Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 1.8 padnięty Przepływomierz


Gość zielony94
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zielony94

Witam dziś byłem u mechanika na kompie w sprawie z brakiem mocy i muleniem stwierdzili przepływomierz daje za mało paliwa. Moje pytanie jest takie czy ktoś juz czyścił przepływomierz w p12(mam BOSH'a) czy w ogóle da rade takie coś zrobić? koszt nowego jest kosmiczny 720 zl WOW załamany jestem poradźcie coś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tematy o czyszczeniu przepływki. Sam już czyściłem środkiem specjalnym do przepływek, pytaj w dobrych sklepach motoryzacyjnych. Koszt ok 15zł + parę minut roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak na przyszlosc. Przeplywomierz nie dozuje paliwa tak jak powiedzial mechanik tylko sluzy do pomiaru powietrza. Informuje on modul sterujacy o masie i temperaturze powietrza przeplywajacego przewodem dolotowym do silnika . Nie zmienia to jednak faktu ze gdy jest padniety to wlasnie sie tak dzieje tak jak kolega opisal. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

Dzięki za odp. jutro pójdę do motoryzacyjnego i kupie o ile będą mieli bo chciałem właśnie do czyszczenia kupić alkohol izopropylowy ale nie mogę nigdzie tego dostać:/ jak wyczyszczę to napiszę co i jak, czy są jakieś zmiany. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten alkohol to moze kupisz w elektronicznym sklepie. Moze kup spray do czyszczenia gaznikow ,albo przepustnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś byłem u mechanika na kompie w sprawie z brakiem mocy i muleniem stwierdzili przepływomierz daje za mało paliwa. Moje pytanie jest takie czy ktoś juz czyścił przepływomierz w p12(mam BOSH'a) czy w ogóle da rade takie coś zrobić? koszt nowego jest kosmiczny 720 zl WOW załamany jestem poradźcie coś!

 

Wyskoczył Ci check engine?Jakie błedy wyskoczyły po podłączeniu do kompa?

Temat braku mocy przerabialem u siebie.Ile masz nabite na liczniku km?

Przepływke możesz przeczyścić w myjce ultradżwiekowej lub spróbować np sprayem do czyszczenia tarcz hamulcowych.Musi to być coś co szybko odparowuje usuwa tłuszcze i nie zostawia osadu.

Przepustnicę czyściłeś?

Jeśli nie to zobacz sobie ile tam jest syfu.Przy okazji czyszczenia przepływki polecam też czyszczenie przepustnicy,tylko pamietasj ,że później trzeba zrobić adaptację ale to też nie jest problem.

Temat przepływki juz wiele razy był poruszany.

Widzę ,że jesteś z wejherowa to mozesz podjechac do mnie do gdańska to cos pomyslimy.

Mam ten sam motor w swojej nysie,więc i przepływke można podmienić dla sprawdzenia.

Kompa też mam więc błędy mogę skasować.

Jak coś to pisz na gg.8359901

Edytowane przez Bumcyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

Bumcyk więc tak check engine się nie pali , mechanik pierw podłączył kompa na odpalonym silniku i gazował żeby zobaczyć co i jak (później podczas jazdy też sprawdzał) powiedział że przepływomierz daje za mało co przekłada się na za małą dawkę paliwa i przez to jest mułowaty, na liczniku mam 157 z groszem, mechanik przedmuchał przepływke powietrzem ale to nic nie dało , przepustnicy nie czyściłem bo mam stracha z tą adaptacja obrotów, jutro przeczyszczę ten przepływomierz pójdę kupić ten specjalny preparat albo alkohol izopropylowy a jak nie będzie tego i tego to zrobię tym do tarcz hamulcowych i dam znać czy pomogło. Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bumcyk więc tak check engine się nie pali , mechanik pierw podłączył kompa na odpalonym silniku i gazował żeby zobaczyć co i jak (później podczas jazdy też sprawdzał) powiedział że przepływomierz daje za mało co przekłada się na za małą dawkę paliwa i przez to jest mułowaty, na liczniku mam 157 z groszem, mechanik przedmuchał przepływke powietrzem ale to nic nie dało , przepustnicy nie czyściłem bo mam stracha z tą adaptacja obrotów, jutro przeczyszczę ten przepływomierz pójdę kupić ten specjalny preparat albo alkohol izopropylowy a jak nie będzie tego i tego to zrobię tym do tarcz hamulcowych i dam znać czy pomogło. Dzięki za pomoc

 

Poza tym,że check się nie świeci to odczytał ten Twój mechanik jakiś błąd?

Jeśli przepływka nie jest całkowicie padnięta to może nie wyskoczyc błąd ale ja podejrzewam coś innego.

Tylko żadnego pędzla ani wacika nie wpychaj do przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

Żadnego błędu nie odczytał znaczy się mam błąd Immobilisera ale to niema chyba nic wspólnego ,dobrze że piszesz żeby nie pchać do przepływomierza bo chciałem to zrobić tak jak jest na tym

i
filmiku a tam on czyści przepływke pędzelkiem :/ zrobię tak że spryskam przepływomierz znaczy się te miejsca http://img381.imageshack.us/i/img4448hz5.png/ tym preparatem i przedmucham sprężonym powietrzem ok tak będzie dobrze? Edytowane przez zielony 94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego błędu nie odczytał znaczy się mam błąd Immobilisera ale to niema chyba nic wspólnego ,dobrze że piszesz żeby nie pchać do przepływomierza bo chciałem to zrobić tak jak jest na tym

i
filmiku a tam on czyści przepływke pędzelkiem :/ zrobię tak że spryskam przepływomierz znaczy się te miejsca http://img381.imageshack.us/i/img4448hz5.png/ tym preparatem i przedmucham sprężonym powietrzem ok tak będzie dobrze?

 

Spryskaj porządnie sprayem i wystarczy.Spray szybko odparuje i nie ma potrzeby psikac sprężonym powietrzem,które i tak nic nie pomoże,a jeśli użyjesz wysokiego cisnienia to jeszcze możesz uszkodzic całkowicie.

Przeczyśc tez przepustnicę,na pewno nie zaszkodzi.Jeśli boisz się nauki wolnych obrotów to moge ci to zrobić.Zajmuje to 3 minuty i jest dokładnie opisane w serwisowce. za każdym razem się udawało.Jak po czyszczeniu dalej bedzie zamulony to zmierz napięcie na przewodzie sygnałowym.Właściwie to od tego trzeba by było zacząć przed czyszczeniem i później zmierzyc dla porównania po czyszczeniu.Wartości napięć też są podane w serwisówce.Jak nie znajdziesz to sie odezwij.

Edytowane przez Bumcyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzyć napięcie na tej kostce od przepływomierza? na wolnych obrotach ?

 

http://nissanklub.pl/attachments/099_diagnoza_przep%C5%82ywomierza_marko99999.pdf

 

oczywiście wartości napięć będą u Ciebie inne ale masz pokazane jak to zrobić.

Masz serwisówkę?

Jeśli masz to w dziale EC jest MASS AIRFLOW SENSOR i tam szukaj.

Jeśli nie masz,to napisz a ja wieczorem sprawdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

Mam Bosha , dzięki za wyjaśnienie jak sprawdzić napięcie zaraz się biorę do roboty pierw sprawdzę napięcie potem wyczyszczę przepływomierz i sprawdzę jeszcze raz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykował czyszczenia środkiem do przepustnic czy czegoś innego, to może być "za ostre". Lepiej 20zł wydać na środek typowo do przepływomierzy niż potem płacić 200+ za czujnik na alledrogo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

słuchajcie teraz mam problem na rozgrzanym silniku sprawdzam napięcie na przepływomierzu i wiadomo czarny do - na aku jak podepne + miernika do białego to pokazuje 14.28 jak podepne do czerwonego to pokazuje 5.19 są tam 4 kabelki do którego się podpiąć?

 

Więc tak jest 5 kabelków i z tego Brązowy - 3.38 \ Biały - 14.29 \ teraz jest czarny czyli masa tak więc nie sprawdzałem \ Czerwony - 5.16 \ no i na końcu Żółty - 1.33 wychodzi na to ze jest to chyba ten żółty tylko ile powinno być?

Edytowane przez zielony 94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie teraz mam problem na rozgrzanym silniku sprawdzam napięcie na przepływomierzu i wiadomo czarny do - na aku jak podepne + miernika do białego to pokazuje 14.28 jak podepne do czerwonego to pokazuje 5.19 są tam 4 kabelki do którego się podpiąć?

 

Więc tak jest 5 kabelków i z tego Brązowy - 3.38 \ Biały - 14.29 \ teraz jest czarny czyli masa tak więc nie sprawdzałem \ Czerwony - 5.16 \ no i na końcu Żółty - 1.33 wychodzi na to ze jest to chyba ten żółty tylko ile powinno być?

 

Mierzymy napięcie pomiędzy masą(nie wolno brać masy z ECM bo mozna spalić tranzystor) a przewodem sygnałowym czyli Y - żólty

Po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy powinno być:

- wolne obroty między:1,0-1,7V

- 2500rpm : 1,5-2,1V

Po przegazowaniu ponad 4 tyś napięcie powinno rosnąć liniowo i przekroczyć wartość 3V.

Powyższe parametry dotyczą silnika QG z OBDII

Jeżeli tak jest to przepływomierz masz dobry.

 

Nie zapytałem jeszcze jakie objawia się spadek mocy?

Czy jest zamulony w dolnym zakresie obrotów powiedzmy do 3000rpm czy powyżej?

Edytowane przez Bumcyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

Czyli minus z akumulatora i żółty z przepływomierza tak? jeżeli tak to po przeczyszczeniu i rozgrzaniu było 1.4V a na wyższych obrotach nie sprawdzałem co do tego jak wygląda ten spadek mocy , jeżeli jadę np na 5 biegu 100 km\h to jest jakieś 2700 rpm i dam gazu to bardzo wolno przyśpiesza zresztą na 4 biegu też wolno idzie nieważne jakie obroty :/ oglądałem tą przepustnicę ale ni widziałem tam jakiś poważnych zabrudzeń czy osadów. aha 2 razy na obwodnicy miałem tak że jechałem na 5 biegu 100km\h dawałem gazu a on nic ani kilometra na godzinę więcej:/ zrobiłem zdjęcie przepustnicy ale nie wiem czy dasz rade ocenić po zdjęciu czy jest do czyszczenia http://img151.imageshack.us/i/dsc00242vr.jpg/

Edytowane przez zielony 94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli minus z akumulatora i żółty z przepływomierza tak? jeżeli tak to po przeczyszczeniu i rozgrzaniu było 1.4V a na wyższych obrotach nie sprawdzałem co do tego jak wygląda ten spadek mocy , jeżeli jadę np na 5 biegu 100 km\h to jest jakieś 2700 rpm i dam gazu to bardzo wolno przyśpiesza zresztą na 4 biegu też wolno idzie nieważne jakie obroty :/ oglądałem tą przepustnicę ale ni widziałem tam jakiś poważnych zabrudzeń czy osadów. aha 2 razy na obwodnicy miałem tak że jechałem na 5 biegu 100km\h dawałem gazu a on nic ani kilometra na godzinę więcej:/ zrobiłem zdjęcie przepustnicy ale nie wiem czy dasz rade ocenić po zdjęciu czy jest do czyszczenia http://img151.imageshack.us/i/dsc00242vr.jpg/

Odnośnie przepływki to tak jak piszesz żóty i masa z aku.

Mechanikiem nie jestem ale moim zdaniem na pewno nie zaszkodzi przeczyścić przepustnicę.Benzyna ekstrakcyjna,szmatka i jechane albo spray do gaźników i przepustnic. Lekko można poodginać żeby lepiej wyczyścić.

Oczywiście to takie leczenie po omacku ale niewiele wysiłku i przynajmniej będzie czysto:)

Tak sobie myślę ,że to będzie dobry pomysł z tą przepustnicą bo później jak będziesz robił nauke wolnych obrotów to przy okazji zaadoptuje sie od nowa czujnik połozenia pedału gazu,może on jest winny.

Z miejsca jak mu dajesz w pi... to idzie dobrze?

Świece i filtr powietrza kiedy wymieniane?

Nic nie szarpie?

Nie miałeś przygód z masa w tylnych lampach?

Edytowane przez Bumcyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

Świece wymieniłem jakieś 4 dni temu filtr jest czysty , auto nie szarpie , masy tez sprawdzałem z miejsca jak mu dam w pi... to idzie ale i tak nie jest to co powinno , do tej adaptacji obrotów muszę mieć komputer inaczej nie da rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniłem jakieś 4 dni temu filtr jest czysty , auto nie szarpie , masy tez sprawdzałem z miejsca jak mu dam w pi... to idzie ale i tak nie jest to co powinno , do tej adaptacji obrotów muszę mieć komputer inaczej nie da rady?

 

Spokojnie mozna bez komputera.

Napisałem kiedyś na forum jak to sie robi:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67156-p11144wp11144-spadajace-obroty/page__p__750400entry750400

 

Na dole w którymś poście jest dokładny opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

Wielkie dzięki jutro sie biorę za to, masz dla mnie jakieś wskazówki dotyczące odkręcania przepustnicy ? W serwisówce jest napisane żeby najpierw zrobić

Accelerator pedal released position learning potem throttle valve closed position learning czyli 0 położenie pedału gazu i zamknięte położenie zaworu przepustnicy a potem nauke obrotów. to zrobić jeszcze te dwie rzeczy najpierw? PS mam serwisówke a z niej nie korzysta hehe dopiero teraz zobaczyłem jak wszystko jest łopatologicznie wytłumaczone hehe dzieki.

Edytowane przez zielony 94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli minus z akumulatora i żółty z przepływomierza tak? jeżeli tak to po przeczyszczeniu i rozgrzaniu było 1.4V a na wyższych obrotach nie sprawdzałem co do tego jak wygląda ten spadek mocy , jeżeli jadę np na 5 biegu 100 km\h to jest jakieś 2700 rpm i dam gazu to bardzo wolno przyśpiesza zresztą na 4 biegu też wolno idzie nieważne jakie obroty :/ oglądałem tą przepustnicę ale ni widziałem tam jakiś poważnych zabrudzeń czy osadów. aha 2 razy na obwodnicy miałem tak że jechałem na 5 biegu 100km\h dawałem gazu a on nic ani kilometra na godzinę więcej:/ zrobiłem zdjęcie przepustnicy ale nie wiem czy dasz rade ocenić po zdjęciu czy jest do czyszczenia http://img151.imageshack.us/i/dsc00242vr.jpg/

 

 

Widać że od środka jest sama smoła (miałem podobnie). Odkręć i przemyj benzyną ekstrakcyjną i będzie git.

 

Wyskoczył Ci check engine?Jakie błedy wyskoczyły po podłączeniu do kompa?

Temat braku mocy przerabialem u siebie.Ile masz nabite na liczniku km?

Przepływke możesz przeczyścić w myjce ultradżwiekowej lub spróbować np sprayem do czyszczenia tarcz hamulcowych.Musi to być coś co szybko odparowuje usuwa tłuszcze i nie zostawia osadu.

Przepustnicę czyściłeś?

Jeśli nie to zobacz sobie ile tam jest syfu.Przy okazji czyszczenia przepływki polecam też czyszczenie przepustnicy,tylko pamietasj ,że później trzeba zrobić adaptację ale to też nie jest problem.

Temat przepływki juz wiele razy był poruszany.

Widzę ,że jesteś z wejherowa to mozesz podjechac do mnie do gdańska to cos pomyslimy.

Mam ten sam motor w swojej nysie,więc i przepływke można podmienić dla sprawdzenia.

Kompa też mam więc błędy mogę skasować.

Jak coś to pisz na gg.8359901

 

 

Ja po czyszczeniu przepływki i przepustnicy nie musiałem robić adaptacji. Umyłem naprawdę delikatnie i nie było problemu. Może ma znaczenie kolejność mycia. Ja najpierw myłem przepustnicę, a po kilku dniach przepływkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

Więc tak to co zobaczyłem w przepustnicy było szokiem syf niesamowity http://img145.imageshack.us/f/przepustnica4.jpg/ i http://img821.imageshack.us/f/przepustnica5.jpg/ wyczyściłem wszystko ładnie pięknie ale zauważyłem że przepustnica w tej pozycji co ją zdemontowałem jest nie do końca zamknięta czy tak powinno być http://img600.imageshack.us/f/przepustnica2.jpg/ i http://img88.imageshack.us/f/przepustnica3.jpg/ dodam że jak lekko nacisnę na tą blaszkę tak żeby się zamknęło to on i tak wraca do tej pozycji ze zdjęcia, no teraz mój największy problem, chodzi o naukę wolnych obrotów za cholerę nie chce zadziałać robię tak jak mi pisał Bumcyk czyli 1 rozgrzałem silnik, 2 wyłączyłem zapłon na off i czekam z 11 s, 3 teraz przekręcam zapłon na on czekam 3 s i wciskam wciągu 5 s pięć razy pedał gazu do oporu, 4 teraz czekam 7 s i wciskam pedał gazu do oporu i czekam 20 s i powinien zacząć mrugać checkengine ale nie mruga czekałem nawet 40 s i nic a przydało by się to zrobić bo obroty chodzą dziwnie mianowicie wolno schodzą od 1500 no co prawda stają na tych 750 ale są nierównomierne raz troszkę wyżej raz niżej :/ jakieś pomysły?

Edytowane przez zielony 94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak to co zobaczyłem w przepustnicy było szokiem syf niesamowity http://img145.imageshack.us/f/przepustnica4.jpg/ i http://img821.imageshack.us/f/przepustnica5.jpg/ wyczyściłem wszystko ładnie pięknie ale zauważyłem że przepustnica w tej pozycji co ją zdemontowałem jest nie do końca zamknięta czy tak powinno być http://img600.imageshack.us/f/przepustnica2.jpg/ i http://img88.imageshack.us/f/przepustnica3.jpg/ dodam że jak lekko nacisnę na tą blaszkę tak żeby się zamknęło to on i tak wraca do tej pozycji ze zdjęcia, no teraz mój największy problem, chodzi o naukę wolnych obrotów za cholerę nie chce zadziałać robię tak jak mi pisał Bumcyk czyli 1 rozgrzałem silnik, 2 wyłączyłem zapłon na off i czekam z 11 s, 3 teraz przekręcam zapłon na on czekam 3 s i wciskam wciągu 5 s pięć razy pedał gazu do oporu, 4 teraz czekam 7 s i wciskam pedał gazu do oporu i czekam 20 s i powinien zacząć mrugać checkengine ale nie mruga czekałem nawet 40 s i nic a przydało by się to zrobić bo obroty chodzą dziwnie mianowicie wolno schodzą od 1500 no co prawda stają na tych 750 ale są nierównomierne raz troszkę wyżej raz niżej :/ jakieś pomysły?

 

Musisz dokładnie mierzyć te sekundy:)

Mnie się udało za 3 razem:)

Mój opis to po prostu przetłumaczona serwisówka.

Tym niedomknięciem się nie martw, jak zrobisz naukę wolnych obrotów to wszystko wróci do normy.

Edytowane przez Bumcyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...