Sebastia1 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 (edytowane) Witam kolegów i zwracam się do WAS z prośbą o pomoc. Wcześniej pisałem o falujących obrotach i odpalaniu zimnego auta dopiero za drugim razem bez wyświetlenia jakichkolwiek błędów. Dziś rano odpaliłem za 1 razem i wyjechałem na drogę i stracił moc. Podłączyłem skaner obd i pojawił się błąd P0089 Fuel pressure reg performance. Następnie w trakcie jazdy z prędkością ok 60km/h skasowałem błąd i odzyskał moc i dojechałem do pracy (odcinek 45 km) i nie wyświetlił błędu. Po ponownym odpaleniu znów jest błąd P0089 i tak samo kasuję błąd jak jadę, powraca moc i nie wyświetla błędu. Co to może być? Zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej? Pompa przejściowa przy zbiorniku? Czy jeszcze coś innego? Pozdrawiam Edytowane 20 Stycznia 2011 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Witam kolegów i zwracam się do WAS z prośbą o pomoc. Wcześniej pisałem o falujących obrotach i odpalaniu zimnego auta dopiero za drugim razem bez wyświetlenia jakichkolwiek błędów. Dziś rano odpaliłem za 1 razem i wyjechałem na drogę i stracił moc. Podłączyłem skaner obd i pojawił się błąd P0089 Fuel rail pressure sensor performance. Następnie w trakcie jazdy z prędkością ok 60km/h skasowałem błąd i odzyskał moc i dojechałem do pracy (odcinek 45 km) i nie wyświetlił błędu. Po ponownym odpaleniu znów jest błąd P0089 i tak samo kasuję błąd jak jadę, powraca moc i nie wyświetla błędu. Co to może być? Zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej? Pompa przejściowa przy zbiorniku? Czy jeszcze coś innego? Pozdrawiam Wydajność sensora ciśnienia szyny paliwa. Może świadczyć o uszkodzeniu czujnika ciśnienia w listwie common rail, lub o za małym ciśnieniu , na wolnych obrotach powinno być ok. 25 kpa,/250 atmosfer, jak za małe ciśnienie paliwa - -problem z uruchomieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 (edytowane) Dzięki kolego, będę sprawdzał i poinformuję o rezultatach. Dobrze rozumiem, że jak za byłoby za małe ciśnienie to wtedy zawór SCV? Edytowane 20 Stycznia 2011 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Kod błędu informuje o problemie z regulatorem ciśnienia paliwa (zawór na pompie)lub usterce mechanicznej ( uszkodzony-e wtrysk-ki, zablokowany filtr paliwa, system paliwowy po stronie niskiego ciśnienia). To, że po wykasowaniu błędu wraca do normy wskazuje być może o niesprawności zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 No to czeka mnie sprawdzanie. W manualu dla X-traila 2004 znalazłem co może się kryć pod kodem P0089 (załącznik) Na szczęście temat zamykam. Pod tym błędem kryje się kilka elementów, które trzeba sprawdzić: pompa paliwa z zaworem wysokiego ciśnienia SCV, czujnik listwy CR, pompka pośrednia przy zbiorniku. U mnie po wyjęciu pompy stwierdzono, że zawór SCV jest niesprawny i został on wymieniony (koszt zaworu 550 PLN, okazało się że jest to wadliwa seria 006 Denso). Dodatkowo użytkownik Ryba382 (oczywiście jeszcze raz dziękuję za pomoc) powiedział mi, że wymiana zaworu da mi odpocząć na chwilę od problemów i lepiej aby zrobić elektrykę i mechanikę pompy i tak zrobiłem. W pompie było trochę syfu z paliwa. Konieczne jest aby po wymianie zaworu SCV jechać na reset pompy do ASO (reprograming pompy - koszt 320 PLN z programowaniem i kasowaniem kodu P0089 z modułu pompy, czas oczekiwania około 2,5 godziny). Po tych zabiegach auto odpala idealnie, obroty nie falują, jest cichszy oraz mniej spala (problem z odpalaniem w ujemnych temperaturach oraz falowaniem obrotów opisałem w innym poście). P0089.bmp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Mam pytanie czy ci przeprogramowali komputer czy tylko zrobili reset pompy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Dobrze, że koledze tak tanio się wszystko skończyło. Ech gdybym ja to wszystko wiedział wcześniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Mam pytanie czy ci przeprogramowali komputer czy tylko zrobili reset pompy ? Reset+programowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Nie żadne wadliwe zawory SCV tylko słabe oringi na tych Zaworach!!!!! wymiana oringów koszt oringów 1 zł + reset ustawien w kalkulatorze wtrysku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Nie żadne wadliwe zawory SCV tylko słabe oringi na tych Zaworach!!!!! wymiana oringów koszt oringów 1 zł + reset ustawien w kalkulatorze wtrysku. Pozdrawiam Poczytaj trochę o Denso 006 - wadliwe zawory SCV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinsone Opublikowano 29 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2021 (edytowane) Nissan X-Trail t30 2.2 DCI - nie odpala na ciepłym silniku - błąd P0089 - regulator ciśnienia paliwa 1 funkcjonowanie. Na zimnym odpala bez problemu, po rozgrzaniu do normalnej pracy oraz jeździe miejskiej wystarczy wyłączyć zapłon i już nie da się go odpalić do czasu jak silnik nie ostygnie... Początkowymi objawami był brak mocy i obroty do 2000. Teraz po wymianie kilku czujników jest super żwawy ale po skasowaniu i jeździe odpala się błąd P0089. Wymienione zostały do tej pory: - filtr paliwa, - zawór SCV, - czujnik przepływu powietrza, - czujnik położenia wału korbowego UPDATE: Po wymianie: -czujnik ciśnienia paliwa DENSO odpala tez na ciepłym, lecz ponownie włącza się błąd P0089 co to może być? Edytowane 3 Sierpnia 2021 przez robinsone update Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinsone Opublikowano 1 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2022 Niestety ale wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że pompa wysokiego ciśnienia się rozszczelnia przy dużej temperaturze czyli tylko regeneracja pompy Denso. Wymiana zaworów, resetowanie, programowanie to tylko pomaga na krótki czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemoog Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Ja miałem problem z paleniem na ciepłym gdy z intercoolera olej szedł mi na listwę od grzania świec. Po ogarnieciu tego zaczął palić..nie wiem czy przypadek ale u mnie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinsone Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 W dniu 17.08.2022 o 22:07, przemoog napisał: Ja miałem problem z paleniem na ciepłym gdy z intercoolera olej szedł mi na listwę od grzania świec. Po ogarnieciu tego zaczął palić..nie wiem czy przypadek ale u mnie pomogło. @przemoog Właśnie teraz po wymianie wszystkiego nawet rozrządu mam powrót do problemu. Na ciepłym silniku jak wyglądał u Ciebie ten wyciek? Masz na myśli ten górny Intercooler i wyciek do przodu na tę cienką listwę blaszkę pod która są świece? Czyli problem dotyczył stricte świec? W dniu 1.07.2022 o 20:16, robinsone napisał: Niestety ale wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że pompa wysokiego ciśnienia się rozszczelnia przy dużej temperaturze czyli tylko regeneracja pompy Denso. Wymiana zaworów, resetowanie, programowanie to tylko pomaga na krótki czas. Apropo to nie pompa paliwa - do 300-350k pompa nie jest problemem a nawet zawór SCV też nie. Zazwyczaj to wina rozciągniętego rozrządu - wymiana musi nastąpić już w okolicy przebiegu oryginalnego na poziomie 260k w zależności od eksploatacji pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.