Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lampka ciśnienia oleju długo swieci.


tymin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Opiszę sytuację : nigdy z ciśnieniem oleju nie miałem żadnych problemów. Po odpaleniu silnika (niezależnie od temperatury) lampka gasła błyskawicznie. Ostatnio pojechałem wymienić olej (na taki sam, na którym jeździłem- Valvoline 10W40) + filtr Mann. Po wymianie oleju lampka świeciła ok. 2-3 sek. po odpaleniu. Wkurzony mocno pomyślałem , że zawór w filtrze otwiera ,więc kupiłem jakiś koreański odpowiednik i wymieniłem sam filtr - bez zmian. Zdecydowałem, że wymienię olej na gęstszy , wlałem Shell Helix 15W40 jest ociupinkę lepiej. Dodam, że na gorącym silniku gdy na zaciągniętym ręcznym i wrzuconym 5 biegu zdławię oboty na 100-200 lampka się nie zapala, czyli ciśnienie jakby dobre. Czy ktoś z Was spotkał się z taką przypadłości? Dziękuję z góry za wszystkie podpowiedzi.

P.S. Ciśnienie w magistrali olejowej będę mógł zmierzyć dopiero za kilka dni (urlopy).

W silniku nie słychać ani zaworów ani panewek, pracuje tak, jak pracował.

Edytowane przez tymin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz motor ?? bo jeśli CD20T i wlałeś minerala to nic dobrego z tego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nikt nic nie napisał, to stwierdziłem , że sam to rozpracuję. Już jest OK. Co było przyczyną ? Moja pierwsza myśl była właściwa - była to wina filtra, a właściwie dwóch kolejnych filtrów. Na rozwiązanie zagadki wpadłem przeglądając katalog Filtrona, gdzie do Primery P11 roczniki '96-'00 zalecany jest filtr OP 581 . Jedyną cechą, która odróżnia go od pozostałych jest brak tzw By-pass Valve czyli zaworka nadciśnieniowego. W pozostałych , czyli Mann i jakiś koreański (ale i Knecht również) te zaworki występują. Brak tego zaworka sprawia, że magistrala po uruchomieniu silnika błyskawicznie wypełnia się olejem, natomiast jego obecność powoduje , że w momencie uruchomienia otwiera się on na 1-2 sekundy, co powoduje wydłużenie świecenia lampki czujnika.Czyli - nie panikowac tylko myśleć. Pozdrawiam :)

Edytowane przez tymin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobrym mineralnym moim zdaniem nic. To nie te czasy kiedy lało się Selectol Special z którego tworzyło się tyle smoły, że zacierały się koniki zaworów. Akurat (w moim przypadku) wlałem Shella bo ma dużo dodatków myjących i jak silnik pojeździ na nim trochę, to będzie czystszy. Generalnie trzeba się jednak trzymać zaleceń producenta auta i nie lać byle czego. Z regułu jeżdżę na Valvoline Maxlife 10W40 , a Shella wlałem, bo nie wiedziałem co jest grane z tą lampką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się stanie silnikowi na oleju mineralnym ?

 

mineralnego nie zaleca się do silników z turbiną bo to je podobno wykańcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega po 30-40kkm na mineralnym turbinę zatarł więc ja na minerala nie zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odchodzicie od tematu... Kolego tymin, coś się wyjaśniło?

Ja miałem podobnie, jak mi panowie mechanicy wlali za dużo oleju, stan przekroczony o 300ml i juz były jaja... Teraz w sumie też nie gaśnie lampka od razu, ale podejrzewam filtr oleju - mam filtrona (wymiana za tysiąc km i będę zakładał Manna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odchodzicie od tematu... Kolego tymin, coś się wyjaśniło?

Wyjaśniło się , odpowiedź w trzecim poscie. Winien by właśnie filtr (najpierw Mann, potem OEM) po założeniu Filtrona OP 581 bez By-pass valve wszystko gra, lampka gaśnie błyskawicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniło się , odpowiedź w trzecim poscie. Winien by właśnie filtr (najpierw Mann, potem OEM) po założeniu Filtrona OP 581 bez By-pass valve wszystko gra, lampka gaśnie błyskawicznie.

Cholera, przegapiłem tego posta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Ja już dwa razy zmieniałem filtr Fiaam i nie ma z nim żadnych problemów.Możesz śmiało wymieniać.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pozwole sobie odświeżyć temat ponieważ też mam problem z kontrolką oleju. Miałem już filtry oleju sędziszów, kager i chcę się przymierzyć do filtrona ale są sprzeczności co do tego filtra i zresztą nie tylko do tego. Kolega "tymin" metodą prób i błędów doszedł do wniosku że właśnie filtron to filtr po założeniu którego kontrolka oleju gaśnie natychmiast a knecht opóżnia gaśnięcie kontrolki, natomiast kolega "Jarosław" twierdzi http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80182-tykanie-z-pompy-i-kontrolka-oleju/page__hl__%2Bfiltr+%2Boleju__fromsearch__1 że filtron powodował opóżnianie gaśniecia kontrolki oleju a knecht nie. Myśle że temat wart jest podjęcia dalszej dyskusji ponieważ jak wiadomo silnik spalinowy najwięcej sie zużywa przy częstym odpalaniu a tym bardziej jeśli zaraz po odpaleniu nie dostanie oleju o odpowiednim ciśnieniu do magistrali olejowej. WIĘC jak to jest z tymi filtrami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gaśnięcia kontrolki zaniku ciśnienia oleju a tym samym zniknięcia zjawiska tarcia półsuchego w silniku spalinowym ma kilka rzeczy min. źle skonstruowane w tym silniku jest to że filtr oleju jest poziomo, i połowa objętości oleju z biegiem czasu spłynie mimo zaworka w fitrze, i odpalając silnik stojący kilka godz widać że kontrolka gaśnie po sekundzie dwóch, na mineralnym kilku sekundach, i wtedy mamy do czynienia z półsuchym tarciem i niszczeniem silnika. Ale widziałem gorsze konstrukcje gdzie filtr był do dołu odpływem i wszyscy się dziwili czemu te silniki tak szybko padają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z twoją opinią na temat montowania filtra oleju ale musze w tym miejscu zaznaczyć że primera p11 2.0 td to mój 3 nissan. wcześniej miałem sunnego w benzynie i almere n15 w dieslu, w obydwóch filtr oleju był montowany w ten sam sposób a mimo to kontrolka gasła od razu mimo stosowania filtrów krajowych. Musze tu jeszcze dodać że moja nysa przyszła do polski na nissanowskim filtrze i wszystko było ok. Problemy zaczeły sie po pierwszej wymianie oleju i założeniu filtra krajowego i trwają do dziś. Nie sztuka podjechać do serwisu i kupić filtr za 100 zł, Sztuką jest dopasowanie odpowiedniego filtra który rozwiąże problem przy czym jego cena bedzie do zaakceptowania. a najgorsze jest to że w jednym silniku lepiej sprawuje sie knecht a w drugim filtron :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam FILTRONA, wcześniej HERTH+BUSS JAKOPARTS i BOSCH lub KNECHT (nie pamiętam) i kolejny założę też FILTRON.

kontrolka gaśnie niemal natychmiast gdy silnik odpali, a wcześniej bywało różnie.

olej mam Mobil Diesel 10w40 i następnym razem zaleje tak chwalony na forum Valvoline maxlife, tak na próbę i zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ja mam podobny problem,lampka gaśnie po 3 sek.Najpierw miałem Filtrona, a teraz używam Mann i przy obu filtrach sytuacja jest taka sama. Wyczytałem,że filtry mogą mieć trzy rodzaje zaworów. Pierwszy "by-pass valve''- obejście wkładu filtra gdy np: olej jest za gesty (zimny) lub wkład jest zapchany. Drugi ''anti-drain valve''- przeciwzwrotny,czyli zapobiega spływaniu oleju do pompy.Ten zawór mają filtry przykręcane z boku.Trzeci to ''anti-syphon valve'' inaczej zawór EKO,który zapobiega spływaniu oleju po tzw.''czystej stronie'' (też zapobiega wylewaniu się oleju po wykręceniu filtra.Uważam, że filtr ze wszystkimi zaworkami powoduje natychmiastowe gaśnięcie lampki.Filtron ma tylko drugi,pozostałe filtry nie wiem jaką mają budowę.Może ktoś ma informacje,gdyż planuje wymianę na jeszcze inny filtr.A z opisu tej sytuacji na forum trudno coś wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chociaż wyżej chwaliłem FILTRONA to w zimę miałem z min przygodę, tzn. zablokował się (niewiem czy filtr czy jakiś zaworek w nim) i po odpaleniu kontrolka nie gasła i nie było smarowania. Po wymianie filtra na inny problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pszukałem i poczytałem na temat budowy filtrów olejowych i wyszło,że najlepiej kupić filtr renomowanej firmy ( np: Bosch,Mann,Knicht itp.) które posiadają dwa podstawowe zawory tj. przeciwzwrotny i ''by-pass''. Filtron niestety nie posiada ''by-passa'' (omijanie wkładu i podanie brudnego oleju) i dlatego przy zimnym i gęstym oleju (zima) olej nie popłynął na silnik koledze ''nowak''. Jestem ciekaw jakiej marki filtr ma teraz kolega i czy szybciej lampka gaśnie ? Wyczytałem też na forach innych marek,że niektorzy maja też podobny problem i nie polecają filtrów Mann produkowanych w RPA !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jakiej marki filtr ma teraz kolega i czy szybciej lampka gaśnie ?

kupiłem jakiś najtańszy włoski ze sklepu obok, żeby sprawdzić czy pomoże. Firmy nie pamiętam, nie ma on żadnych zaworów, a kontrolka gaśnie tak samo jak na poprzednim, czyli niemal natychmiast po odpaleniu (gdy silnik zimny po nocy), albo jeszcze w trakcie kręcenia rozrusznikiem (zaraz po zgaszeniu).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I kupiłem filtr firmy Bosch.Po wymianie ojeju lampka oleju teraz swieci przez 5s!!! dziadostwo :thumbsdown: ..Nastepnym razem wymienie jednak na Mann bo ma zawory i świeciła tylko 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem teraz "union japan" czy jakoś tak, bo dostałem go w cenie złomu... i wart jest tyle samo :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowak a mógłbyś sprawdzić jakiego koloru idzie kabel do czujnika ciśnienia oleju, przy wymianie sprzęgła gdzieś mi go wcieło i nie mogę go znaleść. Będę musiał otworzyć wiązkę i go wyciągnąć ostatecznie podciągnąć nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...