Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

HOW TO...


ranger

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie porady i sposoby na na różne problemy i czynności obsługowe. Czekamy na Wasze propozycje co powinno się tu znaleźć :). Linki do postów kwalifikujących się do umieszczenia tutaj mile widziane. Proszę je wysyłać do mnie na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 31.01.2013 o 14:15, zeshky napisał:

Istnieje możliwość resetu pompy po wymianie zaworu SCV bez kosztownej wizyty w ASO

 

Procedura:

1. przekręć kluczyk aż zapalą się wskaźniki na desce rozdzielczej

2. poczekaj 3 sekundy

3. wciskaj pedał gazu do końca 5 razy w ciągu 5 sekund - po 5 razie puszczasz pedał gazu

4. czekaj 7 sekund

5. po 7 sekundach wciśnij i trzymaj pedał gazu przez 10 sekund

6. po 10 sekundach zacznie migać kontrolka silnika - zdejmij nogę z gazu

 

do tego momentu jest to w zasadzie procedura odczytywania błedów z komputera.

 

Aby zresetować pompę i ustawić ja w tryb adaptacji należy wcisnąć pedał gazu i trzymać go więcej niż 10 sekund.

 

Po całej operacji wyjąć kluczyk ze stacyjki i można odpalać auto.

 

 

PS.

W/w informacja została zaczerpnięta z forum http://www.x-trail-uk.co.uk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

[T30] Zasada działania napędu 4x4 w X-Trail

 

 

  W dniu 15.02.2013 o 14:29, zeshky napisał:

Załączony plik pomoże Wam zrozumieć zasadę działania napędu 4x4 w X-Trail-u.

 

Dokument po angielsku, ale dla tych co nie czują się dobrze w tym języku same obrazki wiele wyjaśniają.

 

 

Najważniejsze co wynika z tego dokumentu to to, że przy pozycji "2WD" auto może samo zapiąć napęd (przy gwałtownym przyspieszaniu oraz przy uślizgu kół) - niesie to ze sobą ryzyko w dwóch przypadkach:

1. przegląd techniczny auta - większość stacji do badania hamulców ma rolki - znaczy że auto będzie myślało że ma poślizg przednich kół, więc dołączy tylną oś. I teraz albo wyrzuci auto z rolek (wersja pesymistyczna), albo napęd dostanie nieźle po du(*& (wersja realna) i w rezultacie szybciej się zużyje/uszkodzi*.

2. różne koła na osiach - przy napędzie 4x4, jakimkolwiek, należny mieć opony tej samej firmy oraz tej samej rzeźbie bieżnika na wszystkich kołach i pilnować aby zużywały się równomiernie przekładając je co kilka tyś km. Różnica w obwodzie koła będzie powodowała różnicę w prędkości obracanego się koła - czyli auto odczyta taką sytuację jako uślizg kół i dołączy tylną oś. Co oznacza że, będziemy cały czas jeździć z załączonym napędem - co finalnie spowoduje zniszczenie napędu* po jakimś czasie, oraz zwiększone niepotrzebnie zużycie paliwa.

 

 

*żużycie/zniszczenie napędu - w X-Trailu jest to sprzęgło wielopłytkowe i opisane sytuacje powodują że płytki szybciej się zużywają i przestają pełnić rolę blokady centralnego mechanizmu różnicowego co powoduję utratę napędu 4x4 - w wielu autach taki napęd już dawno nie działa z powodu złej eksploatacji.

 

LINK DO PEŁNEGO MATERIAŁU I ZAŁĄCZNIKA: http://forum.nissank...-4x4-w-x-trail/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Sprężyny gazowe pokrywy bagażnika.

 

Witam,

 

Może się komuś przyda.

 

Jestem po wymianie sprężyn gazowych od „dekla” bagażnika.

Oryginalne już nie chcieli trzymać i podnosić klapę.

 

Wymiana sprężyn jest dziecinnie prosta. Śrubokrętem przesuniecie „zawleczki” zabezpieczającej i można lekko wyjąć sprężynę z „kulki”.

 

Pasujące sprężyny:

Prawa strona – Nazwa producenta: LESJOFORS; Kod towaru/producenta: 81 620 50; cena: 71,81 PLN

Lewa strona -  Nazwa producenta: LESJOFORS; Kod towaru/producenta: 81 620 49; cena: 71,81 PLN

 

Kupiłem tutaj: http://www.arwit.pl/TDKatalog3.aspx?k=00080,06399,23198&e=0002&g=00219&n=0100862&p=0100733,0100862

 

Pozdrawiam

Vratko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 16.01.2014 o 11:50, PltnikVratko napisał:

Sprężyny gazowe pokrywy bagażnika.Witam,

 

Może się komuś przyda.

 

Jestem po wymianie sprężyn gazowych od „dekla” bagażnika.

Oryginalne już nie chcieli trzymać i podnosić klapę.

 

Wymiana sprężyn jest dziecinnie prosta. Śrubokrętem przesuniecie „zawleczki” zabezpieczającej i można lekko wyjąć sprężynę z „kulki”.

 

Pasujące sprężyny:

Prawa strona – Nazwa producenta: LESJOFORS; Kod towaru/producenta: 81 620 50; cena: 71,81 PLN

Lewa strona -  Nazwa producenta: LESJOFORS; Kod towaru/producenta: 81 620 49; cena: 71,81 PLN

 

Kupiłem tutaj: http://www.arwit.pl/TDKatalog3.aspx?k=00080,06399,23198&e=0002&g=00219&n=0100862&p=0100733,0100862

 

Pozdrawiam

Vratko.

Witam

Dzięki za informację,jako ciekawostkę podam,że w Inter Carsie, te same sprężyny kosztują z moim rabatem 350,33 zł/szt!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...