JACKO29 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Ranger,osłony znajdują się pod kanałem,tam gdzie idzie rura wydechowa.Są one umocowane na takich sztyftach i dociśnięte specjalnymi spinkami sprężynowymi(rozprężne)U mnie wszystkie są na miejscu natomiast osłony luźne i w rezonans nie wpadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogi Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Przyglądam się temu tematowi od początku , nie wypowiadałem się , gdyż na mechanice się nie znam ale.....Z tych objawów , które są tu opisywane , wydaję mi się że są one bardzo podobne do tego co mnie się przytrafiło po niedługim kupnie Notesa z salonu ( jestem jego 2 użytkownikiem). wszystko zakończyło się rozebraniem silnika i wymianą - zaślepki kanału olejowego nr indeksu 1102472B00- Było to spowodowane brakiem faktycznej wymiany oleju silnikowego i filtra oleju przez przynajmniej 2-3 sezony. Piszę o tym , gdyż objawy wydają mi się podobne , a jeśli samochód jest na gwarancji to nic tylko jechać do serwisu i niech działają i nie odpuszczać im. A możesz coś więcej powiedzieć na ten temat bo u mnie jest podobnie, głośna praca przy przyspieszaniu, gdzie tej zaślepki szukać może jakiś rysunek poglądowy żebym mojemu mechanikowi mógł coś doradzić i żeby wiedział gdzie tego ma szukać. Pozdr. yogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 wystarczy poszukać w: http://nissan4u.com/parts/note/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogi Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Dzięki Dar1962 za rysunek poglądowy, ale zastanawia mnie jedna rzecz jakie dźwięki mogła powodować taka zaślepka, ponieważ to tylko zaślepka . Dzięki za wszelkie sugestie. Pozdrawiam Yogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 (edytowane) W sumie ciekawa sprawa z tą zaślepka zwłaszcza, że niektórzy zgłaszający ten problem to posiadacze samochodów nowych lub prawie nowych. Tam to się raczej nie ma prawa przytrafić, bo olej w takich samochodach jest zmieniany minimum co rok. Ranger,osłony znajdują się pod kanałem,tam gdzie idzie rura wydechowa.Są one umocowane na takich sztyftach i dociśnięte specjalnymi spinkami sprężynowymi(rozprężne)U mnie wszystkie są na miejscu natomiast osłony luźne i w rezonans nie wpadają. Chodzi o osłony którymi kanał kury jest "wyściełany" ? Ale te osłony nie są chyba z metalu? Spinki o których mowa to są te, które zaznaczyłem na zdjęciu ? To te osłony tak potrafią hałasować w NOTE? Edytowane 18 Listopada 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 (edytowane) pytanie należy kierować do kol. dareke Edytowane 18 Listopada 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareke Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Pytanie padło , na ile potrafiłem tyle podpowiedziałem , dałem stosowne namiary , reszta w rękach mechaników. Bo ze mnie to taki mechanik jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Tak Ranger ,to są te osłony i są to cieniutkie blaszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Zastanawiam się, co może powodować, że właśnie te osłony "dzwonią". Przecież teoretycznie nie przechodzą na nie żadne drgania, bo chyba nie stykają się one z żadnymi elementami wydechu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Raczej nie powinny...ale to inna bajka. Być może zbyt luźne,za bardzo rozbite otwory?Moze któreś nie chciały wejść na swoje miejsce i ktoś im pomógł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Ale z tego co tu słyszałem odkąd tu jestem dzwoniące osłony wydechu to sprawa, która przytrafiła się co najmniej kilku kolegom... Chyba, że to nie o te osłony chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 O te, i o te co są zgrzane do kolektora,u mnie puściły i są uchwycone opaskami skręcanymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Witam wszystkich. Usiadłem dzisiaj do neta, żeby poszukać coś dotyczącego dziwnych dźwięków w notce. Okazuje się ,że to temat popularny i opisywany. Dlatego chciałem dodać coś od siebie. Mam notka z drugiej ręki rocznik 2008 rejestracja 2009, przebieg 24 tyś. Ja zrobiłem ok. 6 tyś. Wszystko było dobrze do października. Olej filtry itp. powymieniane. Właśnie zacząłem słyszeć dziwne stuki. Myślałem, że tak działa ABS, miałem tak w Lanosie. Niestety objawy są trochę inne. U mnie jest tak: przy ruszaniu zimnym samochodem czy to na wstecznym czy do przodu słychać dźwięki. Nie jest to stukanie. Bardziej mi to wygląda na objawy elektryczne pracy jakiegoś elektromagnesu. Dlatego nawiązałem do ABS-u. W trasie nic się nie dzieje. Próbowałem w czasie jazdy wyłączać i załączać sprzęgło czułem lekkie szarpnięcia i podobny dźwięk. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów objawy ustępują. Może są ale b.minimalne. Dzwoniłem do serwisu Nissana w Łomiankach mam ok. 20 km. Niestety każą przyjechać. Jak się zdecyduje i zdołają naprawić napisze ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Może to wszystko kojarzysz z działaniem sprzęgła sprężarki klimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Jestem przekonany chociaż na tą chwilę nie znam budowy sprzęgła, ze odgłosy te kojarzą mi się raczej z elektrycznym urządzeniem. Jak wspomniałem wcześniej tak pracuje elektromagnes kiedy się włącza i wyłącza i wygląda mi to na szybkie klekotanie. Należy dojść co to jest za urządzenie elekryczne lub elektroniczne i z jakim mechanizmem powiązane. Jak sam nie zlokalizuje to niestety warsztat ASO lub dobry mechanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja walczyłem z tematem 3 lata (3 sezony). w serwisie byłem ze 4 razy, bez efektu. Po gwarancji pojechałem do znajomego, i opowiedziałem mu co się dzieje. Znalazł przyczynę :-) . Problemem były luźne osłony termiczne (tak jak piszeDar1962). Brakowało spinek. Jednak my poszliśmy na całość i kupel zespawał te osłony ze sobą na stałe. 3 lata walki i PO PROBLEMIE !!! Gaax, a jakie Ty miałeś objawy? Także coś Ci dzwięczało przy przyspieszaniu na zimnym silniku, czy podzwaniało Ci zawsze? U mnie jest tak: przy ruszaniu zimnym samochodem czy to na wstecznym czy do przodu słychać dźwięki. Nie jest to stukanie. Bardziej mi to wygląda na objawy elektryczne pracy jakiegoś elektromagnesu. Dlatego nawiązałem do ABS-u. W trasie nic się nie dzieje. Próbowałem w czasie jazdy wyłączać i załączać sprzęgło czułem lekkie szarpnięcia i podobny dźwięk. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów objawy ustępują. Janio, a te dźwięki przy ruszaniu na zimnym silniku masz zawsze, czy po przekroczeniu pewnych obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Tak jak to opisałem wcześniej objawy klekotatnia słyszę tylko po dłuższym postoju lub przy wyjeździe z garażu, czyli na zimnym silniku. Nie maja znaczenia obroty. Próbowałem ruszać do przodu kilka metrów i do tyłu , wtedy słychać. Później w czasie jazdy jeszcze kilkaset metrów przy przełączaniu biegów i spokój. Na trasie tych objawów nie słyszę. Domyślam się więc, że nie mogą to być żadne poluzowane części, bo byłoby je słychać przez cały czas. A dźwięki tak jakby dochodzą z lewej części samochodu. Dlatego pisałem wcześniej, ze podobny dźwięk wydawał ABS w moim lanosie. To jednak jeśli chodzi o lanosa był normalny objaw. Dodam, że żadna kontrolka nic nie sygnalizuje. Trzeba wziąć pod uwagę wpisy wszystkich forumowiczów i zasygnalizować gdy będę w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 (edytowane) Hmmm ,a może masz olej rzadki grupy 0! i zanim silnik nabierze ciśnienia na napinacz rozrządu to słychać klekotanie? A to że wydaje Ci się ze bardziej z lewej strony to może po prostu Ci sie wydaje??? Było już tak że niektórzy koledzy mieli zalany silnik olejem 0W,co w naszych jednostkach jest niewłaściwe!I objawy były podobne!.Olej 0W ma rzadsza konsystencję i szybciej ścieka ,a napinacz rozrządu jest sterowany właśnie ciśnieniem oleju. Edytowane 20 Listopada 2011 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Nie mam pojęcia. Olej jest syntetyk 5W40LOT. Wymiana w maju. Klekotanie zaczęło się jakieś 1,5 miesiąca temu. Podjadę do ASO jutro lub w tym tygodniu to napisze co wymyślili. Podam im wszystkie sugestie forumowiczów. Odezwę się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Daj znać jak będziesz już po wizycie w ASO. Jesteśmy ciekawi, bo to co piszesz jest w sumie czymś nowym. To z czym mieliśmy do czyniena do tej pory było czymś innym - te charakterystyczne dzięki pojawiały się w zakresie obrotów 2500-3000 obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiolwieserce Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 jak uruchomisz silnik, złap za przewód klimatyzacji i lekko nim poruszaj na boki. powinieneś poczuć na ręce lekkie stukanie które odpowiada "stukaniom" Winne za te nienormalne zachowanie jest sprzęgło klimatyzacji które pracuje zawsze , bez względu czy masz włączoną klimatyzację czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Ten czy inny? Czy oznaczało by to, że ten wąż o coś "obciera" lub o coś "stuka"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiolwieserce Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 właśnie TEN. większość mechaników nie jest wstanie skojarzyć ten objaw z wadliwie działającym sprzęgłem klimatyzacji. Nic o niego nie obciera tylko dżwięk z uszkodzonego sprzęgła niesie się po przewodzie sprężarki klimatyzacji. Jeżeli u was jest tak jak myślę to pokazując to swoim mechanikom powinni zajarzyć. Przy okazji wymienia się także łożysko przy sprzęgle. Jak siilnik się zagrzeje to objaw ustępuje, na sprzęgle kasują się luzy i wszystko jest ok. do czasu ponownego uruchomienia zimnego silnika. po jakimś czasie sprzęgło i tak się rozsypie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Ale przy awari sprzęgła klimatyzacji, te stuki byłoby raczej słychać zawsze a nie tylko przy okreslonych - raczej wysokich obrotach. Tak czy siak ciekawe spostrzeżenie i kolejna możliwość do sprawdzenia, szczególnie dla kolegi janio, który "stuki" ma "od razu", nie zależnie od obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Dzięki. Skorzystam z podpowiedzi "rysiolwieserce" i poruszam tym przewodem. Bo rzeczywiście objawy pojawiły się nie tak dawno, wcześniej tego nie było. Więc skoro coś się pojawia to znaczy ,że zaczyna się psuć. I masz rację, że tylko w fazie początkowej przy ruszaniu do tyłu/do przodu na zimnym. Ja tego nie skojarzyłem z klimą, ale czułem, że to gdzieś z przodu i przenosi się pod samochód, Pojadę do ASO i zasugeruje im tą sprawę. Odezwę się niedługo lub za kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.