Navstar Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Witam Postanowilem zalozyc osobny temat do moich walk z nissanem. Licze ze mi pomozecie w tej nierownej walce Zaczelo sie z 3 miesiace temu, nierowna praca silnka na wolnych obrotach, gasniecie na luzie, przykopcywanie z wydechu i problem z uruchomieniem cieplego silnika. Oddalem pompe Zexela do regeneracji. Pompiarz poprawil nastawnik, okablowanie i uszczelnienie. Po zalozeniu pompy za 3 dni objawy zaczely powracac (procz problemu z uruchomieniem na cieplym). Niedlugo pozniej wymienilem pasek rozrzadu z napinaczami i rolkami. Niedawno zauwazylem, ze silnik zaczyna tracic dynamike (przy gwaltownym przyspieszaniu szarpie i czuc jakby chcial jechac ale cos go trzyma 'za lejce'). Sprawdzilem przeplywomierz, wszystko opisalem tutaj --> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85475-czyszczenie-przeplywomierza-co-i-jak/page__hl__przep%C5%82ywomierz Dzis odczytalem kody bledow z komputera metoda zworki, wymrugalo mi bledy: 21 --> zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej 34 --> czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu 47 --> czujnik polożenia wału korbowego Co mnie zdziwilo to, to ze nie pokazal bledy w przeplywomierzu :/ Co mozecie mi poradzic? Chyba zaczne od wymiany przeplywomierza, poszukam jakiejs przyzwoitej uzywki, moze miacie jakies namiary na taka czesc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Mieliśmy takie problemy i jeżeli wybija błąd zaworu kąta wtrysku to ecu silnika łapie też nieprawidlowości innych czujników które steruja pompą wtryskową np. przepływki, czujników temp. czujnika wału czy wzniosu igly wtryskiwacza. Twoja rola to wyeliminować po kolei dobre czujniki, czyli rezystancje trzeba pomierzyć , z pamięci podam ich namiary o ile dobrze pamiętam moge się mylić, to koledzy mnie poprawią, czujnik wzniosu igły ok100ohm, czujnik wału nie pamiętam dokładnie ale w granicach 137-143ohm lub 147 mogę się mylić, przepływka boscha nowa ma 1.9v na niebiesko-białym kablu i masie, musisz wszystko pomierzyć, często jest tak że ten zawór szwankuje a pompiarze go nie zmieniają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5lf Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 34 = wtrysk sterujacy - masz prawdopodobnie zepsuta cewke wtrysku sterujacego, ja zrobilem 20 tys na takim i jezdze dalej. Latwo to sprawdzic omomierzem. 47 = czeka cie wymiana pewnie i stad twoje problemy . Moze obudowa czujnika uszkodzona jest, twoj opis problemow to chyba TO. 21 = nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Bobytempleton Przeplywke juz sprawdzalem, przeczytaj link jaki wkleilem Tez tak myslalem, ze cos moze zle dzialac i wplywac na prace pozostalych podzespolow. Ale skoro przeplywka szaleje to raczej do wymiany, tylko watpie, ze wtedy bedzie wszystko ok :/ Cos mi z ta pompa nie pasuje :/ Mimo, ze pompiarz mial ja na stole dwa razy Moze kat wtrysku zle ustawil, albo przy wymianie paska rozrzadu majster pomylil jakis zabek (chociaz nie, sam widzialem w jakiej pozycji zalozyl pasek i faktycznie pokrywal sie znaczek na pasku ze znaczkiem na kole) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 (edytowane) Przerabiałem temat jakies 2 tyg temu. Nistety nie było tanio ale efekt murowany. Do wymiany czujnik położenia wału korbowego. Ten czujnik powoduje tez masę innych błędów min immobilisera a przepływka Ci nie pokaże błędu chyba że by miała zwarcie. Tak bynajmniej było w moim przypadku a a mam p11.144 dodam e mi przy uszkodzonym czujniku walu pokazywało własnie błąd immo i świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu. A nic to nie miało do tego bo i swiece nowe i immo bez problemowo działa Edytowane 12 Listopada 2012 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 kazdy mial takie objawy a u kazdego cos innego wyszlo :/ Tak jak mowilem, zaczne od przeplywomierza, pozniej zobacze, czy jakies bledy zniknely Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Mi padł wtrysk sterujący i jedyny objaw był taki że auto nie miało mocy i check się palił. błąd 47 gdybyś chciał namiar na firmę co je robi to daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Przepływki się nie czyści jak padnie to nowa i koniec Tym psikaniem to ją jeszcze dobiłeś. Jak ty to mierzyłeś że ci tak napięcie skakało W Hitachi ma być od 1,9-2,3 Volta Mierzysz na białym przewodzie i masie aku na obrotach jałowych i ciepłym silniku Co do błędów to wykasuj i zobacz czy się powtórzą (czekasz aż się włączy check) Problem z odpaleniem ciepłego silnika to problem czujnika położenia wału Zmierz opór na wtyczce pin 2,3 opór 1,2 1,5 kOhma w temp 25*C kod 21 Zawór kąta wtrysku Rezystancja 15 omów w temp 25*C pin 2 i 3 Co do wtyskiwacza sterującego to nie pamiętam wartości Zle ustawiona pompa (zły statyczny kąt wtrysku) to problem z odpaleniem rannym i siwa chmura śmierdząca silnie ropą jak już się uda Sprawdż EGR czy się nie zaciął może od niego łapać muła, ale najprędzej teraz od tej "tuningowanej" przepływki Aha podstawa to czysty i przepustowy siltr powietrza. Przepustowy to taki przez które leci powietrze a nie jest wsysany do kolektora jak IC czy JapanCars 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 (edytowane) and_pec Dzieki za informacje Wlasnie sprawdzlem kable na wtyczce od czujnika walka i mialem szukac jaki opor na nim powinien byc Jutro sprawdze w temp 6*C, to powinien byc ciut wyzszy, co? Po przeplywke jade jutro rano i po wymienia wykasuje bledy i zdam raport A jak narazie bledy sie powtarzaja Filtr powietrza jest nowy (2tys km) P.S. EGR sprawdzalem przed oddaniem pompy. Wyciagnalem z niego moja zlotowke popsikalem tym odtluszczaczem i zalozylem z powrotem. Zawor sprawny Edytowane 13 Listopada 2012 przez Navstar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandos el brodos Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Ja mam podobne objawy tylko na Boschu. Przepływka ma zmieniające się napięcie od 1.6 do 2.05V Sprawdzałem dziś 4 różne sztuki i wszystkie podobnie działają . Po tym momencie kiedy wzrośnie do 2V silnik szarpnie, obroty spadną na chwilę i robi się 1,6V. Co ciekawe siedziała F002C2G033 (bez termistora chyba) a nie F00C2G2030 i nie czuć różnicy. Szukamy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Przeplywka wymieniona na orginalny Hitachi (1,97V) Obroty mniej skacza, gasnie bardzo sporadycznie, nie dlawi sie przy gwaltownym przyspieszaniu Jest lepiej Jednak check engine sie zapalil dzis po uruchomieniu silnika jak skonczylem prace i raz zgasl niedlugo po tym. Chyba bedzie gasl na zimnym silniku. Wykasowalem bledy, jutro pojade do pracy i po powrocie sprawdze jakie bledy mi wyskocza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 (edytowane) To może byc nastawnik dawki paliwa Na razie tylko swiruje. Masz problemy z obrotami jak jedziesz? Przy skręcaniu na luzie spadaja lub przy gwałtownym hamownaiu ? 47 to czujnik wału i to zrób szybko bo coraz gorzej bedzie(ja tak bynajmniej miałem) Dużo jest o tym na forum Edytowane 15 Listopada 2012 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Sprawdzilem dzis bledy, dalej wyswietla te same: 21; 34 i 47 :/ Chyba wtrysk do regeneracji Myslicie, zeby od czego zaczac? Za samochodem czuc silnie ropa, po wjechaniu do garazu po chwili czuc rope, przy spadkach obrotow puszcza chmurke i wtedy obroty wskakuja powrotnie. Jezeli w spalinach czuc silnie rope to znaczy, ze jej nie przepala do konca, czyli zly kont wtrysku? Czy przy rozruchu wtrysk sterujacy zle poda dawke? A moze to ten czujnik od walka zle zgrywa wszystko? Szykuja sie wydatki :/ Mozecie mi powiedziec jakie wartosci powinienem miec na wtrysku i jakie na czujniku od walka? To sa sasiadujace wtyczki przy oslonie paska rozrzadu, tak? Ta czarna, ktora idzie w dol to od walka a brazowa idzie do wtrysku, czyli wtrysk Sprawdzam tak samo jak na przeplywce? Czarny na aku a czerwony w bialy kabelek? Mierze opor czyli ustawiam miernik na 20k omow? Jakie zblizone wartosci powinienem miec w 3*C? Nie mam ogrzewanego garazu. Tutaj wstawilem filmik jak silnik pracuje po rozruchu, calkiem dobrze, pod koniec filmu zaczyna dopiero skakac na obrotach A tutaj nagralem dzis na cieplym silniku, troche krotki bo mi bateria padla:/ i ogolnie sorry za radio widac jak wskazowka na chwile spada w dol i za chwile wraca, zeby ponownie spasc :/ Zauwazylem, ze na cieplejszym silniku silniejsze sa te skoki, czasami wskazowka buja sie powoli do 1tys obrotow i spada do 600 czy tam 700 na jalowym i ponownie powoli podchodzi do 1tys. Zazwyczaj konczy sie to wylaczeniem silnika :/ pisalem wczesniej, ze pompa byla regenerowana czyli nastawnik odpada na 100%. Przy jezdzie samochod zachowuje sie nadzwyczajniej normalnie. Zauwazylem, ze gdy samochod sie toczy to nie gasnie, dopiero kiedy sie zatrzymam to czasami zgasnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 (edytowane) Na wtrysku nie powiem bo nie wiem-poszukaj w forum może coś będzie wiemy tylko że rezystancja 15 Ohm.Zobacz na początku czy dochodzi 12V do elektrozaworu w pompie po przekręceniu klucza na on (śruba pod kapturkiem a masa z aku np) Opór czujnika wału mierzymy na wtyczce na 2 i 3 pinie i powinno być 1,2-1,5 kOhma Tak,Obok obudowy rozrządu taka wtyczka w mocowaniu. tylko uważaj zeby nie zlamać tego plastiku przy sciąganiu. Tak wygląda ten czujnik. http://allegro.pl/ni...2737253604.html a z tego co wiem na allegro regenerują te wtrysk i całkiem znośnie w kosztach. przy 3 stopniach troche niższe ale bez szaleństw. Mi przy padniętym czujniku położenia woógle nie zapalił i musiałem dziada holować Tobie całkiem fajnie zapalił a i to że pompa była regenerowana nie oznacza że nastawnik również Większość mechaników u mnie mówi że"nastawnik to część nie rozbieralna i się tego nie naprawia tylko nowe kupuje (a nowy 1850 zł kosztuje) Jedź pod kompa do normalnego zaufanego mechanika-podłaczy KTS Bosch'a i Ci dokładnie powie. Może być ze to tylko czujnik wału a robi inne błedu w Ecu mi pokazywał błędy 114 ;d Po kolei bedziesz wymieniał Tu masz z alletanio nastawnik http://allegro.pl/nastawnik-pompy-wtryskowej-do-nissan-2-0-p11-2-7-i2740093325.html Jutro montuje tak wogóle bo moj też ledwo zipie ) Edytowane 16 Listopada 2012 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 jutro to sprawdze dzieki za info Tylko wiesz, jezeli czujnik do wymiany i wtrysk do regeneracji to juz jest ladna suma :/ a niedlugo swieta :/ i studniówka dziewczyny :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 heh moja też ma 100 ) 25 stycznia Ja dałem w ASO: 410 za czujnik i chyba 50 za wymiane (bez kasowania błędów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 wcześniej nie doczytałem, ale jak masz przepływkę hitachi to zapewne pompa i wtryski zexel, a ich się podobno nie regeneruje, tylko wymienia. Jeśli dobrze pamiętam, to również sprawa czujnika położenia ma się troszkę inaczej niż na osprzęcie Boscha (ja mam bosch). Odezwij się na pw do krzysiek1958 wiem że on coś więcej wiedział o osprzęcie zexel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Mierzylem opory na czujnikach i wyglada to tak: Przy zalaczonym zaplonie: Czujnik polozenia walu: 1,79 kOhm Wtryks sterujacy: 0,45 kOhm Nastawnik pompy wtryskowej: 11,16 V Podczas pracy silnika: Czujnik polozenia walu: 1,77 do 2,23 kOhm (zmienne wartosci) Wtryks sterujacy: -0,02 do -0,04 kOhm Nastawnik pompy wtryskowej: 13,19 V Czujnik chyba do wymiany :/ Ale dziwne sa wartosci na wtysku sterujacym podczas pracy silnika :/ Mierzylem dwa razy i za kazdym razem to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Właśnie. Dobrze że to przytoczyłeś nowak. Ja podawałem wartości dla osprzętu Boscha który również samemu posiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 POMOCY!!! Demontowalem dzis czujnik polozenia wału, przy DELIKATNYM wyjmowaniu czujnika, ułamał sie! :/ http://www.tinypic.pl/5894bnivfvya http://www.tinypic.pl/h9cg41mmc2a4 Reszta została, probowalem go jakos wyciagnac, nawet przyszla mi mysl, zeby magnesem podzialac ale wszystko na nic. W akcie desperacji chcialem go pokruszyc i wyciagnac w kawalkach. Wszystko na marne, bardzo twardy material :/ jak odkrecalem srubke mocujaca to juz oczko sie ulamalo. Co mam teraz zrobic? Czy moge w ogole uruchomic silnik bez czujnika?? Czy zamiennik z opla jest tej samej dlugosci? http://www.tinypic.pl/rjzxsq59xn5t Pomozcie jak to mozna wydostac!???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Musisz zdjąć tą metalową osłonę od rozrządu i wyciągnąć resztki czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Tak jak pisze Maciek90 Innej opcji nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 mi też się złamał ale jak dotknąłem śrubokrętem do tej resztki co została w bloku to się przykleił jak magnes i wyjąłem bez rozbieranie obudowy.. możliwe że śrubokręt miałem z końcówką magnetyczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Nawet jak nie miałem z końcówka to polecam takie rozwiązanie: Wziąść jakiś większy magnes i ze 3 srubokręty różnej wielkości. I przyłożyć je do magnesu tak zeby sobie na nim leżały. I w zależności od tego jaki potrzebujemy taki bierzemy Na krótko starcza "magnes" ale zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 W manualu piszą żeby nie zbliżać się do koła zembatego czujnika z elementami magnetycznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.