przed sobą, ale jeśli dobrze pamiętam to właśnie w niej przeczytałem, że trybu lock można używać jedynie na "luźnym" podłożu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 chodzi o mechanizm różnicowy, x-trail nie ma go chyba niezależnego czy jakoś tak.... i na asfalcie ciężko jest mu wyrównać prędkośc obu kół (na sypkim piasku nie ma z tym problemu), to samo może tyczyć się skrajnych skrętów... tu różnice w prędkości obrotowej kół zewnętrznego i wewnętrznego mogą być duże.... kurcze, nie wiem czy to wo góle jest sensowne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DANUS Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 witam miałem podobny problem z dźwiękiem i okazała się że jedna z rur gumowych doprowadzająca powietrze do interculera była poluźniona i na wpół założona i to było przyczyna tego takiego głośnego syczenia w zakresie od 2 do 3,5 tys obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 sprawdzałem ten gumy właśnie, ale zaglądne jeszcze raz dokładniej. U siebie jak je poprawiłeś, to buczenie uspokoiło się całkowicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garyas Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Witam wszystkich. Wlasnie dziś wyjechałem pierwszy raz swoim T-30 po naprawie blacharskiej i zaniepokoilem sie podobnie jak Wy brzęczeniem silnika przy 2000-2500 obr. Intercoler, sprężarka raczej to nie jest stawiam na łańcuch rozrządu. Generalnie to X-trail do najcichszych nie należy!! Pozdrawiam wszystkich!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 dlaczego myślisz, że łańcuch? Moim zdaniem x-trail jak na stosunkowo wysokie auto (opory powietrza) w dodatku z silnikiem diesla jest b. cichym autem! Oczywiście nie przy ruszaniu na zimnym silniku, bo wtedy to jest głośny faktycznie (na szczęście tylko chwilę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DANUS Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 ja poprawiłem te gumy i ucichło , tylko u mnie było bardziej jak syczenie turbiny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon K. Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 ja poprawiłem te gumy i ucichło , tylko u mnie było bardziej jak syczenie turbiny! u mnie tez jest to syczenie, ktore gumy poprawiales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bolouk Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Dzis dokladnie przysluchiwalem sie odglosom z silnika i wszystko wskazuje na turbo. Naczytalem sie potwornych historii o padajacym turbo w tym modelu juz po 40 tys km, jeden facet wymienial turbine 3 razy (przebieg 150 tys km). Podczas jazdy dzwiek z kabiny sprawia wrazenie metalicznego buczenia. Jednak na wolnym obrotach przy przygazowce wyraznie sluchac wycie w stylu karetki pogotowia. Czyzby koniec by juz bliski? Czy warto regenerowac (koszt 700-900 zl) jaki zaklad mozecie polecic? Czy ja turbo padnie to uszkodzi silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DANUS Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 u mnie tez jest to syczenie, ktore gumy poprawiales? poprawiłem tą która idzie interculera od góry , jak staniesz przodem do silnika to za interculerem lekko po prawej jego stronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Jestem tu nowy więc witam wszystkich.Od dwóch tygodni jestem posiadaczem x-a z 2005roku z przebiegiem 165tys. 2.2dci.Jak na początek to na razie wymieniłem tylko oleje i łożysko tylnego koła.Niepokoi mnie jednak dosyć głośny gwizd (nie szum)z komory silnika nie wiem czy to turbo czy nieszczelny intercooler.Auto ładnie przyspiesza ,silnik nie ma żadnych wycieków,Gwizd słychać zaraz po mocniejszym wciśnięciu gazu i im więcej gazu tym głośniej.Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.