Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SWIEZY ZAKUP T30 - 2.2 DCI - SZUM TURBO/Intercoolera + pytanie o 4WD


Gość bolouk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem tu nowy i przejde od razu do rzeczy - przejrzalem forum i niestety nie znalazlem odpowiedzi na nutujace mnie pytania, z kolei na zagranicznym forum az roi sie od info na temat czesto padajacej turbiny (nawet przy 40 tys km) nieszczelnosci intercoolera, oraz palacego sie sprzegla. Auto mam dopiero od kilku dni i martwi mnie pare spraw:

 

1. Slychac wyrazny szum jakby turbiny ale dziek jest bardziej metaliczny (nie wycie) od 2 do 3 tys obrotow (ponizej, powyzej jest duzo ciszej) Czy to oznaka padajacej turbiny? Intercooler byl wymieniany pol roku temu.

 

2. Auto czasem pusci dymka przy gwaltownym przyspieszaniu (kolor ciemno-szary) Wtryski byly robione wiec to cos innego (moze EGR? jesli tak to gdzie jest i jak go sprawdzic)

 

3. Najbardziej jednak martwii mnie naped 4x4 w opcji lock. Otoz po pierwsze po zalaczeniu 4x4 auto jest glosniejsze - slychac troche szym mostu. Po drugie przy max skrecie auto sie zacina tak jakbym mial reczny zaciagniety (glownie jest to odczuwalne przy parkowaniu w zatoczke w opcji LOCK) Czy to normalne?

 

z gory dziekuje za podpowiedzi.

 

pozdr

 

Witam,

Jestem tu nowy i przejde od razu do rzeczy - przejrzalem forum i niestety nie znalazlem odpowiedzi na nutujace mnie pytania, z kolei na zagranicznym forum az roi sie od info na temat czesto padajacej turbiny (nawet przy 40 tys km) nieszczelnosci intercoolera, oraz palacego sie sprzegla. Auto mam dopiero od kilku dni i martwi mnie pare spraw:

 

1. Slychac wyrazny szum jakby turbiny ale dziek jest bardziej metaliczny (nie wycie) od 2 do 3 tys obrotow (ponizej, powyzej jest duzo ciszej) Czy to oznaka padajacej turbiny? Intercooler byl wymieniany pol roku temu.

 

2. Auto czasem pusci dymka przy gwaltownym przyspieszaniu (kolor ciemno-szary) Wtryski byly robione wiec to cos innego (moze EGR? jesli tak to gdzie jest i jak go sprawdzic)

 

3. Najbardziej jednak martwii mnie naped 4x4 w opcji lock. Otoz po pierwsze po zalaczeniu 4x4 auto jest glosniejsze - slychac troche szym mostu. Po drugie przy max skrecie auto sie zacina tak jakbym mial reczny zaciagniety (glownie jest to odczuwalne przy parkowaniu w zatoczke w opcji LOCK) Czy to normalne?

 

z gory dziekuje za podpowiedzi.

 

Silnik 2.2 DCI przebieg 200 tys km (komora silnika suchutka)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

podzielę się moimi spostrzeżeniami dot. mojego X-a

 

1. Slychac wyrazny szum jakby turbiny ale dziek jest bardziej metaliczny (nie wycie) od 2 do 3 tys obrotow (ponizej, powyzej jest duzo ciszej) Czy to oznaka padajacej turbiny? Intercooler byl wymieniany pol roku temu.

- w moim tylko na III biegu w zakresie obrotów 2-3 tys. słychać głuchy dźwięk, może koło trzeciego biegu jest wychechłane

 

2. Auto czasem pusci dymka przy gwaltownym przyspieszaniu (kolor ciemno-szary) Wtryski byly robione wiec to cos innego (moze EGR? jesli tak to gdzie jest i jak go sprawdzic)

- diesel tak czasem lubi, jeśli to nie dzieje się zawsze to nie ma się czym przejmować

 

3. Najbardziej jednak martwii mnie naped 4x4 w opcji lock. Otoz po pierwsze po zalaczeniu 4x4 auto jest glosniejsze - slychac troche szym mostu. Po drugie przy max skrecie auto sie zacina tak jakbym mial reczny zaciagniety (glownie jest to odczuwalne przy parkowaniu w zatoczke w opcji LOCK) Czy to normalne?

- opcja LOCK służy jedynie do jazdy na wprost i po nawierzchni sypkiej, na asfalcie możesz uszkodzić napęd

ponadto z opinii kolegów sprzęgło w naszych samochodach nie jest najmocniejszą stroną. Mi raz się zdarzyło przypiec przy wyjeżdżaniu z zaspy ale zaśmierdziało i zapaliło na stałe kontrolki napędu. Po restarcie kontrolki zgasły, samochód przewietrzyłem i jest OK. Ale przy podobnej sytuacji kolega miał do wymiany sprzęgło. Wniosek nie dusić na półsprzęgle.

 

poczytaj różne fora dot. techniki jazdy, będzie ok

pozdrawiam

art

Edytowane przez art2850
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim X-ie też mam problem z buczeniem (metalicznym dźwiękiem), dokładnie pomiędzy 2,3 a 2,6 tys obrotów. Prawdopodobnie to coś z turbiną. Jestem umówiony na październik do dobrego mechanika, zobaczymy co stwierdzi! Jak już będę wiedział o co chodzi to dam znać, chyba że wcześniej Ty się z tym uporasz to daj znać.

Jeśli chodzi o jazdę na lock-u, to jak wspominał kolega w poprzedniej odpowiedzi, nie załączaj go więcej na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomocne podpowiedzi, w trybie 2WD auto pracuje idealnie, martwil mnie tylko lekki opor kol przy skrecie w 4WD ale widocznie tak musi byc (we Freelanderze mialem podobnie az do momentu kiedy padl reduktor - mam nadzieje ze w X-trailu mechanizmy przeniesienia napedu sa trwalsze)

 

Wracajac do turbiny czy jest szansa ze ten odglos to efekt pracy intercoolera (ktory lekko buczy/wyje zasysajac powietrze) czy raczej cos nie tak z turbina? Jesli turbo to jakie koszty regeneracji (w Lagunie dci okolo 800 zl ale Nissan dci to zupelnie inny silnik i pewnie inna turbina) Czy ktos juz bawil sie w regeneracje. Czy jak turbo padnie totalnie to moze uszkodzic silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie buczenia stawiam raczej na intercooler (tzn. takie mam odczucie, u mnie słychać jak zasysając powietrze jakieś blaszki wpadają w rezonans, tylko dlaczego w pewnym zakresie obrotów?).

Podobnie jak u Ciebie też miałem wymieniany intercooler rok temu (poprzedni właściciel go wymienił), czyżby znowu się rozszczelnił?

Jeśli chodzi o ceny to czytałem, że intercooler można dorobić do X-za za ok. 1400 zł (używek lepiej nie kupować), a sama turbina np. na allegro to koszt: nowa - ok 3 tys, regenerowana - połowa tej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie załączać 4x4 lock na asfalcie? :blink:

 

X-trail T30 2005, benzyna. Poprzedni właściciel (rodzina) brykał nim przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych zawsze na locku, śnieg, deszcz, mgła itd. Nic mu nie dolega, przejechane 160000. Przecież po przekroczeniu tych śmiesznych 40km/h i tak przerzuca na tryb AUTO, więc co to za teorie o nie używaniu tej opcji na asfalcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam akurat instrukcji przed sobą, ale jeśli dobrze pamiętam to właśnie w niej przeczytałem, że trybu lock można używać jedynie na "luźnym" podłożu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o mechanizm różnicowy, x-trail nie ma go chyba niezależnego czy jakoś tak.... i na asfalcie ciężko jest mu wyrównać prędkośc obu kół (na sypkim piasku nie ma z tym problemu), to samo może tyczyć się skrajnych skrętów... tu różnice w prędkości obrotowej kół zewnętrznego i wewnętrznego mogą być duże.... kurcze, nie wiem czy to wo góle jest sensowne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

miałem podobny problem z dźwiękiem i okazała się że jedna z rur gumowych doprowadzająca powietrze do interculera była poluźniona i na wpół założona i to było przyczyna tego takiego głośnego syczenia w zakresie od 2 do 3,5 tys obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem ten gumy właśnie, ale zaglądne jeszcze raz dokładniej. U siebie jak je poprawiłeś, to buczenie uspokoiło się całkowicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Wlasnie dziś wyjechałem pierwszy raz swoim T-30 po naprawie blacharskiej i zaniepokoilem sie podobnie jak Wy brzęczeniem silnika przy 2000-2500 obr. Intercoler, sprężarka raczej to nie jest stawiam na łańcuch rozrządu. Generalnie to X-trail do najcichszych nie należy!! Pozdrawiam wszystkich!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego myślisz, że łańcuch?

Moim zdaniem x-trail jak na stosunkowo wysokie auto (opory powietrza) w dodatku z silnikiem diesla jest b. cichym autem! Oczywiście nie przy ruszaniu na zimnym silniku, bo wtedy to jest głośny faktycznie (na szczęście tylko chwilę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis dokladnie przysluchiwalem sie odglosom z silnika i wszystko wskazuje na turbo. Naczytalem sie potwornych historii o padajacym turbo w tym modelu juz po 40 tys km, jeden facet wymienial turbine 3 razy (przebieg 150 tys km). Podczas jazdy dzwiek z kabiny sprawia wrazenie metalicznego buczenia. Jednak na wolnym obrotach przy przygazowce wyraznie sluchac wycie w stylu karetki pogotowia. Czyzby koniec by juz bliski?

Czy warto regenerowac (koszt 700-900 zl) jaki zaklad mozecie polecic? Czy ja turbo padnie to uszkodzi silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jestem tu nowy więc witam wszystkich.Od dwóch tygodni jestem posiadaczem x-a z 2005roku z przebiegiem 165tys. 2.2dci.Jak na początek to na razie wymieniłem tylko oleje i łożysko tylnego koła.Niepokoi mnie jednak dosyć głośny gwizd (nie szum)z komory silnika nie wiem czy to turbo czy nieszczelny intercooler.Auto ładnie przyspiesza ,silnik nie ma żadnych wycieków,Gwizd słychać zaraz po mocniejszym wciśnięciu gazu i im więcej gazu tym głośniej.Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...