Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Interfejs diagnostyczny do P11.144


witekpierwszy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zgodnie z poradami Kolegów z forum chciałbym nabyć drogą kupna interfejs diagnostyczny do Primery P11.144 (silnik SR20DE) z 2000 r. Wiem, że już było to kilka razy poruszane, ale informacje są bardzo rozbieżne. Niektórzy piszą o ODB, inni o ODB2, inni o ELM, niektórzy sami robią a jeszcze inni kupili i im nie działa.

Kiedyś jeden z kolegów pisał mi, że taki powinien być dobry, ale facet w sklepie powiedział, że do mojego silnika to nie zadziała.

Żeby uniknąć przykrej niespodzianki prosiłbym, alby ktoś napisał dokładnie jaki ma model albo najlepiej podesłał jakiegoś linka do Allegro lub do jakiegoś sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem... Z tego co piszą inni na forum, to próby odczytywania błędów w P11.144 spinaczem kończą się niepowodzeniem. Spinacz jest dobry do P11. A Tobie się udało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,kolega and_pec dobrze radzi.Sam posiadam P11.144 2.0 benzyna i kody błędów diagnozuje metodą na "spinacz".Jest to nawet podane w service manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że odczytuję

ELM to jet Ci potrzebny jak chcesz diagnozować silnik . Obroty temperaturę i może coś tam jeszcze.

Instrukcja jest gdzieś także na forum, a opis "ma zworkę" , tak jak to juz zostało powiedziane, znajduje się w manualu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,kolega and_pec dobrze radzi.Sam posiadam P11.144 2.0 benzyna i kody błędów diagnozuje metodą na "spinacz".Jest to nawet podane w service manualu.

Chociaz ja mam dieselka i tez metoda na spinacz to interesuje mnie ta benzynka.Z tego co mi wiadomo to on ma zlacze ddiagnostyczne trapezowe(OBD2). Najpierw zworka i pozniej zaplon czy odwrotnie?.U mnie jest najpierw zworka pozniej zaplon(tez mam takie zlacze). Prosze zebys napisal ilu cyfrowe bledy zczytujesz przy tej metodzie.Jesli sa 4 cyfrowe ta jak bedzie mrugal blad np 0301 np 1336 (czyli dlugie i krotkie). Tak tylko trafilem z manuala. Dziekuje za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc ja u siebie robię to tak jak proponowali to na forum a więc: 1. Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika).

2. Podłączyć zworę do styków 1 i 8 w 16- stykowym złączu typu OBDII (skrajne w szerszej części złącza trapezowego)

3. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy.

4. Zwora OFF.

5. Kontrolka Check Engine wyświetli kody usterek

 

Jak odczytać poprawnie kody:

 

Kod bledu sklada sie z 4 cyfr np "0420",

 

Poszczegolne cyfry sygnalizowane sa iloscia migniec, z tym, ze cyfra "0" sygnalizowana jest przez 10 mignieć

 

Przy sygnalizowaniu pierwszej cyfry bledu kontrolka miga troche wolniej niz przy trzech kolejnych (abysmy mogli sie zorientowac, kiedy sygnalizwoana jest pierwsza cyfra), nastepnie chwila przerwy, szybkie migniecia, chwila przerwy, szybkie migniecia, chwila przerwy, szybkie migniecia. Po "odmiganiu" sekwencji 4-ech cyfr komputer przechodzi do "odmigania" kolejnego bledu (o ile wystepuje) lub po prostu powtarza pierwszy blad po raz kolejny.

 

I tak np. kod 0420 jest sygnalizowany nastepujaco:

- cyfra 1-sza: 10 wolniejszych migniec

- przerwa (ok 1sek)

- cyfra 2-ga: 4 szybkie migniecia

- przerwa (ok 1 sek)

- cyfra 3-cia: 2 szybkie migniecia

- przerwa (ok 1 sek)

- cyfra 4-ta: 10 szybkich migniec

- przerwa (ok 2 sek)

Usuwanie kodów usterek

Ze zworką

Powtórz wszystko jak wyżej od 1-5 a następnie gdy kontrolka Check Engine zacznie wyświetlać kod usterki:

6. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy.

7. Zwora OFF.

8. Wyłączyć zapłon

 

Kody usterek powinny być skasowane.

Ja u siebie miałem akurat błąd 0420 który tym sposobem odczytałem i skasowałem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dokładny opis. Nie omieszkam sprawdzić. Gdyby dorzucić jeszcze do tego kody błędów, to może DINO by podpiął to do swojego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dokładny opis. Nie omieszkam sprawdzić. Gdyby dorzucić jeszcze do tego kody błędów, to może DINO by podpiął to do swojego tematu.

 

ja nie muszę nic podpinać, możecie zrobić opis i dodać odpowiedź a ja tylko w pierwszym poście dodam kolejny numer z tytułem tematu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytywanie i kasowanie błędów spinaczem działa bez problemów. DINO, możesz podpowiedzieć jakie są dodatkowe korzyści z normalnego interfejsu? Jakie parametry możesz podejrzeć? Możesz np. ustawić wolne obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odczytywanie i kasowanie błędów spinaczem działa bez problemów. DINO, możesz podpowiedzieć jakie są dodatkowe korzyści z normalnego interfejsu? Jakie parametry możesz podejrzeć? Możesz np. ustawić wolne obroty?

 

 

można podejrzeć inne dane i np. zmierzyć moc auta :D co prawda to nie to samo co hamownia ale zawsze, podgladasz pracę sondy korekty i takie tam inne bzdety nikomu npormalnemu do jeżdżenia niepotrzebne bbuuhahahha:lol: :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Tak więc ja u siebie robię to tak jak proponowali to na forum a więc: 1. Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika).

2. Podłączyć zworę do styków 1 i 8 w 16- stykowym złączu typu OBDII (skrajne w szerszej części złącza trapezowego)

3. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy.

4. Zwora OFF.

5. Kontrolka Check Engine wyświetli kody usterek

 

Jak odczytać poprawnie kody:

 

Kod bledu sklada sie z 4 cyfr np "0420",

 

Poszczegolne cyfry sygnalizowane sa iloscia migniec, z tym, ze cyfra "0" sygnalizowana jest przez 10 mignieć

 

Przy sygnalizowaniu pierwszej cyfry bledu kontrolka miga troche wolniej niz przy trzech kolejnych (abysmy mogli sie zorientowac, kiedy sygnalizwoana jest pierwsza cyfra), nastepnie chwila przerwy, szybkie migniecia, chwila przerwy, szybkie migniecia, chwila przerwy, szybkie migniecia. Po "odmiganiu" sekwencji 4-ech cyfr komputer przechodzi do "odmigania" kolejnego bledu (o ile wystepuje) lub po prostu powtarza pierwszy blad po raz kolejny.

 

I tak np. kod 0420 jest sygnalizowany nastepujaco:

- cyfra 1-sza: 10 wolniejszych migniec

- przerwa (ok 1sek)

- cyfra 2-ga: 4 szybkie migniecia

- przerwa (ok 1 sek)

- cyfra 3-cia: 2 szybkie migniecia

- przerwa (ok 1 sek)

- cyfra 4-ta: 10 szybkich migniec

- przerwa (ok 2 sek)

Usuwanie kodów usterek

Ze zworką

Powtórz wszystko jak wyżej od 1-5 a następnie gdy kontrolka Check Engine zacznie wyświetlać kod usterki:

6. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy.

7. Zwora OFF.

8. Wyłączyć zapłon

 

Kody usterek powinny być skasowane.

 

 

Witam - nie znalazłem nigdzie informacji wprost: czy ten sposób na spinacz działa również w P12? (mam P12 1.8 2003 rok).

Proszę o odpowiedź zanim coś popsuję w swoim autku.

 

Dziękuję i pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

tomy23

masz "rówieśnika" do mojego, i do tego silniczek też ten sam, więc raczej odpuść sobie zabawę ze spinaczem, ELM'em powinieneś odczytać/skasować ewentualne kody błędów, i przy tym jeszcze podejrzysz parę rzeczy.

Pozdrawiam

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Drogi kolego,

może z twoim doświadczeniem wyjaśnisz użytkownikom Almery N15 z 1997 r jak mogą się takim interfejsem posługiwać.Ja mam taki , 14-pinowy - jaki program i czy da się coś zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Fejs to KAŻDY na ELM327 (obojętne jaka wersja 1.3,1.4) , o abs zapomnij chyba ze masz minimum 1500zł na interfejs.

 

Do mwmw: auta z 14 pinowym wtykiem to OBD1 , do nich kupuje sie "conzult" na allegro do 100zł można dostać.

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

każdy ELM, nie koniecznie aż taki drogi, DTT2000 nie połączy się z Twoim NIssmo

 

No i właśnie mam problem z ELM, nie chce się połączyć tzn teoretycznie się łączy ale nic nie można zobaczyć. Jedyne co mi się udało odczytać to aktualne obroty silnika nie pamiętam już nawet na jakim programie, chyba scanmaster ale nic więcej poza tym nie pokazuje, raz się łączy, raz nie a jak sie już połączy to wyskakują błędy. Nie wiem co robię źle, wszystko wg instrukcji a i tak nie działa... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam problem z ustawieniami ELM 1.4. Kupiłem niedawno kabelek i zainstalowalem PCMSCAN. Jedyne co daje sie podgladac to Diagnostyka-->Widok danych na "zywo". Próby uruchomienia pozostalych opcji koncza sie zerwaniem polaczenia. Ustawienia USB mam takie jak "DINO" zamieszczał w innym temacie , wgralem nawet jego ustwienia do programu. Moze ktos ma jekies pomysly z ktorymi ustawieniami kombinowac zeby nie zrywaio? Pozostale programy wogole nie pokazuja zadnychj danych tzn scanmaster niby sie laczy ale nie da sie nic podejrzec.... a moje autko to primera '99 CVT SR2.0.

 

P.S. Chcialem zdiagnozowac sonde lambda i w PCMSCAN pokazuje mi caly czas wartosc napiecia na 1,275V - Czyli do wymiany tak?

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam jak do tej pory nie udało mi się zdiagnozować mojej Primery za pomocą spinacza więc postanowiłem kupić interfejs diagnostyczny. Czy ten http://allegro.pl/el...2162319731.html będzie działał z moją Primerą i ewentualnie czy nie lepiej kupić http://allegro.pl/el...2159677623.html ten bo nie mam laptopa i musiałbym pożyczać a tego o ile dobrze zrozumiałem połączę z komórka (mam Samsung galaxy ACE będzie działać?) i jaki program polecacie na PC i telefon najlepiej po polsku

 

A więc wszedłem w posiadania takiego 8a9aea5e574e4ebcm.jpg interfejsa. Niestety nie mogę się połączyć przez bluetootha z moim Samsungiem Galaxy ACE na którym zainstalowałem Torque Pro, próbowałem też przez Samsunga i5700 to samo "nie można utworzyć połączenia z OBD II" może ktoś wie dlaczego tak się dzieje i czy można się jakoś połączyć.

Edytowane przez PrzeRuSco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie działa, an SII, czyli albo Twój samsung tego nei obsługuje albo coś starabaniłeś, po podłączeniu do auta i odpaleniu, powinny migać diody, w telefonie dajesz wyszukiwanie urządzenia BT i wbijasz kod w celu autoryzacji, jak fon poprosi, jak już jest sparowane to wtedy odpalasz Torqua, tylko też za dużo się nie spodziewaj, bo nissmo ma ubogi komp w tym przypadku, na lapka PCMSCAN, SKANXL, ScanToolNet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...