ranger Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Szybkie porady i sposoby na na różne problemy i czynności obsługowe. Czekamy na Wasze propozycje co powinno się tu znaleźć . Linki do postów kwalifikujących się do umieszczenia tutaj mile widziane. Proszę je wysyłać do mnie na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Istnieje możliwość resetu pompy po wymianie zaworu SCV bez kosztownej wizyty w ASO Procedura: 1. przekręć kluczyk aż zapalą się wskaźniki na desce rozdzielczej 2. poczekaj 3 sekundy 3. wciskaj pedał gazu do końca 5 razy w ciągu 5 sekund - po 5 razie puszczasz pedał gazu 4. czekaj 7 sekund 5. po 7 sekundach wciśnij i trzymaj pedał gazu przez 10 sekund 6. po 10 sekundach zacznie migać kontrolka silnika - zdejmij nogę z gazu do tego momentu jest to w zasadzie procedura odczytywania błedów z komputera. Aby zresetować pompę i ustawić ja w tryb adaptacji należy wcisnąć pedał gazu i trzymać go więcej niż 10 sekund. Po całej operacji wyjąć kluczyk ze stacyjki i można odpalać auto. PS. W/w informacja została zaczerpnięta z forum http://www.x-trail-uk.co.uk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 [T30] Zasada działania napędu 4x4 w X-Trail Załączony plik pomoże Wam zrozumieć zasadę działania napędu 4x4 w X-Trail-u. Dokument po angielsku, ale dla tych co nie czują się dobrze w tym języku same obrazki wiele wyjaśniają. Najważniejsze co wynika z tego dokumentu to to, że przy pozycji "2WD" auto może samo zapiąć napęd (przy gwałtownym przyspieszaniu oraz przy uślizgu kół) - niesie to ze sobą ryzyko w dwóch przypadkach: 1. przegląd techniczny auta - większość stacji do badania hamulców ma rolki - znaczy że auto będzie myślało że ma poślizg przednich kół, więc dołączy tylną oś. I teraz albo wyrzuci auto z rolek (wersja pesymistyczna), albo napęd dostanie nieźle po du(*& (wersja realna) i w rezultacie szybciej się zużyje/uszkodzi*. 2. różne koła na osiach - przy napędzie 4x4, jakimkolwiek, należny mieć opony tej samej firmy oraz tej samej rzeźbie bieżnika na wszystkich kołach i pilnować aby zużywały się równomiernie przekładając je co kilka tyś km. Różnica w obwodzie koła będzie powodowała różnicę w prędkości obracanego się koła - czyli auto odczyta taką sytuację jako uślizg kół i dołączy tylną oś. Co oznacza że, będziemy cały czas jeździć z załączonym napędem - co finalnie spowoduje zniszczenie napędu* po jakimś czasie, oraz zwiększone niepotrzebnie zużycie paliwa. *żużycie/zniszczenie napędu - w X-Trailu jest to sprzęgło wielopłytkowe i opisane sytuacje powodują że płytki szybciej się zużywają i przestają pełnić rolę blokady centralnego mechanizmu różnicowego co powoduję utratę napędu 4x4 - w wielu autach taki napęd już dawno nie działa z powodu złej eksploatacji. LINK DO PEŁNEGO MATERIAŁU I ZAŁĄCZNIKA: http://forum.nissank...-4x4-w-x-trail/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Montaż i ustawienia komputera pokładowego UKP w T30. Wszystko w temacie: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/78399-komputer-pokladowy-w-x-trailu-wszystkie-maja/page-2 edit: lift Xtraila 2'' manual: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85649-podniesienie-zawieszenie-x-trail/page-3?do=findComment&comment=918426 Jak byktoś potrzebował rozpiski pinów na ECU w T30 2.2dci to: https://www.dropbox.com/s/gh0if9tz3vecfe1/x-trail_t30_yd22ddti.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PltnikVratko Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Sprężyny gazowe pokrywy bagażnika. Witam, Może się komuś przyda. Jestem po wymianie sprężyn gazowych od „dekla” bagażnika. Oryginalne już nie chcieli trzymać i podnosić klapę. Wymiana sprężyn jest dziecinnie prosta. Śrubokrętem przesuniecie „zawleczki” zabezpieczającej i można lekko wyjąć sprężynę z „kulki”. Pasujące sprężyny: Prawa strona – Nazwa producenta: LESJOFORS; Kod towaru/producenta: 81 620 50; cena: 71,81 PLN Lewa strona - Nazwa producenta: LESJOFORS; Kod towaru/producenta: 81 620 49; cena: 71,81 PLN Kupiłem tutaj: http://www.arwit.pl/TDKatalog3.aspx?k=00080,06399,23198&e=0002&g=00219&n=0100862&p=0100733,0100862 Pozdrawiam Vratko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waleszczak Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Sprężyny gazowe pokrywy bagażnika.Witam, Może się komuś przyda. Jestem po wymianie sprężyn gazowych od „dekla” bagażnika. Oryginalne już nie chcieli trzymać i podnosić klapę. Wymiana sprężyn jest dziecinnie prosta. Śrubokrętem przesuniecie „zawleczki” zabezpieczającej i można lekko wyjąć sprężynę z „kulki”. Pasujące sprężyny: Prawa strona – Nazwa producenta: LESJOFORS; Kod towaru/producenta: 81 620 50; cena: 71,81 PLN Lewa strona - Nazwa producenta: LESJOFORS; Kod towaru/producenta: 81 620 49; cena: 71,81 PLN Kupiłem tutaj: http://www.arwit.pl/TDKatalog3.aspx?k=00080,06399,23198&e=0002&g=00219&n=0100862&p=0100733,0100862 Pozdrawiam Vratko. Witam Dzięki za informację,jako ciekawostkę podam,że w Inter Carsie, te same sprężyny kosztują z moim rabatem 350,33 zł/szt!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.