Gość jastin82 Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 witam mam problem z moją furą a dokładnie to z tylna klapą teraz i w czasie zimy jak była odwilż jadąc samochodem zapalała mi się kontrolka na desce rozdzielczej ze są (otwarte drzwi)a to była zawsze tylna klapa i musiała się zatrzymywać wysiąść i zamknąć i tak parę razy w czasie jazdy.Co zrobić aby pozbyć się tej usterki.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 wyregulować zamek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jastin82 Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Hm Fajnie że to ty Dino się odezwałeś ostatnio tez mi pomogłeś wyregulować? czyli sorki bo ja blond wiec musisz troszkę tak jaśniej dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 zazwyczaj reguluje się rygiel, czyli to co jest w nadwoziu a nie w klapie, jest przykręcone na 2 śrubach, do tego warto zajrzeć do zamka w klapie czy zamyka się do końca, może coś go tam trzyma i nie rygluje się całkowicie, jak nie chcesz nic rozkręcać to na początek popsikaj WD40 lub czymś podobnym, sam zamek i tak aby wleciało do środka i pozamykaj kilka razy aby wszędzie wlazło może pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jastin82 Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomkoziolek Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Kolego , ja sprawdził bym przełącznik elektryczny , który zamyka i otwiera tylną klapę . Niestety często w k12 zamek szaleje i drzwi albo nie chcą się otworzyć albo same się otwierają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Kolego , może lepiej Koleżanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomkoziolek Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 OK , faktycznie koleżanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariondg Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Zwarcie/uszkodzenie stycznika dającego impuls do otwarcia klapy...Pozostaje Ci albo wymiana klamki (droga impreza), albo poszukanie jakiegoś ogatniętego gościa naprawiającego urządzenia RTV, jeśli będzie wiedział o co chodzi wlutuje Ci stycznik z jakiegoś radia czy czegoś podobnego. Ja zapłaciłem za taką przyjemność całe 10zł. A jeśli nie używasz bagażnika możesz...odłączyć zamek ^^ będziesz miała święty spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek walewski Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Witam Ja załatwiłem mikrusa w ten sposób iż najpierw wymieniłem sam stycznik(3zł+praca własna;), jednak w wyniku nieszczelności znowu zaczął wariować,więc podłączyłem kabelek i przeciągnąłem go do słupka za kierowcą.Ukryłem go pod tapicerką i zamontowałem dyskretny przycisk w słupku, który otwiera klapę:)NIe jest to takie straszne jak może brzmieć a skuteczność i wodoodporność 100% jedyny mankament to otwieranie klapy ze środka auta ale jak się dobre miejsce znajdzie to nie jest to uciążliwe. Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funio Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Ja ci powiem ... odkrec zamek zdejmnij to gorna czesc gdzie jest silniczek i tam w srodku zauwarzysz maly styk wyczysc go bo on nie styka dwa kable masz od silniczka a dwa od tej kontroli zamknietej klapy powiem ci dlaczego on sie psuje,,,, poniewarz wlatyje tam woda przez obudowe mikrostyku i zalatfia zamek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Ja ci powiem ... odkrec zamek zdejmnij to gorna czesc gdzie jest silniczek i tam w srodku zauwarzysz maly styk wyczysc go bo on nie styka dwa kable masz od silniczka a dwa od tej kontroli zamknietej klapy powiem ci dlaczego on sie psuje,,,, poniewarz wlatyje tam woda przez obudowe mikrostyku i zalatfia zamek... Mam pytanie, jak się dostać do tego mikro-wyłącznika,tak by niczego nie uszkodzić w modelu z "inteligentnym kluczykiem"?Ten z otwieraniem przyciskiem.Mojej znajomej nawalił ten zamek jakieś dwa tygodnie temu i poprosiła mnie bym zobaczył co się da zrobić.Otworzyłem od środka klapę,spryskałem ustrojstwo WD40 i zaczął działać.Niestety wczoraj znowu przestał.Ta plastykowa klapka z przyciskiem, jak ją zdjąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 (edytowane) Mam pytanie, jak się dostać do tego mikro-wyłącznika,tak by niczego nie uszkodzić w modelu z "inteligentnym kluczykiem"?Ten z otwieraniem przyciskiem.Mojej znajomej nawalił ten zamek jakieś dwa tygodnie temu i poprosiła mnie bym zobaczył co się da zrobić.Otworzyłem od środka klapę,spryskałem ustrojstwo WD40 i zaczął działać.Niestety wczoraj znowu przestał.Ta plastykowa klapka z przyciskiem, jak ją zdjąć? Witaj.Nic prostrzego.OSŁONA plastykowa jest mocowana na kołkach.Złap w miejscu wybrzuszenia na wycieraczkę i po kolei pociągaj do okoła ,a one pieknie wyskakują i osłonę masz zdjetą,a wszystkie bebechy są na wieszchu.Teraz kluczyk o ile pamietam to 8 i dwie nakrętki odkręcasz i tyle.Niestety po modernizacji ten microstyk jest chyba zalany gumą.Wcześniej był z dwóch elementów(rozbieralny)ten zalany to Ci nie powiem, bo nie wiem.WEśrodku jeszcze są 4 wkręty 4mm torx .PzdrEdit na rysunku wygląda jakby kołki były na wylot ale nie są(przynajmniej od sierpnia 2005) Edytowane 3 Marca 2012 przez manix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Wielkie dzieki :wave: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaw-8 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 A ja napisze tak. Też miałem u siebie ten problem i sprawa była całkiem prosta. Objawy: najpierw brak światełka w oświetleniu bagażnika, potem wycieraczka przestała działać, potem problem z zamknięciem samochodu za pomocą pilota czy otwarcie bagażnika, paląca się kontrolka niedomkniętych drzwi. Największy problem był podczas dużej wilgoci, a przyczyną były kable jakie są ukryte w otulinie gumowej (po prostu przecierają się i następnie łamią) między karoserią a klapą bagażnika po prawej stronie. Koszt naprawy ok. 10zł. A jak ktoś ma smykałkę, lutownice, cynę i taśmę izolacyjną to może z łatwością poradzić sobie sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 A ja napisze tak. Też miałem u siebie ten problem i sprawa była całkiem prosta. Objawy: najpierw brak światełka w oświetleniu bagażnika, potem wycieraczka przestała działać, potem problem z zamknięciem samochodu za pomocą pilota czy otwarcie bagażnika, paląca się kontrolka niedomkniętych drzwi. Największy problem był podczas dużej wilgoci, a przyczyną były kable jakie są ukryte w otulinie gumowej (po prostu przecierają się i następnie łamią) między karoserią a klapą bagażnika po prawej stronie. Koszt naprawy ok. 10zł. A jak ktoś ma smykałkę, lutownice, cynę i taśmę izolacyjną to może z łatwością poradzić sobie sam Auto koleżanki już naprawiłem,winny był mikrowłącznik(switch- 25380-AX15A)to co piszesz,sprawdziłem w pierwszym rzędzie,ale napięcie wszędzie dochodziło a przycisk nie działał.Kupiłem nowy z allegro za 160zł(w serwisie ponad 300zł!!)Niestety w Polsce nie znalazłem zamienników(w Angli są po 22funty.a u Madziarów zamiennik wychodzi 62 zł)Dzięki Manix na namiary na włącznik!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiatrak Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Panie i Panowie, w 99% przypadków, przerywa się wiązka przewodów, która przechodzi w gumie po prawej stronie, jak otwieramy klapę. I tak miałem ostatnio, naprawa polega na połączeniu przerwanego przewodu, obkręceniu taśmą izolacyjną i spokój na kolejne kilka lat. Nie lutuje tego, ponieważ lut powoduje, że połączenie jest sztywne i łamie się jeszcze bardziej. Ja te przewody tylko po ściągnięciu izolacji skręcam potem owijam taśmę izolacyjną. Ostatnio przestał działać właśnie zamek tylnej klapy - przerwany przewód. Pozdr. WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 W K12 winne są microwłączniki klapy(SWITCH) TTTM To znana i powszechna usterka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harvester84 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Witam, zarejestrowałem się tuttaj bo mamy z siorką podobny problem. Tylnak klapa sama się otwierałą w trakcie jazdy, a po jej zamknięciu ie idzie jej otworzyć. Wymieniliśmy cały zamek w klapie ale oazało się po jednym dniu że problem dalej jest ten sam i nie wiem co dalej z tym zrobic. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 (edytowane) Wymieniliście z mikrowłącznikiem(switch) ? ten przycisk w klapie? jeśli nie to to jest przyczyna.Istnieje również możliwość że przetarł się jakiś przewód wiązki ,w osłonie gumowej w lewym górnym rogu ,między klapą a karoserią.Ale najpierw switch,on jest najczęstrzą przyczyną.Ten przycisk w klamce jak na zdjęciu trzymają dwie śrubki (o ile pamiętam M 8 LUB 10.Dostajesz się po zdjęciu plastikowej tapicerki tylnej klapy ,która jest na kołkach .Podważyc i śmialo szarpnąć i odchodzi. http://www.3dlabellingsystems.com/pages/micra_faulty_boot_switch.html WYMIANA to 20 minut. Można też wmontować coś samemu ,są opisy w necie. Edytowane 24 Stycznia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ko5a Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Jako że to mój pierwszy post: Witam wszystkich, to chyba faktycznie dolegliwość wszystkich K12 podobnie jak u Was problem zaczął się od samo otwierającego się bagażnika podczas jazdy, później sam rozładował się akumulator i od tamtej pory zamek otwierający bagażnik nie reaguje na naciskanie przycisku.. jednym słowem micra stała się 4 drzwiowa. dobrałem się do zamku od środka.. po zdjęciu platikowej osłony, klapę można otworzyć przesuwając w prawo bądź w lewo taki biały plastik z dziurką jest w mechanizmie zamku w klapie. Podczas przesuwania najpierw zapali się światło w bagażniku a później zamek puści i wreszcie można otworzyć 5te drzwi Niestety w moim wypadku mikrowłącznik jest sprawny, sprawdzałem omomierzem i po wciśnięciu, daje zwarcie. Również próby zwarcia bezpośrednio we wtyczce nie przyniosły zamierzonego efektu.. Rozebrałem tez zamek i silniczek jest sprawny, po podłączeniu 12V ochoczo się kręci. tak to wygląda: pierwszy od lewej (pomarańczowy) to +12,8V drugi (czarny) to masa, później jest znowu pomarańczowy podłączony do silnika ale daje 0V i ostatni przewód (czarny) to również masa podłączona do silnika.. czyli za sterowanie zamkiem odpowiadają przewody 3 i 4 patrząc od lewej po wyjęciu silniczka wygląda o tak: po zwarciu pierwszych dwóch (pomarańcz i czarny) od lewej zapala się oświetlenie w bagażniku.. pytanie, gdzie dalej szukać usterki? sprawdzając organoleptycznie przewody w prawym kanale i nic nadzwyczajnego nie wypatrzyłem.. są dość napięte i trudno je wyciągnąć.. może coś innego uległo uszkodzeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Sprawdź przewody w przelotce gumowej klapy,czy aby nie przełamany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 A jak ktoś ma smykałkę, lutownice, cynę i taśmę izolacyjną to może z łatwością poradzić sobie sam Problem dość powszechny z pękającymi kablami,nie tylko tu.U siebie połączyłem na elektryczne kostki,stosowane w budowlance,przedłużając wiązkę.Zawsze jest możliwość wymiany,gdy problem powróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ko5a Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 ok, rozumiem że silnik zamka sterowany jest napięciem +12V tylko w chwili zwarcia mikroprzełącznika? więc można podłączyć woltomierz przebijając się np szpilką przez izolację przewodu przed gumową przelotką i sprawdzać czy jakieś napięcie się pojawia? żeby nie ciąć przewodu w kilku miejscach.. tym bardziej że w tej wiązce idzie kilka podobnych albo i identycznych pomarańczowo srebrnych/złotych przewodów i nie wiadomo czy to prawidłowy przewód. Sprawa sie nieco komplikuje.. sprawdzilem i nie ma przerwy w przewodach ktore ida do microswitacha ani zasilajacych silnik zamka.. przejscie sprawdzalem omomierzem od wtyczki (pinu) do wiazk ktora idzie juz w kabinie czyli za gomowa przelotka.. skonczyly mi sie juz pomysly.. wszystkie bezpieczniki w kabinie sa dobre. Co moze byc jeszcze nie tak?Kolejny raz rozladowal sie akumulator bo czasami klapa sama sie otwiera i wtedy zarowka oswietlajaca caly czas swieci, co dziwne klapa zawsze sie otwiera gdy akumulator jest rozladowany.. rozrusznik nie chce juz krecic i przy zamykaniu auta przyciskiem na drzwiach, samochod zamiast sie zamknac, otwiera sie klapa.. wiec to nie przewody.. bo czynnosc jest powtarzalna.Ktos ma jakis pomysl?Moze to jednak cos nie tak jest z komputerem? Po zdjeciu na chwile klemy z aku i probie zamkniecia centralnego czy przyciskiem czy pilotem, pwoduje otwarcie klapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 u mnie problemem był sam mikrowłącznik , po wymianie do dzisiaj jest spokój . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.