Witos1962 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Jaka to jest druga sonda za katalizatorem w P12 1.8 16V. Na nie mam blad w ELM .Bank 1 sensor 2.Nie chodyi....caly czas pokazuje 0,280V i stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 bo to jest sonda kontrolna a nie do regulacji, a co się dzieje?? zaświecił się check?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witos1962 Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 bo to jest sonda kontrolna a nie do regulacji, a co się dzieje?? zaświecił się check?? tak ....co skasuje to po 50 km znów świeci..Poza tym auto jeżdzi i pali normalnie. Check już zapalał się przed założeniem gazu. Pali 8,5 gazu na 100...to nieżle.Ale ten powracający check wkurza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 hasło klucz do Twojego problemu to -> TULEJKA a poczytać możesz TU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Jaka to jest druga sonda za katalizatorem w P12 1.8 16V. Na nie mam blad w ELM .Bank 1 sensor 2.Nie chodyi....caly czas pokazuje 0,280V i stoi. Takie napięcie na drugiej sondzie będzie ci pokazywac do puki się nie nagrzeje. Gdy złapie odpowiednią temp to zacznie pracowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Gdy złapie odpowiednią temp to zacznie pracowac. a jak zacznie pracować, że tak spytam z ciekawości?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witos1962 Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 No niestety ...po nagrzaniu silnika również wskazania sondy bez zmian.....pewnie padła. Ale skorao nie ma wpływu na jazdę i pracę silnika to czy jest sens wymieniać?.....to nie mały koszt! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 II sonda nie faluje, a przynajmniej nei w takim zakresie jak I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witos1962 Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 II sonda nie faluje, a przynajmniej nei w takim zakresie jak I Kurcze.....brak pomysłów....może ten check to nie od drugiej sondy?....kontrolka zapala się po zgaszeniu jej co 50 km.a auto jeździ i pali normalnie...w serwisie pewnie wymienią pół samochodu zanim coś znajdą i na dobre zgaśnie..Chyba muszę się do niej przyzwyczaić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 a masz numer błędu?? bo inaczej to tylko gdybanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 sensor 2 ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witos1962 Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 sensor 2 ???? Tak ....Bank 1 sensor 1 to sonda przed katalizatorem a Bank 1 sensor 2 to sonda za katem już na rurze pod samochodem. Błąd to P0171 ....cylinder 1 uboga mieszanka. Mieszanka Podniesiona ale ta druga sonda wogóle nie faluje. I cały czas błąd powraca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 błąd powraca bo chyba I sonda uwalona, mierzyłeś ją?? a jak podniosłeś mieszankę?? tak z ciekawości??, co TY chcesz od II sondy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dombek100 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 hasło klucz do Twojego problemu to -> TULEJKA a poczytać możesz TU Witam, sprawiłem sobie taką tulejkę/emulator i ku mojemu zaskoczeniu po 200 km znowu wyskoczył mi błąd P0420. Czy to znaczy że druga sonda lambda jest padnięta? Prośba o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 jaki masz otwór na dole?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dombek100 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 (edytowane) Otwór jest b. mały, ciężko mi powiedzieć tak na oko. Pozostałe wymiary to długość (wraz z gwintem): 50mm długość (bez gwintu): 40mm Tak sobie myślę, że jeżeli pomimo tego emulatora i tak wywala błąd, to może to nie jest wina kata, tylko padła mi druga sonda. Czy jeżeli całkowicie zaślepię ten otwór to coś pomoże? Edytowane 12 Marca 2012 przez Dabek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witos1962 Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Problem rozwiązany Przeczyszczona przepustnica....troche zwiększone obroty biegu jałowego ale check się nie zapala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Jakie powinno byc napiecie na sondzie po wstaiweniu tulejki dystansowej. U mnie jest tez ok 0.3 v. Nie ma zadnych bledow ale sadze, ze komputer kompensuje wg niego uszkodzona sonde przed katem /ktora jest nowa/ lub kat i zmienia nieco jej przebieg wydluzajac delikatnie okresy w ktorych pierwsza sonda wskazuje bogato przez co wzrasta srednie wskazanie sondy za katem. Mam watpliwosci co do powszechnie gloszonego tu pogladu, ze druga sonda nie ma wplywu na spalanie. Co o tym sadzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Już gdzieś na ten temat pisałem jak miałem podobne problemy. Wstawiłem 2 tulejki w sondy za katem i jak ręką odjął. Co lepsze spalanie troche spadło i czytając manual (wersja angielska) jest tam informacja, iż sondy za katem W NORMALNYCH WARUNKACH nie mają wpływu na regulację mieszanki. I właśnie pytanie moje było wtedy co to są te "normalne warunki", bo wyglądało to na sytuację, że jednak jakiś wpływ one mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 normalne warunki to takie, w których średni skład mieszanki zmierzony przez drugą sondę tzw. prowadzącą (bądź kontrolną jak na większości forów sie pisze) jest zbliżony do stechiometrycznego, (czyli wskazanie ok 0, 5). Jeżeli sonda za katem stwierdzi, że średni skład mieszanki jest zbyt ubogi komputer silnika interpretuje to, jako pewnego stopnia zużycie sondy przed katem lub zużycie katalizatora. Założenie to przyjęto twierdząc, że sonda za katem ulega wolniejszemu uszkodzeniu ze względu na niższą zawartość czynników dla niej destrukcyjnych, które to miał za zadanie wyłapać kat. Nie zawsze musi kończyć sie to błędem na desce. Jeżeli sterownikowi uda sie doprowadzić do stechiometrycznego składu nie zgłasza błędu. W związku z tym po wykryciu niższego niż oczekiwane napięcie na drugiej sondzie sterownik przyjmuje nową strategię sposobu podawania paliwa. Na wykresie pierwszej sondy można zauważyć wtedy nieco wydłużone odcinki gdy wskazanie znajduje sie ponad 0,5 v a następnie na znacznie krótszy okres spada do ok 0,2 (wynik moich obserwacji na nowych sondach przed katem). Taka strategia pozwala wzbogacić średni skład mieszanki za katem ale spalanie znacznie wzrasta. źródło: DT 40/2011 intercars. PYTANIE jak zmienia się napiecie sondy po zamontowaniu tulejki. Wg mnie powinno znacznei wzrosnąć gdyż sonda ma dostep do mniejszej ilości tlenu? jednak na wielu forach "fachowcy" piszą, że napiecie wtedy spada wiec zastosowanie tulejki mijaloby sie z celem. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.