Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

skąd silnik 1,5 dci


slik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam zaje........ problem. w moim qq 1,5 dci przy przebiegu 90 tys km obróciła sie panewka silnik zatarty brak szans na reanimacje. Musze kupić drugi - używany. I tu jest problem praktycznie nie ma silników (a jak jest cena kosmos) 1,5 dci 106 KM do qq 2007 - 2007. Ja mam z 2009 r na osprzęcie continental kod K9K H82. czy może ktoś ma taki silnik? wie np czy z renault będzie pasował (jeżeli tak jakiego,jaki kod....). Wiem, że z nowych qq 110 KM nie pasują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam zaje........ problem. w moim qq 1,5 dci przy przebiegu 90 tys km obróciła sie panewka silnik zatarty brak szans na reanimacje. Musze kupić drugi - używany. I tu jest problem praktycznie nie ma silników (a jak jest cena kosmos) 1,5 dci 106 KM do qq 2007 - 2007. Ja mam z 2009 r na osprzęcie continental kod K9K H82. czy może ktoś ma taki silnik? wie np czy z renault będzie pasował (jeżeli tak jakiego,jaki kod....). Wiem, że z nowych qq 110 KM nie pasują

 

Radzę zgłosić się do Dealera. W przypadku prawidłowego serwisowania jest szansa na wsparcie producenta.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję kolego , ja w swoim Q-u wymieniłem panewki latem i mam w miare spokojną głowe . Jak pytałem w sklepie o panewki to gosc sie za głowe łapał ze wymiane chce robic przy przebiegu 105 tys. , ale jak poczytałem o tym silniku - to własnie jest to jego najsłabszy punkt :( . Czasem cos sie gdzies trafi , wiec jak bede wiedział to dam znac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wsparcie dealera nie mam co liczyć. Poprostu potrzebuje drugi używany silnik - tylko bardzo ciężko znaleźć dlatego pytam czy może ktoś nie ma, albo czy z jakiejś renault nie pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wsparcie dealera nie mam co liczyć. Poprostu potrzebuje drugi używany silnik - tylko bardzo ciężko znaleźć dlatego pytam czy może ktoś nie ma, albo czy z jakiejś renault nie pasuje

Wydaje mi się że z renault muszą pasować,bo to te same silniki,tylko dobrać po kodzie.Najlepiej dowiedz się w firmach które tym się zajmują

http://allegro.pl/ni...2725516080.html

http://allegro.pl/si...2666114845.html

http://allegro.pl/si...2710143736.html

http://allegro.pl/si...2727003881.html

http://allegro.pl/ni...2727229939.html

http://allegro.pl/silnik-nissan-qashqai-j10-1-5dci-k9k-106ps-i2737061940.html

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedni mówią że z renault pasują inni ze nie bo inny osprzęt. Silniki powyżej sa do nowszych wersji qq (po lifcie) 110 KM i te na pewno nie pasują, próbowałem włożyć i się nie da. Co do kodu K9K H82 nigdzie takie nie spotkałaem, nie wiem jak jak go rozszyfrować. Wiem, że potrzebuje silnika 1,5 dci na osprzęcie Contintental 106 KM i wiem że z nowego qq nie pasują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przecież np.ten ostatni:

 

WITAM!!

 

Przedmiotem aukcji jest

 

SILNIK NISSAN QASHQAI J10 1.5 dci K9K 106PS

 

POSIADAMY DWA RODZAJE OSPRZĘTU SIEMENS I CONTINENTAL

 

(słupek-bez osprzętu

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie mam dzisiej czasu,ale mam kolo w nissanie ,więc postaram się dowiedzieć jak to jest z tymi zamianami.Wydaje mi się że słupki muszą pasować niezależnie czy są z renault czy nissan(pod warunkiem że są już z chłodzeniem denek i wzmocnionym wałem-106PS)

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kodu napewno masz H82? A nie czasem 282 tak jak na tym bloku?

http://allegro.pl/bl...2675319121.html

 

Zauważyłem że kody zawsze są trzy cyfrowe.U mnie w tiidzie jest K9K J278.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co się dowiedziałem:Blok musi mieć 4 punkty zawieszenia(wiele bloków ma 3)różnice są w osprzęcie(zamienne).Silniki o mocy 105-106KM "powinny" pasować-nigdy nie praktykowł(aso)

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje. Ale masakra z tym silnikiem nigdzie ich nie ma.

A tak w ogóle to prawda, że większość koło 100 tys wymaga remontu ?

Edytowane przez slik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega jeździ w firmie już trzecim i zawsze miał 160-200kkm nakulane,zanim firma sprzedawała.Tylko w pierwszym,już przy 60kkm robili wtryski(ale to były jeszcze denso-almera 1.5 dci) Dwa pozostałe (note) nie miały problemów z silnikem żadnych.Wiele zależy od obsługi i serwisowania.Swoją drogą,pewny jesteś tego przebiegu który masz? Znajomy z ASO mówi że to totalna bzdura.Silniki te sprawiały sporo problemów na początku produkcji(właściwie osprzęt właśnie firmy denso)Co do panewek też się zdażało ale ,jak twierdzi,to była wina zbyt długich interwałów wymiany oleju(początkowo co 30000km ) i szczególnie katowanych motorków.Tyle kolo z A.S.O. ilość wyprodukowanych silników i mnogość modeli które je stosują też o tym świadczy.Zresztą on mnie namówił na ten motorek,i jak na razie(4-rok)jestem baaardzo zadowolony.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rano zawiozłem do mechanika silnik. Oryginalny miał oznaczenia K9K H282 a ten który zawiozłem ma oznaczenia K9K L292 - ale wyglądają identycznie, mam nadzieje że przy wkładaniu nie będzie problemów. Może ta informacja się komuś przyda

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rano zawiozłem do mechanika silnik. Oryginalny miał oznaczenia K9K H282 a ten który zawiozłem ma oznaczenia K9K L292 - ale wyglądają identycznie, mam nadzieje że przy wkładaniu nie będzie problemów. Może ta informacja się komuś przyda

Cały kompletny silnik z osprzętem?Czy osprzęt przekładasz swój.Daj koniecznie znac po wszyskim,co i jak. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

wymieniam tylko goły słupek, reszte przekładam od siebie. Dam znać jak już odbiorę autko

 

PODSUMOWANIE:

 

moja nieprzyjemna przygoda się skończyła.

Nie miałem samochodu przez 2 miesiące. Powód - obrócona panewka - silnik zatarty - nie opłacało się regenerować tylko wymiana. Przebieg 90 tys km

co do przyczyn awarii, nie mam 100 % pewności ale:

- w samochodzie który kupiłem była ściągana miska olejowa (nie wiedziałęm o tym wcześniej), byc moze ktoś prowizorycznie poskładał panewki

- te silniki, nie wytrzymają wymiany oleju co 30 tys km

- obie powyższe przyczyny na raz

 

Niesamowicie ciężko znaleźć silnik 1,5 dci 106 KM z qashqai (lata produkcji 2007 - 2010) - praktycznie nie ma, jak sie cos pojawi to ludzie nimi handlujący mówią, ze mają po nie kolejki. Silniki 1,5 do qq po lifcie od 2010 roku łatwo znaleźć - ale one nie pasują (inny blok silnika i inna głowica)

Na co trzeba zwracac uwagę przy szukaniu silnika:

- na jakim osprzęcie (pompa wtryskowa) - ja i podejrzewam, ze wszystkie qq są na CONTINENTALU

- wystepują dwa rodzaje bloków, spływ oleju z prawej strony i ze spływem bardziej na środku - mi był potrzebny te ze spływem po środku

silnik

-nie ma co patrzeć na nr silnika. Ja ten co miałem to K9K H282. Kupiłem silnik K9K J826 (chyba) z qq, pasował, włożyli zapalili i d*pa - przepalony tłok (przyczyna lał wtrysk, silnik wyglądał na nowy, przebieg 15 tys km) - PECH. trzeba wyjąc i oddać (robocizna u mechanika w plecy). Facet miał drugi silnik z identycznym nr ale był już nowego qq i nie pasuje - dlatego nie ma co patrzeć na nr. poszukiwania silnika zaczołem od nowa

- po dłuższym czasie stwierdzeniem, ze z qq nie - podobno pasuje ze scenica 3 (chyba od 2009 albo 2010 r, podobno tez megane). Znalazłem nr K9K G832 (kolejny już nr) wygląda identycznie, mechanicy włożyli (bez problemów) - nie chce zapalić. okazało sie że jest inny wałek rozrządu (fazy, krzywki identyczne, drobna różnica w czujniku halla - od położenia wału).

- szukam wałka, niby mam (facet miał całą głowice z qq z 2009 rok) wyjął wałek, oglądamy jeszcze inny - qq ten sam rocznik, silnik a wałek inny - nic tylko się zastrzelić. Więcej wałków nie znalazłem (tak samo ciężko jak silnik). Decyzja - przekłada tego czujnika (blaszki) na wałku - niesamowicie trudne, mechanik nie chciał się podjąć - trzeba zdjąć i założyć idealnie równo do wałka 8 zaworowego (inaczej nie zapali albo będzie nie równo chodził) - generalnie prawie niemożliwe. Ale tu http://www.auto-szlif.pl zrobili - można to nazwać cudem.

- mechanicy założyli, posprawdzali i mam samochód.

 

- nowy silnik z przebiegiem około 12 tys km

- regeneracja turbiny http://www.auto-szlif.pl

- czyszczenie wtrysków http://www.auto-szlif.pl

- nowe płyny, oleje, filtry

 

nikomu nie polecam takich przygód, drogie, stresujące zabawy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+)Fajnie że w końcu Ci się udało.,Silniki 106KM miały osprzęt SIEMENSA lub CONTINENTAL stąd różnice.Olej wymiana co 30kkm???to musi się żle skończyć!!! Życzę już bezstresowego użytkowania :) Jedno mnie dziwi,skoro wymiana dotyczyła tylko słupka,a cały osprzęt był twój,to skąd te problemy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam silnik, taki sam osprzet - continental. najpierw pech bo przepalony tłok, a potem inny wałek. tego silnika K9K jest ze 20 rodzajów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wiem że tych silników jest masa,ale myślałem że skoro do wymiany tylko "dół"to głowica i osprzęt idą twoje.

to z x -em 2.0dci

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90411-zatarty-20-dci/page-2

 

to warto poczytać

http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-silnik-do-wymiany,nId,943537

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...