slik Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Witam, mam zaje........ problem. w moim qq 1,5 dci przy przebiegu 90 tys km obróciła sie panewka silnik zatarty brak szans na reanimacje. Musze kupić drugi - używany. I tu jest problem praktycznie nie ma silników (a jak jest cena kosmos) 1,5 dci 106 KM do qq 2007 - 2007. Ja mam z 2009 r na osprzęcie continental kod K9K H82. czy może ktoś ma taki silnik? wie np czy z renault będzie pasował (jeżeli tak jakiego,jaki kod....). Wiem, że z nowych qq 110 KM nie pasują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKKrzysiek Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Witam, mam zaje........ problem. w moim qq 1,5 dci przy przebiegu 90 tys km obróciła sie panewka silnik zatarty brak szans na reanimacje. Musze kupić drugi - używany. I tu jest problem praktycznie nie ma silników (a jak jest cena kosmos) 1,5 dci 106 KM do qq 2007 - 2007. Ja mam z 2009 r na osprzęcie continental kod K9K H82. czy może ktoś ma taki silnik? wie np czy z renault będzie pasował (jeżeli tak jakiego,jaki kod....). Wiem, że z nowych qq 110 KM nie pasują Radzę zgłosić się do Dealera. W przypadku prawidłowego serwisowania jest szansa na wsparcie producenta. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Współczuję kolego , ja w swoim Q-u wymieniłem panewki latem i mam w miare spokojną głowe . Jak pytałem w sklepie o panewki to gosc sie za głowe łapał ze wymiane chce robic przy przebiegu 105 tys. , ale jak poczytałem o tym silniku - to własnie jest to jego najsłabszy punkt . Czasem cos sie gdzies trafi , wiec jak bede wiedział to dam znac . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 na wsparcie dealera nie mam co liczyć. Poprostu potrzebuje drugi używany silnik - tylko bardzo ciężko znaleźć dlatego pytam czy może ktoś nie ma, albo czy z jakiejś renault nie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 (edytowane) na wsparcie dealera nie mam co liczyć. Poprostu potrzebuje drugi używany silnik - tylko bardzo ciężko znaleźć dlatego pytam czy może ktoś nie ma, albo czy z jakiejś renault nie pasuje Wydaje mi się że z renault muszą pasować,bo to te same silniki,tylko dobrać po kodzie.Najlepiej dowiedz się w firmach które tym się zajmująhttp://allegro.pl/ni...2725516080.html http://allegro.pl/si...2666114845.html http://allegro.pl/si...2710143736.html http://allegro.pl/si...2727003881.html http://allegro.pl/ni...2727229939.html http://allegro.pl/silnik-nissan-qashqai-j10-1-5dci-k9k-106ps-i2737061940.html Edytowane 23 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 jedni mówią że z renault pasują inni ze nie bo inny osprzęt. Silniki powyżej sa do nowszych wersji qq (po lifcie) 110 KM i te na pewno nie pasują, próbowałem włożyć i się nie da. Co do kodu K9K H82 nigdzie takie nie spotkałaem, nie wiem jak jak go rozszyfrować. Wiem, że potrzebuje silnika 1,5 dci na osprzęcie Contintental 106 KM i wiem że z nowego qq nie pasują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 (edytowane) no przecież np.ten ostatni: WITAM!! Przedmiotem aukcji jest SILNIK NISSAN QASHQAI J10 1.5 dci K9K 106PS POSIADAMY DWA RODZAJE OSPRZĘTU SIEMENS I CONTINENTAL (słupek-bez osprzętu Edytowane 24 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 widziałem, dzwoniłem, nie mają tego silnika - piszą na allegro że jest ale nie mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 (edytowane) No nie mam dzisiej czasu,ale mam kolo w nissanie ,więc postaram się dowiedzieć jak to jest z tymi zamianami.Wydaje mi się że słupki muszą pasować niezależnie czy są z renault czy nissan(pod warunkiem że są już z chłodzeniem denek i wzmocnionym wałem-106PS) Edytowane 24 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 będę bardzo wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 (edytowane) Co do kodu napewno masz H82? A nie czasem 282 tak jak na tym bloku? http://allegro.pl/bl...2675319121.html Zauważyłem że kody zawsze są trzy cyfrowe.U mnie w tiidzie jest K9K J278. Edytowane 25 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 25 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 jest tak nieczytelne (rdza itp....) że 100% pewności nie mam, ale jak najbardziej może być 282 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 (edytowane) Oto co się dowiedziałem:Blok musi mieć 4 punkty zawieszenia(wiele bloków ma 3)różnice są w osprzęcie(zamienne).Silniki o mocy 105-106KM "powinny" pasować-nigdy nie praktykowł(aso) Edytowane 28 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 (edytowane) Bardzo dziękuje. Ale masakra z tym silnikiem nigdzie ich nie ma. A tak w ogóle to prawda, że większość koło 100 tys wymaga remontu ? Edytowane 29 Października 2012 przez slik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 (edytowane) kolega jeździ w firmie już trzecim i zawsze miał 160-200kkm nakulane,zanim firma sprzedawała.Tylko w pierwszym,już przy 60kkm robili wtryski(ale to były jeszcze denso-almera 1.5 dci) Dwa pozostałe (note) nie miały problemów z silnikem żadnych.Wiele zależy od obsługi i serwisowania.Swoją drogą,pewny jesteś tego przebiegu który masz? Znajomy z ASO mówi że to totalna bzdura.Silniki te sprawiały sporo problemów na początku produkcji(właściwie osprzęt właśnie firmy denso)Co do panewek też się zdażało ale ,jak twierdzi,to była wina zbyt długich interwałów wymiany oleju(początkowo co 30000km ) i szczególnie katowanych motorków.Tyle kolo z A.S.O. ilość wyprodukowanych silników i mnogość modeli które je stosują też o tym świadczy.Zresztą on mnie namówił na ten motorek,i jak na razie(4-rok)jestem baaardzo zadowolony. Edytowane 29 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 rano zawiozłem do mechanika silnik. Oryginalny miał oznaczenia K9K H282 a ten który zawiozłem ma oznaczenia K9K L292 - ale wyglądają identycznie, mam nadzieje że przy wkładaniu nie będzie problemów. Może ta informacja się komuś przyda 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 (edytowane) rano zawiozłem do mechanika silnik. Oryginalny miał oznaczenia K9K H282 a ten który zawiozłem ma oznaczenia K9K L292 - ale wyglądają identycznie, mam nadzieje że przy wkładaniu nie będzie problemów. Może ta informacja się komuś przyda Cały kompletny silnik z osprzętem?Czy osprzęt przekładasz swój.Daj koniecznie znac po wszyskim,co i jak. Edytowane 30 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 wymieniam tylko goły słupek, reszte przekładam od siebie. Dam znać jak już odbiorę autko PODSUMOWANIE: moja nieprzyjemna przygoda się skończyła. Nie miałem samochodu przez 2 miesiące. Powód - obrócona panewka - silnik zatarty - nie opłacało się regenerować tylko wymiana. Przebieg 90 tys km co do przyczyn awarii, nie mam 100 % pewności ale: - w samochodzie który kupiłem była ściągana miska olejowa (nie wiedziałęm o tym wcześniej), byc moze ktoś prowizorycznie poskładał panewki - te silniki, nie wytrzymają wymiany oleju co 30 tys km - obie powyższe przyczyny na raz Niesamowicie ciężko znaleźć silnik 1,5 dci 106 KM z qashqai (lata produkcji 2007 - 2010) - praktycznie nie ma, jak sie cos pojawi to ludzie nimi handlujący mówią, ze mają po nie kolejki. Silniki 1,5 do qq po lifcie od 2010 roku łatwo znaleźć - ale one nie pasują (inny blok silnika i inna głowica) Na co trzeba zwracac uwagę przy szukaniu silnika: - na jakim osprzęcie (pompa wtryskowa) - ja i podejrzewam, ze wszystkie qq są na CONTINENTALU - wystepują dwa rodzaje bloków, spływ oleju z prawej strony i ze spływem bardziej na środku - mi był potrzebny te ze spływem po środku silnik -nie ma co patrzeć na nr silnika. Ja ten co miałem to K9K H282. Kupiłem silnik K9K J826 (chyba) z qq, pasował, włożyli zapalili i d*pa - przepalony tłok (przyczyna lał wtrysk, silnik wyglądał na nowy, przebieg 15 tys km) - PECH. trzeba wyjąc i oddać (robocizna u mechanika w plecy). Facet miał drugi silnik z identycznym nr ale był już nowego qq i nie pasuje - dlatego nie ma co patrzeć na nr. poszukiwania silnika zaczołem od nowa - po dłuższym czasie stwierdzeniem, ze z qq nie - podobno pasuje ze scenica 3 (chyba od 2009 albo 2010 r, podobno tez megane). Znalazłem nr K9K G832 (kolejny już nr) wygląda identycznie, mechanicy włożyli (bez problemów) - nie chce zapalić. okazało sie że jest inny wałek rozrządu (fazy, krzywki identyczne, drobna różnica w czujniku halla - od położenia wału). - szukam wałka, niby mam (facet miał całą głowice z qq z 2009 rok) wyjął wałek, oglądamy jeszcze inny - qq ten sam rocznik, silnik a wałek inny - nic tylko się zastrzelić. Więcej wałków nie znalazłem (tak samo ciężko jak silnik). Decyzja - przekłada tego czujnika (blaszki) na wałku - niesamowicie trudne, mechanik nie chciał się podjąć - trzeba zdjąć i założyć idealnie równo do wałka 8 zaworowego (inaczej nie zapali albo będzie nie równo chodził) - generalnie prawie niemożliwe. Ale tu http://www.auto-szlif.pl zrobili - można to nazwać cudem. - mechanicy założyli, posprawdzali i mam samochód. - nowy silnik z przebiegiem około 12 tys km - regeneracja turbiny http://www.auto-szlif.pl - czyszczenie wtrysków http://www.auto-szlif.pl - nowe płyny, oleje, filtry nikomu nie polecam takich przygód, drogie, stresujące zabawy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 +)Fajnie że w końcu Ci się udało.,Silniki 106KM miały osprzęt SIEMENSA lub CONTINENTAL stąd różnice.Olej wymiana co 30kkm???to musi się żle skończyć!!! Życzę już bezstresowego użytkowania Jedno mnie dziwi,skoro wymiana dotyczyła tylko słupka,a cały osprzęt był twój,to skąd te problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 taki sam silnik, taki sam osprzet - continental. najpierw pech bo przepalony tłok, a potem inny wałek. tego silnika K9K jest ze 20 rodzajów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) Wiem że tych silników jest masa,ale myślałem że skoro do wymiany tylko "dół"to głowica i osprzęt idą twoje. to z x -em 2.0dci http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90411-zatarty-20-dci/page-2 to warto poczytać http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-silnik-do-wymiany,nId,943537 Edytowane 3 Grudnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.