Gość Eduardos Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu więc się podepnę pod kolegę, mianowicie jak sprawdzić napięcie na przepływce w 2.0 TD 2001 r. ( BOSCH )są tam cztery przewody a w szukajce znalazłem tylko trzy przewodową przepływkę i opis do niej ???.Jeśli ktoś już to robił osobiście to proszę o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Napiecie na przeplywomierzu BOSCH jak sprwadzic masz TUTAJ. POza tym do poczytania TO Jeszcze jedna uwaga. Przeplywomierz bosch moze tez byc 5 przewodowy ale to nie zmienia faktu ze do pomiaru wbijamy sie w bialo niebieski przewod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eduardos Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Właśnie zmierzyłem i wyszło tak : jałowe obroty - 1,73 ( średnio bo jak wbiłem lepiej igłę to było 1,86 ) 1000 ob.- 1,92 do 1,93 1500 ob.- 2,11 2000 ob - 2,30 2500 ob - 2,56 Czyli mniemam iż przepływka jest ok. ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 W tym linku co jest napisane jak mierzyc masz napisane rowniez czym wyczyscic przeplywke. Te 1,7 to troche malo ,ale mysle ze czyszczenie pomoze .Nawet zeby to bylo 1,86 V w porywach to tez wyczyscilbym . Pytasz o przeplywke bo zauwazyles spadek mocy i wieksze zuzycie paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eduardos Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 (edytowane) Generalnie sytuacja trochę skomplikowana gdyż auto to posiadałem wcześniej ale chciałem je sprzedać lecz kupił je mój teść i jeżdził tylko po mieście ( chyba tylko do 3-ciego biegu jak zobserwowałem hihi ) i z kolei dał go mojemu szwagrowi na 2 mce.Ku moiej uciesze powymieniał paski, płyny , tarcze, klocki, oleje - jak to starszy dziadek i chciał sprzedać więc mi się szkoda zrobiło primki więc odkupiłem ją z zaj.... zyskiem.Tyle histori a początek kłopotów.Mianowicie przed sprzedażą wzystko było okej ale po tych herbatnikach jak przejąłem auto to zaświecił się check i po co 10 odpaleniu dostawał febry i dymił.Analiza - padnięty wtrysk sterujący - wymiana i kasacja błędu check zgasł ale spadła moc.Myślę sobie może auto zamulone więc zacząłem nim do pracy dojeżdżać codziennie 60 km - prosta równa trasa.Niestety check zpalać się zaczął regularnie podczas ostrego hamowania.Analiza forum i wniosek że nastawnik pompy paliwa - niezdiagnozowane do dzisiaj niestety.Ktoś na forum doradził aby wlać w zbiornik coś na czyszczenie układu ( sts diesel coś tam - ok.) - po zabiegu check zapalał się coraz rzadziej aż przestał sie zapalać zupełnie - super myślę sobie.Ale niestety nadal muł jak diabeł w porównaniu z poprzednim okresem posiadania.Niestety spalanie wzrosło - dosyć w porównaniu z poprzednim okresem użytkowania.Obroty przy prędkości 100 km/h to 2400-2500. Czas aby się bujnąć z czwórki z prędkości ok.70 km/h do piątego biegu na ok.100 km/h to wieczność i straszne żyłowanie silnika.Ogólny brak zrywności jako takiej.Nie jestem wymagający ale mam odniesienie do jej wcześniejszych zachowań.Nie kopci ani żadnych chmur dymu nie zostawia ( sprawdzone specjalnie podczas wyprzedzania na dwa auta + cb + opinia mechanika ).Noszę się z zamiarem rozkręcenia zaworu egr i gruntownym wymyciem go plus ewentualne zaślepienie.Dzisiaj np.podczas jazdy z prędkością 110 km/h obroty były na poziomie 2700 a pod górki nie za bardzo chciała trzymać moc i słabła na szczytach co jej się nie zdażało wcześniej.Oleju nie bierze a wymieniany co 10 tyś., odpala od razu nawet w największe mrozy.http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-primera-terrano-0281002207-i1563487995.html Nie wiem czy to zamiennik ale kod się zgadza - ryzyko chyba żadne ??? Edytowane 8 Maja 2011 przez Edwin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 podzieliłem, bo w tamtym temacie mowa o benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eduardos Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 (edytowane) Faktycznie trochę się rozpisałem - dzięki.Właśnie wróciłem z trasy ( taka krótka z 10 km ) a przed wyjazdem zaślepiłem wężyki od egr-u.Generalnie szału ten zabieg nie spowodował aczkolwiek jest ( auto ) jakby bardziej zrywne.W tygodniu przeczyszczę przepływkę i pomyślę o tym egr-e, dla pewności dokonam zakupu nowej ( trzeba bedzie sobie odmówić paru przyjemności )i opiszę efekty.Pozdrawiam. A i bym zapomniał - podczas oględzin przez mechanika wyszło iż pręcik od tego zaworu/puszki przy turbinie nawet po gwałtownym dodaniu gazu na 3,5-4 tyś.obr.nie rusza sie a powinien ładnie wychodzić przecież.Jak ktoś ma jakieś uwagi odnośnie anomali w moim aucie to bardzo proszę o opinie. Edytowane 8 Maja 2011 przez Edwin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 U mnie tez po zakupie autka okazalo sie ze ten precik ledwie wychodzil po pozadnej przygazowce. Jest tam bardzo niedobry dostep do niego bez rozbierania ale ja go potraktowalem przez 3 dni odrdzewiaczem i puscil. .Jesli CI nie pusci to trzeba bedzie zdemontowac turbo i uruchomic ten pret. Przeplywke wyczysc i bedzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lancer901 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 (edytowane) witam, moja primerka to 1.8 2000r, jaki powinien byc V na czujniku PRZEPUSTNICY??? prosze o szybka odpowiedz, brakuje mi mocy, jade max 50km/h. Edytowane 25 Czerwca 2011 przez PrzemekFF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Czesc. Jesli CI brakuje mocy to wobec tego niech moc bedzie z Toba . Jesli zrobiles autodiagnostyke W TAKI SPOSOB i wyszedl CI kod bledu 0120 to bedzie rzeczywiscie czujnik polozenia przepustnicy . To co podaje manual to ma byc tak. Sillnik nie chodzi . Kluczyk na ON i przy wcisnietym calkowicie pedale gazu ma byc 3,7-4,5V. Teraz silnik odpalony i przy niewcisnietym pedale gazu na byc napiecie 0,35-0,65V. Wiesz ja mam diesla ale moze trzeba wyczyscic przepustnice albo moze juz calkiem przeplywka padla. Tyle co CI moge pomoc. Moze koledzy z benzyny sie odezwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Witam podepnę się pod temat . Czy do czyszczenia przepływki muszę odłączyć aku, czy wystarczy wyjąć wtyczkę i jeszcze jedno czy do czyszczenia mogę użyć WD40 lub coś podobnego. Dziękuję i pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Witam podepnę się pod temat . Czy do czyszczenia przepływki muszę odłączyć aku, czy wystarczy wyjąć wtyczkę i jeszcze jedno czy do czyszczenia mogę użyć WD40 lub coś podobnego. Dziękuję i pozdrawiam, Jak użyjesz WD40 to możesz przepływkę od razu wyrzucić. Druciki, które są na przepływce muszą być czyste, dlatego trzeba użyć takich preparatów, które od razu odparują. WD40 wytłuści to tylko i ubije na stałe czujnik. Dodatkowo, tych drucików nie można nawet niczym dotykać, bo efekt może być taki sam. Preparaty do czyszczenia przepływomierzy do dostania w sklepach moto za 20-25zł są. Można chyba też użyć benzyny ekstrakcyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Jak użyjesz WD40 to możesz przepływkę od razu wyrzucić. Druciki, które są na przepływce muszą być czyste, dlatego trzeba użyć takich preparatów, które od razu odparują. WD40 wytłuści to tylko i ubije na stałe czujnik. Dodatkowo, tych drucików nie można nawet niczym dotykać, bo efekt może być taki sam. Preparaty do czyszczenia przepływomierzy do dostania w sklepach moto za 20-25zł są. Można chyba też użyć benzyny ekstrakcyjnej. dzięki a co z akumulatorem odłączyć czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 dzięki a co z akumulatorem odłączyć czy nie? Zawsze zalecają odłączyć, chociaż pewnie nic by sie nie stało, jakbyś wyjął bez odpięcia aku. W sumie chyba rzeczywiście lepiej rozłącz, wyjmij wszystko z auta, czyli czujnik + obudowę i dopiero na wyjętym wyczyść. Ktoś pisał, że i kratka obudowy i druciki jak są czyste, to są srebrne, nie szare. Ja u siebie chciałem już czyścić (bo kratka szara, więc druciki pewnie też zabrudzone), ale nie miałem torxa żeby wyjąć czujnik z obudowy. Ano, nie można też odpalać auta z odpiętym przepływomierzem, bo błąd wywali i trzeba będzie kasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eduardos Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Witam. Mam pytanie odnośnie pomiaru przepływki.Mianowicie po zakupie nowej spalanie mam na poziomie 10 l./100 km , nawet uprawiając taksówkarski styl jazdy ( 90 km/h, brak gwałtownych wyprzedzeń, zmiany biegów w okolicy 2,2 tyś obr. ) Dzisiaj znowu pomierzyłem i zauważyłem dziwne zachowanie podczas pomiaru. po odpaleniu auta ( na rozgrzanym silniku) i po podpięciu miernika, na wolnych obrotach, pokazuje od 1,91 - do 1,94 , po czym za jakąś minutę silnik cichnie wyrażnie o około parę decybeli i następuje spadek napięcia do 1,75 - 1,78. Dodam dla ciekawości iż tak samo jest na starej jak i na nowej przepływce ????!!!!!. Czy to normalne zachowanie przepływek ??. Po dodaniu gazu w pozycjach 1000, 1500, 2000, 2500 obrotów wartości wzrastają aż do 2,5 - 2,6 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość autosero Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Witam wszystkich od dawna juz przyglądam się tematom przepływomierza, nie dawno pomierzyłem swoją przepływkę i wartość wychodzi mi 5.01V , nigdzie na forum nie spotkałem sie jeszcze z takimi wartościami w P11 2.0TD według opisów kolegów warftość dla tego silnika powinna sie mieścić w granicach 1,9-2,4 V. Czy to oznacza ze zle mierzę czy jednak przepływka jest walnięta , a mierzyłem na białym przewodzie 4-pinowa wtyczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Pewnie zle mierzysz bo na bialym przewodzie mierzy sie przeplywke Zexela . Jesli masz 4 przewodowa to bedzie boscha i pomierz na ostatnim pinie tak jak by to byla 5 przewodowa i tu mierzy sie na ostatnim przewodzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 Pewnie zle mierzysz bo na bialym przewodzie mierzy sie przeplywke Zexela . Jesli masz 4 przewodowa to bedzie boscha i pomierz na ostatnim pinie tak jak by to byla 5 przewodowa i tu mierzy sie na ostatnim przewodzie . Nie zexela tylko Hitachi Zexela jest pompa paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.