Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

druga sonda lambda


Witos1962
 Share

Recommended Posts

Jaka to jest druga sonda za katalizatorem w P12 1.8 16V. Na nie mam blad w ELM .Bank 1 sensor 2.Nie chodyi....caly czas pokazuje 0,280V i stoi.

Link to comment
Share on other sites

bo to jest sonda kontrolna a nie do regulacji, a co się dzieje?? zaświecił się check??

Link to comment
Share on other sites

bo to jest sonda kontrolna a nie do regulacji, a co się dzieje?? zaświecił się check??

tak ....co skasuje to po 50 km znów świeci..Poza tym auto jeżdzi i pali normalnie. Check już zapalał się przed założeniem gazu. Pali 8,5 gazu na 100...to nieżle.Ale ten powracający check wkurza.

Link to comment
Share on other sites

hasło klucz do Twojego problemu to -> TULEJKA

a poczytać możesz TU

Link to comment
Share on other sites

Jaka to jest druga sonda za katalizatorem w P12 1.8 16V. Na nie mam blad w ELM .Bank 1 sensor 2.Nie chodyi....caly czas pokazuje 0,280V i stoi.

 

Takie napięcie na drugiej sondzie będzie ci pokazywac do puki się nie nagrzeje. Gdy złapie odpowiednią temp to zacznie pracowac.

Link to comment
Share on other sites

Gdy złapie odpowiednią temp to zacznie pracowac.

 

a jak zacznie pracować, że tak spytam z ciekawości??

Link to comment
Share on other sites

No niestety ...po nagrzaniu silnika również wskazania sondy bez zmian.....pewnie padła. Ale skorao nie ma wpływu na jazdę i pracę silnika to czy jest sens wymieniać?.....to nie mały koszt!

Link to comment
Share on other sites

II sonda nie faluje, a przynajmniej nei w takim zakresie jak I

Link to comment
Share on other sites

II sonda nie faluje, a przynajmniej nei w takim zakresie jak I

 

 

Kurcze.....brak pomysłów....może ten check to nie od drugiej sondy?....kontrolka zapala się po zgaszeniu jej co 50 km.a auto jeździ i pali normalnie...w serwisie pewnie wymienią pół samochodu zanim coś znajdą i na dobre zgaśnie..Chyba muszę się do niej przyzwyczaić.

Link to comment
Share on other sites

a masz numer błędu?? bo inaczej to tylko gdybanie

Link to comment
Share on other sites

sensor 2 ????

Tak ....Bank 1 sensor 1 to sonda przed katalizatorem a Bank 1 sensor 2 to sonda za katem już na rurze pod samochodem.

Błąd to P0171 ....cylinder 1 uboga mieszanka. Mieszanka Podniesiona ale ta druga sonda wogóle nie faluje. I cały czas błąd powraca

Link to comment
Share on other sites

błąd powraca bo chyba I sonda uwalona, mierzyłeś ją?? a jak podniosłeś mieszankę?? tak z ciekawości??, co TY chcesz od II sondy??

Link to comment
Share on other sites

hasło klucz do Twojego problemu to -> TULEJKA

a poczytać możesz TU

Witam, sprawiłem sobie taką tulejkę/emulator i ku mojemu zaskoczeniu po 200 km znowu wyskoczył mi błąd P0420. Czy to znaczy że druga sonda lambda jest padnięta? Prośba o pomoc. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Otwór jest b. mały, ciężko mi powiedzieć tak na oko.

Pozostałe wymiary to

długość (wraz z gwintem): 50mm

długość (bez gwintu): 40mm

Tak sobie myślę, że jeżeli pomimo tego emulatora i tak wywala błąd, to może to nie jest wina kata, tylko padła mi druga sonda.

 

Czy jeżeli całkowicie zaślepię ten otwór to coś pomoże?

Edited by Dabek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problem rozwiązany

Przeczyszczona przepustnica....troche zwiększone obroty biegu jałowego ale check się nie zapala.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jakie powinno byc napiecie na sondzie po wstaiweniu tulejki dystansowej. U mnie jest tez ok 0.3 v. Nie ma zadnych bledow ale sadze, ze  komputer kompensuje wg niego uszkodzona sonde przed katem /ktora jest nowa/ lub kat  i zmienia nieco jej przebieg wydluzajac delikatnie okresy w ktorych pierwsza sonda wskazuje bogato przez co wzrasta srednie wskazanie sondy za katem. 

 

Mam watpliwosci co do powszechnie gloszonego tu pogladu, ze druga sonda nie ma wplywu na spalanie. 

 

Co o tym sadzicie?

Link to comment
Share on other sites

Już gdzieś na ten temat pisałem jak miałem podobne problemy. Wstawiłem 2 tulejki w sondy za katem i jak ręką odjął. Co lepsze spalanie troche spadło i czytając manual (wersja angielska) jest tam informacja, iż sondy za katem W NORMALNYCH WARUNKACH nie mają wpływu na regulację mieszanki. I właśnie pytanie moje było wtedy co to są te "normalne warunki", bo wyglądało to na sytuację, że jednak jakiś wpływ one mają.

Link to comment
Share on other sites

normalne warunki to takie, w których średni skład mieszanki zmierzony przez drugą sondę tzw. prowadzącą (bądź kontrolną jak na większości forów sie pisze) jest zbliżony do stechiometrycznego, (czyli wskazanie ok 0, 5). Jeżeli sonda za katem stwierdzi, że średni skład mieszanki jest zbyt ubogi komputer silnika interpretuje to, jako pewnego stopnia zużycie sondy przed katem lub zużycie katalizatora. Założenie to przyjęto twierdząc, że sonda za katem ulega wolniejszemu uszkodzeniu ze względu na niższą zawartość czynników dla niej destrukcyjnych, które to miał za zadanie wyłapać kat. Nie zawsze musi kończyć sie to błędem na desce. Jeżeli sterownikowi uda sie doprowadzić do stechiometrycznego składu nie zgłasza błędu. W związku z tym po wykryciu niższego niż oczekiwane napięcie na drugiej sondzie sterownik przyjmuje nową strategię sposobu podawania paliwa. Na wykresie pierwszej sondy można zauważyć wtedy nieco wydłużone odcinki gdy wskazanie znajduje sie ponad 0,5 v a następnie na znacznie krótszy okres spada do ok 0,2 (wynik moich obserwacji na nowych sondach przed katem). Taka strategia pozwala wzbogacić średni skład mieszanki za katem ale spalanie znacznie wzrasta.  źródło: DT 40/2011 intercars.

 

PYTANIE jak zmienia się napiecie sondy po zamontowaniu tulejki.

 

Wg mnie powinno znacznei wzrosnąć gdyż sonda ma dostep do mniejszej ilości tlenu? jednak na wielu forach "fachowcy" piszą, że napiecie wtedy spada wiec zastosowanie tulejki mijaloby sie z celem.

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...