Esox Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam, planuje wymianę płynu wspomagania kierownicy. Potrzebuje informacji, jakiej firmy będzie dobry - który polecacie ?? Czy należy zwrócić uwagę na jakieś szczególne parametry ??? Czytałem coś o kolorach, jednak ja nie jestem wstanie stwierdzić jaki kolor był u mnie wlany gdyż obecnie jest bardzo zabrudzony. I ostatnie pytanko, ile go wchodzi do układu ?? Moje auto to almera n16 z 2003 z silnikiem 1,5. Z góry serdeczne dzięki za pomocne wskazówki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 podjedz do sklepu i oni powninni miec jaki olej do czego i do jakiej marki a dobry olej zalezy od kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esox Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 (edytowane) Jeżeli chodzi o rady "panów w sklepie" to mam spory dystans... i wolę wcześniej sam nieco się dowiedziec na dany temat, niż polegać na radzie dość często (choć nie zawsze) ludzi którzy mają sprzedawać towary a nie koniecznie się na nich znać. Dlatego jeszcze raz proszę o wskazówki i rady - jaki rodzaj, jaki producent ?. Z góry dzięki za pomocne rady ! Edytowane 5 Lutego 2012 przez Esox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Kolego, ja w trzecim samochodzie od kiedy doszedłem do wniosku, że płyn we wspomaganiu też powinno się wymieniać, to stosuję Mobil ATF220 Ale z płynami eksploatacyjnymi jest tak samo jak z olejami lub akumulatorami - co osoba, to inna opinia. Dla uzupelnienia dodaję małą poradę Myślę, że i innym ta informacja się przyda. Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........dobre słowo za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Do układu wspomagania wchodzi Dexron III. Osobiście od 148tys km nie zmieniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 W/g. instrukcji, a-jakże. Ten też jest dobry i nie ma żadnych przeciw wskazań, aby używać do wspomagania, a Dexron III jest bardziej wymagany lecz do skrzyń automatycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 AFT220 spełnia te same normy co Dexron III, więc jest dobrym zamiennikiem.. ja zalałem zamiennikiem Shellowskim firma na prawdę nie ma znaczenia, jeśli spełnia normy GM Dexron III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
binladen Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 AFT220 spełnia te same normy co Dexron III, więc jest dobrym zamiennikiem.. ja zalałem zamiennikiem Shellowskim firma na prawdę nie ma znaczenia, jeśli spełnia normy GM Dexron III dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esox Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 ATF 220 jutrą ląduje i w moim układzie Dzięki za rady ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 (edytowane) Samo ATF to skrot okreslajacy przeznaczenie, a nie nazwa handlowa czy typ produktu. Podany przez Ciebie mobil spelnia wymagania/jest zamiennikiem dexron'a II a nie III. Edytowane 7 Lutego 2012 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 @buladag: owszem, ale dexron II spełnia wymagania wspomagania Almery.. u mnie jest zamiennik Dexron III, bo różnica w cenie wyniosła 4zł, a nie chciałem mieszać dwóch różnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Niestety, ale producent twierdzi inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Ale namieszałem Panowie, nie kłóćcie się. Każdy używa to co chce, pomimo naszych podpowiedzi. To jest tak samo jak z olejami silnikowymi. Ja bynajmniej po zakupie Tinki, taki płyn wlałem i jest ok - nie narzekam i w każdym sklepie motoryzacyjnym, nie usłyszycie słów -- ŻE NIE WOLNO!!! Te cyferki II lub III, to bardziej odnoszą się do ekologii - czy to euro 3 lub euro 4, niczym więcej. Zresztą wszystkie płyny powymieniałem, abym wiedział co mam. To samo bym zrobił z rozrządem gdyby był pasek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 D III jest nieco rzadszy niż D II ergo - wspomaganie chodzi lżej, ale jest wyższe ryzyko rozszczelnienia układu różnice w pracy wspomagania są zaniedbywalne, ale jeśli układ się poci to lepiej zalać D II a jeśli sie nie poci, a autem często jeździ kobieta* - D III *pozdrowienia dla najlepszej z żon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esox Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Wymieniłem olej na Mobil ATF 320 - wszystko chodzi jak należy, dziwne odgłosy zniknęły, a kierownica kręci się praktycznie sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr277 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 mirekg9, czy mógłbyś jeszcze raz wrzucić załącznik? niestety nie bardzo można go pobrać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 (edytowane) Proszę uprzejmnie. Podoba się??? Przyda się??? Więc proszę o .......... Edytowane 7 Października 2013 przez mirekg9 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr277 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Dzięki wielkie. Ja u siebie już wczoraj wymieniłem, ale wolałem zobaczyć Twoją metodę, żeby porównać czy o niczym nie zapomniałem Świetnie napisany tutorial! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WALDIZDW Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Panowie! Nan problem ze swoim wspomaganiem. Mam silnik 2,2DI od jakiegoś czasu zauważyłem, a raczej poczułem, że podczas kręcenia kierownica mam takie delikatne opory, a następnie jest dobrze i ponownie delikatne opory. Wymieniłem płyn na ORLENOWSKI trochę pomogło, ale nie do końca. Podczas kręcenia kierownica nie słyszę jakichkolwiek zgrzytów. Nie wiem co to może być. Może ktoś z Was miał podobny problem? Napiszcie i pomóżcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 A pasek jak napięty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ouara Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Ostatnio jak ruszam, czasem mam taki efekt jakby wspomaganie łapało z opoznieniem. Później praktycznie nie zauważam tego lekkiego oporu, choc staram się mocno zwracać na to uwagę. Wymieniłem płyn bo był czarny - dostałem jako zamiennik Castrol ATF TQ III - weszło o dziwo chyba z 0,6 litra. Niesety efekt nie ustąpił jak wyjezdzałem dzis spod domu też lekko stawił mi opór. Pompa cichutko chodzi. Coś jeszcze powinienem sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ===================================================================================================== Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://www.auto-swia...san-klub-polska ===================================================================================================== Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ouara Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 No dobra zajrzałem pod maskę i slizga mi sie jeden z pasków. Dostęp beznadziejny, z dołu da się dojść lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tix Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 (edytowane) Proszę uprzejmnie. Wymiana płynu wspomagania.pdf Podoba się??? Przyda się??? Więc prosze o plusik "+" A ja mam małą wątpliwość odnośnie tej instrukcji. Skoro odłączyliśmy cienką rurkę, zlaliśmy olej, to dlaczego zalewamy nowy olej na zdjętej rurce? Tak po mojemu, skoro przepływ oleju jest jak na zdjęciu, to jak zalejemy nowy olej do odpowietrzacza, i nie wepniemy wpierw cieńszej rurki do niego, to cały nowy płyn poleci nam do wiadra, tak? To tak jak zalewać nowy olej do silnika, przy odkręconym korku spustowym... ...ja oczywiście nie zarzucam autorowi, że nie ma racji. Proszę tylko o informacje dlaczego wężyk wpinamy na końcu uzupełniania oleju, a nie po jego spuszczeniu - przed napełnianiem na nowo. Edytowane 2 Maja 2013 przez tix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Nie do końca chyba zrozumiałeś treść. Gdybyś spuścił całkowicie płyn, to jednocześnie byś zapowietrzył cały układ. W punkcie 6 wyraźnie jest napisane. Poza tym, wymiana płynu w układzie wspomagania polega prawie identycznie jak wymiana płynu hamulcowego - odkręcasz odpowietrznik a do zbiorniczka wlewasz nowy płyn. Następnie gdy z odpowietrznika zacznie lecieć już czysty i nowy płyn, to go zakręcasz. To jest dalej napisane w punkcie 7 i 8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.