Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

YD25DDTi wymiana świec żarowych


seed
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec z service manuala wynika ze dostep jest wrecz banalny. Ale moze ktos wymienial - dlatego pytam. Przy okazji - polecam www.pro-choice.pl. Zrobili mi niezłą cenę na NGK.

 

wymienilem świece - banał - zwykła płaska 12 wystarczy. Ale objawy jak byly tak sa - mianowicie silnik gasie po odpaleniu (tak od 3 m-cy) - teraz gdy nastaly mrozy nie chcial tez zapalac. Jak podgrzalem kilka razy siwce to odpalal ale nadal gasl jak byl zimny - dopiero po ok 5 min trzymania na lekkim gazie - stabilizowal sie. bylem przekonany ze to swiece. Teraz odpala ladnie ale caly czas gasnie - co to moze byc?

Edytowane przez seed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy niełapie powietrza do układu paliwowego filtr złącza

U mnie gasł czasami na zimno falował obrotami i brak mocy był to zawór w pompie paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy przewody gumowe podłączone do filtra paliwa nie są luźne

Czy zaworek powrotny w filtrze jest prawidłowo zamontowany (to ten z cieńszymi przewodami)

Rano przed odpaleniem auta podpompój paliwo pompką obok filtra taka gumowa gruszka jeśli auto nie zgaśnie to znaczy że jest jakaś

nieszczelność najczęściej w okolicach filtra

 

Natomiast jeśli to nie pomoże to może być zawór w pompie wysokiego ciśnienia pompa po prawej stronie silnika widać ją zaglądając

przez prawe koło to ten ze złączem szarego koloru jest odpowiedzialny za falowanie obrotów,brak mocy ,gaśnięcie silnika

 

Oczywiście może być to jeszcze coś innego sprawdź najpierw opcję z zapowietrzaniem filtra paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie gasł czasami na zimno falował obrotami i brak mocy był to zawór w pompie paliwa

 

sprawdzę to wszystko. czy jesli po sprawdzeniu filtra nadal bedzie to samo - wymieniac w ciemno zawor w pompie? - jakie to sa koszta i gdzie najlepiej kupowac?

Edytowane przez seed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 400-450zł zawór SVC czy jakoś tak jest tego mnustwo na Allegro

 

SCV chyba

 

Świece wyminilem na NGK D-POWER 61 / Y-519J

Edytowane przez seed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super sprawa! dzieki ja tez kiedys - w przyplywie dobroci - popełniłem taki service manual:

 

""Pozwoliłem sobie zrobić mały tutorial w pdf`ie dotyczący wymiany płynów i filtrów w silniku 2.5 dCi(YD25DDTi). Dotyczy zarówno Pathfindera R51 jak i Navary D40 w automacie.

 

http://www.sendspace.com/file/wrhha2

 

PS

Zamienniki ori oleju do Diesla 2.5:

np.

Bez DPFa - Motul 8100 X-cess 5W-40

Z DPFem - Motul 8100 x-clean c3 5W-30"""

 

 

PS

a filtr paliwa byl wymieniany rok temu dokladnie na Manna - chyba sie jeszcze nie zapchal.

Edytowane przez seed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr, filtrowi nie równy i paliwo też. Nie uwierzę w to, że zawsze lejesz najlepsze paliwo na renomowanych stacjach z dużą przepustowością samochodów.

Co do zaworu SCV, to one tak się nie psują, uszkodzeniu ulegają oringi - kosz z 2 zł.!!!!!!! A zanim weźmierz się za zawór, to najpierw przeczyść przepływke.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz dci, więc z Common Rail. Takie pompy Bosch robi, nie robi natomiast pomp VP-44.

Tutaj dodam małe info o common rail..

 

Myślę, że i innym ta informacja się przyda.

Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........uśmiech za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. :book:

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadę dzisiaj do Boscha - od tego krecenia padł akku i nie mialem kiedy ładować. Wszystko powiem wieczorem albo jutro.

 

dopiero na wtorek byl termin - i tak sie umowiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odpalił ledwo na pełnym akku ale nadal gasnie jak zimny. na wtorek do Boscha

 

Ok Panowie - to był jednak zawór SCV. Nalezalo caly zawor wymienic - nie tylko uszczelki. Potem programowanie pompy i jest wszystko ok. Zrobilem jeszcze kontrolki ESP, ASR, ABS itp - od roku sie swiecily. Winna byla kostka przy nadkolu - cala skorodowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...