Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TABELA PRZEKAŹNIKÓW


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Accessory -Dodatki

Cooling Fan low -Wentylator chłodnicy,mała prędkość

Cooling Fan high -Wentylator chłodnicy duża prędkość

Front Fog or Fog Lamp -Światła przeciwmgłowe przednie

Headlamp -Reflektory

ECM -Jednostka sterująca silnika

Ignition -Zapłon

Starter -Rozrusznik

Rear window defogger -Podgrzewanie tylnej szyby

Tail lamp -Światła tylne

Throttle -Zawór przepustnicy

Blower -Wentylator elektryczny kabiny

Front wiper Hi/lo -Wycieraczki

Front wiper main -Wycieraczki główne

Fuel pump -Pompa paliwa

Podobne opisy są na pokrywach skrzynek bezpieczników.

W silniku HR pierwsza skrzynka znajduje się przy klemie akumulatora,a jest tam 5 bezpieczników,

140A,100A,2 szt 80A i 60A

Bezpośrednio z niej,z bezpiecznika 80A zasilane są reflektory,światła tylne i przeciwmgłowe przednie,

I tak:Fog lamp i Tail lamp poprzez dwa przekaźniki zabezpieczone bezpiecznikami 10 A 2 szt.

Head lamp ,trzy przekaźniki zabezpieczone bezpiecznikami o wartościach 15A 2szt i 10A 2 szt(do 15 A jest podwójny obwód)

 

Z bezpiecznika 60A: Jednostka sterująca silnika ECM i Throttle(zawór przepustnicy)

Zabezpieczone te obwody są dwoma bezpiecznikami 20A

 

Z bezpiecznika 100A zasilana jest skrzynka bezpieczników w komorze silnika(ta podłużna)

 

Bezpiecznik 140A jest głównym bezpiecznikiem...takim panem i władcą

Cały ten opis dotyczy obwodów, bezpieczników i przekaźników znajdujących się w

centralnej jednostce sterującej(ta biała skrzynka po prawej stronie w komorze silnika)

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Ta jednostka fachowo nazywa się IntelligentPowerDistributionMmodule w skrucie IPDM i w formie sprostowania jest z lewej strony pod kloszem lampy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adasiu,może z Twojej lewej,ale opis jest wykonany patrząc od strony chłodnicy,co do tego że pod lampą to zgoda,i jeszcze jedno...sakramencko ciężko się do tego dobrać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No lampę najlepiej dymnąć ale na kablach bardzo zaoszczędzili. Ale co do stron to się nie zgodzę. ZAWSZE fachowo opisując elementy w aucie podaje się strony tak jak siedzi kierowca. Bo jak byś fachowcy powiedział że IPDM jest z prawej strony to szukał by pod prawą lampą nad PP kołem. Możesz mieć oczywiście inne zdanie ale tak jest przyjęte jak Ci napisałem. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie,nas jako zwykłych użytkowników którzy mogą coś grzebnąć przy samochodzie interesuje to co mamy pod maską,celowo napisałem "W KOMORZE SINIKA PO PRAWEJ STRONIE"Każdy kto otworzy maskę skieruje tam wzrok a nie będzie szukał po lewej.Niech sobie mechanicy operują swoimi określeniami,my bawmy się we własny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj popieram całkowicie Jacka i nie ma co dalej tego ciągnąć. Jacek napisał "ta biała skrzynka po prawej stronie w komorze silnika". I chyba nie ma tu nikogo, kto szukałby tej skrzynki nie tam gdzie trzeba ;). Natomiast posługując się określeniami typu prawa strona samochodu, lewa strona samochodu, to oczywiście mechanikadam ma rację. Zawsze podajemy tak jak siedzi kierowca. Nie wracajmy już do tego i nie miszajmy ludziom w głowach. Wszyscy już wiedzą gdzie jest ta skrzyneczka :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się :D

A gdyby ktoś potrzebował jakichś wieści na temat instalacji Note to wg umiejętności służę :D

Posiadam pełny schemat el.do wszystkich typów Note :D

łącznie z numerami kodów błędów i ich opisem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jakub,a pytałeś kolegów od almery?

Poszukaj może w tym temacie i popytaj ,na pewno ktoś będzie wiedział.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86712-n16-przekazniki-w-silniku-qg15de/page__view__findpost__p__887644__hl__schemat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Zgadza się :D

A gdyby ktoś potrzebował jakichś wieści na temat instalacji Note to wg umiejętności służę :D

Posiadam pełny schemat el.do wszystkich typów Note :D

łącznie z numerami kodów błędów i ich opisem

 

Jestem zainteresowany propozycją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Head lamp ,trzy przekaźniki zabezpieczone bezpiecznikami o wartościach 15A 2szt i 10A 2 szt(do 15 A jest podwójny obwód)

 

Witam, ostatnio zauważyłem, że nie świeci światło drogowe po stronie kierowcy, oczywiście żarówka wykluczona. Jako, że nie bardzo mi się zgadza ten opis to zapytam czy drogowe mają osobne bezpieczniki na każdą stronę czy trzeba szukać jakiejś przerwy w instalacji bo w przypadku przepalenia bezpiecznika nie świeciły by wcale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corr,czemu Ci się nie zgadza?

Patrzałeś do skrzynki IPDM?Do tej białej w komorze silnika?

Bezpieczniki od świateł głównych mają numery 43 i 44 oraz 49 i 50

Do lewej lampy idzie 44 i 49 a do prawej 43 i 50,każdy z nich ma wartość 10 i 15 A

Mieszczą się kolejno w skrzynce w tym krótszym szeregu licząc od góry...dwa puste pola i masz 43 i 44 i ostatnie dwa 49 i 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie ok już wszystko się zgadza. Tylko mam inny problem, żeby dostać się do tych bezpieczników trzeba demontować aku albo odpinać cały IPDM? Bo niestety nijak nie udało mi się go odwrócić żeby mieć dostęp do spodniej części. Chyba, że macie jakieś rady jak to zrobić?

Rozumiem, że takie umiejscowienie bezpieczników to kolejny patent na zarabianie na serwisie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ,ni ma lekko :D ale skoro serwis daje radę to i my też możemy :D

Ciężko jest Corr,bo kable króciutkie,ale kombinowanie ,delikatne naciąganie daje radę.Spróbuj jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, myślałem, że to będzie chwila więc auto pod chmurką, ciemno, w ręce zimno bo nie sądziłem, że da się tak "zmyślnie" zamontować część do której powinien być dobry dostęp... Więc jak będę miał więcej czasu to w garażu będzie podejście numer 2.

Dzięki za pomoc JACKO29, dam znać o ewentualnym sukcesie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, a jak wyciągnąć tą białą skrzynkę? Myślałem, że to jest tylko pokrywa, a tu się okazuje że nie bardzo jest miejsca żeby to odwrócić albo bokiem popatrzeć :/ bo wszystkie przekaźniki/bezpieczniki są do góry nogami. Najbardziej przeszkadza reflektor przy skrzynce, ale demontować go żeby dostać się do skrzynki?
Padł mi chyba drugi raz już(po ok. 2latach) przekaźnik rozrusznika, kiedyś nie miałem pojęcia to hol i do mechanika. 200zł skasował, 120 czy 140 przekaźnik i reszta robota, teraz bym wolał zapłacić tylko za przekaźnik, tym bardziej, że objawy te same. Nie łapie rozrusznik, b. rzadko załapie ale to tak że stanąłem pod sklepem. 5min pobawiłem, odpalił to hop do domku żeby nie holować później autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to łatwe zadanie wyjąc białą skrzynkę , ale przy odrobinie cierpliwości można tego dokonać. Kiedyś dla praktyki czy mi się uda zrobiłem to. Dokładnie nie pamiętam, ale musiałem odpiąć filtr powietrza wtedy robi się trochę miejsca. Trzeba pokombinować,  podpinać, poprzesuwać co się da i wyjdzie. Z włożeniem też problem. Życzę powodzenia :thumbsup:. Dodam , że to dotyczy benzyny 1,4 w 1,5 dci może trochę inaczej.

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bolo,niestety....jest tak jak pisze Janio,ciężko.Nissan poskąpił w tym miejscu dodatkowych 3 cm przewodów.Musisz skrzynkę po odczepieniu zaczepów podnieść do góry,a następnie spróbować podciągnąć trochę całą wiązkę,a następnie próbować przekręcać i obracać.Niestety nie da się zrobić dokładniejszego opisu,jest to metoda prób i błędów będąca wyzwaniem dla każdego z nas.Ja nic nie demontowałem a skrzynkę udało mi się wyjąć i obrócić tak ,że miałem wszystko na rozkladzie,próbuj nie jest to rzecz niemożliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, dzięki wielkie za odpowiedzi ;)

Zacząłem coś dłubać, ale okazało się, że to nie przekaźnik, a nie robiłem w garażu, więc nie chciało mi się dłubać ;(

Okazało się, że niby kable pogniły do rozrusznika i część wymienili. Czy to prawdziwa historia, do końca nie chce mi się wierzyć że 7 letnie auto i kable pogniły/zepsuły się, ale nie mam doświadczenia w tej kwestii.
Nie działało mi też ogrzewanie tylnej szyby, nie mogli znaleźć na szybko, więc zadzwonił że tego nie zrobią bo elektryk to szybciej znajdzie to szkoda moich pieniędzy, ale po drodze zepsuli ABS :P Naprawiając go, znaleźli przyczynę i szyby :D
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Uff, Jestem po podobnej operacji wymiany bezpiecznika. U mnie dodatkowo nad białą skrzynką zamontowano sterownik instalacji lpg :/

Taki element jak oświetlenie tablicy można podobno sprawdzić wykonując na IPDM tzw. Auto Active Test:

1. Turn Ign off

2. Turn Ign on

3. Press driver door switch 10 times

4. Turn Ign off

 

Czy któryś z kolegów wypróbowywał te zaklęcia? Ja mam problem z ustaleniem co to jest "driver's door switch" :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam wszystkich . Mam pytanie gdzie znajduje się bezpiecznik od tylnej wycieraczki , szukam i nie mogę go zlokalizować w białej skrzynce jest tylko jeden 20A ale jest dobry czy może są dwa przód tył osobno ? wycieraczka tyna działa tylko na krótko , kable w klapie nie mają prądu

Edytowane przez Pawcio791
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej. Odświeżam temat bezpieczników. Tu można znaleźć dokładny schemat - http://knigaproavto.ru/shemy/en/nissan/note/573-2004-2013-nissan-note-e11-fuse-box-diagram.html

Pytanie: przekaźnik R2 - Accessory za co odpowiada ? Sprawa wygląda tak ,że nie działają kierunki, szyby, centralny zamek - czyli elementy znajdujące się w module BCM ( bezpiecznik w skrzynce odpowiadający za to nr 7 jest ok. Czy uszkodzony przekaźnik R2 może za to odpowiadać. Pytam zanim rozbiorę deskę, aby wydobyć BCM.....

Usterka "zrobiła" się podczas wymiany przycisku sterowania szyb przednich (wersja note z el. szybami jedynie przednimi). Próbowałem podpiąć el. z angielskiego auta (odwrócone przyciski kierowcy i pasażera) myśląc, że najwyżej będą się otwierały odwrotnie :( Niestety po tej operacji - nie działa jeszcze więcej rzeczy, niż przed....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...